Toon posts:

monitor valt uit opeens

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

Ik heb dus een bak in elkaar gezet allemaal fijn en aardig. Eerst al een tijd lopen kutten met me sata hdd maar dat is gelukt dus alles wel en leuk. Ik heb win xp geinstalleerd en begin al me hardware te installeren en opeens vliegt me monitor eruit:?

Telkens als ik iets wil doen bij internet explorer valt hij uit maar weer niet altijd. Heb een Sapphire 9800 pro ati 128 mb vga kaart.

heb een voeding van 350 die alleen maar me kaart moederbord dvd en hdd hoeft te voorzien van stroom dus lijkt me genoeg iemand enig id wat het kan zijn is namelijk erg irritant.

btw heb alle resolutie en refresh rates al geprobeerd.
greets

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Wat bedoel je preies met "en opeens vliegt me monitor eruit" ? Misschien is het handig om de precieze specs van je systeem even te posten. Heb je je monitor al nagelopen op problemen, het hoeft namelijk niet persé aan de hardware in je kast te liggen.

offtopic:
Groeten hoeft niet op GoT

[ Voor 11% gewijzigd door Just_I op 29-12-2004 20:38 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
1 x Sapphire ATI 9800 Pro
1 x MSI K8T NEO2 FIR
1 x ASUS 52X CD-S520 Zwart Retail
2 x Twinmos DDR 512Mb PC400/PC3200 CL2,5
1 x Q-Tec L-MD 350W Zwart
1 x AMD Box Athlon 64 3500+ Box (S939)
1 x MAXTOR 200.0Gb 7200RPM 6B200M0 SATA

dit heb ik erin zitten, dus de monitor gaat gewoon op standby dus dat hij geen signaal ontvangt en me comp blijft door draaien

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Wat heb je eigenlijk al gedaan om het probleem op te lossen? Het kan namelijk 1001 oorzaken (figuurlijk) hebben.
Probeer sommige hardware te wisselen om te testen odf deze ook dezelfde probelemen geven. hierdoor kan je sommige hardware uitsluiten.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

heb je bij die hardware ook je chipset drivers geinstalleerd?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:47:
Wat heb je eigenlijk al gedaan om het probleem op te lossen? Het kan namelijk 1001 oorzaken (figuurlijk) hebben.
Probeer sommige hardware te wisselen om te testen odf deze ook dezelfde probelemen geven. hierdoor kan je sommige hardware uitsluiten.
oke heb het volgende gedaan:

verschillende drivers geinstalleerd
andere monitors gebruikt
res en refresh aangepast
en heb zo juist mijn monitor aangsloten op het stukje van een lcd monitor met een verlengstukje heb geen id hoe die aansluiting heet.

dat was hem wel

Verwijderd

Topicstarter
Fart schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:52:
heb je bij die hardware ook je chipset drivers geinstalleerd?
ja heb ik gedaan

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01

_Ernst_

Mark It Zero!

voeding...

q-tec is brak en die 350 watt voeding helemaal, die trekt dat systeem nooit.
Probeer het dus met een andere (a-merk) voeding van minimaal 350 (400 misschien zelfs wel) watt.

Last.fm

• Just_I

Just_I

What did you just say?

_Ernst_ schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:58:
voeding...

Probeer het dus met een andere (a-merk) voeding van minimaal 350 (400 misschien zelfs wel) watt.
Dat was idd ook mij eerste ingeving. Daarom merkte ik ook dat testen van diverse hardware op.

offtopic:
Zo'n verllopstukje heeft volgens mij een 'DVI>VGA converter' (of andersom)

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 29-12-2004 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:58:
voeding...

welke voeding merk raad je me aan?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01

_Ernst_

Mark It Zero!

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb nog eens gekeken of het echt me voeding is dus ik heb me dvdrom afgesloten dus nu zit er alleen het volgende aan me voeding vast:

moederbord: MSI K8T NEO2 FIR (AMD Athlon 64 3500+, 2 x 512mb ram ddr pc400/pc3200 )
vga-kaart: Saphhire 9800 ati pro 128mb
hdd: Maxtor 200 gig 7200rpm 6B200M0 Sata

dan heb ik toch wel genoeg aan een q-tec 350 watt voeding of toch niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:42:
mensen ik heb nog eens gekeken of het echt me voeding is dus ik heb me dvdrom afgesloten dus nu zit er alleen het volgende aan me voeding vast:

moederbord: MSI K8T NEO2 FIR (AMD Athlon 64 3500+, 2 x 512mb ram ddr pc400/pc3200 )
vga-kaart: Saphhire 9800 ati pro 128mb
hdd: Maxtor 200 gig 7200rpm 6B200M0 Sata

dan heb ik toch wel genoeg aan een q-tec 350 watt voeding of toch niet?
Bij Q-Tec is 350watt het piekvermogen, dat houd de voeding dus maar een tijdje vol. Heb je niet een andere voeding(sterkere) bij de hand?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:58
* steffex heeft een levicom 500Watt! :) 80 euro maar dan heb je een beste voeding 8)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Doe ook nog ff 1*512mb ram scheelt ook wat ;) maar q-tec is gewoon niks die voeding trekt het gewoon niet!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
oke dan wordt het toch maar een nieuwe voeding kopen:P
Pagina: 1