Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dit is Buyers Zone-spul en dat hoort bij de buren thuis
dan moet je het alsnog zelf gaan delen door de prijsHarm schreef op 07 juli 2004 @ 23:06:
Enne, je kunt via de search in de PW toch zoeken op harde schijven met een bepaald aantal GB's? Dat staat namelijk gewoon netjes in de titel AFAIK.
Het lijkt me op zich voor sommige mensen best handig om een dergelijke 'index' te kunnen zien van euro per gigabyte, maar zelf de rekenmachine pakken lijkt me een stuk minder moeite dan het aanpassen van het pricewatch systeem
Er kunnen nog wat kleine foutjes in zitten, maar het overzicht zal in ieder geval een goede indicatie geven. De gebruikte gegevens zijn (afaik) eigendom van Tweakers.net, maar ik neem aan dat dit overzichtje niet zo'n probleem zal zijn
edit:
En even een simpel overzichtje met de gemiddelde prijs/GB per capaciteit kan je hier vinden. Dit zegt overigens erg weinig, omdat er alleen maar wordt gekeken naar de capaciteit, en niet of het een 5400RPM IDE-drive is (zoals die 300GB Maxtors: 88 eurocent per GB), of 15k RPM SCSI-schijven (tussen de 5 en 10 euro per GB). Als er echt vraag naar is, wil ik overigens wel wat uitgebreidere overzichtjes in elkaar draaien.
[ Voor 34% gewijzigd door flat op 08-07-2004 01:31 ]
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
zouden jullie dat dan ook met de proc kunnen doen, alleen dan met Mhz
ik denk dat je even erg vergist hoeveel werk erin zit...
en ik vind de rekenmachine net zo makkelijk en meestal kun je uit je hoofd ook al zien hoeveel het ongeveer is
Geldt voor SATA schijven overigens
[ Voor 14% gewijzigd door Victor op 08-07-2004 00:51 ]
Zoveel werk gaat er niet inzitten hoor. Er moet inderdaad een apart veldje komen met hoeveel GB de schijf is (dat lijkt me eigenlijk alleen maar handig) en een veld wat de prijs door het aantal GB's deelt. That's it. Ik bied mijn hulp aan als dat teveel werk isVerwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 00:50:
lieve devvers...
zouden jullie dat dan ook met de proc kunnen doen, alleen dan met Mhz
ik denk dat je even erg vergist hoeveel werk erin zit...
en ik vind de rekenmachine net zo makkelijk en meestal kun je uit je hoofd ook al zien hoeveel het ongeveer is
Trouwens, ik zie dat flat het al gedaan heeft
Maar dat klopt dus niet echt nietKing_Louie schreef op 08 juli 2004 @ 00:51:
Je zou tot ongevoor 120GB kunnen stellen dat het €1/GB is, daarna krijg je meer GB's voor minder. Zoals bij 160GB voor €130 etc. Maar da's niet echt wetenschappelijk onderbouwt, als wel mijn dagelijkse bevindingen.
edit:
Geldt voor SATA schijven overigens
Een 160GB schijf is per definitie 160GB. Een 160 GB schijf is inderdaad geen 160 GiB, maar dat geld voor alle schijven dus dat heft elkaar opproller schreef op 08 juli 2004 @ 00:46:
En dan nog, een 160 Gb schijf is niet per definitie 160 GB (wijkt af). Dus zul je nooit precies per GB kunnen meten (krijg je kromme berekenigen van).
Klopt, maar dat is dus niet wat ik bedoelHarm schreef op 07 juli 2004 @ 23:06:. Enne, je kunt via de search in de PW toch zoeken op harde schijven met een bepaald aantal GB's? Dat staat namelijk gewoon netjes in de titel AFAIK.
[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 08-07-2004 08:23 ]
Omdat de ontwikkelingen in de PC industrie altijd zo snel gaan koop ik altijd 'net onder de top'. Die 'net onder de top' bereken ik meestal door prestatie (MHz, benchmark, GBs) af te zetten tegen de prijs. Over het algemeen krijg je dan een kromme met ergens een grote knik en net voor die knik zitten dan imho de beste prijs/prestatie producten
Overigens heeft het aanpassen van het systeem hier meteen als voordeel dat de grootte apart in de database staat wat het wat makkelijker maakt om alleen binnen een bepaalde range te kijken (>120GB, etc.), want vergelijken is nu een waar drame in de PW omdat elke fabrikant 20 modellen heeft waarvan een heel groot deel niet relevant.
Zoals Jimmy al zegt is een extra veld in de database niet zomaar te realiseren. Aangezien een dergelijk extra veld niet alleen invloed heeft, op de categorie Harddisk maar ook op alle andere categorieën. Voorlopig, is een dergelijke feature in de huidige Pricewatch dan ook niet te realiseren.
