Toon posts:

Athlon XP 3200+ Barton op Asus A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Athlon XP 3200+ Barton op mijn moederbord gezet.
Bij de eerste keer booten herkende hij die als Athlon XP 2500+

Bwah.. niet zo'n probleem dacht ik. Gewoon even in het bios en hup 2200Mhz geselecteerd.
Nu boot ie als Athlon XP 3200+ maar windows heeft nogal was read/write errors bij het starten van sommige programma's :s

Mits de nieuwere bios (rev 1013) arton support heeft wou ik die dan ff flashen. Nu meldt die wel doodleuk: BIOS CHECKSUM ERROR bij Reboot :'(

Wat doe ik nu ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je cmos reset en je cpu tijdelijk even op de 166FSB gooit, werkt hij dan wel zonder errors?
Dan zou ik je bios even flashen en kijken of hij dan wel goed draait. De reden dat ik hem tijdelijk op 166 zou zeggen is dat je zeker weet dat je bak stabiel is, iets dat je niet wil is als je bak hangt tijdens een bios flash.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vrees dat je je bios opnieuw zult moeten flashen... Lijkt me dat er iets misgegaan is bij de update. En van zodra je dat op orde hebt, run je processor eens op stock-snelheden (2500+ zoals mobo aangeeft) en ga na of je nog foutmeldingen krijgt (met PiFast, Prime95). En heb je je proc boxed gekocht of in tray? Als je hem in tray koopt kunnen ze je vertellen wat ze willen (2500+ en 3200+ hebben allebei Barton-kern en multiplier 11x, alleen FSB verschilt: 166 <=> 200.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Oei oei :s

Nu start ie op, maar geen beeld meer. Bios fucked up :|
En in de handleiding staat natuurlijk weer niet hoe je die 2de bios chip kunt gebruiken om de eerste te repareren en de support site van asus ligt momenteel nog plat ook >.<

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Je kan gewoon eff met de resetjumper voor je bios aan de gang gaan :). Zoveel werk is dat neit, maar ik wist neit dat Asus mobo's met twee biossen had :?

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 17:54
Ehmm de Asus A7V8X-X ondersteunt maximaal een AMD Athlon 3000+ met een FSB van 333MHz. Geen wonder dat je fouten krijgt op een FSB van 400MHz ;)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:04

BertV

Handgemaakt

Semetrix schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:35:
Ehmm de Asus A7V8X-X ondersteunt maximaal een AMD Athlon 3000+ met een FSB van 333MHz. Geen wonder dat je fouten krijgt op een FSB van 400MHz ;)
Ik draai hier een Asus A7V8X-X met een 3200+ en een FSB 400, maar idd je kunt er natuurlijk niet van uit gaan.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS clearen heeft geen effect gehad. het beeld blijft zwart.
Keyboard of muis gaan ook niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 12:30 ]

Verwijderd

dit soort problemen hoor ik altijd alleen bij AMD?! hoe kan dit nou...
met P4's heb ik echt nooi t problemen..het blijft ruk die AMD dus. :P

Modbreak:Gek, dit soort problemen heb ik alleen bij Pocket PC's.
Ik heb hier echter wel een oplossing voor. Die zit weldra in je mailbox ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 10-01-2005 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ben ik nog altijd gekloot... die crash recovery helpt precies ook maar alleen in het geval de bios fubar is, maar het mobo toch nog kan booten :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:34:
Waar slaat deze opmerking nou op, als je niet zinnigs te melden hebt, reageer dan niet!!

Verwijderd

Vreemd... toch al heel veel AMD PC's gebouwt... Het probleem is bij mij nog nooit voorgekomen.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Je mobo heeft vrijwel zeker geen problemen met FSB400 (ook kan ie standaard 333aan)

...ik denk eerder aan goedkoop geheugen wat het niet aan kan.

