Toon posts:

Het grote advies topic...

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een paar dilemma's. Dit is waarom ik hier terecht ben gekomen. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven ivm de onderstaande vragen, die ik niet 1,2 zelf kon beantwoorden.

- Cooler, nou heb ik een redelijk procesortje (al oud) een AMD 2200+ met een cooler er op die mega veel geluid produceert. :X Ik heb hier en daar wat rond gekeken maar ik kan zo snel niet iets vinden wat hiergoed bij past. Wie weet een een *super* stille cooler?

- Kast, mijn kast is ook al bejaard en ik zoek een beetje stijlvolle kast (rvs?!?). Die ook een niet te veel geluid producerende cooling heeft. Ideeën?

- Ook m'n toetsenbord & muis zijn aan vervanging toe. (de opt. muis beweegt uitzichzelf :?) Ik had een Logitech LX700 setje op het oog, Dat is de beste maar helaas ook dure set die ik ken.

Kortom advies nodig! Alvast bedankt!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Allereerst welkom op GOT,

voor je post wordt er hier verwacht dat je eerst zelf wat op zoek gaat (google, de search,...) en de algemene FAQ leest en de moderatiepolicy van het forum waarin je post, hier dus van DOC + de FAQ van het betreffende forum. Kom je er dan nog steeds niet uit, dan kan je hier posten.

Wat de cooler betreft, 1e hit op google: Tom's hardware cooler roundup, het is ook algemeen geweten dat Zalman stille en goede koelers produceert.

De rest van je vragen horen hier niet thuis, ook hier geldt, reviews zoeken en neem eens een kijkje in Overige Hardware

[ Voor 22% gewijzigd door Frigolamptje op 05-01-2005 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik eerst even gegoogled alleen leverde dit niet usefull op. Ik ben namelijk geintereseerd in advies. Dus ervaring die mensen hebben met in dit geval een cooler. Niet een website met fabricatie informatie.

Ik heb er wel eens van gehoord maa ik was niet op de hoogte van Zalmans goede reputatie, . Misschien komt dat ik vrij nieuw ben <-- 1 post?!?

De andere staan er bij omdat die in me opkwamen tijdens het typen. Ik vraag ze wel in de sectie waar het hoort. Trouwens nog bedankt voor het linkje, kan van pas komen.

Bedankt

O-) Als iemand dan een goede Zalman weet voor mijn 2200+, let me know.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Wat de koeling betreft: heb je gaten in je moederbord rond de socket, want voor de meeste *lompe* koelers, het je die gaten. Als je die gaten heb kun je voor iets vaan als een Zalman CNPS7000B-Cu ofzo. Wat je dus ook kan doen is bijvoorbeeld een Thermalright SI-97 kopen, en daarop een erg stille papst fan doen. Maar daar zit ook een prijskaartje aan uiteraard. Ligt er maar aan hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Waaraan je ook moet denken is dat de processorkoeler niet de enige herriemaker is in je pc; de fan van de videokaart wil ook nog wel eens irritant overkomen.

*klik*

[ Voor 8% gewijzigd door Seers op 05-01-2005 14:56 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf de Thermaltake Aquirius II is lekker stil maar inderdaad nu heb ik weer andere geluidsbronnen zoals mijn videokaart.
Je hebt tegenwoordig toch ook volledig passieve heatsinks? Gewoon zo'n enorme heatsink erop zetten.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Cooler:
Ik gebruik zelf een Arctic Copper Silent 2 TC op mijn 2600+ en is heerlijk stil! Een aanrader dus!

Case:
Ik denk aan een Antec Sonata Lifestyle. Hij is erg stil, en ook erg stijlvol! Door een grote 120x120mm fan acherin, gaat er toch het een en ander aan warme lucht uit maar hij draaid op een laag toerental, minder geluid dus! Zit ook standaard een goede 380Watter bij.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:02
Uiteraard, we zijn allemaal geinteresseerd in advies (de makkelijkste weg) maar je zal er wel wat voor moeten doen, ja het leven is hard als tweaker...

Die cooler: een zalman 7000B-AC, koelt maar enkele graden slechter en is een stuk lichter en goedkoper

Kast: je hebt kasten in 1000 verschillende soorten en maten, het licht er echt aan wat je wil: wat moet er in? welke kleur zat je aan te denken? Loop ook eens een computerwinkel binnen met je wensen en vraag of zij nog een leuke weten.

Interface: Ik zou voor een goedkoopt tobo van logitech gaan, je kan wel een tobo van 100 euro gaan kopen maar als je alle extra toetsen niet gebruikt, waar heb je hem dan voor? De muis, ga wel voor een goede muis, niets is zo irritant als met een slechte muis leven, ik kan je de MX510 van logitech aanbevelen, maar ga vooral weer een computerwinkel in en kijk wat je mooivind en wat je het handigst lijkt, zij kunnen je daar ook wel informeren. Ook raad ik je aan om in de winkel te vragen of ze je muis ff willen uitpakken om te kijken hoe die in de hand ligt, jij moet er straks mee muizen, dus hij moet goed in jou hand liggen.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

aan een link heb je genoeg en al je vragen zijn beantwoord dmv ervaringen:

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor the replys, hier kan ik zeker wat mee. Iedereen bedankt, dit word weer shoppen.

De zalman 7000B-AC lijkt me trouwens wel wat, ik ga het een en ander vergelijken.

@ Yofresh_750, over dat toetsenbord, ik had het zo niet bekeken maar denk toch dat je gelijk hebt. Ik heb de knoppen die er nu opzitten denk ik 2x gebruikt. Ow, en over de kast denk dat ik maar goed moet gaan speuren, een roestvrijstale kast lijkt me wel wat :P

Bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:34:een roestvrijstale kast lijkt me wel wat :P

Bedankt :)
Als je toch bezig bent, koop dan een aliminium kast. Geleidt niet, is super licht qua gewicht en ziet er mooi uit in het zicht. (:p)

Misschien een Lian-Li kast? :)

Verwijderd

Topicstarter
Een chroome zou ook erg mooi zijn. :9~

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja...

Welkom hier op GoT, ik zou je willen aanraden om de linkjes van Frigolamptje eens goed door te lezen.

Verder zou ik je aan willen raden om de FAQ van dit subforum door te lezen. Hiermee zijn al je vragen te beantwoorden :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.