pop3 mailserver verwijst naar localhost

Pagina: 1
Acties:

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 22:38
Ik zit sinds een weekje met een erg vaag probleem. Ik kom er niet uit en een aantal systeembeheerder uit de kennissenkring komen er ook niet uit.

Ik heb in outlook express mijn zonnet mailaccount zitten samen met mijn hotmail. Tot zover geen problemen. Ineens kwam het probleem dat als ik outlook express opstart, en outlook express gaat controleren op nieuwe mail, ik een melding krijg dat ik niet kan inloggen op mijn zonnet mail.
de pop3 server is pop3.zonnet.nl en loginnaam is gewoon mijn naam.
De melding die is krijg is dat pop3.zonnet.nl is veranderd in 127.0.0.1 en mijn login was naam maar is veranderd in naam@zonnet.nl.

Als ik het veranderd heb in de juiste loginnaam e.d. werkt het prima, tot dat ik opnieuw de pc herstart. Dan begint de cyclus weer van voren af aan.

Ik heb gezocht op GoT met de search, op de knowledgebase van MS en op google, maar ik kom er niet uit.
Ook heb ik dat zonnet mailaccount verwijderd, gereboot, opnieuw ingesteld, weer gereboot, maar het blijft maar bij hetzelfde.

Heeft iemand een oplossing of een reden van dit uiterst vage probleem?
Ik heb draaien windows xp sp1 en alle updates en outlook express 6.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Kijk eens in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (openen met notepad).
Als het goed is, staat er op de enige niet-commentaar regel (dus een regel zonder # ervoor):

127.0.0.1 localhost

Als er meer staat, dan kan er wel eens iets aan de hand zijn.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Caeruleus
  • Laatst online: 12:04
Welke virusscanner gebruik je? O.a. pc cillin maakt deze wijziging zodat alle mail via de virusscanner loopt. Schakel je virusscanner maar eens uit, verander de mail settings en herstart je computer (met de virusscanner dus nog steeds uitgeschakeld ;)) Waarschijnlijk zal het dan gefixt zijn, je moet dan alleen ff een oplossing zoeken voor het scannen van je mail :P

no animals were harmed during the production of this message

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53
lijkt op een virusscanner. heb je deze uitgezet? wellicht dat deïnstallatie dan beter werkt. of schakel het scannen van pop3-mail uit.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• magic_japie
Er staat een hele lijst met allemaal geblokte popups lijkt het op die allemaal verwijzen naar 127.0.0.1
Ik heb de verwijzing naar localhost verwijderd. Ik ga het opnieuw proberen!

Ik heb de nieuwste versie van McaFee draaien versie 9.0 met de laatste updates en heb alles standaard ingesteld. Alles waarbij recommended staat, is aangevinkt en staat zo al een aantal weken zo ingesteld zover ik weet.
Ik ga het ff proberen waar het aan kan liggen!

[ Voor 43% gewijzigd door magic_japie op 04-01-2005 19:27 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
magic_japie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:21:
Ik heb de verwijzing naar localhost verwijderd. Ik ga het opnieuw proberen!
Die moet je zowiezo laten staan.
Dus deze moet je laten staan: 127.0.0.1 localhost
Toch even kijken of je idd een virussanner hebt gebruikt, en er niet goed af gehaald hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 04-01-2005 19:24 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Oudere versies van Norton Antivirus deden dit ook. Dus daar kan de oplossing liggen.
Misschien dat andere virusscanners dit ook doen.

• magic_japie
Ik heb alles gedaan wat jullie zeiden.
Ik heb bij Mcafee 9.0 de virusscan naar pop3 mail uitgezet en naar alle mail uitgezet. Opnieuw gestart, geen verbetering.
Ook de localhost verwijderd in de hosts file, geen functie, dus weer teruggezet.
Ik wel op deze pc voor dat ik Mcafee gebruikte Norton gebruikt, maar nadien heb ik met mijn mail nooit geen problemen gehad. Lijkt me stug dat het na 2 maanden komt, anders had ik het wel direct gemerkt.

Het enige lijkt me een deinstallatie van outlook express en alles weer opnieuw instellen.

Verwijderd

Staat er nog meer in die host file buiten de localhost? -Let er op... laar die entry staan.

• magic_japie
Er stond nog een lijst met tig andere verwijzingen.
allemaal met bijv: 127.0.0.1 ads.blablabla.com

Die heb ik allemaal weggegooid, die hebben zeker geen functie.
Daarna deed outlook express het nog steeds niet goed.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Even ter verduideliking in hosts hoort maar een regel te staan nl. 127.0.0.1 localhost

Mocht er verder wat in staan dan behoren dit sites te zijn waar je niet wilt komen.
Denk aan sites die bekend zijn om hun adware. Door die te laten die te laten verwijsen naar localhost voor kom je nl dat adware van die site word geïnstallerd.

Ook kun je hier mee mensen voor de gek houden. vul maar eens in 213.239.154.35 www.nu.nl
Mocht je nu www.nu.nl willen openen dan word je door gestuurt.... naar ja kijk zelf maar

Grutte Pier fansels

• magic_japie
Ik heb ook net handmatig in de registry de servernaam en loginnaam veranderd, gereboot, maar dat had ook geen zin.

Ik vind dit erg vaag.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
post je ht.log hier eens ik zit nl te denken dat je pc wat vervuiling heeft
http://www.hijackthis.de/

Zou het ook nog resten van je vorige virusscaner kunnen zijn..?

[ Voor 25% gewijzigd door hessel op 04-01-2005 20:25 ]

Grutte Pier fansels

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
tis wel je virusscanner.. zet em gewoon op de originele en zet die functie uit.. je scanner scant toch alles wat je computer opent, dus virii worden altijd geblokt.. zeker Norton?

niet boos worden als dit al gezegd is, heb geen zin om de rest te lezen :*)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

magic_japie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:07:
Er stond nog een lijst met tig andere verwijzingen.
allemaal met bijv: 127.0.0.1 ads.blablabla.com

Die heb ik allemaal weggegooid, die hebben zeker geen functie.
Daarna deed outlook express het nog steeds niet goed.
Heb je ooit KaZaA Lite K++ ofzo gebruikt ?? Die deed dat ook namelijk en kan helemaal geen kwaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nl0pat
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 21:59
magic_japie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:06:
Ik zit sinds een weekje met een erg vaag probleem. Ik kom er niet uit en een aantal systeembeheerder uit de kennissenkring komen er ook niet uit.
Als het inderdaad een hosts bestand probleem was, kunnen die systeembeheerders beter maar eens terug naar school toegaan. :+
Dat verzin je toch zo.

• magic_japie
nl0pat schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:50:

Als het inderdaad een hosts bestand probleem was, kunnen die systeembeheerders beter maar eens terug naar school toegaan. :+
Dat verzin je toch zo.
Als daar het probleem niet ligt...

Ik heb Kazaa Lite vaak gebruikt, maar als het na de installatie van McaFee 9.0 goed werkte, na 4 weken nog steeds, dan lijkt het me stug dat het daar aan ligt. Ook het uitzetten van emailscanning vind ik onzin, als het wel weken ervoor gewerkt heeft waarom nu dan niet meer?

Ik zoek wel verder....

Pagina: 1