[XP] 4GB Data Meer op Disk dan in folders

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
Ik heb hier iets raar voor :

Ik heb een windows xp professional van een DELL workstation, deze installatie is volledig naar de knoppen (virussen) en ik wou dus een volledige backup nemen van deze disk en heb deze in mijn computer gestoken om deze te backuppen voor een nieuwe install.

Nu als ik op de disk properties kijk dan zie ik 14.5Gb gebruikt, maar als ik een kopie neem dan kom ik maar op 10Gb uit.

De hidden/files zijn zichtbaar net zoals de system files. Als ik een dir /a ( attributes ) doe op deze disk, dan zie ik geen verborgen bestanden/directories. In de disk manager staat een kleine 32mb FAT partitie en een 38.x gb partitie.

Hieronder staat een lijstje van de root met de mb :
  • AUTOEXEC.BAT 0,01 Mb BOOT.INI 0,01 Mb Bootfont.bin 0,01 Mb BOOTSECT.DOS 0,05 Mb bromas2350 0,27 Mb CONFIG.SYS 0,01 Mb DELL 0,27 Mb DELL.SDR 0,04 Mb Disney Interactive 18,3 Mb Documents and Settings 1380 Mb DRIVERS 15,2 Mb Emoticions 0,2 Mb file9999.chk 0,01 Mb hiberfil.sys 522 Mb I386 758 Mb INSTALL.LOG 0,01 Mb IO.SYS 0,04 Mb Lannoo 37,6 Mb list.txt 0,01 Mb MSDOS.SYS 0,05 Mb My Shared folder 208 Mb NicCimIns.log 0,01 Mb NTDETECT.COM 0,3 Mb NTLDR 0,3 Mb pagefile.sys 786 Mb Program Files 1130 Mb RECYCLER 378 Mb suswiswp 54 Mb System Volume Information 3790 Mb UNWISE.EXE 0,3 Mb WINDOWS 1040 Mb Total 10119 Mb Disk View 14500 Mb [U]Missing 4381 Mb[/U]
Dus ik mis 4.3G!!!! Waar is deze naar toe? Zolang ik dat niet weet durf ik natuurlijk de schijf niet te formateren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 21:56
Wellicht cachebestand of systeemherstel punten? Zie ook deze link.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

deze staat in de faq van OM:

OM FAQ / Beleid#hd schijfruimte

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 04-01-2005 10:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tc982
Dat is allemaal wel heel mooi maar :

1000 vs 1024 = niet van toepassing aangezien ik altijd size on disk bekijk en deze in WINDOWS altijd hetzelfe word weeregeven en kan ook niet verantwoordelijk zijn voor 4GB data minder.

Verborgen bestanden : zijn zichtbaar & view system files staat ook aan. Ook met een dir /a waar je alle attributen kan zien, zie ik geen H van hidden staan.

Slackspace : 4Gb aan slackspace?

FAT Tabellen en MFT Tabel : 4GB aan FAT Tabel, onwaarschijnlijk.

Prullenbak = Recycled Directory en kan ik de grootte van zien

Norton & Verwanten = n.v.t. aangezien het een tweede disk is en ik geen van beide heb geinstalleerd op mijn installatie.

Beschadigingen : kan wel, maar ik ga echt geen chkdsk /f doen, want dan ben ik alles kwijt, maar de schijf heeft nog geen melding gegeven of ooit gecrashed geweest.

System Restore : staat op mijn installatie uitn, dus dat kan het niet zijn.

Jumper setting : staat zeker goed.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tc982 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:33:
Beschadigingen : kan wel, maar ik ga echt geen chkdsk /f doen, want dan ben ik alles kwijt, maar de schijf heeft nog geen melding gegeven of ooit gecrashed geweest.
.
gewoon chkdsk zonder /f kan ook. zie je mooi zien oeveel overhead je hebt. (ev.t. chkdsk /v )

slackspace is bij grote fat partities aanzienlijk. (heb jeveel kleine file? elke file levert je gemiddeld 16kb slackspace op dacht ik )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tc982
Maar 4Gb kwijt aan slackware? op een hd van 40Gb en een actief gedeelte van 14gb? Komaan? Wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar dit?

Ik weet het echt niet , en ik ben er niet gerust op om deze HD dan ook zomaar te formateren.

Verwijderd

tc982 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:35:
Maar 4Gb kwijt aan slackware? op een hd van 40Gb en een actief gedeelte van 14gb? Komaan? Wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar dit?

Ik weet het echt niet , en ik ben er niet gerust op om deze HD dan ook zomaar te formateren.
Al eens goed gekeken hoe groot de cache size van IE staat ?

Default blijft dier zichzelf vaak groter en groter zetten. Het ergste dat ik bij een klant al gezien heb was 2+gig aan cache... En die mens maar klagen dat surfen niet vooruit ging...

