Samsung DVP-P 244 divx speler

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
Matched: samsung, divx
Op dit moment verkoopt de bekende bruin/witgoed keten De Block de Samsung DVP-P 244 divx/xvid speler voor 119 euro

Wat hem bijzonder maakt is dat hij gebruik maakt van Zorans Vaddis7 chip
Kan geen review vinden maar na een update heeft heeft hij de beste ondertitel support van alle divxspelers

http://www.deblock.nl/pls...how_menu_html?xi_id=3333#

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Matched: player
Ik zie hem hier inderdaad staan, bij zoran.com

Hier nog wat meer info:

http://www.multimod.com/u...ti-region-dvd-player.html

Kijk ook even in het topic van Carel, (de speler heet namelijk ook wel s224) hij heeft er wat problemen mee.

• joey6666
Matched: player, divx
Nee dat is een volstrekt ander model, ik het het over dit model:
http://81.255.72.199/dev/large/Sms42843.jpg

Kijk eens naar de subs support van dat ding... kan geen andere standalone divx speler aan tippen!

ASS (Advanced Subatation Aipha)
PSD (PowerDivx),
SMI (Sami Captioning),
SRT (Subrip),
SUB (MicroDVD)
SSA (Substation Alpha),
TXT (MicroDVD/Tmplayer)

[ Voor 114% gewijzigd door joey6666 op 09-08-2004 00:24 ]

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Matched: samsung
Die samsung site opent niet :(

• joey6666
Matched: samsung, player
inderdaad verwijderd, krijg de link niet goed... lukt gewoon niet, afijn zoek bij http://www.samsungelectronics.co.uk/ naar dvd players en kies vervolgens slimline.

Er is overigens nog een A-merk dat deze chip gebruikt: Toshiba met het SD340E model.
http://www.toshiba.de/consumer/products/11/

Lees hier de eerste indrukken van dit model
http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=75133

• joey6666
Geen matches
Op http://www.mpeg-playcenter.com is een review te lezen (om de een of andere reden staan hun revieuws al pdf files op de site)..wel een gratis login account nodig...

Verwijderd

Matched: divx
ej, ik vind deze speler echt wel leuk.
het is toch zo dat na de firmware update hij XVID/DIVX +ONDERTITELS speelt ?
Ik heb dan nog wel de vraag of ik mp3's kan luisteren zonder tv, dus boxen eraan en luisteren maar ... gaat dit ???

echt mooie speler en dan die blauwe balk bij ondertitels stoor ik me echt niet aan, ik heb veel gelezen over yamada 6600 en dan vind ik deze toch veel beter, niet ?

:)

Verwijderd

hallo ?? iemand ?

ik heb al een versterker + boxen.

dus ben ik alleen nog op zoek naar een goede dvd-speler die DIVX/XVID + ONDERTITELS ondersteund. (en audio-out heeft) Is dit een betrouwbaar model ?
iemand ervaring met problemen, of net niet ?

Verwijderd

Geen matches
Hallo

Ik heb deze dvdspeler ook hier staan
erg tevreden met deze speler
de subs wilde nog niet lukken maar ik heb de firmwire update nog niet gedaan, mp3 speel hij gewoon af zonder tv als je dat bedoelt dus gewoon tulp of digitaal naar je versterker aansluiten en alles is goed

ik zal nu ff een firmwire update doen
dan zal ik zeggen of de ondertitels het doen (.srt)

Piet

Verwijderd

Geen matches
Ok, dankje .
als je de firmware geupdate hebt, laat dan iets weten over ondertitels !
en voor die mp3's , kan ik gewoon zonder tv luisteren, en vorig/volgend nummer kiezen ?

greetzzz, :)

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Matched: samsung, player, divx
de firmware update doet dit volgens Samsung :

this update software adds the following feature.

1. external stream is supported
- SMI (Sami Captioning), SRT (Subrip), SUB (MicroDVD)
SSA (Substation Alpha), ASS (Advanced Subatation Aipha)
PSD (PowerDivx), TXT (MicorDVD/Tmplayer)

2. the display of a current software version
- when pressing a key of "PROG" on the remote control, it will be displayed a current software version of your DVD player.

3. "Bad Disc" display feature.
- in order to prevent your mistake, if A DVD player recognize a updating disc for another model,
the unit will display a message that the disc is a wrong one.

• BonBon
Regiovrij maken, iemand dit al geprobeerd? (geen idee of ik dit mag posten...) :
(Bij mij werkt dit helaas dus niet. Of het moet zo zijn dat ie al regiovrij is. Volgens Samsung moet de regiocode met een sticker achterop de speler staan, maar die zit er bij mij dus niet op).

1. Make sure that there is no disc in the player

2. Turn the player ON

3. Press and hold PLAY & STOP on the player until language menu appear

4. Choose your language (eg. 1 -for English)

(and now it is the most difficult part, because you have to press the following buttons with the same speed, like one button per second)

5. Press the following buttons on your remote control. Note that we're talking about REPEAT button, which is located in bottom-right corner of your remote!!!

REPEAT - 5 - 7 - 5 - 3 - 8

After this code you should see digit "2" displayed in the left upper corner of the screen.