Misschien, wanneer er een nieuwe Pricewatch komt, zal een dergelijke feature worden geimplementeerd. Echter moet eerst Vraag en Aanbod 2 nog worden gerealiseerd.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
dat maakt het namelijk een stuk makkelijker om er een scripje op los te laten...
een tijdje geleden heb ik steeds uitgerekend welke maxtor (diamond max 9) het voordeligst was, maar met de hand ben je hier 10-20 min mee bezig
Ik snap dat jullie niet heel de pricewatch in XML willen (ivm jatten door andere sites) maar alleen een lijstje met laagste prijzen van 1 categorie (of alleen de meest populaire producten) moet toch wel kunnen?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Nee, die optie is er niet en men zal ook niet blij zijn als je de PW compleet gaat downloaden.Jimbolino schreef op 09 juli 2004 @ 13:13:
is er een mogelijkheid om de pricewatch te downloaden in xml?
Dat zou eventueel wel kunnen, en daar zijn ook wel dingen tegen te bedenken hoor (ingelogd moeten zijn om een xml-feed te pakken te krijgen ofzo), maar dan moet er alsnog aan gewerkt gaan worden en zoals gezegd liggen de prioriteiten op dit moment wat anders. Maarre, zet het op DevtrackJimbolino schreef op 09 juli 2004 @ 13:13:
Ik snap dat jullie niet heel de pricewatch in XML willen (ivm jatten door andere sites) maar alleen een lijstje met laagste prijzen van 1 categorie (of alleen de meest populaire producten) moet toch wel kunnen?
Je mist dan alleen toerental, cache, aansluiting. Of je moet die schifting zelf al gemaakt hebben.
[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 11-07-2004 19:14 ]
160GB schijven zijn gewoon 149,01GB... Hoezo kromme berekeningen?proller schreef op 08 juli 2004 @ 00:46:
En dan nog, een 160 Gb schijf is niet per definitie 160 GB (wijkt af). Dus zul je nooit precies per GB kunnen meten (krijg je kromme berekenigen van).
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Produkt Prijs Prijs per gB
80GB-----63--------0,7875
120GB---79,90----0,66583333333333333333333333333333
160GB---88--------0,79818594104308390022675736961451
200GB---110,25---0,55125
250GB---177-------0,708
Lijkt me erg handig, ook voor de geheugen rubriek, en cd's (maar dan meer de stuk prijs). Processoren is opzich niet zo'n gek idee UX-NL
En nog een grafiekje erbij om de Prijs per gB (of gB per prijs...) te zien dalen. Een vergelijking tussen schijven per gB in 1 grafiek zou ook mooi zijn
Een paar maanden geleden heb ik een 160gB schijf gekocht omdat deze het voordeligste was per gB.
't kost alleen wat tijd
Het het tooltje online gezet voor degenen die het interessant vinden: hier

F
Dat ziet er leuk uit, maar hoe draai ik het? Lijkt me Java? Ik heb j2re1.4.2_03.frice schreef op 31 juli 2004 @ 17:46:
Een tijdje geleden heb ik eens iets voor mezelf gescheven om een overzichtje te krijgen van HD en mem prijzen per GB. Nothing fancy, geen history bv, maar lijkt wel een beetje op iets wat je hierboven beschrijft.
Het het tooltje online gezet voor degenen die het interessant vinden: hier
F
Het is een .jar file. Dus als je dubbelklikt op de jar dan zou hij moeten lopen. Als alternatief kun je in de console "java -jar PricewatchTools.jar" uitvoeren.Breepee schreef op 31 juli 2004 @ 20:49:
[...]
Dat ziet er leuk uit, maar hoe draai ik het? Lijkt me Java? Ik heb j2re1.4.2_03.
F
Dat programma heeft direct niks met dit topic en de bijbehorende discussie te maken. Ik zou dan ook willen verzoeken om vragen met betrekking tot de software dan ook in de Meuktracker te houden.Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:17:
Nu dus ook op de frontpage: meuktracker: Pricewatch Tools
Die vervelende WinRar heeft dan zeker weer de extentie gestolen. 'k Zal eens even kijken of dat ongedaan kan worden gemaaktfrice schreef op 31 juli 2004 @ 21:41:
[...]
Het is een .jar file. Dus als je dubbelklikt op de jar dan zou hij moeten lopen. Als alternatief kun je in de console "java -jar PricewatchTools.jar" uitvoeren.
F
[edit]
Yep, doetut. Hoe kan (zonder programmeer skillz) de prijzen bijwerken?
[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 31-07-2004 22:36 ]
De data die je ziet wordt live uit de tweakers.net pricewatch gedownload. Je opende dit topic omdat je graag de prijzen per GB in de lijst had staan. Dat lijkt niet te gebeuren, maar met de stats zoals hierboven kun je dan tenminste een algemene indruk krijgen uit diezelfde lijst (want meer is het natuurlijk niet, er wordt geen rekening gehouden met rpm, cache, etc). Next-best-thingBreepee schreef op 31 juli 2004 @ 22:33:
[...]
Yep, doetut. Hoe kan (zonder programmeer skillz) de prijzen bijwerken?
F
Dit topic is gesloten.