Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mobiel] Bluetooth audio op telefoon, gebruik op PC?

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:49
Hoi Tweakers!

Na het lezen van het Skype topic (Skype meetings enzo), bedacht ik ineens dat het veel leuker zou zijna ls je via je mobieltje van Skype gebruik kan maken, oftewel, gratis bellen!

Nu ben ik al zo ver dat ik Bluetooth op mijn mobieltje heb, dat ik een Bluetooth Dongle op de PC heb geïnstalleerd, en ik kan me goed herinneren dat er toen der tijd ook Bluetooth audio geïnstalleerd is.

Mijn mobieltje is overigens een Motorola V525 :)

Na wat experimenteren krijg ik mijn mobieltje zo ver dat ik gesprekken die ik via mijn mobiel voer, gewoon via mijn PC speakers af kan spelen. Dit werkt allemaal heel fijn.

Maar nu moet het dus andersom, mijn mobiel moet het geluid van de PC dus weergeven over de speaker van mijn mobiel, en de microfoon van mijn mobiel moet werken als microfoon voor Skype.

Nu dus de vraag, is dit mogelijk, en zo ja, hoe dan?

Even voor de duidelijkheid, dit post ik _niet_ in het V525 topic, aangezien er denk ik wel meer mensen zijn met Bluetooth, voor wie dit ook interessant zou kunnen zijn.

Suggesties zijn welkom :)

edit: zo ver ben ik al:

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/bleutoothaudio.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 05-01-2005 21:06 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is dit niet nogal afhankelijk van wat je toesel ondersteunt? De goeie kant uit werkt 't meestal wel, kijk maar naar wat je zelf al gefixt had en BT headsets. Er bestonden 'vroeger' toch problemen met de compatibiliteit van BT-apparaten zoals headsets die niet werden ondersteund etc.? In de meeste gevallen waren dat beperkingen die door de fabrikant in een toestel gepropt zijn.

Eigenlijk zou je dus eerst moeten uitvogelen of er ondersteuning voor een inkomende audiostream via BT in je toestel zit, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door epoman op 06-01-2005 04:06 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:49
Goed punt. Maar de vraag is, waar vind je die info? Het staat niet in het boekje ofzo, ik denk meer dat iemand het gewoon heeft moeten "ontdekken". Zelf ben ik er nog niet achter... helaas...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

proller schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:03:Even voor de duidelijkheid, dit post ik _niet_ in het V525 topic, aangezien er denk ik wel meer mensen zijn met Bluetooth, voor wie dit ook interessant zou kunnen zijn.
En als je daar tenminste had gekeken dan had je kunnen lezen dat het dus niet kan B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
Dit kan met geen enkele telefoon om de doodsimpele reden dat geen enkele telefoon het profiel hiervoor heeft..
BT heeft voor ELKE functie een profiel... telefoons hebben slechts sttuk of 2, Headset en sync ofzo... geen enkele telefoon heeft het profiel die de telefoon ZELF als headset laat functioneren.
Er stom, maar dat is dus zo omdat de fabrikanten geen toepassing kunnen bedenken waarvoor het nodig zou zijn |:(
Net zo stom als dat er geen headsets zijn die 100m bereik bieden..... zou geweldig zijn in combi met mijn Sitecom cn502 bluetooth stick :)

check www.dualphone.nl voor een echte DECT telefoon die ook met Skype werkt (en gewoon kpnnetwerk)

[ Voor 36% gewijzigd door Jazco2nd op 27-01-2005 15:55 ]