6. Press 9, and then press OPEN/CLOSE two times on your remote control (!) to open and close the CD tray.

7. Shut the player off.

It suppose to be multi-region now. If 2 doesn't appear after you typed the code, it means you have to try allover again. You have to practice first to type those digits some kind of fast.

Verwijderd

Bij divx na de firmwire doen de subs het gewoon goed bij mij
het update gaat heel simpel en is zo gedaan

mp3's kan je gewoon via je stereo luister uiteraard, en je kan ook gewoon nummers kiezen.

nog meer vragen?

piet

Verwijderd

Geen matches
ja, nog 1 vraagje, gaan XVId+ondertitels ook goed ?

en dat regiovrij-maken kan ik altijd eens proberen maar is het echt heel erg dat hij niet regiovrij is ?????

greetzzz

Verwijderd

Geen matches
Ja Xivd gaat ook goed met subs,

Dat regiovrij, daar heb ik nog helemaal geen last van gehad. tot nu toe alles kunnen lezen van dvd's, skvcd en xvid pakt hij allemaal.

Alleen bij dvd+r en rw moet je op lage snelheid branden want daar wil hij af en toe nog wel eens stotteren -r gaat gewoon helemaal goed ntsc pakt hij ook allemaal goed, dus ik ben tevreden over deze dvd speler.

Piet :+

• BonBon
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:45:
Ja Xivd gaat ook goed met subs,

Dat regiovrij, daar heb ik nog helemaal geen last van gehad. tot nu toe alles kunnen lezen van dvd's, skvcd en xvid pakt hij allemaal.

Alleen bij dvd+r en rw moet je op lage snelheid branden want daar wil hij af en toe nog wel eens stotteren -r gaat gewoon helemaal goed ntsc pakt hij ook allemaal goed, dus ik ben tevreden over deze dvd speler.

Piet :+
Ervaar jij ook met sommige DivX films dat ze schokken/stotteren (hele kleine stotteringen, maar wel merkbaar)? Bijv bij de film Garfield, als de camera in het begin vd film die kamer laat zien, dan gaat die beweging niet vloeiend. (tis maar een voorbeeld).

Verwijderd

Geen matches
Nog een laatste vraag :

Kan ik de speler Regio-Vrij make ?
meestal gaat dit wel ?

Maar dit is alleen nodig als je bv: dvd's uit amerika besteld via internet ...

En dan nog : waar is de dvd-speler te koop ? ik koop niet zo graag via internet, enig idee van een winkel ???

bedankt voor alle hulp ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 21:16 ]

Verwijderd

BonBon schreef op 12 oktober 2004 @ 12:17:
[...]

Ervaar jij ook met sommige DivX films dat ze schokken/stotteren (hele kleine stotteringen, maar wel merkbaar)? Bijv bij de film Garfield, als de camera in het begin vd film die kamer laat zien, dan gaat die beweging niet vloeiend. (tis maar een voorbeeld).
Ik kijk eigenlijk nooit divx films, maar meestal dvd, Ik heb wel school of rock op xvid gekeken en die stotterde helemaal niet, kan aan de cd liggen? of snel gebrand gaat bij ook nog wel eens stotteren.

Piet

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hem bij De Block gekocht in hoorn
Het lijkt me niet dat deze dvd speler moeilijk te verkrijgen is, dus je kan een paar
dichtsbijzijnde electronica winkels langsgaan

Ik zie niks in de update van regiovrij maken, dus dat kan misschien nog een probleem worden. ik kan het ook niet voor je testen omdat ik die dvd's niet heb

Piet

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 23:54 ]

Verwijderd

Geen matches
ok, dankje.

weet mss nog iemand winkels waar ik deze dvd speler kan kopen ?
ik woon in belgië en daar vind ik hem nergens, dus zoek ik een winkel dicht bij de belgische grens ...

niel

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:49:
Ik heb hem bij De Block gekocht in hoorn
Het lijkt me niet dat deze dvd speler moeilijk te verkrijgen is, dus je kan een paar
dichtsbijzijnde electronica winkels langsgaan

Ik zie niks in de update van regiovrij maken, dus dat kan misschien nog een probleem worden. ik kan het ook niet voor je testen omdat ik die dvd's niet heb

Piet
En hoeveel heb je betaald bij De Block ?
De Block is toch echt een winkel, en niet via internet bestellen ?...

Verwijderd

Geen matches
ja de block is echt een winkel
www.block.nl daar kan je hem ook bestellen

ik betaalde 99 euro voor de dvd speler en ik heb ehm nu al weer een tijdje

Piet

Verwijderd

bedankt, ik heb ook de samsung 245 gezien, is het verschil enkel de display ? dus kan ik er ook xvid + ondertitels, divx + ondertitels mee afspelen? iemand ervaring hiermee ?

Verwijderd

Geen matches
ja klopt

die heeft een display voor de rest precies hetzelft ook de firmwire updates

Piet

• BonBon
Geen matches
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:43:
ja de block is echt een winkel
www.block.nl daar kan je hem ook bestellen

ik betaalde 99 euro voor de dvd speler en ik heb ehm nu al weer een tijdje

Piet
De Mikro Electro had hem pas voor 89 euro, geen idee of ie nog leverbaar is...

