Toon posts:

PCI revision op moederboard

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de PCI revision status van 2 moederboarden, te weten de Aopen AX6BC en de DIF P2XLX.
Dit zijn al wat oudere exemplaren, maar nergens op internet in de handleiding etc. staat vermeld welke Revision die heeft.
Koop ik nieuwe LAN kaartjes staat daar doodleuk bij dat het REV. 2.2. is. Maar de moederboard fabrikanten vertellen je niets. Blijkbaar hebben de boarden een lagere status wat ook wel te verwachten is, maar ik wil weten welke precies. Dan kan ik met dat gegeven gaan shoppen. De trial en error methode kost mij teveel tijd.

Wie kan me helpen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

edit: Laat maar.

[ Voor 142% gewijzigd door Pinin op 07-01-2005 09:37 ]

www.casarodriguillo.com

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Fotografie >> Processors, Mobo's en Geheugen.

LinkedIn
Instagram

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Zie ook dit stukje over pci sloten in de FAQ
Daar staat denk ik precies wat jij wil weten. OA of oude en nieuwe standaarden compatible zijn ed.

No signature found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PCI kaarten passen wel of niet in de PCI sloten. Als het niet past, dan werkt het niet, simpel :)

Al zijn er zeldzame gevallen van behoorlijk eigenwijze kaarten die niet (lekker) op sloten van oudere spec willen werken. Maar daarvan is mij niks bekend bij simpele netwerkkaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:53:
PCI kaarten passen wel of niet in de PCI sloten. Als het niet past, dan werkt het niet, simpel :)

Al zijn er zeldzame gevallen van behoorlijk eigenwijze kaarten die niet (lekker) op sloten van oudere spec willen werken. Maar daarvan is mij niks bekend bij simpele netwerkkaartjes.
Zo simpel had ik het me ook voor gesteld maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Als je zoals ik een LAN kaartje met spec. R2.2 hebt dan herkent PnP het niet en het bijgeleverde setup programma weet zelfs te vertellen dat je moederboard geen PCI heeft, terwijl er al andere kaart op PCI in draaiten! Lees ook het verhaal van in FAQ maar eens

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:42:
Zie ook dit stukje over pci sloten in de FAQ
Daar staat denk ik precies wat jij wil weten. OA of oude en nieuwe standaarden compatible zijn ed.
Dat had ik al gelezen en dat drijft mij er toe te willen weten welke revisie er op die moederboarden van mij staat

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Ik kan je wel vertellen dat de P2XLX (met 440LX chipset) geen PCI 2.2 heeft. Zelfs veel 440BX moederborden hebben geen PCI 2.2, dus 440LX zeker niet.

Hier staat dat de AX6BC PCI 2.1 ondersteund: http://www.hardwarezone.com/reviews/mb/ax6bc/ax6bc.htm

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
kan je niet met een tool ala SiSoft bekijken welke PCI revisie je hebt? Kan me herinneren dat daar een PCI versie neer wordt gegooid tijdens een van de "config round-up" overzichten in SiSoft.

En anders via iets als msconfig oid? (hoe heet die tool ook alweer, waarbij je een compleet overzicht van je hardware in niet mis te verstane ascii kan genereren/bekijken?)

• Canard
Als PCI niet werkt, kun je natuurlijk een USB LAN adapter kopen. Deze eisen vaak wel minimaal Windows 98SE

Verwijderd

Topicstarter
Canard schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:22:
Ik kan je wel vertellen dat de P2XLX (met 440LX chipset) geen PCI 2.2 heeft. Zelfs veel 440BX moederborden hebben geen PCI 2.2, dus 440LX zeker niet.

Hier staat dat de AX6BC PCI 2.1 ondersteund: http://www.hardwarezone.com/reviews/mb/ax6bc/ax6bc.htm
Hee, bedankt. Dan heb je tenminste iets om vanuit te gaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
komakeef schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:25:
kan je niet met een tool ala SiSoft bekijken welke PCI revisie je hebt? Kan me herinneren dat daar een PCI versie neer wordt gegooid tijdens een van de "config round-up" overzichten in SiSoft.

En anders via iets als msconfig oid? (hoe heet die tool ook alweer, waarbij je een compleet overzicht van je hardware in niet mis te verstane ascii kan genereren/bekijken?)
Ik heb inderdaad geprobeerd met system information en Bios of daar meer info uit de hardware te prutten viel, maar dat leverde niets op. Als er andere tools zijn die er meer uit kunnen halen. Dan hoor ik het graag.

Wat is sisoft? Ik ken dat niet.

Zal MSconfig werken onder w2k?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=sisoft] :?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:53:

Ik heb een Sweex PCI rev 2.2 netwerkkaartje liggen, dat niet op een oud Pentium 1 moederbord wil werken. In de FAQ van het betreffende kaartje wordt bevestigd dat deze alleen op een PCI rev. 2.2 slot werkt, zie http://www.sweex.nl/product.asp?pid=263&s=5

Daarna heb ik een goedkoop Edimax kaartje gekocht (8 euro bij Mycom), die volgens de spec PCI rev 2.1/2.2 is, en deze blijkt wel te werken op hetzelfde Pentium 1 moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door CornelisJ op 07-01-2005 14:24 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het Aopen bord is zeker weten PCI 2.1
Dus in principe zou het niet werken, maar je ken het altijd proberen natuurlijk :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:28:
Het Aopen bord is zeker weten PCI 2.1
Dus in principe zou het niet werken, maar je ken het altijd proberen natuurlijk :)
Nou, geprobeerd heb ik het al en het werkt niet met het Sweex PCI Rev. 2.2 kaartje.

