Gegevens van een niet-gepartioneerd HDD terughalen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe het kan, maar mn hardeschijf wordt nu aangegeven als niet gepartioneerd. Daar baal ik enorm van.. nu ben ik al mn foto's, al mn school werk, al mn website enz. ga zo maar door kwijt. ja ik moet back-upen maar dat is dus niet gebeurd.. wat kan ik nu doen om de inhoud van mijn hardeschijf terug te halen? ik neem aan dat hier wel programma's voor zijn want een geformateerde hardeschijf is niet helemaal leeg.. ik smeek u mij te helpen

[ Voor 3% gewijzigd door Ewald ! op 07-01-2005 18:47 ]

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 20:35
Weet je nog hoe die schijf gepartitoneerd was? In het geval van een grote partitie is het vrij eenvoudig; gebruik partitioneersoftware (fdisk o.i.d.) om weer 1 logical partitie aan te maken, en als het goed is is er dan aan je bestanden vrijwel niets veranderd.
In het geval dat je meerdere partities had, kun je die partities proberen aan te maken. Hierbij loop je wel het risico dat je data verliest als die partitieindeling niet precies gelijk is aan de oude.

In elk geval kun je altijd proberen er 1 partitie van te maken, dan kun je (in mijn ervaring) wel weer bij het grootste deel van je data (zo niet bij al je data).

Verwijderd

Full schijfcontrole. Recovery-software

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:23

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Probeer de FAQ

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Ewald !
  • Niet online
ik had 2 partities.. een van ca. 10 gig en de andere van ca. 180 op mn 200 gb hdd.
Programma's van Runtime zullen denk ik niet lukken omdat het vanuit windows geladen moet worden, en er echt nada op mn hdd staat.. Als ik de hdd in een andere pc pleur dan ziet deze niets en partition magic (daar is het probleem overigens niet door veroorzaakt) zegt dat alles 'un-allocated' is. Ik kan dan wel gaan formateren/nieuwe partities aan maken, maar dan is de kans op recovery toch nog kleiner ?

Verwijderd

er zijn zat tooljes omdat te repaeren, heb hier een boot disk met van alles en nog wat op, maar om er een op te noemen. maar ze staan hier op Hiren's.BootCD.6.0
of deze Spinrite 6.0

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 19:20 ]

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 20:35
Als je gaat formatteren, wordt het moeilijker om je stuff terug te vinden zonder gekke programma's. Het enige wat je doet met bijvoorbeeld fdisk, is je partitietabel (die nu blijkbaar leeg is) weer vullen., zodat het weer bekend is hoe de schijf er qua partities uit ziet.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie de faq: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Je kan MBRWork of GetDataback eens proberen zoals in de faq staat. Maar ik zou beslist geen!!! nieuwe partitie aanmaken. Dat verkleint de kans wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 07-01-2005 19:19 ]

• Ewald !
  • Niet online
ok bedankt, ik ga het proberen.. bedankt voor de hulp. jullie horen van mij ;)

• Ewald !
  • Niet online
tis opgelost :) goddank... dankzij FIXMBR.. geen mbr-index dus.. gelukkig maar...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Woei :)

FAQ's rule O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.