Ik ben al een tijdje bezig met overclocken maar ik heb een hogere vcore nodig om hoger te komen, de p4p800se komt niet boven bij de 1,7volt dan boot hij niet meer (kan het wel instellen de 1.7v maar dan doet die het niet) ik heb hier en daar al gelezen over een droopmod maar nergens kunnen vinden of die er ook is voor de p4p800se. Ook hoor ik veel mensen zeggen dat je um bove de 1.75 of zo wel kan booten maar dit is bij mij niet het geval (teminste zo ver ik weet niet, heb geprobeerd misch iets verkeerds gedaan) zou dit wel MOETEN kunnen, zouden jullie dan kunnen vertellen hoe het moet, maar eig wil ik weten of een droopmod ook op mijn mobo kan, zo ja hoe?
Verwijderd
hahaha lol, die intel dingen zijn echt kieskeurig!
Amd'tje op 2.0 maarja daar heb jij nix aan he?
Verder weet ik niet eens waar je het over hebt...
[houdt verder maar mond modus]
Amd'tje op 2.0 maarja daar heb jij nix aan he?
Verder weet ik niet eens waar je het over hebt...
[houdt verder maar mond modus]
Weet je zeker dat je kast niet gewoon veels te warm wordt wanneer je het voltage zo ver omhoog schroeft? Of de processor zelf? Hoe meer voltage, hoe warmer.
kijk he... de p4p800 heeft nogal moeite met vcore verhogingen, *search maar eens ff ernaa voor dat je reageert AUB*
dus hebben sommige mensen een regelbare weerstand of een podmetertje *ik weet het niet precies* zo iets erop gesoldeerd zodat je dit daarmee kan regelen, der is geen probleem met de temps puur de vcore ik hoef eig alleen te weten of dit mogelijk is *ja het is eig een voltmod ja om de vcore met een metertje te regelen*
lees *vergelijkbaar iets maar dan niet voor mijn mobo geloof ik* : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/921726
verder valt er in de search niet veel te vinden
specs:
kast : xaser III 7casefans
cpu : prescott 3ghz
mem : 2x 256ddr pc3200 infinion
cpu cooler : aero cool ht 101 met 2 fans
voeding : enermax 350watt dual fan
dus koeling is voldoende maar ik zit echt met dat 1.7, dus echt het voltage probleem van dat bord
dus hebben sommige mensen een regelbare weerstand of een podmetertje *ik weet het niet precies* zo iets erop gesoldeerd zodat je dit daarmee kan regelen, der is geen probleem met de temps puur de vcore ik hoef eig alleen te weten of dit mogelijk is *ja het is eig een voltmod ja om de vcore met een metertje te regelen*
lees *vergelijkbaar iets maar dan niet voor mijn mobo geloof ik* : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/921726
verder valt er in de search niet veel te vinden
specs:
kast : xaser III 7casefans
cpu : prescott 3ghz
mem : 2x 256ddr pc3200 infinion
cpu cooler : aero cool ht 101 met 2 fans
voeding : enermax 350watt dual fan
dus koeling is voldoende maar ik zit echt met dat 1.7, dus echt het voltage probleem van dat bord
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 21:13 ]
Verwijderd
check: http://metku.net/index.ht...ews/asus_p4p800/index_eng
staat bij kopje "mods"
edit: droop mod beschrijving aangezien niet iedereen het snapt: 1.95V is maximum Vcore, but idle and load voltage difference is quite big. This is normal and follows Intel specs but overclocking is much easier with stable Vcore. Solution is to add ~250Kohm variable resistor between CSCOMP and CSSUM pins.
edit2: zbeatorz, aloha zie de link die ik hier geef...
staat bij kopje "mods"
edit: droop mod beschrijving aangezien niet iedereen het snapt: 1.95V is maximum Vcore, but idle and load voltage difference is quite big. This is normal and follows Intel specs but overclocking is much easier with stable Vcore. Solution is to add ~250Kohm variable resistor between CSCOMP and CSSUM pins.
edit2: zbeatorz, aloha zie de link die ik hier geef...
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 22:47 ]
Ik denk dat je voeding niet meer wil. 350 watt is toch wat aan de lage kant bij hoog overclocken wellicht? Vooral omdat je met een Prescott bezig bent. Die zuipen sowieso al veel ampere's bij een laag voltage.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dat er niet zoiets als Sudden Dead voor Northwoods en prescotts op 1.7v? Of geld dit alleen voor de northwoord?
edit:
opMinistry of Overclocking lopen er zat Intel northwoods op 1.8-2.0v Geen Sudden dead? Anders drijf ik men 2.4 ook op naar 1.7V. Iemand iets meer hierover?
opMinistry of Overclocking lopen er zat Intel northwoods op 1.8-2.0v Geen Sudden dead? Anders drijf ik men 2.4 ook op naar 1.7V. Iemand iets meer hierover?
[ Voor 44% gewijzigd door Arieke op 03-01-2005 22:25 ]
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
ten eerste, P4P800se niet hoger dan 1.7V?? volgens mij kon ik tot 2.0V hoor, maar goed
Ik heb deze reply ff geknipt van een andere topic, van mijn ouwe bericht,
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals Asus bekent voor staan is het onstabiele V-core voltage's,
Ik heb zelf ook een asus P4P800se, en ik heb van alles ff getest, na je wilt niet weten.
