[KiSS DP-1000] Dubbel Breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 19:18

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Ik heb hier een KiSS DP-1000. Het volgende probleem:

Als ik er een normale DVD film in doe dan krijg ik dubben breedbeeld, standaard 2 zwarte balken plus nog eens 2 balken van de film zelf. 4 balken in totaal dus. Ik heb geen breedbeeld tv, ik heb al verschillende settings in de player probeert. 16:9, 4:3 Letterbox, 4:3 Pan Scan. (volgens mij)
Geen effect. DivX bestanden speelt hij wel gewoon goed af.

Tevens wou hij vandaag een film niet met geluid afspelen, deze film doet het op de pc wel, maar op de player heeft het geen geluid. Kan het zijn dat als er alleen Dolby Digital op de dvd staat de speler dit niet kan weergeven? PC kan het namelijk wel, ookal heb ik geen Dolby Digital. Had wel verwacht dat de DivX speler deze software matig zou kunnen decoden. (Geluid staat op Stereo/pcm)

Heeft iemand dus dezelfde problemen dan mij, misschien ook een oplossing?

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 11:08
Is dolby digital hetzelfde als DTS?

Ik heb namelijk een bestand gedownload van Elvis waarvan ik dacht dat het een CD was. Het heeft DTS in de naam staan maar ik hoor alleen maar geruis/gekraak. Misschien dezelfde oorzaak?

Ik heb trouwens het probleem met de 1000 dat deze vaak vastloopt bij het afspelen van een Divx. Het lijkt erop dat dit door de warmte komt. Als er een paar DVD's of CD's op het apparaat liggen, gebeurt het namelijk sneller. Je moet dan echt de stroomkabel achter uit het apparaat trekken en er 10 seconden later weer instoppen. Heel irritant. AB werkt ook slecht en ik vindt het ook een lelijk apparaat met die blauwe lampjes. Staat niet echt in mijn woonkamer.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Het dubbele breedbeeld kan in de film zitten. Er zijn zat films met een 2,35:1 verhouding. Dat is nog breder dan de 1,85:1 verhouding welke je ook regelmatig ziet (en gelijk is aan een breedbeeld tv). Of anders gezegd minder hoog, waardoor er dus extra balken bij komen.
Als je dubbele balken ziet staat je brightness te hoog, het zwart op een dvd ligt niet op het "nulpunt" (zoals de zwarte balken van een tv), maar iets erboven, echter moet het wel als helemaal zwart worden weergegeven.

Verder kan iedere dvd speler een dolby digital signaal terug converteren naar een stereo kanaal voor de analoge uitgang. Bij dvd in ieder geval, ik weet niet hoe dat met die divx dingen werkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 19:18

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
AUDIO ATTRIBUTES:
Audio Format: DTS
Multichannel Extension: False
Number of Audio Channels: 6
Sampling Frequency: 48000
Sampling Quantization: 16
Language Code LCID: 1033
Language Code Extension: NotSpecified

Dit is wat m'n DVD software weergeeft. Dat met die balken kan kloppen, de twee buitenste zijn zwart, de twee binnenste zijn meer grijs achtig.