Over dat Intel - AMD gezeur... :O

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 08-01-2005 12:50 ]

Verwijderd

Wat voor geheugen heb je dan?
Je asus mobo ondersteunt na een biosupdate wel een fsb van 400 maar alleen in combinatie met pc3200 geheugen.
Heb je pc2700 (333MHZ) geheugen dan loopt dat nu op pc3200(400MHZ)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x 512MB DDR 3200 van TwinMOS steken. Ma die heeft gewerkt voor de bios update. Gisteren draaide de zooi. Deze morgen na bios te flashen (CRC Error) niet meer :|

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:10:
Ik heb 2x 512MB DDR 3200 van TwinMOS steken. Ma die heeft gewerkt voor de bios update. Gisteren draaide de zooi. Deze morgen na bios te flashen (CRC Error) niet meer :|
Yes, de a7v8x-x kan maar 1 reepje PC3200 aan.
Alles wat volgt aan ellende is daar mee te verklaren.
Dat het lang goed ging kan komen omdat jouw PC3200 dus al die tijd als PC2700 werkte, tot je die Barton 3200+ installeerde.
Ook slikt ie niet alle PC3200, de reepjes die gegarandeerd werken staan op de asus site.

[ Voor 25% gewijzigd door BertV op 08-01-2005 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ervan uit dat ie gans naar de zak is. Ramlatje eruit halen heeft geen effect gehad.
Is een Asus A7N8X-X een beter alternatief ? Die ondersteunt wel Barton, 400mhz fsb en ook dual channel DDR3200 als ik me niet vergis ?

Als ik dan die CPU er terug moet halen, moet ik dus héél waarschijnlijk dat thermic compound van de heatsink en de core afhalen en vervangen door een nieuw laagje (artic silver ?) op de core. Met wat haal je dat ervan af (nieuwe CPU/Cooler sinds gisteren avond).

Verwijderd

Stroom eraf, batterij er 15 minuten uit! Moet je nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Niks anders om alle spanning weg te voeren die er nog in zit ?
Batterij eruit en 10 secs wachten met die pinnekes van CMOS clear deed niet veel.

Verwijderd

Je kunt ook nog ff de power-schakelaar ingedrukt houden. Maar je moet wel 15 minuten wachten. En geen clear cmos gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft ook niet geholpen -_-

Verwijderd

Topicstarter
Mits ik toch een nieuw moederbord moet kopen had ik ffs evengoed een Athlon 64 met bijpassend bord kunnen kopen.

Hoeveel kan ik een Athlon XP 2000+ en een 2/3 uur gebruikte Athlon XP 3200+ Barton verkopen, beide boxed ? Nu heb ik er totaal niets meer aan spijtig genoeg... Nieuwprijs van de 3200 was 259 € en de laatste die ik heb kunnen vinden waar ik geen 250 km voor moest rijden.

Verwijderd

de kt400 chip op die plank kan geen fsb van 200 aan wat je proc heeft.
dus dat word terug klokken want die plank kan op geen mogelijkheid op 200.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:33:
Ik ga ervan uit dat ie gans naar de zak is. Ramlatje eruit halen heeft geen effect gehad.
Is een Asus A7N8X-X een beter alternatief ? Die ondersteunt wel Barton, 400mhz fsb en ook dual channel DDR3200 als ik me niet vergis ?

Als ik dan die CPU er terug moet halen, moet ik dus héél waarschijnlijk dat thermic compound van de heatsink en de core afhalen en vervangen door een nieuw laagje (artic silver ?) op de core. Met wat haal je dat ervan af (nieuwe CPU/Cooler sinds gisteren avond).
Asus A7N8X-X ondersteunt geen Dual channel... :/

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:26:
de kt400 chip op die plank kan geen fsb van 200 aan wat je proc heeft.
dus dat word terug klokken want die plank kan op geen mogelijkheid op 200.
:D

kt400 loopt gewoon op 200 mhz (FSB400)

Verwijderd

BertV schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:30:
[...]

:D

ok de asus kan het wel maar dan wel maar met 1 dimm met 2dimms kun je nog maar 333mhz

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BertV schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:30::D

Niet te hard lachen : Heel veel KT400 plankjes kunnen alleen @ 166x2 draaien (333 dus) !!!
Meestal kunnen alleen de KT400A versies daadwerkelijk een FSB van 400 aan (2x200) ;)

** TIP **

Kijk een beetje rond bij winkels in de buurt bij jou, kan je vaak voor 50 € leuke nForce 2 mobo's vinden, zie mijn GA-7N400L :D

** TIP **

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ben es lang de winkel gegaan ... voor de eerste keer in m'n leven moet ik een pc binnenbrengen >.< Argh... dat voelt zo noob aan.

Dat ie het maar niet durft op windows XP te installeren. Zit met dual boot linux / xp. Het leuke is dat de linux in md raid draait (op pci controller) en dat met een nieuw mobo de kernel nog gaat hangen ook. Alle belangrijke data staat onder linux. Ik durf er niet aan te denken :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:30 ]

Verwijderd

De KT400 is geintroduceert VOORDAT PC3200 een JeDEC standaard was. Het ondersteunt officiëel geen PC3200 geheugen, en ook de 200Mhz FSB niet. Die is provisorisch toegevoegd: de KT400 (en dus ook de A7V8X-series), ondersteunen 2 rijen DDR400, van maximaal 256MB: dus één slot double sided DDR400 512MB, of 2 sloten singlesided DDR400 256MB.

Ook de FSB200 is d'r in gerusht, en is in feite niets meer dan het overklokken van de northbridge. Dat het niet werkt lijkt me nogal wiedes. Een nForce 2 plank zal het op lossen, en dat dan in de vorm van een Asus A7N8X-series, is een goeie.
Je berichtje straalt helemaal je intelligentie en het passen bij het niveau van GOT uit. GEENEEN van de 2 fabrikanten maakt slechte CPU's, en AMD's zijn zeker niet instabiel. ALS er problemen zijn, is dat meestal aan een andere factor te danken: ik noem ondeskundig inbouwen (koeler verkeerd om, krak zei de core, vandaar tegenwoordig ook maar een inefficiënte heathspreader, die een OC-er er gelijk afhaald). Verder zal een P4 Presscott met een 200MHz FSB ook niet werken op een intel 815 chipset (of hoe heet-ie ookalweer). Hij zal wel werken, maar ook gaan crashen als hij op z'n native clock wordt gezet. Die chipset gaat namelijk uit van 133MHz FSB CPU's (533MHz noemen ze dat zo leuk). Je klokt het ding dan effectief 66MHz over, en dat houd-ie niet bij. Een 865 chipset zal een 133MHz CPU wél weer kunnen ondersteunen, trager kan altijd.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net iets zitten lezen in m'n manual over boot from LAN.
Hoe werkt dat ? Bij Asus is er geen informatie over te vinden.

Misschien kan ik zo die PC toch geboot krijgen, AFLASH runnen en hopen dat het lukt. Zoals het er nu uitziet weet ie niet eens het keyboard te vinden, laat staan de overige instellingen.

Verwijderd

Als hij via de aan/uitknop niet werkt, werkt het ook niet met een WOL package. Ik kan het wel kort samenvatten, maar er is een érg duidelijke uitleg in de netwerkFAQ.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Ja, en vroeger vroor het ook elke winter kei en keihard en kon je altijd schaatsen, ik heb meer van dat soort verhalen gehoord.

Het is de bedoeling dat je helpt....

niet dat je een AMD-Intelflame start....

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een interessante oplossing : http://helpdesk.asus.com/...viewItem.asp?idProduct=66 ?

Ik zou echter niet weten hoe lang het duurt vooraleer ze zoiets opsturen. Laat staan hoe je die mislukte flash chip uit het mobo haalt zonder het juiste gereedschap.

Als ik dat zo een beetje kan volgen zijn alle biossen hetzelfde bij Asus, zolang het mobo revisie goed is. Heb nu 1013 gezet als bios revisie, aangezien het die is die ik wou hebben.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Om hier even op terug te komen :
Geef nooit een bedrijf de schuld als het niet aan het betreffende bedrijf ligt.
AMD heeft hier geen enkele fout gemaakt want het is niet de CPU die slecht is.

Voorbeeld --> Geheugen van een ATi videokaart is stuk.
Persoon zegt : Ik koop nooit meer ATi.
Dat is fout, sinds wanneer maakt ATi geheugenchips :?, het is dus de fabrikant van het geheugen dat de boosdoener was.

[Ontopic]
Misschien kun je de chip laten flashen bij www.flashbios.org . Ik heb me ooit laten vertellen dat flashbios.org ook in Nederland zit. Dan kom je dus uit op lage verzendkosten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 09-01-2005 12:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Leuke support bij Asus:
Dear Customer

This email account is close.
For ( USA and CANADA Customer only) please visit our website at http://helpdesk.asus.com to obtain a technical support case number before talking to our technical support agents. Use ASUS E-tools to check status on ongoing support cases online.Obtaining an RMA number or tracking your RMA status is just a click away when using ASUS E-Tools.
AGAIN.. This email account is close.
En die beruchte site ligt ook plat :(

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/592.gif

Dit mb is denk ik een goed alternatief.
Het is een MSI K7N2 Delta2-LSR nVidia nForce2 Ultra 400, 400 MHz, PC3200 DDR (Dual Channel) Voor slechts 57 euro, flink goedkoper dan die van Asus.

ps. heeft ook wat meer ruimte tussen agp en mem slot.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er niet slecht uit.