Ik ga er dus helemaal vanuit dat Aopen defintief PCI 2.1 is.

Nu alleen het DFI board nog (P2XLX) met 440LX chipset

• Canard
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:43:
[...]

Nou, geprobeerd heb ik het al en het werkt niet met het Sweex PCI Rev. 2.2 kaartje.

Ik ga er dus helemaal vanuit dat Aopen defintief PCI 2.1 is.

Nu alleen het DFI board nog (P2XLX) met 440LX chipset
Dat hoeft je echt niet te proberen... ik ben niet helderziend, maar dat zal niet gaan werken.

• CornelisJ
  • Niet online
Hoef je inderdaad niet te proberen. Je kunt beter andere netwerk kaartjes halen, bijv de Edimax 9130TX, staat voor 8 euro in de prijslijst bij Mycom.

Verwijderd

Topicstarter
CornelisJ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:57:
Hoef je inderdaad niet te proberen. Je kunt beter andere netwerk kaartjes halen, bijv de Edimax 9130TX, staat voor 8 euro in de prijslijst bij Mycom.
Ik had, had, het al geprobeerd voor jullie advies. Dus ik wist het al.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Het enige nut van PCI 2.2 tov 2.1 bij een NIC is dat er geen WOL-kabeltje nodig is, dat kan dan via de PCI bus afgehandeld worden. Voor de herkenning van de hardware maakt dit echt niet uit.

• _JGC_
  • Laatst online: 00:38
de enige kaarten die ik ken die k*t doen met PCI 2.x beneden 2.2 zijn VIA USB 2.0 kaartjes. Dingen worden prima herkend, maar doen gewoon helemaal geen flikker. USB device insteken, herkend worden? homaar, verder dan de kaart herkennen we gewoon niet :X

En dan doodleuk op de doos zetten dat een Pentium 166MMX minimum systeemvereiste is. Nee dankje sweex :r

Goedkope netwerkkaarten zijn AFAIK tegenwoordig allemaal Realtek 8139C/D, die werken gewoon zonder problemen in alle borden, zelfs in een 486 met PCI slots (de allereerste PCI implementatie) deden die dingen het hier gewoon. Moet een i440LX bord het ook gewoon doen, welke AFAIK gewoon PCI 2.1 is (AFAIK zijn alle i440xx chipsets gewoon PCI 2.1)

Verwijderd

Topicstarter
BrZ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:56:
Het enige nut van PCI 2.2 tov 2.1 bij een NIC is dat er geen WOL-kabeltje nodig is, dat kan dan via de PCI bus afgehandeld worden. Voor de herkenning van de hardware maakt dit echt niet uit.
Als het voor de herkenning van de hardware niet uitmaakt waarom wordt het kaartje dan niet herkend. In deze topic zijn er 3 met dit kaartje die de zelfde resultaten hebben. Waarom ben je dan zo overtuigd dat de hardware herkent zal worden. Of praten we langs elkaar heen

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:02:
de enige kaarten die ik ken die k*t doen met PCI 2.x beneden 2.2 zijn VIA USB 2.0 kaartjes. Dingen worden prima herkend, maar doen gewoon helemaal geen flikker. USB device insteken, herkend worden? homaar, verder dan de kaart herkennen we gewoon niet :X

En dan doodleuk op de doos zetten dat een Pentium 166MMX minimum systeemvereiste is. Nee dankje sweex :r

Goedkope netwerkkaarten zijn AFAIK tegenwoordig allemaal Realtek 8139C/D, die werken gewoon zonder problemen in alle borden, zelfs in een 486 met PCI slots (de allereerste PCI implementatie) deden die dingen het hier gewoon. Moet een i440LX bord het ook gewoon doen, welke AFAIK gewoon PCI 2.1 is (AFAIK zijn alle i440xx chipsets gewoon PCI 2.1)
Sorry, maar ik kom hier nog niet zo lang. Wat wil AFAIK zeggen?
Het grappige van dat Sweex kaartje dat PCI 2.2 vereist is, dat het volgens mij ook Realtek is wat daarop zit.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Sorry, maar ik kom hier nog niet zo lang. Wat wil AFAIK zeggen?

.
As far as I know ;)

• CornelisJ
  • Niet online
De netwerkkaartjes van zowel Sweex als Edimax gebruiken dezelfde Realtek RTL8139D chip. De Sweex werkt alleen op PCI rev. 2.2, de Edimax zowel op PCI rev 2.1 als 2.2. Let wel, ik zeg niet dat dit geldt voor alle Sweex netwerkkaartjes, maar wel voor type "LA000030".

[ Voor 4% gewijzigd door CornelisJ op 07-01-2005 22:46 ]

Pagina: 1