Toon posts:

[DARTS] Checkout proggie

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een simpel proggie waar we checkouts kunnen invoeren zodat we zien wat we nog moeten gooien als we de 1e pijl missen?

Vb.

Ik sta op 115, dan is de checkout triple 19, 1x 18 en tops.

Goed, dat doen de meeste proggies die ik inmiddels gevonden heb. MAAR ipv een triple 19 gooi ik een single 19. Wat moet ik dan gooien om toch nog te kunnen checken. Snappie?

dus eigenlijk zoek ik een programma waarmee ik een score onder de 170 invul en dat het dan laat zien wat ik nog moet gooien

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Hetzelfde progje, toch? Maar dan met je oorspronkelijke score minus wat je gegooid hebt :+

Verwijderd

Topicstarter
jah ok, maar dan moet ik elke keer mijn score aanpassen, dat schiet niet echt op. Ik wil er eigenlijk gewoon een proggie naast hebben draaien waar ik dat gewoon kan invullen

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

Dido

heforshe

Reinier schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:19:
Hetzelfde progje, toch? Maar dan met je oorspronkelijke score minus wat je gegooid hebt :+
En dat werkt lang niet altijd, omdat dat proggie ws. uitgaat van drie darts, terwijl jij er nog maar twee hebt :P

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad,

dus om het eventueel nog duidelijker te maken.

Je hebt de checkoutlijsten die iedereen wel kent... Nou die wil ik ook, maar dan digitaal.

Nummertje invoeren, checkouts weergeven :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 13:29 ]

• Dido

Dido

heforshe

Op zich is zo'n proggie vrij eenvoudig, want het rekent zelf niets uit. Iemand heeft gewoon een lijst ingevoerd van check-outs.

Als je ook alle mogelik 2-dart check-outs wilt weten zul je iets harder moeten zoeken, of zelf een lijst opstellen.

Invoeren wat er gegooid is, aftrekken van de eerste invoer, en de 2-dart checkout tonen is programma-technisch een eitje, maar of het er in kant-en-klare vorm is zou ik niet weten.
In wat voor vorm wil je het hebben? In Excel zit zoiets in tien minuten in elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet ook een lijst zijn met 2 darts checkouts idd.

Het is niet eens de bedoeling uiteindelijk 501 te spelen, maar alleen als ik een getal invoer in celletje a dat er dan in celletje B1 t/m B5 ofzo de mogelijke checks verschijnen

snap je?

Geloof me, we zijn al uren bezig met zoeken maar uiteindelijk komen we toch dezelfde programma's tegen waar het niet mee kan.

Of het nou in excel, access, word of voor mijn part in basic is maakt mij niet uit :) Voor jou is het waarschijnlijk 10 minuten werk, voor mij 10 dagen aangezien ik in excel niet verder kom dan het optellen van cellen :D :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 13:39 ]

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik zit nu op m'n werk, en ik kan dus niet teveel tijd hieraan besteden, maar ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden (2 ofzo?) een bezoeker van dit forum zo'n programma in elkaar geknutseld heeft. Was uiteindelijk behoorlijk uitgebreid. Je zou eens ff kunnen zoeken hier op GOT. Als je het progje niet meer kan downloaden kun je misschien nog wel de maker emailen. (misschien kan hij het nog wel voor je maken ook :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Killkees op 04-01-2005 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook dat proggie heb ik geprobeerd maar toch is dat nog steeds niet helemaal wat ik bedoel... Helaas.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

UTM

Oo helaas, vorig jaar heb ik zon programma in Visualbasic in elkaar geschroefd. Helaas ben ik die kwijtgeraakt na een format. Maar het was vrij simpel om te maken. Met een aantal bassislessen VB (google) moet het je imo wel lukken!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Long live Bobby George :)

http://news.bbc.co.uk/spo...darts/html/calculator.stm

edit:
Hmm, misschien toch niet wat je bedoelt.

[ Voor 20% gewijzigd door JoetjeF op 04-01-2005 13:53 ]

• Dido

Dido

heforshe

Als jij me de lijst met check-outs kan geven (ze zijn niet allemaal hetzelfde, er hangt veel van smaak af * ) gooi ik ze wel in een excel sheet. (Beetje VB-proggen kan ook, maar excel heeft het grote voordeel dat je sneller de specs aanpast :) )

offtopic:
Ik ben zo ff een paar uur weg, maar gooi anders maar wat in mijn mailbox :)

* de een gaat richting T of D18 als mogelijk, een ander zal altijd voor D16 gaan :P

JoetjeF: en wat doe je als je de eerste dart mist? Moet je toch weer zelf gaan rekenen, en dat wil de TS nou net niet :P

[ Voor 25% gewijzigd door Dido op 04-01-2005 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:52:
Long live Bobby George :)

http://news.bbc.co.uk/spo...darts/html/calculator.stm

edit:
Hmm, misschien toch niet wat je bedoelt.
Het komt redelijk dicht in de buurt dit!
Dido schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:53:
Als jij me de lijst met check-outs kan geven (ze zijn niet allemaal hetzelfde, er hangt veel van smaak af * ) gooi ik ze wel in een excel sheet. (Beetje VB-proggen kan ook, maar excel heeft het grote voordeel dat je sneller de specs aanpast :) )

