Toon posts:

monitor valt nog steeds uit na nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

na aanleiding van deze topic: monitor valt uit opeens

heb ik een nieuwe voeding gekocht nl. :
http://www.pcmegastore.nl...1_156_86&products_id=1652

echter het probleem blijft zich voordoen en ik heb wat meer probleempjes het lijkt alsof mijn comp soms langzaam is echt heel traag het windows laadscherm komt echt heel langzaam te voorschijn.

Ik denk zelf dat het misschien wat met me hdd verkeerd zit SATA maxtor 200gig zou het helpen als ik zou formatteren en mijn hdd opnieuw zou installeren.

btw: In me bios zie ik nergens mijn hdd staan alleen me dvd/cd speler zou het kunnen dat me bios misschien vernieuwd moet worden.

alvast bedankt
NVZ

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
iig een leuke vooruitgang met je oude voeding :P Al schiet je daar weinig mee op
echter het probleem blijft zich voordoen en ik heb wat meer probleempjes het lijkt alsof mijn comp soms langzaam is echt heel traag het windows laadscherm komt echt heel langzaam te voorschijn.
Ik kan me eigenlijk gewoon *niet* voorstellen dat zoiets door je voeding veroorzaakt kan worden.
Ik denk zelf dat het misschien wat met me hdd verkeerd zit SATA maxtor 200gig zou het helpen als ik zou formatteren en mijn hdd opnieuw zou installeren.
Een reinstall kan nooit kwaad bij problemen natuurlijk...
btw: In me bios zie ik nergens mijn hdd staan alleen me dvd/cd speler zou het kunnen dat me bios misschien vernieuwd moet worden.
vaak zie je alleen je primary en secondary IDE channel in je bios, je SATA controller niet. Dat is iig ook geen probleem over het algemeen :)

Btw, je hebt problemen met je monitor, heeft je videokart toevallig een extra molex (stroom-)aansluiting en heb je die ook aangesloten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ja die heeft een extra power aansluiting en die heb ik ook aangelsoten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zitten denken ik heb namelijk aardig lopen kloten en mijn monitor gaat telkens uit als ik iets doe met me netwerk kaart of internet dan blaft ie uit zou het kunnen zijn dat ik ergens kortsluiting maak of dat ik iets verkeerds gedaan heb?

begint nu beetje vervelend te worden:P dat me monitor telkes uit vliegt sta op het punt dat ding uit me zolder raam te raggen

heb zojuist aan iemand anders gevraagd en die zei dat me irq misschien hetzelfde is dus ik kijken en idd me netwerk kaart en me videokaart hebben zelfde irq weet iemand hoe ik deze kan veranderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 13:38 ]

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:33:
heb zojuist aan iemand anders gevraagd en die zei dat me irq misschien hetzelfde is dus ik kijken en idd me netwerk kaart en me videokaart hebben zelfde irq weet iemand hoe ik deze kan veranderen?
Klinkt iig erg als een IRQ conflict zoals je het nu zegt!

Makkelijkste is om je netwerkkaart even in een ander PCI slot te zetten, dan heeft ie waarschijnlijk een ander IRQ.

Verwijderd

Topicstarter
die netwerkkaart is onboard:S

en ik heb geen id wat ik moet veranderen in BIOS

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 13:45 ]

• Xander
Even een quote uit je ander topic (dat je imo nogsteeds in dit topic had kunnen posten, magoed)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:48:
ik heb vrijwel alles geprobeerd in bios en ook linux live cd gedaan, toen werkte hij perfect.

maarja ik wil windows hebben misschien een andere versie proberen ofzo ik weet het niet meer
Dit is opzich wel leuke info hoor, dat je het met een live cd geprobeerd hebt... als het dan wel werkt lijkt het me dus niets hardwarematigs... :P
Dan zou ik toch eens een windows reinstall proberen?

Pagina: 1