Toon posts:

Asus P4C800-E Deluxe drooop mod

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de drooop mod uitvoeren op mijn mobo omdat de vcore zo heen en weer schommelt.
Ik weet niet veel van elektro af maar met jullie hulp lukt het wel denk ik ;)
Voor de mod heb ik een 50K ohm trimmer nodig die ik moet instellen op 28K. Mijn vraag is hoe doe ik dit ? Is er een soort van teller op de trimmer of moet je het gaan meten en draaien aan de schroef tot je op 28K zit ?
Dit is de trimmer: Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/4000_4999/4200/4230/4237/423734_BB_00_FB.EPS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/4000_4999/4200/4240/4248/424889_BB_00_FB.EPS.jpg

Welke van de twee kan ik het best nemen ? De eerste is een normale trimmer en de tweede is een precisietrimmer.

Hier een link naar de droop mod : http://www.malvescorner.com/p4c800.htm

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36
Je moet de weerstand meten met een multimeter inderdaad....

En het maakt niet veel uit welke van de 2 je neemt, als die eenmaal goed ingesteld is zit je er toch nooit meer aan. Kies de goedkoopste maar....

[ Voor 56% gewijzigd door MrDirect op 08-06-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen multimeter .. maar op die 2e trimmer staan getalletjes op ?
Dan kan je hem toch op 28K zetten zonder te meten ?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

SilencerNL

No remorse

Haal dan even een multimetertje... Zo duur zijn ze niet, en je bent veel zekerder als je het nameet met een multimeter, als dat je uitgaat van de getallen op die trimmer.

Don't dream your life, live your dreams!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
vraag anders ff in de eletronicazaak of ze hem even nameten voor je

• bibroni
  • Laatst online: 23-09-2024
Als je geen multi meter hebt zou ik gaan voor de andere optie: die van een weerstanden van 27K en 1K, weet je zeker dat het de juiste waarde is....

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heten die dingen bij Conrad ? www.conrad.nl welke moet ik hier hebben ?
die van 27k en 1k

Afbeeldingslocatie: http://www.malvescorner.com/images/p4cdroop2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 14:32 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:44

Epsilon

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:18:
die van 27k en 1k

[afbeelding]
koolfilmweerstanden ofzo

Maar ik zou persoonlijk pods gebruiken zoals die van het bovenste plaatje. meerslags dus (16 - 20).

Dan kun je eventueel ook on the fly veranderen.

Als er echter alleen een weerstand moet zijn van 28k, dan kun je ook vaste weerstanden/goedkope potmeters gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Epsilon op 08-06-2004 15:10 ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor een pot metertje gaan! kan je em altijd nog anders instellen!

Je kan een potmeter ook nog een beetje modden dat deze aan / uit kan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.thelab.gr/images/reviews/ic7mods/Others/Modd_32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thelab.gr/images/reviews/ic7mods/Others/Modd_33.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heb je die weerstanden ook bij de gamma ? Dan ga ik daar vanavond even naar toe.

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:18:
die van 27k en 1k

[afbeelding]
Dat zijn (normaal) metaalfilmweertstanden, metaalweerstanden hebben een 1% afwijking en koolfilm 5% daarom dat metaalfilmweerstanden meer gebruikt worden en ze zijn ook niet duurder.

@ TS de potmeter die in die foto's staan van die mod is een cermet (spindel) potentiemeter
art. nummer op conrad is 425125 - 8B
die heeft 15omw (dat is dan 3.33kohm per omw dat de waarde verhoogt)
gewoon met een multimeter ohm waarde meten tussen middelste en 1 van de beentjes aan de buitekant tot je aan 28Kohm komt.

Ik gebruik dezelfde pot meters voor mijn vmods op me moederbord :)

[ Voor 12% gewijzigd door Soul_ op 08-06-2004 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in Rotterdam geweest maar daar is Conrad blijkbaar verhuisd :/ heb de spulletjes nu online besteld.
Ik heb bij Asus Probe naar mijn +12v lijn gekeken en het viel me op dat het onder de 12v stond namelijk 11,795v, is dit goed ? Ik heb een 350W voeding en draai een P4 3.0 @ 3.5 op 1.6v. Onder load zakt ie naar 11,435 en dan dropped de vcore naar 1,4. Komt het door de voeding dat ie zo ver naar beneden zakt of door de asus " drooop" probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• MrDirect
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:03:
Ik ben in Rotterdam geweest maar daar is Conrad blijkbaar verhuisd
Hehe, ja al een jaar of 5 is die weg....
Ik heb bij Asus Probe naar mijn +12v lijn gekeken en het viel me op dat het onder de 12v stond namelijk 11,795v, is dit goed ? Ik heb een 350W voeding en draai een P4 3.0 @ 3.5 op 1.6v. Onder load zakt ie naar 11,435 en dan dropped de vcore naar 1,4. Komt het door de voeding dat ie zo ver naar beneden zakt of door de asus " drooop" probleem ?
Ik heb een 500watt PowerCooling met verstelbare pots, en zelfs met de 12v maximaal opengeschroefd zit ik nu op 11.71v Ligt aan het bordje, op een Abit zat ik rond de 12.31v. Maakt dus niet uit....nergens problemen mee.