* de een gaat richting T of D18 als mogelijk, een ander zal altijd voor D16 gaan :P
Oei ik zal even zoeken of ik een lijst kan vinden en dan zal ik em zo snel mogelijk posten :)

kheb hier een lijst gevonden :)

En hier nog twee: Deze en Deze

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:12 ]

• MicroWhale
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Voor wat het waard is: Alle mogelijkheden met 1 pijl te gooien:

score,mogelijke combinaties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
1,1
2,2,double 1
3,3,triple 1
4,4,double 2
5,5
6,6,triple 2,double 3
7,7
8,double 4
9,9,triple 3
10,10,double 5
11,11
12,12,triple 4,double 6
13,13
14,14,double 7
15,15,triple 5
16,16,double 8
17,17
18,18,triple 6,double 9
19,19
20,20,double 10
21,triple 7
22,double 11
24,triple 8,double 12
25,bull
26,double 13
27,triple 9
28,double 14
30,triple 10,double 15
32,double 16
33,triple 11
34,double 17
36,triple 12,double 18
38,double 19
39,triple 13
40,double 20
42,triple 14
45,triple 15
48,triple 16
50,bullseye
51,triple 17
54,triple 18
57,triple 19
60,triple 20

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Dido schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:53:

JoetjeF: en wat doe je als je de eerste dart mist? Moet je toch weer zelf gaan rekenen, en dat wil de TS nou net niet :P
Ik denk dat de tegenstander het niet leukt vind als je na elke pijl even de laptop tevoorschijn haalt omdat je een pijl 'mist' ;)

115 is T19,18,D20. Niet alleen omat de meeste voor een D20 finish gaan, maar ook omdat als je de T19 mist je nog altijd naar met T20,D18 kan finishen. Ben je slecht en je gooit een 17, dan kan je alsnog met T20,D19 uit. Ben je echt slecht ;) en gooi je in de 3 dan heb je met T20,20 de volgende beurt drie pijlen voor de D16.

Rekenen is dus best wel belangrijk, daar kan geen computer programmatje tegenop, al is het omdat je dan helemaal uit de concentratie wordt gehaald. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel tijd voor een slokje bier :+

[ Voor 5% gewijzigd door JoetjeF op 04-01-2005 17:48 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:15

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb hier een top excel sheet. Geeft alles aan en houdt alles bij...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UJ48N8BOR8N0/picserver.jpeg

Elke dag in de lunch wordt er hier gegooid.

maar... helaas geen shareware. Een ex-collega heeft dit ooit voor zichzelf in elkaar gedraaid. We mochten het gebruiken. Wellicht geeft het je wel een idee hoe je een en ander op kan/moet bouwen?

[ Voor 36% gewijzigd door Mystikal op 04-01-2005 19:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
ik weet in mijn hoofd wel hoe het proggie zou moeten werken. Ik kan het alleen niet 100% goed uitleggen en zeker niet maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het 10 minuten werk was om een excel sheetje te maken? :P ;)

let vooral op de smileys

• Dido

Dido

heforshe

Het is ook tien minuten werk, maar ik moet er wel even aan toekomen. Helaas: nog even geduld (ik ben wat drukker dan verwacht :P )

Verwijderd

Topicstarter
haha is goed hoor, we wachten geduldig af :)

je hebt wel genoeg lijsten inmiddels?

Kan er ondertussen in no-time nog een zootje vinden :D

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Tijdens het wachten kan je natuurlijk ook live darts kijken op de BBC website :)

[ Voor 6% gewijzigd door JoetjeF op 05-01-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
JAH VET!

dat zocht ik ook al, vorig jaar konden we nog via sbs kijken, nu niet (of nog niet gevonden)

• MrData
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb (ook) een tijdje geleden een Darts programma in elkaar gedraaid, toen ging het mij voornamelijk om het gemak van de scores invoeren. Je hoeft dus alleen op het bord op de juiste plek te klikken om een score te registreren. Hij geeft ook een uitgooi (een mogelijke, niet alle) mogelijkheid weer als dit mogelijk is. Als er interesse is kan ik 'm wel even ergens uploaden.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Op de site van barney staan ook alle mogeljikheden van een 3 of 2 dart uitgooi, daar is ook een scorebord te bestellen waar alles op staat
http://www.barney.nl/

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
MrData schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:53:
Ik heb (ook) een tijdje geleden een Darts programma in elkaar gedraaid, toen ging het mij voornamelijk om het gemak van de scores invoeren. Je hoeft dus alleen op het bord op de juiste plek te klikken om een score te registreren. Hij geeft ook een uitgooi (een mogelijke, niet alle) mogelijkheid weer als dit mogelijk is. Als er interesse is kan ik 'm wel even ergens uploaden.
Klikken vind ik onhandig, we hebben het op een laptoppie draaien dus dan is de score invullen en op enter beuken een stuk sneller
Pagina: 1