Als je V-core op (zeg maar) 1.41V staat en je gaat dan je cpu ff stressen dan zakt die maar liefs naar 1.32V!! Dat is niet leuk natuurlijk en vooral niet voor de overclockers.
Toen die tijd liep ik MAX echt stabiel op 3.45Gig (P4 2.8E) En et maakte geen hol uit toen ik een waterkoeling zetje derop gegooit had,
Toen was het maar es tijd voor wat zoek acties, want men P4 was de beste stepping dus dat klopte niet dacht ik bij me zelf.
Toen kwam ik dus de droop-mod tegen....
WOW dat was een verandering! De voltage was iets hoger als normaal, Dus als je em op 1.42V zette was die zeg maar 1.44V,
Ik znel ff cpu stressen, En hij bleef zowat gewoon op 1.44V soms een uitschieter naar 1.43V
Kijk daar praten we over dacht ik.
Uiteindelijk bleef men cpu stabiel op 3.85Gig met een droop-mod,
Et eenigste wat je der voor nodig hebt zijn wat soldeer kunsten.
Ik had er een 20Kohm er tussen gezet.
Ik ken et alleen ff niet meer zo snel vinden waar ik het vandaan had, maar als je wat soldeer kunsten hebt zal ik et ff voor je uitzoeken. Et is wel priegelwerk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals ik hier dus al eerder uitgelegt had is het vaak et probleem van asus omdat ze een onstabiele v-core hebben. Wat tenslote uitwerkingen hebt op overclocken, Want dree eerst op 3.5Gig.. droopmod gedaan en kwam stabiel tot 3.85gig
Maar ja, ik kan de guide niet zo snel meer vinden, (dacht dat ik em bij favo had gezet) maar blijkbaar niet. als ik em nog vind post ik em ff
Ik heb deze reply ff geknipt van een andere topic, van mijn ouwe bericht,
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals Asus bekent voor staan is het onstabiele V-core voltage's,
Ik heb zelf ook een asus P4P800se, en ik heb van alles ff getest, na je wilt niet weten.
Als je V-core op (zeg maar) 1.41V staat en je gaat dan je cpu ff stressen dan zakt die maar liefs naar 1.32V!! Dat is niet leuk natuurlijk en vooral niet voor de overclockers.
Toen die tijd liep ik MAX echt stabiel op 3.45Gig (P4 2.8E) En et maakte geen hol uit toen ik een waterkoeling zetje derop gegooit had,
Toen was het maar es tijd voor wat zoek acties, want men P4 was de beste stepping dus dat klopte niet dacht ik bij me zelf.
Toen kwam ik dus de droop-mod tegen....
WOW dat was een verandering! De voltage was iets hoger als normaal, Dus als je em op 1.42V zette was die zeg maar 1.44V,
Ik znel ff cpu stressen, En hij bleef zowat gewoon op 1.44V soms een uitschieter naar 1.43V
Kijk daar praten we over dacht ik.
Uiteindelijk bleef men cpu stabiel op 3.85Gig met een droop-mod,
Et eenigste wat je der voor nodig hebt zijn wat soldeer kunsten.
Ik had er een 20Kohm er tussen gezet.
Ik ken et alleen ff niet meer zo snel vinden waar ik het vandaan had, maar als je wat soldeer kunsten hebt zal ik et ff voor je uitzoeken. Et is wel priegelwerk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals ik hier dus al eerder uitgelegt had is het vaak et probleem van asus omdat ze een onstabiele v-core hebben. Wat tenslote uitwerkingen hebt op overclocken, Want dree eerst op 3.5Gig.. droopmod gedaan en kwam stabiel tot 3.85gig
Maar ja, ik kan de guide niet zo snel meer vinden, (dacht dat ik em bij favo had gezet) maar blijkbaar niet. als ik em nog vind post ik em ff
Blaad
zet je vcore maar eens op 1.7 dan post die niet meer
als je me niet gelooft,bekend probleem search er maar naar
WOAA!!, ben je gek, heb een prescot die standaart op 1.41V draait, dus dat ga ik niet proberenVerwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:24:
zet je vcore maar eens op 1.7 dan post die niet meerals je me niet gelooft,bekend probleem search er maar naar
[edit]
Ik heb em gevonden hoor...
hij valt HIER te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door zBEASTORz op 04-01-2005 09:31 ]
Blaad
die guide had ik al maar daar staat Asus P4P800 en niet de se of maakt dit niks uit? tog thnx voor de reply's
Errr... een systeem niet meer booten vanwege veel warmte door een (_lichtelijk_) hoger voltage?GambitRS schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:04:
Weet je zeker dat je kast niet gewoon veels te warm wordt wanneer je het voltage zo ver omhoog schroeft? Of de processor zelf? Hoe meer voltage, hoe warmer.
Mnee, zoveel verschil zal dat niet maken dat het systeem ineens niet meer boot...
I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"
Als je gewoon ff op je mobo kijkt lijkt et er pressies op, ik heb em ook gebruikt dus zal wel goed zitten, want heb ook een seVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:54:
weet iemand daar misch een antwoord op ? is die alleen voor de p4p800 of ook voor de se versie
Blaad
Pagina: 1