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:03:
Ik ben in Rotterdam geweest maar daar is Conrad blijkbaar verhuisd :/ heb de spulletjes nu online besteld.
Ik denk dat je PSU sowieso aan vervanging toe is. Want een 12v lijn die inzakt naar 11,4 is natuurlijk niet alles.

Ik weet niet zeker of de Asus zijn vcore van de 12v lijn afhaalt, maar dat lijkt mij niet ondenkbaar.

Misschien moet je ergens een andere (zwaardere) voeding gaan lenen om te testen of het iets scheelt. Maar het is wel redelijk bekend dat die Asus bordjes enorm schommelen op de vcore.

Ik heb even een thread doorgenomen op xtremesystems en daar wordt melding gemaakt van de hoeveelheid die normaal het mobo inzakt
I have just done the mod to my P4C800E deluxe mobo and it workks great. A 50k vr set to 35 k is required for the mod. The part you have to solder to is very small so you will need a good soldering iron to do it . With my mobo set to 1.575 volts and according to asus probe it reads 1.625 at idle and never goes below 1.616 volts under load. it used to go down to 1.532 volts before the mod.The mod worked well.
0,09v
I run my P4 at 225fsb on a regular basis at 1.65 volts on my P4C800-E DLX and when the cpu is loaded, I have a major drop of 0.10 - 0.13 volts. I know this is a problem with this Asus board but is there a mod I can do to fix this problem?
Some pictures and detailed instructions would help me alot.
0,13v

dat is dus allemaal veel minder als dat die van jouw fluctureerd (0,25v) Dus ik denk dat je toch even moet kijken naar een andere voeding, want als je nog meer vermogen gaat vragen door die droopmod zal ie nog meer in gaan zakken waardoor je winst dus weer weg is :)

Edit: lees net boven me dat het geen ruk uitmaakt, doe gewoon die droop mod dan maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Syngrow op 12-06-2004 10:39 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar volgens mij is het niet normaal dat onder prime95 na een tijdje de +12v naar 11.4 zakt en dat daardoor je vcore ook dropped. Ik heb niewe voeding besteld Enermax 420 watt :7

Verwijderd

Mijn 12v zakt ook richting 11,5 / 11,6.
Vcore 1,488
3,3v 3,328
5v 5,026

Dis trouwens met een 2,8 non oc'ed.
In het mobo boekje staat trouwens dat ie minimaal 7amp(ofzo) van je 12v lijn moet kunnen trekken dus kan zijn dat ie iets meer ruimte nodig heeft met drooop.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat ik als draad voor de mod gewoon een floppydrive ide kabel kan gebruiken ?

Verwijderd

Ja, een enkel adertje van een 34/40 polige flatcable voldoet ook.

(en floppy is een andere kabel als de huidige 80 polige ATA !)

Verwijderd

Ik wil morgen deze mod doen wou alleen nog even weten welke soldeer plekken zie de links het beste is of maakt het niks uit? ik wil 50k trimmer pot gebruiken.

http://www.malvescorner.com/images/p4cdroop.jpg

http://www.malvescorner.com/images/p4cdroop2.jpg

Verwijderd

Kickje :?

Verwijderd

Ik zou de soldeerpunten van link 1 nemen, is gemakkelijker te solderen dan die van link 2. Heb ik zelf ook zo gedaan.

