Op de afgelopen hcc dagen heb ik een MSI 915P Combo moederbord gekocht. Mooi moederbord verder, maar 1 ding ergert mij:
De onboard geluidskaart op het moederbord kan in 2 modes draaien (afgaande op de bios), namelijk AC97 en Azalia. Als ik me niet vergis betekende dat Azalia toch High Definition audio, waarmee de concurrentie aangegaan zou kunnen worden met de Creative SoundBlaster Audigy & Co?
Het geluid wat uit mn onboard geluidskaart is werkelijk waar om te huilen (klinkt niet vol, dof...vul maar in
).
Nu heb ik een en ander geprobeerd:
De onboard geluidskaart op het moederbord kan in 2 modes draaien (afgaande op de bios), namelijk AC97 en Azalia. Als ik me niet vergis betekende dat Azalia toch High Definition audio, waarmee de concurrentie aangegaan zou kunnen worden met de Creative SoundBlaster Audigy & Co?
Het geluid wat uit mn onboard geluidskaart is werkelijk waar om te huilen (klinkt niet vol, dof...vul maar in
Nu heb ik een en ander geprobeerd:
- laatste drivers gedownload voor deze chip
- bios-update gedaan (you never know)
- herinstallatie windows xp
- geswitcht tussen AC97 en Azalia in Bios
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600