• tc982
De internet cache is maar 540Mb

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Maar..!? :/

Welke grote wordt aangegeven als je in de root alle mappen en bestanden selecteerd en dan eigenschappen doet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Windows Operating Systems FAQ heeft hier ook nog een heleboel informatie over: Windows Operated Systems - FAQ :)

• tc982
Lees aub gewoon het topic! Alle punten zijn al bekeken.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Dr. Donald schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:24:
Maar..!? :/

Welke grote wordt aangegeven als je in de root alle mappen en bestanden selecteerd en dan eigenschappen doet?
Dit heb je nergens gezegd..
Misschien is een deel van die 4.3 gig gereserveerd voor de swap-file?
Blijft die 4.3 gig ook altijd 4.3 gig?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-04 16:42
* Kick

Ondanks dat het topic alweer ruim 2 maanden oud is post ik toch hier, ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem, maar ook alle uitgelegde mogelijke oplossingen uit dit topic hebben voor mij niet het gewenste resultaat opgeleverd..

Gisteren heb ik een DVD gekopieerd, vervolgens is mijn schijfruimte enorm gekeldert. Hieronder een screenie, wat een hoop verduidelijkt:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jschetters/Other/wtf.JPG

Klikbaar natuurlijk..

Links is: Deze Computer > Rechter muisknop op C:\ > Eigenschappen
Rechts is: Deze Computer > C:\ > Alles selecteren > Rechter muisknop > Eigenschappen

Ik ben er nu achter dat er altijd een verschil bestaat, maar dat zit hem dan in bijvoorbeeld het virtueel geheugen. Dat verschil is dan meestal 3 Gb. Bij mij is het echter bijna 8!

De DVD is gekopieerd met NERO, NERO slaat zijn cache op ( en verwijderd het daarna) in Windows\Temp, maar die is geheel leeg.

Hoe kan het nu zo zijn dat ik 4,7 gig "kwijt" ben sinds het branden van die DVD, en dat ik mijn cache-bestand nergens heb kunnen vinden...

Wat ik heb gecheckt / uitgevoerd is:
- Hoeveelheid Virtueel geheugen ( > is in orde, gewoon de aanbevolen 768 mb)
- Schijfopruiming
- Reboot
- Alle temp files geleegd etcetera
- Systeemherstel
- Verborgen bestanden zichtbaar maken en dan selecteren

Ook dit heeft tot nog toe niet tot het gewenstte resultaat geleid. Momenteel heb ik het idee dat Nero zijn cache ergens anders heeft weggeze en nu hoorde ik iets van een "Windows cache". Deze neemt een (onbeperkt) deel van je hardeschijfruimte in en kan je ook weer leegmaken etcetera.

Heeft iemand misschien voor mij de oplossing, of wat meer informatie omtrent de Windows cache en hoe hier mee om te gaan? Alvast bedankt!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je al met een tooltje van de harde schijf fabrikant gekeken of je harde schijf misschien aan het kapot gaan is? Verder ben ik ook benieuwd of je onder het motto baat het niet schaad het niet al defrag/ scandisk/ chkdsk geprobeerd hebt.
Weet je ook zeker, na aanleiding van al je virussen, dat je niet gehacked bent?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Joster
Dan zou mijn harde schijf, sinds ik een DVD brande, ineens kapot zijn gegaan? Vind ik een vrij onlogische redenatie.
Voor defragmentatie geldt in principe hetzelfde. Daarmee los je dit niet op, aangezien er plotseling 4,7 Gb vermist werd. En niet, zoals wat defragmentatie oplost, langzamerhand.
Mijn pc is volledig virus en spyware vrij. Ik ben er genoeg mee bezig dit in orde te houden. Maar goed, ik heb mn pc volledig gecheckt opnieuw ja.
Je zegt, na aanleiding van al je virussen, maar ik heb nergens gezegd dat ik virussen heb...En vanwaar dan de relatie met "gehacked zijn"?

Ik leg toch echt de oorzaak bij het branden van die DVD. Want vanaf dát moment mis ik die schijfruimte...

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

scan je schijf eens met sequoiaview (of soortgelijk tooltje) dan moet die 4.7 GB wel ergens terug te vinden zijn. Ik gok in documents and setttings\jouwaccount\local settings\temp\blah..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Joster
Het is gelukt na het draaien van de nodige progjes en controles :) Thnx voor de moeite allemaal :)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sorry, dacht dat je de orginele TS was die niet uit de problemen was gekomen :). Mooi dat het is gelukt.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Joster schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:07:
Het is gelukt na het draaien van de nodige progjes en controles :) Thnx voor de moeite allemaal :)
En wat was nou de oplossing? Dan hebben we ook nog wat aaan vraag/topic voor de search :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Joster
Uitgebreide schijfcontrole met alles erop en er aan. Duurde meer dan 1,5 uur ofso. Nuja ik weet niet wat de fout was, maar toen ik na deze controle weer in Windows kwam was mn probleem verholpen :)
Pagina: 1