Verwijderd

Thanks mate _/-\o_

Verwijderd

Was er net helemaal klaar voor maar heb het toch maar niet gedaan het is allemaal zo klein en dat maakt het haast onmogelijk de soldeerpunten van link 2 lijken MIJ dus makelijker als ik het zo bekijk heeft iemand nog tips bijvoorbeeld zijn er speciale solderbouten voor? zijn er evt. ook bedrijven die dit kunnen doen?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:40:
Was er net helemaal klaar voor maar heb het toch maar niet gedaan het is allemaal zo klein en dat maakt het haast onmogelijk de soldeerpunten van link 2 lijken MIJ dus makelijker als ik het zo bekijk heeft iemand nog tips bijvoorbeeld zijn er speciale solderbouten voor? zijn er evt. ook bedrijven die dit kunnen doen?
Ja, een standaard bout voldoet natuurlijk niet, die worden te warm en hebben een te dikke punt.
Die hitte kan ervoor zorgen dat je dwars door je mobo heensoldeert.
Dus gewoon een ~15 watt boutje halen met ~1mm punt oid.
Daar red je het wel mee :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Dat ik een te grote solderbout had was ik ook al achtergekomen 8)7 je had me moeten zien staan gelukkig op tijd gestop maar zelfs met zon kleine solderbout word het een pittig klusje :(
Mensen die deze mod hebben gedaan vertel eens of je voor link1 of 2 heb gekozen (zie paar post terug) me vader verklaard me voor gek }) maar mijn systeem word die-hard O-)

Verwijderd

Heb dus de droopmod laten toepassen door tvreparatiebedrijf maar daar bakte se er ook weinig van uiteindelijk was het dan toch gelukt hield me hard vast of me mobo het nog wel zou doen.
Gelukkig deed ie het nog maar of het echt gelukt is weet ik niet. Als ik heb in de bios op 1,95 zet is het in werkelijkheid 1,680 klopt dit :? dit is dus het maximale wat ik aan de proccesor kan geven :/ . De schommeling in de vcore zijn wel iets minder.

Kan iemand mij hier uitleg over geven zal de potmeter verkeerd staan?
Als ik er aan zou draaien liggen de waardes dan weer dichter bij elkaar bv. 1,6 is ook 1,6
Multimeter pakken gaat neit makkelijk zit krimkous om de trimmer heen.

Iemand ideeen HEEEEELLLLLP 8)7

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Je kan zo zien of de mod goed werkt door HTT aan te zetten en vervolgens twee prime95 sessies te draaien (In Place larger FFT's, met vcore op 1.6 V in de BIOS en de FSB op 240). Hou het voltage in de gaten met bijv. MBM5. Op het moment dat je de Prime95 sessies start moet het voltage zeker boven 1.55V blijven. Als het hier onder zakt is de mod niet goed uitgevoerd.

Bij mij schommelt de vcore zonder mod tussen 1.49V en 1.63V (3825 Mhz, 1.6V).

Ik had de mod op mijn (vorige, overleden) bord zo bevestigd :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+pchardware/+mods/p4c800edroop.jpg

Overigens kun je de weerstand van de pot niet meten als de mod bevestigd is. Je kan dan het beste de pot desolderen en meten (en markeren hoe die staat bij 28K) en dan weer vastzetten.

[ Voor 25% gewijzigd door FreeRider op 27-10-2004 21:47 ]

Concrete Loop Watercooling

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Is deze Mod daadwerkelijk de moeite waard voor een betere overclock?
Of is het meer een verbetering van de stabiliteit onder stress?
Ik heb namelijk ook een zwaar schommelende Vcore van 1,565 - 1,66, wanneer de Vcore ingesteld is op 1,565.

ik heb een asus P4P800 Deluxe, waarbij mijn 2,8 ghz niet verder komt dan 3,42 ghz @ 1,565 volt.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Is het nu gevaarlijk de trimmer waarde te draaien/veranderen als pc aan staat?

draai nu op 1,4 tot 3500mhz terwijl ie op 1,6 in de bios staat denk dat ik verkeerd gemeten heb snap er niks van?

mod is nu goed stond idd verkeerd ingesteld.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:29 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29

RvV

Ik heb net zitten kijken om deze mod ook bij mij uit te voeren. Mijn bord komt niet helemaal overeen met de foto's.

Op het zilveren plaatje in het midden zit bij mij nog een spanningsregelaar. Is het dan nog wel veilig om de mod uit te voeren?

Afbeeldingslocatie: http://www.malvescorner.com/images/p4cdroop2.jpg

Y'24

Verwijderd

Dan heb je een rev2 board zonder sticker die zijn al iets stabieler maar denk dat je de mod gewoon kan doen alleen ik waarschuw je even deze mod is zo erg moeilijk ik heb het laten doen door televisiereparatie bedrijf zelf die vonden het moeilijk en waren een 45 min mee bezig.
gebruik in iedergeval die andere soldeer punten (andere link zoek terug) die zijn makkelijker alleen die had ik verkloot met mijn te grote soldeer bout :o wil je niet bang maken maar weet waar je aan begint.

