Toon posts:

HDD gecrashed, iemand nog opties?????

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK BEN ERRUG VERDRIETIG..... EN PISSED!
Tot overmaat van ramp crashed mijn 2e HDD vandaag, waardoor ik alle bestanden (40gig) helemaal kwijt ben!
Nou stond er de usual shit op, maar ook heel veel foto's van mn zoontje van 2 en zo'n 15 gig aan mp3's, en de wereld aan progjes en ander "geleend spul". Die mp3's en progjes daar kom ik wel overheen, maar die foto's... :(
Ik heb er in het verleden al gelukkig wel een zooitje op CD gebrand, maar niet de nieuwste. De schijf had al wat kuren, en ik wilde vandaag de hele zooi back-uppen en een verse schijf gaan aanschaffen maar dat was dus te laat.
Ik ook al geprobeerd de HDD in de vriezer te leggen en dan proberen of ie het weer ff wil doen (zoals in GoT al meerdere keren is besproken), maar ook dat hielp echt helemaal niks.
Data recovery zit er ook niet echt in aangezien er geen geldboom in de tuin groeit (welke tuin?) en ik ook weer een NOPPES had in de "staats" van oud en nieuw!
Is er iemand die nog opties heeft? Ik zal degene die de oplossing weet eeuwig dankbaar zijn, en meer dan dat....

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:42

TheBorg

Resistance is futile.

Wat voor schijf is het?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry niet vermeld in topic, wel in specs: Maxtor DiamondMaxPlus8 40GB

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je hier niks mee :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de schijf eigenlijk helemaal niet meer opstart, alleen maar een beetje tikt, zoemt en nu zelfs wat kraakt :(

Verwijderd

Wat bij mij wel een paar keer gelukt is , vlak voor je de eerste klik hoort (ja ik lees ook
andere draadjes) de HDD 45 graden draaien en dan weer snel terug.
Bestanden weg rammen en de HDD in de vuilnisbak dumpen.
=======================================================
Is dat zo'n half hoge? Dan geef ik je niet veel kans dat zijn de betere van Maxtor. 8)7
Mocht de print kapot zijn dan kan je wel ff bij mijn langs komen. Heb er hier 2 draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 20:41 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Haan

dotnetter

Met wat 'geluk' is de controller van de schijf kapot. Die kan je relatief makkelijk vervangen als je een 'donorschijf' hebt. Ik weet zelf niet hoe, maar ik had het er laatst over met het hoofd van de Technische Dienst @work. Ik vroeg me nl af waarom ie een hele stapel kapotte hdd's bewaarde, en dat was daar voor. Dus ik zou zeggen, stap eens bij de plaatselijke pc-boer binnen, misschien kunnen zij je helpen!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:38:
Wat bij mij wel een paar keer gelukt is , vlak voor je de eerste klik hoort (ja ik lees ook
andere draadjes) de HDD 45 graden draaien en dan weer snel terug.
Bestanden weg rammen en de HDD in de vuilnisbak dumpen.
Is dat zo'n half hoge? Dan geef ik je niet veel kans dat zijn de betere van Maxtor. 8)7
Mocht de print kapot zijn dan kan je wel ff bij mijn langs komen. Heb er hier 2 draaien.
Een half hoge? volgens mij een gewone schijf niks bijzonders...
Ik heb hier ook nog zo'n zelfde schijf.....maar die heeft ook hetzelfde probleem. Al eerder in het afgelopen jaar gebeurd op werk, kon ik nog net voor zijn. Ik denk niet dat de print wisselen erg veel uit gaat maken, maar ik ga het proberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ is hier compleet en duidelijk over. Meer kunnen we helaas niet voor je doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.