[dvb] multikabel? digitale PVR

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50
Ik wil voor mij zelf en 2 klanten een linux gebaseerde PVR/HTPC bouwen.
Als software zit ik te denken aan gentoo + MythTv.

Aangezien we graag digitale TV willen gebruiken, en dat bij ons alleen via de sataliet en multikabel te krijgen is kiezen we voor de multikabel variant.

De standaart die multikabel gebruikt is dus dvb-c, met een access card, nu is de vraag welke kaart ik hiervoor het beste kan gebruiken,

Er zijn zat sites met info, en ik zie dat er een hele goede kaart van siemens, maar die kan ik nergens vinden.
Heeft iemand enig idee of ik bijvoorbeeld de terratec kaart kan gebruken, en dan via software + pcmcia slot de access card kan lezen/emuleren?

Ik heb gezien dat je met zo'n terratec kaart ook zonder access cart gewoon een x aantal free to air zenders kan oppikken.

Any clue's? iemand die het zelfde wil doen? en wil teamen?

openkat.nl al gezien?

• killercow
Okey,

duidelijk geen geintresseerden.
Anyway ik ben nu wat verder gekomen.
Om DVB_c aan de gang te krijgen met de meeste kabel abbo's heb je het volgende nodig:

een dvb-c kaart
Een CI (common interface) module (pci extentie kaart of 3.5" kastje)
Connectie tussen je dvb-c kaart en de Ci module (dus je kaart moet dat ondersteunen)
Een Cam module die de encryptie van de abbonements/smartcard kan lezen.

De kosten zoals ik ze heb kunnen vinden:
dvb-c kaart (techtronic 2100-c) 230 euro, CI module 50/70 euro, cam card (irdeto voor multikabel) 44 euro, en dan natuurlijk nog je abbo.

Tis dat ik het in een groter ontwerp ga bouwen, want anders was het dus never nooit niet rendabel, mischien dat er binnenkort goedkopere kaarten etc op de markt komen nu winxp mce en digitale kabel wat meer in trek beginnen te raken.

openkat.nl al gezien?

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Wow,

Het is dus wel een stukkie duurder dat het nokia of panasonic kastje dat Multikabel adviseert.
Vooral dat PVR gedeelte interesseert me, maar voor de koste wat jij nu zit ramen vind ik het toch een beetje veel geld.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• killercow
Inderdaad jah,

Ik wil namenlijk wat meer wat meer met het systeem dan alleen pvr, de digitale TV is maar een extra in mijn constructie.

openkat.nl al gezien?

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 07:44
Misschien kunnen we iets van een gezamenlijk inkoop organiseren en kwantiteitskorting afdingen oid.

Ben iig tot dezelfde conclusies gekomen qua prijs e.d. Vreemd genoeg staan de kaartjes bij Hauppauge niet eens op de homepage :/ Althans ik kan ze niet vinden...

Ben op dit moment met MythTV aan het spelen maar zou het ook graag digitaal doen. Heb een XP1800+ systeem cadeau gekregen dus wat dat betreft mag ik niet klagen, alleen jammer dat ie in een hightower zit. Met analoge ontvanger zie ik toch nogal wat ruis en mis enkele digitale kanalen.

Aan de andere kant, zo heel erg veel boeiende kanalen zitten er niet extra op :/

• killercow
Feaky,

Ik ben op het moment aan het kijken bij het duitse dvbshop.net, en ik was van plan een technotrend c2100 + pci CI + irdeto cam card te kopen. maar je als je intresse hebt kun je me ff mailen.

openkat.nl al gezien?

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 16:40
Heb je de boel al aan de praat?

Ik zou dat ook wel willen, maar heb nog mijn MrZap box. Volgens mij moet ik toch wel even aan Mutltikabel melden dat ik een andere decoder ga neerzetten.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

DarkDante

Soeplepel

Die TerraTec heeft toch ook een CI module aansluiting?

of wat is dat zwarte blokje achter aan de kaart dan? want volgens mij is dat een aansluiting voor zo'n CI module.....kan alleen geen info er over vinden.

Ik ben van plan een Barebone (de asus p111 of MSI mega) om te bouwen naar een MSE 2005 bakkie. Nu nog wat voor onderzoek aan het doen.

[ Voor 27% gewijzigd door DarkDante op 23-02-2005 15:24 ]

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• DarkDante

DarkDante

Soeplepel

Heb volgens mij de BOM gevonden :P

hier link voor een DVB-C kaartje met geintregeerde CI voor .... ja minder dan 100e

http://www.jacob-computer...edb62a820fcfca812a43d6b20

link naar het product: http://www.twinhan.com/product_cable_2.asp

[ Voor 12% gewijzigd door DarkDante op 23-02-2005 15:17 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 09:24

houthakker

Poehé

misschien kun je eens naar linvdr kijken, dit is een complete dvb distro, die je wellicht met wat aanpassingen kunt aanpassen naar jouw wensen.

Specs

• DarkDante

DarkDante

Soeplepel

nog een potentiele kaart: http://www.kncone.de/d/produkte/digital_dvb_c.htm

zal ff kijken, thx voor de tip

• DarkDante

DarkDante

Soeplepel

hhhmm, heb er ff snel naar gekeken, maar dan vind ik een asus p111 met MSE 2005 vetter.

komt binnenkort toch een patch uit voor MCE zodat DVB-C ook ondersteund wordt.

Misschien zit jij er al wat langer in te graven en kan je me wat voor- en nadelen beschrijven.

• killercow
Ey dudes,

Tof dat er ineens mensen reageren,

Ik heb de technotrend c2100 besteld in duitsland met een CI intreface voor 2 kaarten, en een Irdeto cam module (bij elkaar zo'n 260 euro, maar das oke, tis voor mij meer een research project),

De terratec heeft volgens mij nog geen CI interface, ik kon het iig niet vinden.

Ik verwacht dat de prijs van de DVB-C caputre kaarten dik zal dalen als er meer aanbieders beschikbaar komen, en als MS ze gaat ondersteunen. (de technotrends worden niet eens meer geproduceerd door te lagen vraag, zelfde geld voor de siemens kaarten)

Ik ga mythTV draaien, want deze heeft een nette webinterface, en op een x aantal kleine X-terminals die ook vanaf deze machine booten ga ik het beheer voor het geluid doen.
De mythTv server zal dan on request van zo'n terminal het beeld + geluid naar een TV/receiver naar keuze streamen (ik gebruik Warp's van pcengines.ch als terminal, en Epia's als stream ontvanger+video/audio uitgang.)

Hiermee kan ik dus centraal alles opnemen/storen, en toch overal muziek/films spelen.

De losse X-terminals zijn nu nog wat groot, maar moeten vervangen worden door compaq Ipaq's die linux draaien. (deze moeten dan ook zelf de video kunnen afspelen aangezien de server ze gewoon decompressed video geeft)

openkat.nl al gezien?

• DarkDante

DarkDante

Soeplepel

//offtopic | Vet ipaqs op linux (heb zelf namelijk een hx2410) , wat jij wil biedt nevo 2 + server toch al een beetje voor de ipaq wereld.

Ik ga "gewoon" een MCE bakje bouwen, me vriendin en ouders moeten er ook mee overweg kunnen.
Voor mij heeft het ook als functie het vervangen van: dvd-speler, video-recorder,cdspeler en radio.
Tevens zijn er wel vette live-streams zoals xfm die ik in Haarlem niet via de ether kan ontvangen en die kan ik zo ook makkelijk en gebruiksvriendelijk aansturen.

Ik vind die digitale tv kaarten nog wel een beetje aan de dure kant (erg dure kant). Ik verwacht ook wel dat ze richting de dvb-s prijs zullen gaan, rond de 100e incl CI module. Maar verwacht toch wel dat dit zeker wel een half- tot heel jaar zal duren. Aangezien het aanbod van digitale tv nu pas leuk wordt.

Heb nu een losse nokia decoder van multikabel. Dus denk dat ik het nu nog via de decoder laat doen

[ Voor 17% gewijzigd door DarkDante op 24-02-2005 10:28 ]

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Misschien heb je ook wat aan de links die zijn genoemd in dit Essent DVB-C topic.
Pagina: 1