• RvV

RvV

Zo, ik ben net toch aan de slag gegaan en de mod is succesvol. :*)

Ondanks het kleine prutswerk ging het toch goed. Ik heb gebruik gemaakt van een 15 watt soldeerboutje. In de bios staat de spanning nu op 1,6V wat een stabiele 1,65V geeft in windows. Voorheen zaten de waarden dan op 1,60-1,52. Ik kan het dus iedereen aanraden!

Nog een paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1152.jpg
Deze mooie constructie was 28,3KOhm (gemeten)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1155.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1160.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1161.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1162.jpg
De iets opgepoetste Intel cooler. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/PDR_1163.jpg

Y'24

Verwijderd

respect mooi dat zo goed gelukt is! kan je nu ook verder overclocken?
Vertel Vertel! >:)

• RvV

RvV

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:20:
respect mooi dat zo goed gelukt is! kan je nu ook verder overclocken?
Vertel Vertel! >:)
Ja, ik kan nu nog een klein stukje verder tot 3825Mhz. Daarna krijg ik toch een beetje last van de warmte met dat intel coolertje. Misschien is die nieuwe zalman cu7700 een idee? })

Y'24

Verwijderd

Ik ben met waterkoeling uitgekomen op 3900mhz 260mhz 1:1 2-2-2-5

• RvV

RvV

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:46:
Ik ben met waterkoeling uitgekomen op 3900mhz 260mhz 1:1 2-2-2-5
Dat is wel netjes!

Bij de 63°C krijg ik vastlopers en reboots. Ik heb mijn systeem al wel laten posten op 4000Mhz, maar dan ben je er nog niet. ;)

Y'24

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
interessant...ik vraag me af of dit een oplossing voor mij kan zijn.

Mijn 2,4 prescott wilt niet veel harder dan 3 ghz. tussen 168 en 199 fsb boot hij gewoon weg niet, vanaf 200 weer wel. maargoed, als de fsb op 200 staat, draait het wel 3,6 ghz. wat een grote stap is. Ik heb in de bios 1,6V ingesteld voor de core, maar prime stabiel is het niet op 3,6.

In asusprobe heb ik gezien dat de zowel de Vcore als de 12V lijn niet in orde zijn. Af en toe gaat de 12Vlijn onder de 11V en de Vcore schommelt dan tusen 1,49 en en 1,6. niet echt veel belovend zoals je kunt lezen.

Nu de vraag: zal het nut hebben bij mij, die mod. gezien de 12V ook zo brak is (daar heb ik verder nog niets over gelezen.)

Ik heb nu een Levicom 450 watt voeding, die 16 amperes levert op de 12V lijn.
Zal de mod werken of kan ik beter zo'n thermaltake purepower 560 Watt, ik had gelezen dat die erg goed is.

vergeet niet dat het om een prescott gaat, die wat meer vraagt dat een northwood.

• RvV

RvV

Ik denk niet dat het aan de voeding zal liggen. Eerst had ik een 300 watt voeding die op de 12V naar 11V terug zakte. Nu met de nieuwe voeding blijft de 12V wel stabiel maar dat haalde niet veel uit voor de stabiliteit van het systeem.
Sinds vandaag ben ik er achter dat ik aan de 3,75 Ghz vast zit vanwege de temperatuur. Als ik de spanning hoger zet heb ik eerder vastlopers omdat ik dan snel op de 60°C zit. Op 1,55V draait alles nog het beste.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vversend/droopmod/3750mhz.jpg

Y'24

• FreeRider
Ik heb een kleine tip voor jullie. Om de juiste waarde van +12V af te lezen kan je het beste meten op de AUX 12V connector op het moederboard, en niet op een losse molex. Ik heb ontdekt dat daar de grootste spanningsval optreedt wanneer je je CPU volledig stessed (vrij logisch ook). Mocht je cpu instabiel zijn onder volledige stress dan kan het aan de dip in dit voltage liggen.

Ook is het zo dat het 12V voltage met MBM5 niet goed uitgelezen wordt wanneer je MBM5 instelt op P4C800-E. Ik heb MBM5 nu ingesteld op P4P800 en daarmee krijg je de juiste 12V waardes voor de P4C800-E (zelfde als Asus Probe). Ik kwam hier achter doordat ik het 12V voltage niet zag veranderen bij CPU load.

