Toon posts:

200gb schijf zonder sp 1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is dat mogelijk?

ik heb net een maxtor diamondmax 9 200gb aangeschaft en ben al de hele fucking middag bezig om hem aan de praat te krijgen. dankzij de (prachtige vind ik!) faq hier ben ik ver gekomen, bios geupdate etc maar hij werkt nog steeds niet omdat ik windows xp prof heb zonder service packs.

mzzl han

Verwijderd

Formateren en eventueel een partitie aanmaken zou het probleem moeten oplossen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Ik geloof dat er een aparte patch was voor Windows XP zonder Service Pack. Kijk even rond op de site van de fabrikant en op de Microsoft site. Zie ook OM FAQ / Beleid :)

Overigens valt het wel aan te raden om Service Pack 2 te installeren. Naast o.a. die 200GB limiet worden ook een heleboel veiligheidslekken gelekt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 05-01-2005 17:45 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me toch stug zolang partition magic de schijf alf 130 gb schijf ziet.

even voor de duidelijkheid. door de bios update naar versie 1011ziet mijn moderbord, asus a7v, hem nu wel juist als 200gb schijf in het bios. in windows echter nog steeds als 130gb disk. nu zegt de tweakers OM faq dat ik windows xp service pack 1 moet installeren, maar moet dat echt? met andere woorden is er geen andere oplossing dan sp1 installeren?

Verwijderd

zekker een sata

Verwijderd

Topicstarter
over die paarte patch word niets gezegd in de OM FAQ, maar ik zal eens zoeken op de windows update site ofzo. als iemand een directe link heeft gerne!

6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

ik heb zonder sp 1 geinstalleerd te hebben maxtor big drive enabler geprobeerd, maar die zegt

"this registry update is not applicable for the operating system installed on this computer. click ok to exit. "

Verwijderd

ja, en ,,,:? heeft niks te maken hoe windows met een schijf groter dan 138 gigh omgaat maar dat heeft met lba te maken......

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:50:
over die paarte patch word niets gezegd in de OM FAQ, maar ik zal eens zoeken op de windows update site ofzo. als iemand een directe link heeft gerne!

6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

ik heb zonder sp 1 geinstalleerd te hebben maxtor big drive enabler geprobeerd, maar die zegt

"this registry update is not applicable for the operating system installed on this computer. click ok to exit. "
Die melding krijg je dus omdat je geen Service Pack 1 hebt geïnstalleerd. ;) Maar waarom installeer je die update eigenlijk niet? Je systeem wordt er een stuk veiliger van en je lost meteen je probleem op. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
" Die melding krijg je dus omdat je geen Service Pack 1 hebt geïnstalleerd. Maar waarom installeer je die update eigenlijk niet? Je systeem wordt er een stuk veiliger van en je lost meteen je probleem op. "

dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of het ook mogelijk is ZONDER die update, dus of er ook een aparte patch voor is

• pasta

pasta

Ondertitel

Zoals Verwijderd in "200gb schijf zonder sp 1 ?" ook al op wees, hier staan 2 verschillende oplossingen die niet gebruik maken van de software updaten. De eerste vergt overigens wel een Intel mobo. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ja en ik heb geen intel mobo want ik heb een asus a7v met amd procie, en ik heb natuurlijk ook geen zin om een extra controller te kopen, dus dan blijft er echt niks anders over dan sp1 te installeren? is er echt niemand die wat anders weet?

ik heb overigens een onboard controller op mijn moederbord zitten van promise , en daar zou die het gewoon mee moeten doen of niet? als ik hem daar op aansluit doet ie het overigens nog steeds niet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
En indien het geen intel chipset is en je geen nieuwe controller wilt kopen zit je dus toch aan windows XP SP1 vast.

Overigens, waarom ben je zo fel tegen SP1 :? SP1 is gewoon de simpelste oplossing, je installeerd het en het werkt, klaar... wat is het probleem?
Gokje: Illegale winXP key die door SP1 geweigerd wordt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
goed gegokt xanderh

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 18:10 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:02:
ja en ik heb geen intel mobo want ik heb een asus a7v met amd procie, en ik heb natuurlijk ook geen zin om een extra controller te kopen, dus dan blijft er echt niks anders over dan sp1 te installeren? is er echt niemand die wat anders weet?

ik heb overigens een onboard controller op mijn moederbord zitten van promise , en daar zou die het gewoon mee moeten doen of niet? als ik hem daar op aansluit doet ie het overigens nog steeds niet.
Installeer gewoon SP2 en dan ben je klaar, of ben je lid van het 'anti SP' team oid?

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 14:13
Je kunt het natuurlijk ook proberen met het tooltje van maxtor. Misschien dat het helpt....

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dacht ik al
kan je me een oplossing mailen? hkop@chello.nl
Nee, sorry. Er is overigens gewoon een simpele oplossing hoor: Koop een windows XP licentie! :)

Windows XP heeft gewoon updates uitgebracht voor de ondersteuning, als je dan geen geldige licentie hebt hoef je ook niet te verwachten dat het werkt en hoef je al helemaal niet te verwachten dat we je hier op GoT andere oplossingen gaan bieden...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
dan houd het op

Verwijderd

hoezo die key kan je toch zo veranderen, dan kan je wel sp1 of 2 instaleeren.

Verwijderd

dubbelpost :X

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 18:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:17:
hoezo die key kan je toch zo veranderen, dan kan je wel sp1 of 2 instaleeren.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/registerfaq

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Je kan ook SP2 slimpstreamen hoor: [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 18:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is niet de bedoeling dat wij hier gaan helpen met het veranderen van een of andere key... das eigen zaak voor de TS!

EDIT: Met niet geldige key kun je slipstreamen wat je wil, maar het zal niet werken..

[ Voor 28% gewijzigd door Michael Knight op 05-01-2005 18:23 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 16:05
Als http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=19
dit ff op cd fikt en even boot en je formateert je hdd ermee en bij de windows instalatie gewoon kiest voor om door de maxtor gemaakt partitie te instaleren.
Dan moet dat lukken denk ik. :)

Verwijderd

Tsja, in de OM Faq staat een handige naslag voor dit soort problemen. Echter als de oorzaak van jouw probleem ligt aan een illegale OS versie dan is Gathering of Tweakers niet de plaats om te vragen hoe je dat kunt omzeilen. Zie ook de forumPolicy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.