Toon posts:

[xp] Html icoon raar bij internet explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje is een icoon van een html pagina erg raar nou wil ik graag weten hoe ik het kan oplossen, ik heb al geprobeerd internet explorer over nieuw te installeren maar dat lukte niet kan iemand me helpen.

Afbeeldingslocatie: http://img139.exs.cx/img139/3767/html15ja.png

Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/5039/html29fu.png

Verwijderd

zoek eens een .htm bestand op op je schijf (of een internetlink). rechtermuis > eigenschappen >
ander pictogram
edit:
Nee sorry ik zat ernaast. Het ligt waarschijnlijk aan het volgende bestand:
C:\WINDOWS\system32\url.dll
Mischien dat je het opnieuw van de windows cd kunt halen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het bestand niet vinden op de cd waarschijnlijk omdat ie ingepakt is in de setup

Verwijderd

Als je html het maar gewoon doet lijkt het mij geen groot probleem.
Je kunt via eigenschappen je pictogram veranderen. En geloof ik ook ergens bij map oties.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ja idd, zoals hierboven wordt gezegt.

ga naar mapopties > bestandstypen; en hier kun je elk bestandstype van t juiste icoon voorzien.

ben je wel even bezig waarschijnlijk, aangezien alle (html) protocollen ook dat icoon hebben

mocht je url.dll corrupt zijn ofzo (daar staat dat icoon in), kun je op microsoft dll help database het juiste bestand vinden
edit:
fuck daar kun je ze weer niet downloaden |:(

dat bestand zit als t goed is ook bij servicepack2, miss dat je die nog een keer kunt installeren

[ Voor 16% gewijzigd door Pendaco op 03-01-2005 14:25 ]

Verwijderd

Mocht je het bestand nog van je originele cd willen rippen:
  1. Regel even cabextract van de Microsoft site, of zoek een kloon via Google.
  2. Neem de bestandsnaam, bijvoorbeeld url.dll. Laatste letter vervangen door een _underscore_, dat is het ingepakte bestand, dus url.dl_. Waarschijnlijk staat dit bestand in CD:\i386\ of een van de submappen hieronder.
  3. Nu vanaf de command-line (Start / Uitvoeren / cmd.exe) cabextract uitvoeren met de juiste argumenten
PS. Hoop dat je je installatie weer op gang krijgt zonder te veel problemen! Probeer eventueel nog het register schoon te maken met bijvoorbeeld jv16 Powertools ofzo. Klik voor een paar freeware registry cleaners (hopelijk zonder teveel commerciele resultaten, Google he? :()

EDIT1: Als je dit bestand wilt vervangen zal dat waarschijnlijk via Safe Mode (F8 tijdens opstarten) moeten gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 14:42 . Reden: Wel ff noemen hoe ;), anders heeeft niemand iets aan de informatie ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je hebt natuurlijk ook kans dat dit te maken heeft met bepaalde spyware. Doe ook voor de zekerheid eens een spyware scan met SpyBot Search & Destroy. 'k Heb dit vaker bij mensen gezien die helemaal vol spyware zaten.

En dan indien mogelijk de browser opnieuw installeren.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Het is inderdaad een goed idee om ook meteen te scannen op spyware, en ik ben het meteen met je eens dat spyware veel chaos kan aanrichten binnen Windows.

Maar IMHO is het vrij onwaarschijnlijk dat spyware het Windows register gaat aanpassen om de koppelingen van protocollen te wijzigen.

Then again, we hebben het hier over Windows en spyware, dus idd, haal er ook maar een paar spyware-sweepers overheen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is gelukt met mapopties

Zal hem voor de zekerheid scannen voor spyware

Bedankt allemaal _/-\o_
Pagina: 1