Verwijderd

Geen matches
Is het zo dat de naam van mp3's niet langer mogen zijn dan 8 karakters ? Ik heb eens naar de handlijding gekeken en daar staat het in. Iemand die deze speler heeft, kan die eens in zijn handleiding kijken ? De handleiding is volgens mij voor de 244&245 , want de voorkant van de 244&245 staan erin.

(ik snap de handleiding niet zo goed, is het zo dat de rechterkant voor 245 is en linkerkant voor 244, of geld het hele boekje voor 244&245 ???)

Maar de vraag is dus : mag de naam van de mp3's langer zijn dan 8 karakters?

(ook op andere vragen antwoord graag :P )

greetzzzz :)

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 19:05 ]

Verwijderd

Geen matches
Rechterkant is inderdaad de p245

ik kan het nummer afspelen in mp3 formaat van

dj ricky - generation. en die deed het gewoon dus ja het kan :)
Ik zie daar ook niks over staan in de handleiding.

Piet

Verwijderd

Geen matches
Ik vind de handleiding onduidelijk, is het echt zo dat rechter voor 245 is en linker voor 244 ? dat zou raar zijn, dan zou er bv bij de 245 wel uitleg staan over de AB en bij de 244 niet .... Als de 245 aan de ene kant en de 244 aan de andere kant staat, wil dat toch wel zeggen dat er "veel" verschillen zijn, niet ???

(ik heb een prentje waar staat de je maar 8 tekens mag gebruiken, maar weet niet hoe ik het moet toevoegen ...) :P
maar er staat : De namen van de mp3/mwa bestanden mogen niet langer zijn dan 8 tekens.

:/

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 23:28 ]

Verwijderd

Geen matches
hahaha, ik begreep je verkeerd ik dacht dat je die foto's bedoelde
alles wat er in dat handleiding staat van de p244 en 245 geld ook allemaal voor de 244 dus.

ik las het het ook van de 8 leestekens, maar bij mij deed hij het met meer ook er staat ook dat je geen spaties mag gebruiken en dat pakte hij ook

Piet

Verwijderd

Geen matches
ok thx,

volgende week zaterdag komt ie binne, in een electronica zaak bij ons in de stad. Dus volgend weekend ben ik de trotse eigenaar :)

En iedereen nog bedankt voor de hulp _/-\o_

;)

Verwijderd

hey! ik heb deze divx player ook en ben er zeer tevreden over maar als ik de firmware wil upgraden gaat het mis. Ik denk dat de firmware die ik download het probleem is. Ik heb het gedownload van de samsung site en gebrand als een image maar ik krijg bad disk error..

Heeft iemand voor mij een link met wel de goede firmware?

Greets

Verwijderd

Geen matches
Waarom zou je dit soort apparaten willen kopen, een gemodde xbox met media center bied bijna alle opties die je graag zou zien in een multimedia apparaat.
De software wordt continu geupdate dus je bent altijd verzekerd van de nieuwste features, en het geheel is ook nog eens te conecten met de pc.

http://www.g4techtv.com/t...72/Preview_Xbox_Mods.html

http://www.g4techtv.com/h.../2003/ss030403a_165_0.asf

http://www.tomshardware.com/consumer/20040511/index.html

Verwijderd

deze heb ik gedaan en ging helemaal goed

http://www.samsung.com/Su...244&filetype=FM&language=

Verwijderd

Hey ik heb hier de firmware gedownload en ...
Daarna heb ik via nero burn image gedaan en build.img gekozen. Dan opent hij en krijg ik deze melding in nero:

Ik klik op Ok en dan Ignore, hij brand hem verder af en dan doe ik hem in de de Samsung Player en er gebeurd niks.

Ook de zip-file heb ik op dezelfde manier gebrand, als image en kreeg weer dezelfde melding als in bovenstaand plaatje, ook weer ignore en branden. Nu zegt hij in het Samsung menu Video-Cd 1.1 maar ik krijg geen setup emnu. Weet je wat ik fout doe?

Laat het me weten, want met deze update gaan de blauwe balken bij de Subs toch weg, die zijn redelijk irritant.

Greets Sk8OrDie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:28 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 26-02 13:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Geen matches
ehm, het lijkt me dat je die img bestand gewoon op de cd moet plaatsen, niet als image branden :?

Hier staat tekst

Verwijderd

Geen matches
idd dat doe je fout

Verwijderd

Geen matches
Dus gewoon als 'Data' branden ??

Verwijderd

Geen matches
Ja ik doe het fout, maar zet dan ff aub hoe het wel moet ;)

Verwijderd

ik heb nog wat vragen, wil namelijk heel zeker zijn :

*wat is de Mbit-rate bij divx ?
*Voor het upgraden, speelt hij dan ook al divx?
*na upgrade speelt hij : divx/xvid + ondertitels (srt, sub)
*mp3's gaan vlot ? dus geen vervelende menu's ofzo ? m.a.w, kan je volgend/vorig/pause/... doen, zonder de tv aan te zetten ?
*Mpeg1,2 & 4 ?
* divx 3,4,5 ?

