PricewatchTools V1.2

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:50
Hi all,

Ik heb een nieuwe versie van PricewatchTools op m'n homepage neergezet.

Dit tooltje geeft van een aantal pricewatch pagina's de prijzen per hoeveelheid, bv Euro's per GigaByte of andersom. Dit kan voor harddisks, geheugens en processors (de rest is niet echt deelbaar, zelfs processors is al een grensgeval). De eerste versie zag na deze discussie op GOT het licht.

In de nieuwste versie heb ik de lijst met categorieen aangepast (geheugens is gesplitst in de pricewatch). Ook is nu een aantal weken geschiedenis beschikbaar. Verder kunnen de pagina's van de ondersteunde catergorieen op pricewatch bekeken worden met een extra kolom voor de prijs ratio.

Een paar voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jongn/software/PricewatchToolsAthlons.png
relatieve prijzen voor de Atlons

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jongn/software/PricewatchToolsHD_history.png
historie van de relatieve prijzen van een aantal harddisks

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jongn/software/PricewatchToolsBrowseCF.png
en de pricewatch pagina met een extra kolom

Het kiezen van een produkt zal nooit volledig afhangen van de prijs per gigabyte of snelheid per euro, maar kan toch een aardige extra bron van informatie zijn voor een keuze.

Dit is Java software. Als jouw pc nog geen java kan runnen, ga dan naar java.com en klik de gele knop rechtsboven. Als de installatie klaar is kun je de PricewatchTools.jar file dubbelklikken om het op te starten.

Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ziet er erg leuk uit! Het klopt ook dat de sourcecode in de package zit? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
Yep. Een jar file is eigenlijk een zip file. Als je 'm bijvoorbeeld in WinZip inlaadt dan kun je zo bij de source files.

F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

frice schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:00:
Yep. Een jar file is eigenlijk een zip file. Als je 'm bijvoorbeeld in WinZip inlaadt dan kun je zo bij de source files.

F
Het is zo dat een jar file een zipfile is; echter; het is niet 'normaal' dat de broncode erbijzit; alleen de gecompilde classes zijn namelijk nodig voor de JRE :) Maar hij runt op Linux ook goed zo te zien.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

source heb je toch ook niet nodig? open classfiles met dit tooltje en je hebt de source van je class files

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
Spider.007 schreef:
[...] echter; het is niet 'normaal' dat de broncode erbijzit; alleen de gecompilde classes zijn namelijk nodig voor de JRE :)
Da's waar, maar als het dan allemaal toch in zo'n container zit kunnen de sources er netzogoed bij. Mensen die er niet in zijn geinteresseerd merken het toch niet
bille schreef:
source heb je toch ook niet nodig? open classfiles met dit tooltje en je hebt de source van je class files
Bij jouw code werkt dat misschien, maar ik schrijf ook nog remarks bij m'n sources :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit is een leuke tool. Als je het in een applet kan gieten kan je misschien wel een deal met Tweakers maken. Zodat je dus interactief harde schijven kan kiezen online oid.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 06:50
Werkt ook goed onder os X, nog wel een aandacht punt is het door elkaar gebruiken van Nederlands en Engelse termen dit staat nogal "slordig" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
leon1e schreef:
... nog wel een aandacht punt is het door elkaar gebruiken van Nederlands en Engelse termen dit staat nogal "slordig" ;).
Hum ja, da's waar. Zal ik binnenkort eens gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Misschien leuk om er een open source project van te maken? De source is nu welliswaar open maar nog geen GPL oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
Deze software is een aardigheidje. De source zit er bij voor de geinteresseerde. Ik heb er geen zin in om veel tijd aan te gaan besteden, dit is simpel iets wat ik even tussendoor heb gemaakt. Eigenlijk zou het 't leukst zijn als deze functionaliteit op pricewatch verschijnt wat PricewatchTools overbodig maakt.

Verwijderd

Ik ben benieuwd wie zich wil wagen aan een nieuwe versie, omdat Tweakers.net besloten heeft de structuur te veranderen .. en nu werktie niet meer! :'(

Ik heb er veel plezier aan beleeft, iig. Thnx frice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als de topicstarter even een licentie bij zijn software zou gooien kan de broncode gewoon doorontwikkelt worden [door anderen] :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 11-08-2006 09:30 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
Als ik er tijd voor kan vinden zal ik binnenkort de scanner eens aanpassen. Het is me opgevallen dat de Pricewatch Overviewer nauwelijks gebruikt wordt (dat kan ik zien door te kijken naar het aantal keren dat history wordt gedownload), dus ik vraag me af of het misschien handiger is om een webpagina te maken met de grafiekjes die maandelijks wordt geupdate. Zelf vind ik vooral de storage data (GB/Euro) interessant omdat je die enorm veel goedkoper ziet worden. Alleen blijft deze data een afgeleide van data die eigendom is van tweakers.net, dus weet ik niet of het gewaardeerd wordt als ik dat op een aparte webpagina plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Of je maakt er even GPL van dan kunnen anderen ook meehelpen, ik kan wel een subversion repos. regelen als je dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
Dat is wel een aardig idee. Moet ik wel eerst de code wat opschonen, want dit is typisch een geval van leuk klein tooltje uitgebreid, uitgebreid, uitgebreid. Ik vrees dat het nu niet al te gemakkelijk is om de flow te begrijpen (dat geld voor mij ook overigens :) ) Bovendien begint de history wat traag te worden. Ik moet er eens een (of twee) dag aan besteden om het op te schonen. Ga ik binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goed, frice. Ik zie er naar uit :9
Pagina: 1