Denon stopt met champagnekleur, ik zoek een vervangend merk!

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben al enig tijd trotse eigenaar van Denon apparatuur, alleen ik wilde laatst een dvd speler kopen van Denon, alleen toen hoorde ik het teurige nieuws dat Denon gestopt is het met verkopen van champagne kleurige apparatuur voor av apparatuur. Daarom zoek ik nu dus voor een merk dat voorlopig nog wel deze kleur verkoopt. Omdat ik een zilveren of zwarte (dvd) speler toch erg lelijk vindt. Iemand enig idee?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Sony ES reeks is te verkrijgen in Champagne

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Heb je enig idee of ze die ook blijven verkopen in die kleur, ik dus voorlopig niet hetzelfde gezeik krijgen als Denon. Terwijl het Denon een goed merk is hoor, op nou de helft in het zilver en de andere helft in het champagne te hebben, vind ik niks. Heb niet voor niks toen voor een champagne kleur gekozen :)

Denon a/v spelers: zilver/zwart
Onkyo a/v: zilver/zwart

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 04-01-2005 12:45 ]

Verwijderd

Dat kan niemand je vertellen.... Beslissing van de producent op een moment: te weinig vraag; weg ermee.

Wat let je om zelf eens de bekende fabrikanten af te struinen?

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Denon stopt... ik zoek een vervangend merk!

Wil je de mensen niet meer zo laten schrikken? Ze stoppen blijkbaar met een bepaalde kleur, niet met apparatuur maken... Topic aanpassen, wellicht?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb bij Denon, Onkyo, Marantz gekeken alleen daar verkopen ze allemaal Zilver en zwart gekleurde gespelers. Maar als het alleen Sony ES is, dan wordt het nog mogelijk :(
Wil je de mensen niet meer zo laten schrikken? Ze stoppen blijkbaar met een bepaalde kleur, niet met apparatuur maken... Topic aanpassen, wellicht?
Hoezo? Ze stoppen toch ergens mee... gewoon correct dus :'(

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 04-01-2005 12:56 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10
titel aangepast, correct of niet, het is nu duidelijker :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Marantz doet ook nog champagne hoor!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Maar jij vertellen welke serie dan, want alle dvd spelers zijn zilver/zwart op marantz.nl :(
In ieder geval de Range/Premium serie, het lijkt net als bij Denon of alle a/v spul alleen ziler/goud kleurig is.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.marantz.com/ne...nt=eu&bus=hf&prod_id=3235

Overigens beetje offtopic vraag, maar als je zon dvd speler komt met HDAM, als je zo'n speler via je S-VIDEO ingangen aansluit, heb je dan nog veel kwaliteitsverlies?

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 04-01-2005 13:50 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Sony heeft de kleur champagne al jaren (meer dan 10) dus ik verwacht niet dat ze daar snel mee stoppen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Klopt, Marantz multichannel spul is idd zilver/zwart de stereo spullen zijn daarintegen wel weer in champagne te krijgen. Het is idd heel irritant :'(

Ik verwacht niet dat het beeld van HDAM beter zal worden, volgens mij is het meer van toepassing op het geluid.

Probeer anders 2e hands een van de oudere Marantz topmodellen te krijgen. Die zijn wel champagne ;)

[ Voor 48% gewijzigd door voodooless op 04-01-2005 13:57 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

De mogelijke reden dat Marantz er kennelijk mee stopt, is omdat Denon en Marantz beide tot D&M Holdings behoren. Marantz heeft nog wel Champagne kleurige cd-spelers, maar deze zijn heel anders van kleur dan de oude Denons. Veel andere aparatuur is inderdaad alleen in het zwart en zilver te bestellen. Ik vrees dat Denon en Marantz proberen te moderniseren qua design en Champagne een oubollige kleur vinden. Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens.
(vind het wel een mooie oubollige kleur :P)

Wat betreft merken die het wel verkopen in dezelfde klasse (voor zover ik het weet):
Onkyo niet
Denon niet
Marantz niet
H&K niet (alleen zilver)
Yamaha niet
Luxman wel, weet alleen niet of ze dvd spelers verkopen
Pioneer (enigzins in dezelfde klasse tegenwoordig) niet

Het wordt dus óf een oud model Denon of Marantz óf een Luxman óf inderdaad een Sony ES serie, hoewel ik het nog steeds moeilijk vind om Sony in hetzelfde rijtje te zetten als Denon en Marantz (misschien puur gevoelsmatig).

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, dat moet dan maar. Ik had zo graag nog wat meer goudkleurig spul gewild. Erg vervelend, maar ik kan ook niet echt Sony ES produkten vinden. De SonyStyle-website werkt niet lekker, als ik voor dvd players kies, krijg ik "Application aborted.".

Verwijderd

Idd jammer dat Marantz geen champagne-goud A/V spullen meer heeft.
Ik zou graag een DV9500 in die kleur willen (ter vervanging van m'n NAD C-540 en Pioneer DV-525), maar helaas, alleen silver...
't Zou een mooie aanvulling zijn op m'n champagne-goud voor- en eindversterker (ook Marantz, AV9000 en MM9000).

Verwijderd

Alienfruit, alleen de Sony DVP-NS999ES is nu nog champagne-goud, de rest is ook allemaal silver.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, precies ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een Denon surround receiver, en eindversterker allemaal in het goud. Daarom wilde ik ook zo graag er een gouden dvd speler bij, maar dat kan dus niet meer. Misschien moet ik dan toch maar een tweedehandse 2900 halen in het goud. Je kan natuurlijk wel zo'n zilveren dvd speler verstoppen zodat je het niet ziet. Ik vind de kleur van de speler, een stuk belangrijker dan de prijs ook al is de dvd speler 1500euro dat nog liever dan een zilveren.

Hmm, ik zal eens die Sony bekijken straks! Bedankt voor de link.

[ Voor 37% gewijzigd door alienfruit op 04-01-2005 14:39 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

Exirion

Gadgetfetisjist

No offense hoor, maar om je merk/model-keuze af te laten hangen van een kleurtje... :X Ik ben best wel een design-freak, maar ik vind het belang van geluidskwaliteit toch wel ver uitstijgen boven dat van kleurcombinaties.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, geluidskwaliteit ook wel. Maar ik wil gewoon geen zilveren dvd speler dus allemaal mooie goud spul.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

Exirion

Gadgetfetisjist

alienfruit schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:48:
Ja, geluidskwaliteit ook wel. Maar ik wil gewoon geen zilveren dvd speler dus allemaal mooie goud spul.
pimp :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij correct zach ik gloof ik nog wat champagne kleurtjes staan, maar dat is alweer een paar maanden geleden..

(B_FORCE is blij dat hij gewoon zwart heeft, past beter bj zijn audio/video meubel, en het is tenminste makkelijk te krijgen :) (en hij kon er toevallig lekker veel korting op krijgen) )

One World Concepts

Verwijderd

Bij www.mediacheckpoint.de kun je de Denon DVD2900 nog in champagnekleur kopen. Hier heb ik de mijne ook ooit eens gekocht.

• nowyony
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 18:44
Hier heb ik mijn champagne Denon spulletjes gehaald: http://www.hifimasters.de/oeffentlich/index.html
Er staan nog spelers van Denon en Marantz in champagne. Succes!
Pagina: 1