Een paar maanden terug kreeg ik van iemand een oude IBM XT type 5160. Het apparaat werkte nog 100%, maar met zon bak is tegenwoordig weinig aan te vangen. En dus ging ik mijn Pentium III erin proberen te modden.
Eerst maar eens alle oude zooi uit de kast halen.

Toen heb ik het expansion card roostertje (hoe noem je dat ding in godsnaam?) eruit geflext:

Hierna haalde ik met de decoupeerzaag een groot deel van de achterkant weg, zodat ik mijn oude ATX backplate erin kon schroeven.

Kast zonder alle hardware:

Het moederbord. Hij past!

Het HDD rekje bied ruimte aan twee harde schijven, en komt uit een oude 486 desktop kast.

Toen begon ik aan de voeding. Ik wilde kast zo origineel mogelijk houden, en ik wilde ook de originele schakelaar gebruiken. Om deze op een ATX plank te laten werken heb ik er elastiekjes omheen gedaan. De knop springt weer terug als je de pc aanzet.

De voeding is trouwens een 160watt MicroATX.
Toen begon ik met het stealthen van de optische drives. Ik heb gebruik gemaakt van dubbelzijdig tape en de originele drivefronts. Ik heb draadjes vanaf de eject-schakelaars gesoldeerd, die lopen naar het klepje van de 5.25" drive, waar twee knoppen achter verscholen zitten. Deze zijn alleen zichtbaar als jet het klepje omhoog klapt.

Drives open:

Drives gesloten:

En zo ziet hij er van binnen uit:

Bijpassende Infrarood Receiver:

En de originele garantiesticker zit er ook nog op:

En een plaatje van hoe 'ie er nu bij staat:

SPECS:
Intel Pentium III CPU @500mhz
384mb SDRAM
ASUS P2B-f Mainboard
ATi Rage 128PRO 32mb Tvout
BrookTree 878 TV tuner card
Creative SoundBlaster AWE 64 gold
Seagate 13.6gb HDD
LiteOn DVDROM Drive 48x 16x
Artec CDRW 48x 12x 48x
160watt MicroATX PSU
3Com Fast Etherlink XL 3x905TX-M (managable)
Ik heb ook nog een Adaptec U2W SCSI kaart liggen met een Seagate 9.1gb schijf, maar die past er niet in. Ik heb een 68pins>50pins converter nodig voor op de SCSI kaart, en die past niet meer op de kaart. Ik wil deze PC als HTPC gaan gebruiken, alleen denk ik dat ie daar niet snel genoeg voor is. Het blijft een Pentium III he
Graag jullie reacties hierop
Eerst maar eens alle oude zooi uit de kast halen.

Toen heb ik het expansion card roostertje (hoe noem je dat ding in godsnaam?) eruit geflext:

Hierna haalde ik met de decoupeerzaag een groot deel van de achterkant weg, zodat ik mijn oude ATX backplate erin kon schroeven.

Kast zonder alle hardware:

Het moederbord. Hij past!

Het HDD rekje bied ruimte aan twee harde schijven, en komt uit een oude 486 desktop kast.

Toen begon ik aan de voeding. Ik wilde kast zo origineel mogelijk houden, en ik wilde ook de originele schakelaar gebruiken. Om deze op een ATX plank te laten werken heb ik er elastiekjes omheen gedaan. De knop springt weer terug als je de pc aanzet.

De voeding is trouwens een 160watt MicroATX.
Toen begon ik met het stealthen van de optische drives. Ik heb gebruik gemaakt van dubbelzijdig tape en de originele drivefronts. Ik heb draadjes vanaf de eject-schakelaars gesoldeerd, die lopen naar het klepje van de 5.25" drive, waar twee knoppen achter verscholen zitten. Deze zijn alleen zichtbaar als jet het klepje omhoog klapt.

Drives open:

Drives gesloten:

En zo ziet hij er van binnen uit:

Bijpassende Infrarood Receiver:

En de originele garantiesticker zit er ook nog op:

En een plaatje van hoe 'ie er nu bij staat:

SPECS:
Intel Pentium III CPU @500mhz
384mb SDRAM
ASUS P2B-f Mainboard
ATi Rage 128PRO 32mb Tvout
BrookTree 878 TV tuner card
Creative SoundBlaster AWE 64 gold
Seagate 13.6gb HDD
LiteOn DVDROM Drive 48x 16x
Artec CDRW 48x 12x 48x
160watt MicroATX PSU
3Com Fast Etherlink XL 3x905TX-M (managable)
Ik heb ook nog een Adaptec U2W SCSI kaart liggen met een Seagate 9.1gb schijf, maar die past er niet in. Ik heb een 68pins>50pins converter nodig voor op de SCSI kaart, en die past niet meer op de kaart. Ik wil deze PC als HTPC gaan gebruiken, alleen denk ik dat ie daar niet snel genoeg voor is. Het blijft een Pentium III he
Graag jullie reacties hierop
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl