Netgear FWG114P - wil niet verbinden met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Netgear FWG114P en ik heb ruzie met het ding. Ik heb nml KPN-ADSL via XS4ALL (4460kbps) maar hij wil niet verbinden, wat ik ook doe. Vanuit windows kan ik de modem (de orginele Alcatel Speedtouch Home met nieuwste firmware) prima laten verbinden. De router wil dit niet.

Ik heb eerst de automagische instellingen geprobeerd. Dan wil ie een statisch IP-adres gaan gebruiken en geen login. Dat zijn al z'n eerste twee fouten. Maargoed, hij weet gewoon niet wat ik heb, dus ga ik het maar instellen.

Volgens mij moet ik de verbidning op PPTP zetten, want dat doet windows ook. Maar dan: moet ik "My IP address" invullen (van de modem, van m'n internetverbidning??) en daaronder "Server IP address". Maar dat mot ie gewoon automatisch doen, want zo werkt het bij kpn-adsl! Anyway, als ik m'n IP-adres braaf invul, en in windows kijk van Server IP-adres is (een of ander 190.x.x.x adres van xs4all) en dat ook invul, dan blijft de status van de WAN-verbinding op OFF staan.

Er is nog een andere optie: PPPoE, geen id wat dit is, maar die kan wel een IP-adres automatisch laten opvragen. Alleen staat ie dan wel tot in den eeuwig te proberen te verbinden.

Trouwens wel opvallend dat ik nergens het IP-adres van de modem hoef in te vullen... hoe weet ie nou waarnaartoe ie moet verbinden??

Samengevat, de vragen: werkt dit ding met KPN? Werkt dit ding uberhaupt wel? En hoe krijg ik het gewoon werkend?

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-12-2004 20:03 ]

日本!🎌

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PPPoA verbinding opzetten
VPI: 8
VCI: 48
en VC

ow wacht...je hebt nog steeds je thompson ook nodig??

dan moet je als server-ip 10.0.0.138 opgeven en de router aan de buitenkant zelf 10.0.0.150 geven, dan moet het goed gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Oogje op 30-12-2004 20:29 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Deadeye schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:27:
PPPoA verbinding opzetten
VPI: 8
VCI: 48
en VC
Er zit geen modem in...
ow wacht...je hebt nog steeds je thompson ook nodig??
Alcatel bedoel je?
dan moet je als server-ip 10.0.0.138 opgeven en de router aan de buitenkant zelf 10.0.0.150 geven, dan moet het goed gaan.
Ik heb ze anders ingesteld... 138 is de modem en 150 is de client toch?

Anyway, het werkt niet. Zelfde resultaat. Connection status blijft op OFF staan, tot in den eeuwigheid. En dan kan ik op connect drukken wat ik wil, hij vertikt het.

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-12-2004 21:39 ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog andere ideeën? Anders moet ik em maar terugsturen...

日本!🎌

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
_Thanatos_ schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:12:
Iemand nog andere ideeën? Anders moet ik em maar terugsturen...
Bovenstaande opmerking werkt wel hoor. Wel even adres van je thomson(alcatel) modem als gateway instellen :P
Draait als een zonnetje :9