Toch zou ik liever dat moederbord van Gigabyte willen... alleen al owv dual bios.
Wat ik ook kon doen is zoiets: http://www.ioss.com.tw/we...art/PLCCTYPE/RD1PMC2.html in huis halen als het geen dual bios mobo is. Misschien wel een knoei oplossing...

Gewoon, ik dit niet opnieuw wil ervaren. Met hotflashen doe je meer kwaad dat goed en die apparaatjes op de chip los van het moederbord te flashen zijn ontzettend duur :|

Maarja... stel me even gerust: Geen keyboard, geen beeld, geen beep, geen schijf toegang, ... duidt toch niet op een kapotte CPU hoop ik :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch voor een nieuw moederbord gaan. Dat asus geval zal ik zelf wel eens fixen door een nieuwe bios chip te bestellen. Momenteel vind ik het ondersteunen van 400mhz fsb en dual channel ram toch belangrijker.

Ok, wie heeft nog wat moederborden aan te raden buiten dat MSI bordje ( MSI K7N2 Delta2-LSR ) en dat Gigabyte GA-7N400 Pro2 bordje. Die extra 2de bios chip vind ik uiterst interessant.

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je die 2de BIOS chip belangrijk vindt dan is GigaByte het enige merk die je kan kiezen !!!

Maar dat MSI mobootje is ook niet mis hoor, kijk gewoon welke je het goedkoopst kan krijgen en beslis dan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik wil je bij deze nog even wijzen op deze site, deze service heeft 2 weken geleden mijn a7n8x nog gered, gewoon je bios chip uit je mobo halen. Opsturen naar hem incl formulier van zijn website wat geld over maken (10 euro minimaal ;)) en dan flasht hij hem opnieuw voor je. Het is een nederlander overigens ik had mijn bios in 7 dagen terug (en dat met kerstdrukte)....

Worked for me :)

PS als je dan toch nieuw mobo koopt mag ik dan je oude :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop een nieuw mobo, maar het oude hou ik zelf :9

Kwestie van idd de Bios te laten reflashen en daarna een nieuwe server bouwen.
Dan kan m'n pa zijn zaakjes bijhouden op m'n Pentium 3 die nu server is ipv van op de oude 486 die nu gebruikt.

Toch goed geprobeerd ;)

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

Terw_Dan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:50:
Als je je cmos reset en je cpu tijdelijk even op de 166FSB gooit, werkt hij dan wel zonder errors?
Dan zou ik je bios even flashen en kijken of hij dan wel goed draait. De reden dat ik hem tijdelijk op 166 zou zeggen is dat je zeker weet dat je bak stabiel is, iets dat je niet wil is als je bak hangt tijdens een bios flash.
Het flashen van je bios vereist niet zo veel rekenkracht van je proc hoor ;)

Addict

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

PCI video erbij prikken en booten.
Op andere pc ff een bootdisc met bios erop.

Had ik zelf laatst ook op hetzelfde mobo via de asusupdate (onder windows).
Doe het voortaan gewoon weer onder DOS.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

samaarst schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:04:
[...]

Het flashen van je bios vereist niet zo veel rekenkracht van je proc hoor ;)
Niet veel rekenkracht, maar een onstabiele pc kan ook makkelijk crashen bij lage belasting. BIOS Flashen met een onstabiel systeem is bungee jumpen met een verrot elastiek/touw dan elk moment kan knappen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Ik zou gewoon proberen te hotflashen. Ik heb daar al eerder een MSi mobo mee uit de eeuwige hardwarevelden gehaald. Gaf ook alleen maar zwart beeld.

Het is echt hel simpel, zorg alleen dat je geen spullen uit je handen laat vallen in de PC die aan staat.

1) Haal de chip met een pincet of een stevige naald uit de socket van het 'kapotte' mobo
2) Haal ook de chip uit die van het goede mobo, maar druk deze heel lichtjes weer terug
2) Boot de werkende PC van een bios flash floppy maar wacht met flashen
3) haal de bioschip voorzichtig uit de pc die aanstaat, dit moet makkelijk gaan omdat je hem niet hard hebt vastgedrukt
4) prop de chip van het 'kapotte' mobo erin
5) flashen maar!

