Toon posts:

Dvd speelt niet af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd gebrand met nero burning rom als video file, normaal werkt t altijd, maar als ik nu de dvd in de standalone speler doe, dan krijg k wel het menu te zien, maar daarna geeft ie een read error, op de pc zie k wel alle bestanden op de dvd staan die ik los wel kan afspelen, wat kan k nu t beste doen, het menu eruit laten en dan de dvd opnieuw branden, maar zoja, hoe doe k dat precies?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:54:
wat kan k nu t beste doen, het menu eruit laten en dan de dvd opnieuw branden, maar zoja, hoe doe k dat precies?
Gewoon in plaats van een video-dvd een reguliere data-dvd branden.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, maar dan speelt ie toch niet meer af op mijn standalone dvdspeler , of zie k t verkeerd?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Betaal jij zoveel voor de lege dvd's dat zoiets te duur is om uit te proberen? Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad, uitproberen is een karaktereigenschap die een echte tweaker bezit...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om het uitproberen, k probeer zoveel uit, k kom er zelf niet helemaal uit, en vraag wat hulp, waar is anders een forum voor, krijg k nu nog een normaal antwoord ook?

Verwijderd

Hab je eerder wel op dezelfde standalone DVDspeler kunnen afspelen?
Wanneer je op je PC met een DVD speler (Powerdeve / Nero showtime) de dvd afspeelt, gaat het dan wel.
Zo nee, dan is het DVD-format gewoon niet goed.
Zo Ja, dan heeft je Standalone speler er moeite mee. Probeer dan eens om langzamer te branden of een ander merk DVD te gebruiken. Een ander brandprog kun je ook proberen.

Op deze manier kun je nagaan waar het probleem zit. Dat is altijd wel handig als je het op wilt lossen.

Dit wordt verstaan onder het zelf proberen. In je SP geef totaal geen info anders dan "eerst deed het het wel". Wat verwacht je van ons dan. Mn glazen bol doet het nu ff niet.

Verwijderd

Wat is je monitor dan ?

Of ben je zo goed in blind typen ??

(Geintje)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Probeer eerst anders bij Nero, als je dat hebt, ipv een dvd te branden een dvd image te branden en deze vervolgens te testen in een virtuele cdromdrive zoals daemon..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

Je moet iig geen data DVD branden, dan werkt het nooit op je DVD speler.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere dvd's op deze manier gebrand en tot nu toe is t altijd goed gegaan,
ik kan de dvd idd met powerdvd ook niet afspelen op de pc, mischien dat k um dan idd als
image kan branden en afspelen om te proberen, en anders weet k t ook nie meer.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer hem eens te branden met dvd decrypter :)

Verwijderd

Topicstarter
met dvd decrypter, wrm, omdat je denkt dat de bestanden te groot zijn voor 1 dvd, zou kunnen hoor, k zal t es proberen.

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem.

Divx omgezet naar DVD met D.I.K.O. Deze bestanden gebrand met NERO (6.3.1.20).

Mjn Pioneer 470 speelt slecht 2 seconden af en dan hangt de DVD. Ik heb een +R(verbatim) en een +RW (philips) geprobeerd. Bij beide hetzelfde probleem.

Een zelf gemaakte videofilm op DVD gezet (ook met Nero) en deze speelt hij perfect af.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Probeer Nero Vision. Daarmee kan je videobestanden omzetten in dvd formaat en gelijk branden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:02:
Probeer Nero Vision. Daarmee kan je videobestanden omzetten in dvd formaat en gelijk branden.
Nerio Vision ondersteunt geen ondertitels dus vandaag gebruik ik DIKO.

Verwijderd

Oh, dat wist ik niet, ik gebruik geen ondertitels :P

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Probeer eens dvd-decrypter (en eventueel dvd-shrink). Nieuwste versies (freeware) effe downloaden. Werkt bij mij altijd.

Kijk ook eens op www.sectie.be (8>

Niels en Lieke in the house

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe een kleine note tussendoor :

Als je een DVD als Video DVD brand lezen juist programma's WinDVD en PowerDVD hem altijd en als Data DVD niet !!!

Standalone (althans die van mij.....) DVD Players en bijvoorbeeld Media Player Classic (uit de (Mega) KaZaA Lite Codec Pack) juist weer wel :)

En koop gewoon 1 DVD-RW(+ of - mag jij kiezen, boeit niet) voor dit soort dingen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

i.p.v. Diko nu Tmpgenc. gebruikt met vobsub en nu speelt hij hem wel goed af. Zal wel aan de mpeg encoder van Diko liggen
Pagina: 1