Ik denk dat hij hier wel aan voldoet, maar altijd zeker zijn.
Het zou mss ook nuttig zijn om voor mij & skateordie, ff instructies te geven bij de firmware upgrade

thxxx :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:28:
ik heb nog wat vragen, wil namelijk heel zeker zijn :

*wat is de Mbit-rate bij divx ?
*Voor het upgraden, speelt hij dan ook al divx?
*na upgrade speelt hij : divx/xvid + ondertitels (srt, sub)
*mp3's gaan vlot ? dus geen vervelende menu's ofzo ? m.a.w, kan je volgend/vorig/pause/... doen, zonder de tv aan te zetten ?
*Mpeg1,2 & 4 ?
* divx 3,4,5 ?

Ik denk dat hij hier wel aan voldoet, maar altijd zeker zijn.
Het zou mss ook nuttig zijn om voor mij & skateordie, ff instructies te geven bij de firmware upgrade

thxxx :)
Mbit rate heb ik geen idee over, maar iig speel hij divx af voor het upgraden, subs alle formaten ondertiteling speelt hij af zonder firmware upgrade,,maar wel met blauwe balk, dan na de upgrade geen blauwe balk, mp3's kan als ze niet in verschillende mappen zijn gebrand zonder tv en menu en hij speelt alle formaten af... Ik ben zeer tevreden over deze divx,dvd speler!

Een aanrader!

Alleen ik weet niet hoe ik de upgrade moet branden, als image of als data, kan iemand dat laten weten, want tot nu toe werkt het niet :r

Greets Sk8OrDie

Verwijderd

Dus na het upgraden is de blauwe balk weg, wat voor ondertitels krijg je dan ?

Ik heb gelezen dat witte/gele ondertitels zonder zwarte rand bijna niet te lezen zijn.

zit er een zwarte rand rond ???

:)

en skate or die, op samsung site staat een 'manual' hoe je de firmware update moet uitvoeren, mss daar eens een kijkje nemen ... :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 09:01 ]

Verwijderd

Ik heb de firmware upgrade eindelijk goed uit kunnen voeren, maar het bleek dat op de samsung site als dezelfde versie firmware staat als bij mij standaard erop stond. Dus de blauwe achtergrond blijft, maar op kieskeurig stond een andere link dus probeer ik die morgen

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:33
waar kun je die firmware update downloaden....?!!?!?!?

ik heb hem gister gekocht bij de micro, niet wetende dat dit topic bestond.

maar ik zag tot mijn schrik dat hij geen subs kan afspelen...
(50x divx +sub encoderen.. :'( )

maar toen zag ik dit topic en kan alleen geen firmware update vinden...?

staat niets op die site, alleen een handleiding...? google vind ook niets zinnigs...
weet iemand waar ik die kan vinden?

• Opperhoof
GoT him, wel erg ver weg gestopt.....

zat op www.samsung.com te kijken, maar daar stond ie gister nog niet op.. ga het even proberen

http://www.samsungelectro...t=no&model=DVD-P244%2fXEU voor de mensen die hem ook niet kunnen vinden

Verwijderd

Geen matches
de micro

waar is die winkel? site v/d winkel ?

kent er iemand nog andere winkels, regio Breda(nederland) of regio Antwerpen(Belgie) ?

ik zou ook liever de 245 kopen, dus als iemand weet waar ie te koop is, laat iets weten..... :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 16:55 ]

• BonBon
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 14:53:
de micro

waar is die winkel? site v/d winkel ?

kent er iemand nog andere winkels, regio Breda(nederland) of regio Antwerpen(Belgie) ?

ik zou ook liever de 245 kopen, dus als iemand weet waar ie te koop is, laat iets weten..... :)
De Mikro-Electro, vestigingen in regio Breda e.o. www.mikro-electro.nl
Ik zou niet voor de 245 gaan, de 244 heeft enkel een blauw lampje als ie speelt en geen hinderlijk afleidend display zoals de 245. Verder zijn ze identiek, dus kwestie van smaak.

De firmware heb ik gewoon van www.samsung.nl gedownload. (type = slim-line speler).

p.s. Bezit zelf de 244, bevalt uitstekend!

[ Voor 13% gewijzigd door BonBon op 27-10-2004 19:15 ]

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Geen matches
Kan iemand mij vertellen of deze dvd speler ook in het zwart te krijgen is.

Verwijderd

BonBon schreef op 27 oktober 2004 @ 19:12:
[...]

De Mikro-Electro, vestigingen in regio Breda e.o. www.mikro-electro.nl
Ik zou niet voor de 245 gaan, de 244 heeft enkel een blauw lampje als ie speelt en geen hinderlijk afleidend display zoals de 245. Verder zijn ze identiek, dus kwestie van smaak.

De firmware heb ik gewoon van www.samsung.nl gedownload. (type = slim-line speler).

p.s. Bezit zelf de 244, bevalt uitstekend!
Ok, is de 245 ook in de Mikro-elektro verkrijgbaar?
Als dat zo is, kan ik ze daar eens goed vergelijken, wat uiterlijk betrefd. :)
Alvast heel erg bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 21:29 ]

Verwijderd

Geen matches
Ik heb naar de Micro gebelt, de 245 is er nog niet, bij mij in de stad is ook een grote electro-winkel, waar hij ook nog niet verkrijgbaar is, de speler is nog te nieuw.