6) boel weer uitzetten en terugwisselen. Probleem opgelost!

t gaat echt een stuk makkelijker dan het klinkt:P

Verwijderd

Topicstarter
Mja :s
Da's niet direct iets dat ik durf met redelijk recente hardware. Er is genoeg op Google te vinden over mensen die 2 moederborden naar de zak krijgen met hotflashen :|
Soms ook ervaren tweakers...

Wat vinden jullie van dit moederbordje ?

http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=6

Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/products/NF7_S_large.jpg

Maar dan Revision 2.x

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets... die Bartons komen met een multiplier lock, tenzij ze erg vroeg uit de fabriek komen of engineering samples zijn.

Op hoeveel is die dat gelocked ? 11x ?

In het geval van de abit zou ik dan een stabiel systeem krijgen door 11x 200Mhz te kiezen (2.2Ghz aka 3200+) Netjes 400FSB en dual channel.

Dat gaat echter een probleem geven bij overclocken vrees ik. Als dat bord vlekkeloos 228Mhz kan trekken door het voltage lichtjes aan te passen alsook de latency values voor het ram indien nodig, dat ga ik wel vast zitten met de 11x multiplier of zit ik er compleet naast ? (ben sinds ik werk weinig met hardware bezig geweest)

Die 11x lock, is dat trouwens direct actief vanuit de fabriek of duurt het een tijdje vooraleer ie wordt aangezet ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 11:50 . Reden: Vraag multi lock toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn leverancier vind Abit niet zo'n goed idee. Hij bestempelt het als zijnde een moederbord dat je hoogstens 2 jaar houdt vooraleer er errors en instabiliteiten voorkomen.
Gigabyte doet ie niet meer owv constante klachten en RMA.
LFI noemt hij eye candy moederborden, maar verder niks speciaals.

Hij zou eerder een Aopen AK79D-400VN aanraden of gewoon bij Asus blijven. Die vindt hij het beste presteren in vergelijking met hun prijskaartje + 3 jaar garantie.
En als ik absoluut geen Asus wil, ... Epox nog.

Mja... dat is dan weer een totaal andere mening. De ene vindt Gigabyte de max, Epox el cheapo rommel, de andere zweert bij Abit...

Maakt voor mij de keuze toch extra moeilijk. Veel reviews gaan ook meer in op de overclockmogelijkheden dan het stabiele gebruik van een bord.

PS: Zou een mod misschien de topic titel kunnen veranderen, mits het nu wel ver Offtopic is ?

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je pc niet stabiel loopt op een bepaalde frequentie dan moet je zeker niet gaan flashen op die INSTABIELE frequentie. |:(
:P
Je kan proberen te herflashen met een floppy met daarop de bios, een procedure hiervoor staat denk ik op de ASUS site.
Waarschijnlijk kan je mobo/mem geen 400 fsb aan en heb je daardoor problemen. Omruilen in een XP 3000+ met 166fsb is dus de beste keuze. Het performanceverschil is toch bijna nihil, check de benchmarks maar.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:48:
Mijn leverancier vind Abit niet zo'n goed idee. Hij bestempelt het als zijnde een moederbord dat je hoogstens 2 jaar houdt vooraleer er errors en instabiliteiten voorkomen.
[..]
De ene vindt Gigabyte de max, Epox el cheapo rommel, de andere zweert bij Abit...
Dat heeft een hoop te maken met selectieve waarneming en weinig met deugdelijk onderzoek. Ik heb nog nooit een onderzoek kunnen vinden dat bijvoorbeeld aantoonde dat Abit borden minder lang meegingen dan EpoX borden. Bovendien is er zoiets als 'te verwachten levensduur': als een koelkast na 5 jaar kapot gaat, dan kan de fabrikant wel zeggen dat je geen garantie hebt, maar wettelijk heb je dat wel, omdat je mag verwachten dat zo'n ding bij normaal gebruik langer meegaat. Voor moederborden geldt dat volgens mij net zo hard.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga uiteindelijk toch de Epox EP-8RDA6+ Pro bestellen (http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=235)

Het haalt dan wel wat minder punten met 3DMark bijvoorbeeld dan een Abit NF7-S, maar meer met serieuze apps dan meerdere moederborden van dezelfde soort en het kan raid 5 op S-ATA :9~ (zie manual)
Pagina: 1