<B> Het hele verhaal nog 1 keer, denken jullie dat ik een nieuwe drive kan kopen, of verwachten jullie dan hetzelfde probleem. Wat is het anders, MB? Voeding??<B>
Ik heb een vreemd probleem en probeer dit uitgebreid uit te leggen.
Ik bezit 2 gelijkwaardige computers (AMD 2600+). A en B
Computer A heeft een harde schijf als Master op IDE1, en een Philips CD-Rom als Master op IDE 2.
Computer B heeft een harde schijf als Master op IDE1, en een ATAPI CD-Rom als Master op IDE 2 samen met een LITE-ON brander als slave.
Computer A werkte eerst prima, maar de laatste weken werden CD-ROM's steeds slechter gelezen, totdat ik een week geleden niks meer kon lezen. Conclusie: CD-speler stuk. Nu heb ik een DVD-RW gekocht voor computer B, waardoor de ATAPI CD-ROM naar computer A gaat. Ze zijn allebei Master ingesteld, dus ik heb ze gewoon vervangen. Computer opgestart, BIOS herkent ATAPI 48X en als Windows Verkenner opent zie ik E:\ staan. Echter, wanneer ik een willekeurige CD invoer en op E:\ klik, krijg ik de melding (weer) "Please insert disc into drive E". Oftewel, zelfde probleem.
Vervolgens heb ik de ATAPI als slave aan de IDE1 gehangen (Dus andere IDE-kabel), zelfde probleem. Toen heb ik de ATAPI teruggestopt in Computer B, doet ie het nog steeds niet!!
Wat kan hier aan de hand zijn?? Maakt Computer A alle CD-ROM drives kapot? Ik ben een beetje huiverig om een nieuwe te kopen en die erin te zetten. Wat adviseren jullie???