Speedtouch 580 kopen, goed plan?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben hevig op zoek naar een goede NAT-router voor ADSL met WLAN. Of het ding een ingebouwde ADSL-modem heeft, is denk ik niet zo belangrijk, want ik heb al een modem. Ik wil in elk geval dat er een goeie, heldere firewall in zit. Niet zo'n ranzig consumenten-iets. Iets dat vergelijkbaar is met Winroute.

Ik heb al een Netgear FWP114P geprobeerd. Deze heeft een schitterende firewall, maar ik krijg em niet verbonden met internet. Ook heb ik een SMC 7204BRB geprobeerd, maar die heeft dus zo'n belabberde wazige firewall. Van 3com zou je verwachten dat ze goed spul maken, maar helaas, zelfde software als in die SMC.

Dus was mijn oog gevallen op de Speedtouch 580. Niet alleen omdat je van dat ding mag verwachten dat ie werkt met mijn ISP (XS4ALL Fast ADSL) omdat XS4ALL het ding zelf ook aanbiedt, maar ook vanwege de ingebouwde modem. Dat staat toch wel charmant.

Wat ik me afvroeg, is hoe de firewall in deze modem is. Heeft iemand er screenshots van? En hoe is deze router verder?

En als het een kutding is, wat is nou een goeie? Want je begrijpt dat ik nou weleens een keer iets goed wil...

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-01-2005 14:57 ]

日本!🎌