Ik wacht nog rustig 2 weekjes af en ga dan de 245 kopen. :)

• BonBon
Geen matches
meat106 schreef op 28 oktober 2004 @ 16:48:
Kan iemand mij vertellen of deze dvd speler ook in het zwart te krijgen is.
Silver only...

Verwijderd

Beste Tweakers,
Opperhoof schreef op 27 oktober 2004 @ 12:05:
GoT him, wel erg ver weg gestopt.....

zat op www.samsung.com te kijken, maar daar stond ie gister nog niet op.. ga het even proberen

http://www.samsungelectro...t=no&model=DVD-P244%2fXEU voor de mensen die hem ook niet kunnen vinden
Ik heb de firmware upgrade uitgevoerd met bovenstaande upgrade

Het is gelukt zegtie en de update is succesvol afgerond, nu wil ik een divx afspelen en krijg ik allemaal strepen door het scherm en trager beeld blokken enz.

Lijkt me dus dattie een codec mist ofzo?

DVD's doen het wel prima...

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Of is er al een nieuwe firmware upgrade

Greets

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:53 ]

• Opperhoof
Geen matches
misschien nog is proberen,....? bij mij doen ze het allemaal tot nu toe. helaas doettie die subs een beetje gaar:

Hé Reneé, hier heb ik zo'n fiets met één versnelling

wordt:

H* Rene*, hier heb ik zo*n fiets met **n versnelling

en het woord f*ck doettie wel gewoon 8)

Verwijderd

Geen matches
ja klopt die sterretjes heb ik ook gehad.. Nu na de firmware upgrade heb ik niks meer :(

• KimiMclaren
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 16:53

KimiMclaren

Cold as ice

Worden Divx en Xvid films bij jullie ook hakkelend/stotterend afgespeeld? Het maakt niet uit welke film het is, bij mij hakkelen ze allemaal. Ik heb ze al omgezet (divx - xvid of andersom), traag gebrand, met verschillende cd's en programma's gebrand, maar niets helpt...weten jullie misschien waar het aan kan liggen want ik word er helemaal gek van 8)7 vooral omdat ik hem speciaal voor de divx en xvid afspeelfunctie heb gekocht |:(

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Geen matches
De firmware update heb ik trouwens ook uitgevoerd...

• Opperhoof
@ kimi, hoe doen die divx/xvid het bij jou op je pc?
doen ze het daar wel goed??

ik heb al menig divx/xvidje afgespeeld, en geen last van gehad. alleen af en toe een film die om de zoveel tijd een frame dubbel heeft zodat het lijkt dat het beeld even stil staat. maar die "schijnt" op te lossen te zijn met een progje, ben de naam even kwijt.

volgens mij kwam het omdat de framerate dan niet goed was ~23.963 ipv 25

• BonBon
Kimi schreef op 06 november 2004 @ 22:51:
Worden Divx en Xvid films bij jullie ook hakkelend/stotterend afgespeeld? Het maakt niet uit welke film het is, bij mij hakkelen ze allemaal. Ik heb ze al omgezet (divx - xvid of andersom), traag gebrand, met verschillende cd's en programma's gebrand, maar niets helpt...weten jullie misschien waar het aan kan liggen want ik word er helemaal gek van 8)7 vooral omdat ik hem speciaal voor de divx en xvid afspeelfunctie heb gekocht |:(
yep, heb ik hier ook last van. Echt heel irritant, maar volgens mij niks aan te doen voorlopig. Misschien dat Samsung dit verhelpt in een nieuwe firmware. Dezelfde DivX'en spelen wel vloeiend op mijn pc.

Verwijderd

Geen matches
volgens mij zit er voor mij niks meer op dan te w8en of nieuwe firmware of is er een manier om de oude firmware terug te krijgen? een reset knop ofzo, xal eens zoeken

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:02
Geen matches
voor de mensen met een LCD of Plasma raad ik zijn grote broertjes aan. de DVD-HD745 en DVD-HD945. De eerste heeft een DVI uitgang en de tweede een HDMI uitgang. Zo'n digitale uitgang heeft meteen mijn sound sync problemen opgelost

Verwijderd

BonBon schreef op 07 november 2004 @ 14:42:
[...]

yep, heb ik hier ook last van. Echt heel irritant, maar volgens mij niks aan te doen voorlopig. Misschien dat Samsung dit verhelpt in een nieuwe firmware. Dezelfde DivX'en spelen wel vloeiend op mijn pc.
Ik heb samsung erover gemaild kijken wat te zeggen, komt denk door een fout in de firmware ofzo

• BonBon
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:35:
[...]

Ik heb samsung erover gemaild kijken wat te zeggen, komt denk door een fout in de firmware ofzo
Ik waardeer je inzet, maar zelf heb ik onlangs Samsung ook al 2x gemaild, en dan wordt je afgescheept met een gecopieerd stukje tekst uit Samsungs policy beleid waarin ze zeggen dat je je speler beter niet flasht met firmware van internet gedownload... 8)7
2e mailtje wat ik van ze kreeg was van een technisch medewerker, dat mailtje maakte meer indruk op me.
Toch benieuwd wat ze jou dan gaan mailen, hou ons op de hoogte ;)

Verwijderd

Lekkere service van Smasung, krijg als replay een mooi samsung logootje met als text Null... Dat was alles, lekker kuttig.

