Toon posts:

[XP] PC herstart constant vanzelf*

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is heel vreemd, PC pentiumIV 512 mb XP van mijn zus, die sluit bijna direct
af na het opstarten en herstart weer en blijft dit doen.
Ik heb op bijna alle virussen gecheckt maar niks gevonden.

Het herstarten doet hij niet als ik internet afsluit, dan blijft het stabiel. Zij heeft
ADSL van zonnet.

Wat kan ik hieraan doen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ook gechecked op Spyware ?

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik zou het netwerkkaartje er eens uithalen als ik jouw was en kijken of hij dan nog restart.

Lijkt me meer een hw probleem dan een software.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spy-ware heb ik reeds met ad-ware verwijderd.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Hallo soerin,

Ik verander even de topic titel zodat het os aan het begin staat, zou je hier in het vervolg zelf ook aan willen denken? Verder mis ik in dit topic nog een beetje info, zoals "krijg je een bsod" "heb je een firewall" "staan er fouten in de logboeken" krijg je andere error's?

Verder is het verstandig om Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na te lezen, hier kun je precies vinden wat we van jou verwachten in een topic :).

Verwijderd

Wordt ie niet warm ergens?

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 18:32

Tijntje

Hello?!

Heb je een firewall draaien.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook al aan de hand gehad, bij mij was dit een fout in daemon tools, ik weet niet of je zus dit programmaatje draait, maar probeer dit eventueel eens te de-installeren

Greetz
dOnut

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-04 10:22

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:40:
Spy-ware heb ik reeds met ad-ware verwijderd.
Probeer ook eens hitmanpro, die haalt er waarschijnlijk net iets meer uit.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06
Check de logs van Windows eens.

Doe eens een spyware scan met Ad Aware en de trial van Spy Sweeper en kijk eens of het helpt.

Ik zit stiekem toch aan het Blaster virus te denken: http://www.microsoft.com/security/incident/blast.mspx . Wat befdoel je ik heb op bijna allle virussen getest? Wat voor scanner en is die up to date?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Januszjes schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:43:
Probeer ook eens hitmanpro, die haalt er waarschijnlijk net iets meer uit.
En hoe :X Laatst van iemand een PC gekregen om te fixen en na alleen Ad-Aware + AVG vond dat ding nog een stuk of 500 dingen .......

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik krijg helemaal geen errors, ik gebruik zone-alarm als firewall en hij wordt ook nergens warm.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het opnieuw opstarten is te verhelpen.

In Systeem naar Geadvanceerd en Opstart instellingen en een vinkje weghalen bij Computer opnieuw opstarten bij een fout.
Kan anders zijn, doe het even uit het hoofd.

Op deze manier start XP wel door, en zal hoogstwaarschijnlijk een foutmelding weergeven.

Probeer het eens met de computer aangesloten op het internet, natuurlijk. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic_Jack op 07-01-2005 01:40 . Reden: WinXP is vrijwel hetzelfde als Win2k, dus moet je in beide dezelfde weg volgen. Was ik even vergeten. 8)7 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Zeez
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 22:01
ik was vandaag bij iemand met hetzelfde probleem. ik heb wat dingen geprobeerd, maar weet nog niet zeker of ik het helemaal heb opgelost.
je zou hier kunnen kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492/.
dit zou misschien in ieder geval kunnen voorkomen dat je pc telkens opnieuw opstart:
Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"

edit:
was iemand me net voor

[ Voor 5% gewijzigd door Zeez op 06-01-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga dit nog bij me zus proberen met internet aansluiting

Verwijderd

Sasser?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-04 10:22

janklp

FortyTwo Capital

Sasser doet het volgens mij ook als je niet verbonden bent met hjet internet. Deze geeft ook een soort prachtig countdown scherm zodat de stress nog eens extra door je lichaam giert :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer.
Zonder internet aansluiting werkt het perfect en zodra ik de usb kabeltje aansluit
van het modem, begint het constant te herstarten.

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:04:
Ik snap het niet meer.
Zonder internet aansluiting werkt het perfect en zodra ik de usb kabeltje aansluit
van het modem, begint het constant te herstarten.
Doe voor de zekerheid een extra spyware test met ofwel de trial van Spy Sweeper of met Hitman Pro waar beiden ook in zitten. Het is helaas bij spyware zo dat niet alle programma's hetzelfde vinden. Ik heb laatst een computer met Ad Aware en Spy Sweeper onder handen genomen. Ze waren beiden goed voor -/+ 20 stuks spyware met bij beiden ongeveer 300 sporen.

Doen dus. Zo komen we niets verder :(

Als je zoals voorgesteld de computer niet meer op laat starten bij een crash dan krijg je een blauw scherm. Heb je die per ongeluk gehad? Zo ja dan willen we de error code en naam weten en eventueel de file die bij de crash betrokken was.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer ook eens een andere USB-aansluiting en lees de handleiding van het modem.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit zeker gaan doen, ik heb geen een keer blauwe scherm gezien, het herstart gewoon opnieuw zonder een melding te geven en na ongeveer 15 tot 20 keer opstarten blijft het ongeveer een uur stabiel.

Zal het probleem opgelost zijn als ik de c-schijf formateer? (dit doe ik wel als allerlaatst)
En wat kan ik doen om dit te weer te gebeuren?

Ze gebruikt ZoneAlarm en Norten antivirus

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:39:
Ik zal dit zeker gaan doen, ik heb geen een keer blauwe scherm gezien, het herstart gewoon opnieuw zonder een melding te geven en na ongeveer 15 tot 20 keer opstarten blijft het ongeveer een uur stabiel.

Zal het probleem opgelost zijn als ik de c-schijf formateer? (dit doe ik wel als allerlaatst)
En wat kan ik doen om dit te weer te gebeuren?

Ze gebruikt ZoneAlarm en Norten antivirus
Nog een paar extra tips. Gebruik je de laatste versie van Zone Alarm en de USB modem drivers? Zoniet, even updaten.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug de pc van m'n zwager hier gehad en die had ook het probleem dat als ie internet verbinding had met een melding kwam dat de pc over 30 seconden afgesloten gaat worden, draaide ook met norton av heb toen Zone alarm en AVG er op gezet laten scannen met de nieuwste virus update en toen vond ie meteen de boosdoener, sindsdien heeft hij geen problemen meer.
Zijn pc heeft win2000 draaien, en had het ook alleen op internet.
Pagina: 1