[.NET] Applicatie icon toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 12:03
Het lukt me maar niet om een icon te veranderen voor mijn c# applicatie. Ik kan via de solution explorer een user icon toevoegen en deze editen door erop te dubbelklikken, maar als ik de applicatie run, dan zie ik gewoon de icon zoals visual studio deze default aanmaakt.

Ik heb op google of in deze topic ook geen oplossing kunnen vinden.

Iemand een idee?

Verwijderd

In VB 6.0 gaat het in ieder geval zo (ik heb geen .net):
Je klikt op je .exe, bij properties (rechts) zoek je icon op. Je verandert het icon.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 11:44 ]

• Jabbah
Ermm.. je mag er van uit gaan dat ik over voldoende intelligentie bezit dat ik wel alles gesaved, rebuild, etc.. heb. ;)

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:12
Jabbah schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:40:
Ermm.. je mag er van uit gaan dat ik over voldoende intelligentie bezit dat ik wel alles gesaved, rebuild, etc.. heb. ;)
Maar toch lukt het je niet met die intelligentie om een icon toe te voegen, maw niet zo hoog van de toren blazen zeg..

rm -rf ~/.signature

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Alleen een icon toevoegen aan je solution en die openen is niet echt de manier. Ik dacht dat er ergens bij Project Properties een App icon kon aangeven. Heb VS even niet voor me, dus weet niet precies waar het zit. Maar dacht dat je het daar kon vinden, anders ergens bij Solution Properties, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

• Jabbah
Nou ja.. ik had er nog wel een smiley bij gezet.

In ieder geval: Ik heb de geijkte methodes gebruikt (msdn, google, got) om een icon proberen toe te voegen, maar om 1 of andere reden zie ik de wijzigingen niet terug als ik het icon edit.

[edit]:
questa: Inderdaad, bij project properties, daar heb ik 'm ook al toegevoegd, de icon property bij de form properties heb ik ook al assigned, maar nog steeds zie ik de default icon.

[ Voor 29% gewijzigd door Jabbah op 03-01-2005 11:54 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Jabbah schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:51:
Nou ja.. ik had er nog wel een smiley bij gezet.

In ieder geval: Ik heb de geijkte methodes gebruikt (msdn, google, got) om een icon proberen toe te voegen, maar om 1 of andere reden zie ik de wijzigingen niet terug als ik het icon edit.

[edit]:
questa: Inderdaad, bij project properties, daar heb ik 'm ook al toegevoegd, de icon property bij de form properties heb ik ook al assigned, maar nog steeds zie ik de default icon.
Waar zie je die default icon? Het icoontje van je .exe of van het form?

• Jabbah
Ik zie die default icon zowel bij m'n exe (in de windows explorer) als links boven in het form...

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Ik heb hier een winforms C# applicatie.
Ik heb de app.ico veranderd
daarna rechtermuisknop (buiten je icon) en 'Current Icon Image Types' gekozen en van 16x16 naar 32x32 gezet en nog een keer hetzelfde getekend, maar dan groter.

de ene is voor links in je form, de andere is als icoon bij je snelkoppeling
werkte direct

edit:
ow ja, ik heb eens gelezen dat de app.ico ook in dezelfde directory moet staan als je .exe, maar volgens mij is dat onzin, want als ik hem uitrol zonder de app.ico doet hij het gewoon nog steeds

[ Voor 26% gewijzigd door 6K op 03-01-2005 12:31 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Jabbah
Dat is 'm!

Bedankt allemaal.

PS. Ik doe m'n icon opslaan als embeddded resource. In dat geval maakt het inderdaad niet uit waar je je icon opslaat.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

blijft toch wel vreemd, ik heb dit toen ook maar uit zitten proberen totdat het werkte, vreemd dat dit niet standaard vermeld wordt...

maar goed, je kunt weer verder ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1