Vraag:

Question: Firmware problem

Hello,

I've the dvd player type DVD-P244 (can also play divx) and downloaded the firmware upgrade at the samsung site:

http://www.samsung.com/Su...244&filetype=FM&language=

The upgrade was succesfully done (I know this for sure), but now all the divx movies doesn't play as it use to be. I see pixels/blocks on my screen and it plays too slow. There is something with the codec I think. I already tried the to do the firmware upgrade again, but it doesn't matter. The divx movies still don't work. Normal DVD's works perfect. And before I did the firmware upgrade the divx movies worked also perfect.

Do you know a way to fix the problem?

Regards,

Antwoord:

Null

Is er misschien een firmware versie terug ofzo kijken of het een fout in de firmware zit.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 19:15 ]

Verwijderd

Ben deze namiddag de samsung p245 gaan halen. De eerste dag dat ie verkrijgbaar is in belgie :).

Het bevalt uitstekend, heb zowat alles geprobeerd.
De ondertitels worden netjes weergegeven, vloeiend beeld, super geluid via m'n versterker. TOP.

:) :) :)

Verwijderd

Geen matches
had een probleempje :

Toen ik een cd-rw wou afspelen, speelde ie veel te snal af. Als ik de speler uit schakelde, en dan terug aan deet ie het gewoon.

toen ik een dvd wou kijken, had ik krakend geluid. Als ik de speler ui schakel, en dan terug aan, doet ie het gewoon.

Iemand ook zo'n probleem ?

misschien komt het doordat ik de speler aanzet met de knop om de lade te openen, en niet met de aan/uitzetknop.

het is niet zo dat het altijd misgaat.

• Opperhoof
ik heb anders prima service gehad van samsung. mischien moeten jullie wat vriendelijker mailen >:) :P

maar ik ben de slechtste niet dus deel ik mijn vreugde met jullie:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/samsung.JPG

(sorry voor de layout vern*king)

maar goed ik mailde ze ook alleen omdat ik de download link voor de firmware update niet kon vinden.

misschien is er een manier om die firmware files te openen en evt. te editen?? ik heb geen verstand van programmeren maar zal is kijken voor de leut :7

http://www.samsung.com/nl...ight/rmenu_dvdplayers.sec

[ Voor 56% gewijzigd door Opperhoof op 13-11-2004 13:30 ]

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Geen matches
Ik heb nog even zitten frotten en het ligt aan de framerate want wanneer ik films afspeel met 25fps is het totaal niet schokkerig maar wanneer ik er afspeel die 23,976 fps zijn, schokt het beeld vaak. Omzetten hiervan is ook niet om aan te beginnen want dan loopt het geluid niet meer gelijk en doe je 3 uur op 1 filmpje. Dus heb ik even in het menu van de dvdspeler zitten kijken en heb ik hem ipv. pal (25fps) op ntsc (23.976) gezet, nu is het bij mij wel minder maar bij sommige films blijft het erin zitten, terwijl op mijn pc alles perfect wordt afgespeeld. Waar blijft trouwens de volgende firmware update, want deze dateert al van juli 2004...ook niet echt up to date.

Verwijderd

Geen matches
Hoe zit het met de ondersteuning voor de ondertitels wanneer het bestand AC3 geluid heeft. Iemand dat al uit getest? Bij de Yamada 6600 vallen de ondertitels steeds weg.

Verwijderd

Matched: player, divx
Mensen,

Ten eerste, wat een heerlijk apparaatje voor die prijs. Besteld op internet en binnen 3 dagen had ik hem binnen voor 80 euro incl verzendingskosten.

maar goed over het apparaat zelf...

Heerlijk!

- Kan al mijn MP3's afspelen en kwaliteit is goed
- Ik speelde eerst mijn dvd's op mijn ps2 af en dat hoeft nu niet meer :)
- Divx / Xvid speelt die vloeiend af (heb net de laatste firmware erover heen gegooit en het loopt nog steeds perfect...

Heb alleen 1 probleem, ik kan geen subtitles zien met mijn divx'jes die op dvd staan.

Heb nu 2 dvd's gebrand (dvd+r) en de films speelt die vloeiend af.
Heb dus 5 mapjes op mijn dvd staan.
In elk mapje een film met subtitles.

De player ziet de film wel maar de subtitles niet.
heb ook alle subtitles in de root gezet maar de subtitles komen maar niet te voorschijn :(

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:37:
Mensen,

Ten eerste, wat een heerlijk apparaatje voor die prijs. Besteld op internet en binnen 3 dagen had ik hem binnen voor 80 euro incl verzendingskosten.
Waar mag ik vragen?
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:37:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
Alvast bedankt!!
Heb je rekening gehouden met de bestandsnaam?

Film_naam.avi
Film_naam.srt

Ofwel afgezien van extentie moet de naam hetzelfde zijn.

