[compaq e500] Start niet (dc converter stuk?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Hallo,

Naast me ligt op het moment zo goed als dooie Compaq Armada e500 (800 Mhz).
Hij doet zo goed als niets meer:
  • Zonder netspanning reageert ie nergens op (geen enkele knop, of wat dan ook)
  • Zodra je de netspanning aansluit beginnen batterij en netspannings lapjes te knipperen, en ook het hardeschijflampje gaat even aan (harde schijf maakt ook geluid). Ook kamt er een geruis uit de luidspreker. Het scherm blijft helemaal zwart (exterene monitor en/of FN+F4 helpt ook niet). Na een tijdje hoor je plop en valt het ding weer helemaal uit (alleen netspanningslampje knippert)
  • Accu er in of er uit maakt niet uit (accu is wel vol)
  • Alles een keer uit elkaar en in elkaar, nog steeds het zelfde
  • Ander geheugen had ik niet, maar omwisselen of gewoonweg weglaten maakte niets uit.
  • Wat wel op viel is een scheef geplaatst onderdeel waarvan je hier een close-up kunt zien (de rest van de foto's staan hier
  • Een El Cheapo voeding mod, waarschijnlijk na de laatste val het adapter stekkertje (dc chasisdeel) afgebroken, niet dat ie daar door stuk is gegaan, want na die val deed ie het nog gewoon (ff gehotwired :Y) )
Na wat zoeken op google (waar ik niks vond behalve allemaal te koop aangeboden exemplaren) kwam ik hier op GoT dit topic tegen, waarin iemand ongeveer het zelfde probleem heeft en de dc convertor als probleem wordt aangewezen.
In mijn zoektocht zag ik wel ergens een pagina waar iemand het er over had dat er in bepaalde laptops brakke voedingen zaten en dat compaq dit had erkent en je een replacement kon krijgen, nu was dat al een topic uit 2002, en de website met de info over die actie was er niet meer (je kon nog wel omruilen, maar dan moest je de helpdesk bellen, verder geen info over typen, modellen en om wat voor onderdeel het nu precies ging, iig iets met de voeding).
Mijn conclusie na mijn zoeken is dat de dc converter stuk is (correct me if i'm wrong ;)) en nu wil ik weten of ik die nog kan repareren (foto's op deze site), of dat ik bij compaq een sparepart kan aanvragen (omdat ik in aanmerking kom voor die actie), of heeft iemand misschien zo'n ding liggen dat ik over kan kopen?

Bij voorbaad dank _/-\o_
WubboZ

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination