Probleem met TeamSpeak in combinatie audigy2 ZS

Pagina: 1
Acties:

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Topicstarter
het volgende is er aan de hand.
Ik speel online games met gebruik van teamspeak (TS).
nieuwe soundcard audigy 2 ZS gekocht. Echt een supergeluid.
met een losse mic. en een 5.1 koptelefoon.
Op het moment dat iemand wat tegen me zegt door TS hoor ik het prima. alleen de personen aan de andere kant van de lijn horen alles echo-en. Een soort van overspraak dus.
Het vreemde is is dat geluid uit mijn koptelefoon helmaal niet zo hard staat om de boel te verknatsen.
Het lijkt erop dat de 5.1 headphones 1 kanaal van de koptelefoon als microfoonlijn gebruikt.
heeft iemand hier ervaringen mee?
de 5.1 aansluiting (oranje, groen, zwart) zitten in de goede minijacks en de minijack van de microfoon ook(de roze/rode).
nu is er echter iets vreemds met directX directplay voice setup. Deze hardware test voor voice recording kan ik niet doen; krijg een foutmelding.
daar was een registry setting voor beschreven om full duplex, half duplex en microfoon detectie te overriden. Dit heeft geen resultaat geboekt. de microfoon wordt niet herkend (terwijl ze wel werken; ik heb meerder losse mic's gebruikt)

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Welnu ik heb gevonden wat het is.
De geluidskaart gebruikt een van de 5.1 kanalen om als microfoon kanaal te fungeren,
Alleen weet ik niet hoe het op te lossen
KICK

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

op de teamspeak site bij de FAQ komt dit langs
http://www.goteamspeak.com/faq.php?faq=17

probeer eens hier te kijken:
dubbelklik op je volume icoon (naast de klok)
opties ==> eigenschappen
daar opnemen selecteren en alles behalve microfoon uitschakelen

[ Voor 49% gewijzigd door solomo op 07-01-2005 17:54 . Reden: ach alleen een link, is net kerst geweest dus meer hulp mag wel :P ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik heb wel met bijv. onboard kaarten dat de 5.1 uitgang inderdaad gedeeld is met line in en mic in. Maar dan zit er dus niet nog een extra losse mic ingang bij wat hier kennelijk wel het geval is? (die rode dus).
Zijn er niet nog wat leuke driverinstellingen waarmee je kunt prutsen?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Solomo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:49:
dubbelklik op je volume icoon (naast de klok)
opties ==> eigenschappen
daar opnemen selecteren en alles behalve microfoon uitschakelen
had ik al gedaan.

@shittyoldman: idd extra MIC aansluiting (de rode) maar de software schijnt het niet te snappen.
(ook al laat ik "synchroniseren" met het sndvol32) dus 5.1 speakers geselecteerd>> voor afspelen alleen de benodigde sesttings en voor opnemen alleen microfoon gechecked.
Bij het testen van de hardware krijg ik ook een foutmelding. welnu hiervoor was een registry setting te veranderen en dat heb ik geprobeerd en dat hielp ook niet :( (directX directplay voice setup in de topicstart) Heb zelfs mijn hele PC opnieuw geinstalleerd grrrrr en met de oude kaart doet de pc nu hetzelfde grrrrrr . (daarmee werkte het prima) niets verandert in het BIOS dus schiet mij maar lek

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Deze mag dicht.
OPGELOST

Verwijderd

Als je ook even vertelt waarom is dat misschien handig voor mensen die het misschien het zelfde probleem hebben als jou.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

idd. :/ nu hetzelfde probleem

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Pagina: 1