Verwijderd

Geen matches
Tnx Wilson_Fisk

Ga het straks gelijk proberen...

heb hem besteld bij Pixmania.com...

Verwijderd

Super vaag, opeens doen alle divx het weer :) Ik snap er niks van, ik heb voor de 10 x die firmware gedownload en geprobeerd en het werkt eindelijk weer goed. Koste me wel 10 lege cd's maja.. Ben weer helemaal blij en ga nooit meer mijn firmware upgraden denk :P

Greets

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:53:
Tnx Wilson_Fisk

Ga het straks gelijk proberen...

heb hem besteld bij Pixmania.com...
No problem
maar bij Pixmania is ie 89,- incl verzendkosten.

• BonBon
Geen matches
Mikro Electro : 79 euro. (stond van de week in het huis-aan-huis krantje).

Verwijderd

Geen matches
Ondertitels doen het nu inderdaad.

En heb hem deze week toch echt gekocht met mijn creditcard voor 82 euro :)

Verwijderd

Nog even een opmerking...

Het apparaatje werkt nu perfect!!
Divx met subtitles werken beter als je alles in de root zet.

Had eerst nog problemen met het afspelen omdat ik elke film in een apart mapje stond. De samsung liep toen ook regelmatig vast.

Nadat ik alles in de root had gezet werkt het allemaal perfect :)

Verwijderd

Geen matches
Uit de handleiding op pagina 2
De volgende disks kunnen niet worden afgespeeld met deze speler:
dvd-rom, dvd-ram, cd-rom, cdv, cdi, HD-laag van super audio-cd
Van cd’s kan wel het geluid worden afgespeeld maar geen beeld worden weergeven.
Het lijkt me een beetje sterk dat hij geen DVD-rom's en CD-rom's kan afspelen. Vooral dat eerste niet. Feedback plz.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 16:01 ]

Verwijderd

Geen matches
*schop*

• BonBon
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:49:
Uit de handleiding op pagina 2

[...]

Het lijkt me een beetje sterk dat hij geen DVD-rom's en CD-rom's kan afspelen. Vooral dat eerste niet. Feedback plz.
Die speelt ie dus wel af, zoals je al vermoedde. :)

Verwijderd

Geen matches
Hebben jullie het ook gemerkt dat bij svcd indelingen de besturingen het niet doet? Bijvoorbeeld pauzeren is niet mogelijk bij svcd bij vcd etc weer wel. Vreemd!

Verwijderd

Even een schopje...

Kan de P245 erg goedkoop bij de Mediamarkt kopen, maar heeft de P245 ook een fimware die uogradable is?
kan op de site van samsung alleen maar firmwares voor de P244 vinden. Of kan ik deze ook gewoon in de P245 knallen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:29:
Even een schopje...

Kan de P245 erg goedkoop bij de Mediamarkt kopen, maar heeft de P245 ook een fimware die uogradable is?
kan op de site van samsung alleen maar firmwares voor de P244 vinden. Of kan ik deze ook gewoon in de P245 knallen?

Alvast bedankt!
Wat is erg goedkoop?

Om jouw vraag te beantwoorden: de 244 en 245 zijn afgezien van het front display identiek.
De firmware van de 245 is zeker ook te upgraden, het is slechts een kwestie van tijd voordat deze ook op de website van samsung verschijnt.

Verwijderd

80 euro.
Heb de speler inmiddels thuis.
Heb de firmware voor de 245 inmiddels op de duitse site van Samsung gevonden.
Toch denk ik dat ik de speler omruil voor een Yamada. de Samsung heeft namelijk een irritant probleem:
als ik 1 directory heb met daarin 2 films en 2 ondertitelings bestanden (bijv.: Film1.avi Film1.sub en Film2.avi Film2.sub), dan speelt ie geen ondertitelingen af (bij geen van de 2 films)....
Helaas is dit voor mij een vrij groot probleem, omdat de meeste van mijn films op die manier zijn gebrand. De speler zelf is verder perfect. Zeer goed beeld (speelt ook vrijwel alles af wat ik erin stop) en voor d erest goede ondertitelings support.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:31:
80 euro.
Heb de speler inmiddels thuis.
Heb de firmware voor de 245 inmiddels op de duitse site van Samsung gevonden.
Toch denk ik dat ik de speler omruil voor een Yamada. de Samsung heeft namelijk een irritant probleem:
als ik 1 directory heb met daarin 2 films en 2 ondertitelings bestanden (bijv.: Film1.avi Film1.sub en Film2.avi Film2.sub), dan speelt ie geen ondertitelingen af (bij geen van de 2 films)....
Helaas is dit voor mij een vrij groot probleem, omdat de meeste van mijn films op die manier zijn gebrand. De speler zelf is verder perfect. Zeer goed beeld (speelt ook vrijwel alles af wat ik erin stop) en voor d erest goede ondertitelings support.
80 is niet duur!
Majah werknemerskorting is niet voor iedereen weggelegd ; )

Wat jij beschrijft mag geen probleem zijn, met andere woorden het moet gewoon werken. Is het wel een goede ondertiteling bestand? Ofwel wanneer je dezelfde Film1.avi Film1.srt apart brand op een cd (of apart de Film2.avi Film2.srt) doet de ondertiteling het dan wel? Zo ja dan moeten ze het ook doen wanneer je ze allemaal er in een keer op brand. Als ze het apart niet doen dan ligt het gewoon aan het bestand natuurlijk.