Zodoende heb ik mijn Antec TruePower 480 geheel gemod (3,3, 5 en 12V instelbaar) en het 12V voltage ingesteld aan de hand van de gemeten waarde op de AUX connector (ik heb zelf een meetlijn vlak voor de connector gesoldeerd). Deze komt nu onder complete stress nooit onder 12.1 V

Het ziet er zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+pchardware/+mods/antecmod.jpg

Ik denk dat ik ook de droopmod weer ga solderen op mijn huidige bordje... Misschien kom ik toch nog wat verder.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeRider op 06-11-2004 15:24 ]

Verwijderd

Hmm, mij 12 volt lijn, zakt 0,3 in, als ik b.v. SETI op 100 % cpu utilization draai.

CPU Vcore blijft rond de 0,1 V schommelen.

Maar ik moet bekennen....met mijn ' oude ' prescott cpu, fluktueerde het wel meer, en de temps werden ook hoger (idle al 52 graden toendertijd)

Nu na dat de CPU dood was, een nieuw, recenter exemplaar verkregen, en de problemen zijn weg. (o.a. vastlopers zo nu en dan, voltage drops (10 %!)

Ik heb een 350 Watt High Power voeding (ik ken het merk verder ook niet.)

Heel soms alleen schommelt de 5 volt, komt ie net buiten de 5 % marge (staat standaard op 10%)

Maar ik kan verder geen problemen meer vinden....zelfs Seti@home draait nu gewoon 4 dagen zonder problemen...

Een happy P4c800 user

Verwijderd

Best leuk zn modje, maar werkt die ook op een p4p800SE, wil zn mod namelijk ook wel laten doen maar dan voor het overclocken want mn vcore komt niet bij de 1.7v dan valt mobo gewoon weg boot die niet, valt dat met deze mod te verhelpen *op een p4p800se*

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
@ FreeRider

Hoe heb je je voeding gemod? Met deze guide, of een andere?

[Updated spec's]

• FreeRider
Gaming247 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:40:
@ FreeRider

Hoe heb je je voeding gemod? Met deze guide, of een andere?
Ik heb hem volgens hetzelfde principe gemod. Dus alle sense draden voorzien van een vaste weerstand en parralel een variabele weerstand naar nul. Verder heb ik om te meten alle sense draden naar de molex gebracht (voor de 4-polige ATX12V heb ik er een bijgemaakt, die zakt het zwaarst onder CPU load).

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

Snippertje

Light up your life

Om geen nieuw topic te maken reageer ik hier even.

Weet iemand een goeie site met pics en dingen die je nodig hebt voor de Droop mod op de P4C800-E deluxe. Ik wil hem namelijk ook doen maar malvescorner is down en ik kan via google niet de meest duidelijk info vinden...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• FreeRider
ik heb hem even online gezet voor je : ** klik **
De grotere plaatjes zitten er los bij.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

Snippertje

Light up your life

Dankje!! heel erg bedankt _/-\o_

Ik heb de mod gedaan en nu is hij stabiel @ 3.6 met default vcore ( P4 3gig prescott )

[ Voor 58% gewijzigd door Snippertje op 09-04-2005 00:25 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Hoi. Ik heb deze mod ook uitgevoerd op een P4C800 Deluxe v2 mobo. omdat mijn vCore extreem dropte onder load. (van 1.55 naar 1.24). maar nu met de mod doet ie dat ook nog. zelfs op normaal voltage (1.3) dropt ie nogsteeds tot 1.15 :S

iemand een idee hoe dat komt?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Goed ingesteld?

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
het mobo had het probleem ook al voordat ik de mod toepaste. maar met de mod is er geen verandering. 1.6 instelling in de bios (hoger wil ie niet booten) geeft een voltage van 1.24 onder load... (Orhos)

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-01 07:29
Ik ben zelf erg tevreden met mijn droopmod, hij was makkelijk, en doch functioneel.
helaas kon hij niet voor significante verhoging van mijn cpu zorgen, ik heb de droopmod en een voltmod op mijn P4P800-VM (jawel, de VM) uitgevoerd. mijn stock 3 GHz HT P4 cpu loopt nu stabiel op 3.5GHz met een voltage van 1.632 V en bij load verandert dat niet eens meer. Het vervelende is dat als mijn voltage richting 1.7 gaat dat ik gewoon reboots en freezes krijg. ik hoop dat het hier dan om mijn voeding gaat die niet goed meer is, want een oc van 17% vind ik belabberd, zelfs voor een VM mobo (echt compleet zonder oc mogelijkheden)
Pagina: 1