[DiVX] Welke DiVX Speler Heb Jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Nou, aangezien ik nu al een kleine 60 GB aan DiVX films heb, en nog maar een paar van hen heb kunnen omzetten naar MPEG2 en op SVCD kunnen branden om ze op mijn standalone DVD speler te kunnen afspelen (die geen DiVX speelt), ben ik van plan om een DiVX speler aan te schaffen. Aangezien het er tegenwoordig errug veel zijn, en het dus moeilijk is om een keuze te maken, vroeg ik me af naar jullie ervaringen met jullie DiVX spelers (aangezien ik helaas geen echte "ervaringen-topic" ben tegengekomen op Tweakers.net).

Bij het posten van je DiVX speler a.u.b. even de volgende vragen beantwoorden:

Merknaam & Type - is het misschien een aanbieding in de supermarkt? post dan alsnog e naam & type, de aanbiedingen komen namelijk (vooral bij de Aldi) vaak terug, met nog betere eigenschappen dan hun voorgangers

Prijs - vind je het een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Vormgeving - leek het net of het in een Oost-europese kelder gespoten was ;) ?? Of is de heer Porsche aan het werk geweest? Ook dit is een belangrijke punt aangezien het ook een beetje moet passen bij de rest van je woonkamer. 8)

Afspeelbare soorten DiVX - zijn er misschien soorten DiVX bij die niet afgeslpeeld kunnen worden? (ik ben o.a. benieuwd naar de beruchte DiVX 3.11 >:) )

Beeldkwaliteit - de eerste DiVX spelers waren slecht van beeldkwaliteit. Hoe zit het nu?

Ondertitels - welke formaten? is er sprake van "verslikking"? kun je de plaats ervan wijzigen? lettertypes? achtergrond?

Eindoordeel - als je nu er een had moeten kopen, had je dat dan gedaan? waarom wel/niet?

P.s. meerdere posts van dezelfde speler zouden ook fijn zijn, aangezien ieder het van een andere kant bekijkt (wel niet steeds dezelfde gebruiker he ;) ).

offtopic:
Misschien is het idee gejat van deze topic, bij deze een linkje erheen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ibr op 02-01-2005 19:57 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33

Korakal

Up up up!

Kijk anders of je nog aan de c't van 12/2004 kunt komen (http://www.fnl.nl/ct/archief2004/ct2004-12/index.htm). Daar stond een behoorlijk uitgebreide test in van DivX-DVD spelers.

Hier op GoT lopen ook diverse topics, zoals:
Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2
Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)
Yamada DVX-6x00 topic deel III
etc

Ik heb zelf overigens een Philips DVD-737, maar daar is in de topicserie genoeg over te vinden...

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
xbox,prijs is ok, hijs lelijk, speelt alles af(zelfs quicktime en realmedia), beeld is goed en ondersteund volgens mij alle soorten ondertiteling

;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08
Merknaam & Type Kiss DP-500

Prijs: ~€200,-

Afspeelbare soorten DiVX: DIVX3-4-5, XVID ook AC3, speelt echter niet QPEL divx af.

Ezlink is bezig met een programma waarmee je niet afspeelbare formaten toch naar de divx speler kunt laten streamen.

Beeldkwaliteit: Beter als op de pc.

Ondertitels: Plaats, grote + lettertype + duur dat de subtitle om het scherm moet blijven vallen aan te passen dmv custom firmwares danwel menu opties. Formaten weet ik zo niet, heb nog niet wat tegengekomen wat niet werkt

https://wren.co/join/Devian

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:33
ik heb zelf een samsung Samsung DVP-P 244 divx speler

hij kostte een paar maanden terug 80 euro bij de micro elektro.
als je de firmware update dan speelt hij ook de *.srt etc af.

ik ben er heel tevreden over.
er zit 1 nadeel aan en dat is met de subs. als je een divx+srt afspeelt dan komt er onderin beeld een donderblauwe balk met daarin de sub ipv gewoon zoals op tv.

[ Voor 15% gewijzigd door Opperhoof op 02-01-2005 19:59 ]

• ibr
Korakal schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:54:
Kijk anders of je nog aan de c't van 12/2004 kunt komen (http://www.fnl.nl/ct/archief2004/ct2004-12/index.htm). Daar stond een behoorlijk uitgebreide test in van DivX-DVD spelers.

Hier op GoT lopen ook diverse topics, zoals:
Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2
Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)
Yamada DVX-6x00 topic deel III
etc

Ik heb zelf overigens een Philips DVD-737, maar daar is in de topicserie genoeg over te vinden...
Dat weet ik wel ;)
Maar het is toch wel fijn als je een verzameling van alles hebt in 1 topic, zie ook de offtopic in de startpost

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 21:29
Merknaam & Type
Microsoft Xbox
met www.xboxmediacenter.de

Prijs
149 voor de xbox. Eventueel 75 voor een 120 GB harde schijf

Vormgeving
Twee soorten. De oerlelijke zwarte met een groene stip, of de iets minder lelijke crytal version.

Afspeelbare soorten DiVX
Speelt echt alles wat ik tot nu ben tegen gekomen.

Beeldkwaliteit
Goed. Instelbaar

Ondertitels
Geen idee eigenlijk.

Eindoordeel
Een 10. En je kan er ook nog spellen op spelen 8)7

woei!

Verwijderd

Ik heb net zo als zoveel hier een Xbox die inderdaad alles afspeelt.
Zijn uiterlijk en veel herrie makende fan zijn een nadeel.
Ook als je divx wilt afspelen moet je steeds door de mappen zoeken met de media player, en dat zijn een hoop handelingen.

Ik heb ook sinds kort de Philips LX3900SA homecinema met Divx ondersteuning.
Deze speelt ook alles af (zelfs een verkeerd gekopieerde DVD die niet meer op de PC of de Xbox af te spelen is)
Ook zijn er veel sites die met firmware updates voor de Philips LX3900 bezig zijn.
Ik kocht hem bij BCC voor 226,- euro Na het vertellen van mijn verhaal dat hij bij Lukas Klamer voor 236,- te koop stond (ze willen immers de goedkoopste zijn).
Kortom een zeer goede speler.

• ibr
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:02:
[...]
Ik heb ook sinds kort de Philips LX3900SA homecinema met Divx ondersteuning.
Deze speelt ook alles af (zelfs een verkeerd gekopieerde DVD die niet meer op de PC of de Xbox af te spelen is)
Ook zijn er veel sites die met firmware updates voor de Philips LX3900 bezig zijn.
Ik kocht hem bij BCC voor 226,- euro Na het vertellen van mijn verhaal dat hij bij Lukas Klamer voor 236,- te koop stond (ze willen immers de goedkoopste zijn).
Kortom een zeer goede speler.
Als k het goed begrijp kun je de dvd speler alleen met de boxen erbij kopen.
Hoe is de geluidskwaliteit?

Verwijderd

Jij mag het dan wel handig vinden, maar overzichtelijk is het allerminst. Voor elke belangrijke Divx speler variant is er wel een eigen topic, een herhaling van die ervaringen is dan ook tamelijk dubbelop.

Daarnaast is dit ook helemaal geen goede manier om echt een keus te maken, wat losse ervaringen kunnen je een erg gekleurd beeld geven. Ik zou eerder afgaan op reviews en je eigen beoordeling wanneer je een apparaat bekijkt. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.