Verwijderd

Geen matches
Klopt, maar apart doen ze het dus wel. Alleen als ze samen in 1 directory staan, doen ze het niet. heb dit trouwens met alle films die ik op deze manier heb gebrand. Een irritant probleem is het zeker, vooral omdat het voor de rest een uitstekend apparaat is.

Verwijderd

Geen matches
edit: double post

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 23:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:16:
Klopt, maar apart doen ze het dus wel. Alleen als ze samen in 1 directory staan, doen ze het niet. heb dit trouwens met alle films die ik op deze manier heb gebrand. Een irritant probleem is het zeker, vooral omdat het voor de rest een uitstekend apparaat is.
Ik heb voor je getest of het inderdaad mogelijk is of niet

Ik heb drie bestanden (drie films) met drie ondertitels, met dezelfde naam afgezien van de extentie allemaal in de root directory gebrand en bij alle bestanden worden de ondertitels getoond. Met andere woorden het werkt gewoon.

Voor de goede orde: ik heb precies hetzelfde model hier, de samsung p245.

Verwijderd

Geen matches
In de root directory heb ik het nog niet geprobeerd. Als de bestanden in een andere directory staan, werkt het bij mij iig niet (ik heb ook de p245 en de laatste firmware).
Wel kan ik zeggen dat de regio hack zoals die aan het begin van het topic staat, werkt. Die van mij is nu regio vrij :P

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 23:57
Ik heb de Samsung SV-DVD640, wat een DVD/VHS combi is, met DivX. Nu staat er in de handleiding dat *.SMI ondersteund wordt. Ik dus een film met de *.smi ondertitels erbij gebrand, echter kan ik geen ondertitels er op krijgen? Heb ik een upgrade nodig? En zou het verschil uit kunnen maken of ik een *.SMI of een *.smi bestand erop zet? Iemand ervaring met de SV-DVD640?

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:02
koningvaagheid schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:35:
Ik heb de Samsung SV-DVD640, wat een DVD/VHS combi is, met DivX. Nu staat er in de handleiding dat *.SMI ondersteund wordt. Ik dus een film met de *.smi ondertitels erbij gebrand, echter kan ik geen ondertitels er op krijgen? Heb ik een upgrade nodig? En zou het verschil uit kunnen maken of ik een *.SMI of een *.smi bestand erop zet? Iemand ervaring met de SV-DVD640?
ik heb wel een ander model dan jij (DVD-HD745), maar ik moest mijn firmware upgraden voordat ondertitels bij mij werkte

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Geen matches
Na lang vergelijken en dit topic te lezen denk ik dat ik een 245 ga kopen...

Heb nog enkele vraagjes:
- Waar is hij in België te koop (online)
- Waar vind ik nieuwe firmware.
- Zijn er ergens voorbeelden te vinden van de menu's

Verwijderd

WhiteDog schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:28:
Na lang vergelijken en dit topic te lezen denk ik dat ik een 245 ga kopen...

Heb nog enkele vraagjes:
- Waar is hij in België te koop (online)
- Waar vind ik nieuwe firmware.
- Zijn er ergens voorbeelden te vinden van de menu's
In Belgie is er ook een mediamarkt, daar is hij verkrijgbaar.
On line kan hier bijv:
http://www.pixmania.be/be...divx-speler-dvd-p245.html

Prijzen tussen bovenstaande twee zijn ongeveer hetzelfde als je de verzendkosten erbij optelt.

Firmware
http://www.samsung.com/nl...pport/download/index.aspx

Nu staat de 244 er alleen nog maar tussen, ik heb samsung al hierover gemailed (nog geen antw.). Echter de 244 en de 245 zijn hetzelfde afgezien van het display. De firmware van de 244 kan dus ook op de 245. Er is alleen (nog) geen aanleiding om nu je firmware te upgraden, dus dat hoeft nog niet. Voorbeelden van het menu staan in de handleiding van de speler, ook via bovenstaande link te verkrijgen.

Verwijderd

Lo,

Ben op zoek naar een divxspeler met hele goede subtitlesupport.
Heb deze topic ff doorgenomen en dit spelertje lijkt me wel wat.
Heb alleen niks vernomen of hij de combinatie van idx/sub ook ondersteunt.
Heeft iemand daar ervaring mee??

Verwijderd

Geen matches
SUB/ IDX combo deed het bij mij niet, maar er wordt ook niet beweerd dat het ondersteund wordt. Met de "afzonderlijke" SUB subtitle ondersteuning wordt text/frame-aanduiding bedoelt. SUB/IDX zijn naar mijn weten overlayed plaatjes.

• Opperhoof
Geen matches
kick,

iemand al geprobeerd een xvid van 1400mb af te spelen.... ik dacht ik join heb even zodat ik in 1 keer door kan kijken.

maar nu leest hij hem niet... vraag me nu dus af of het komt door een brandfout ( op pc doettie het wel) of gewoon door de grootte...?
Pagina: 1