Fast-XS was toch al eerder onderwerp van slechte zaken in het programma kassa op nederland 3. Toen zei DWS al dat ze alle klanten van Fast-XS over zouden nemen, maar Fast-XS wist toen van niks.EngelF schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:05:
En wat moeten we daar dan van geloven??? Fast-XS riep ook de hele tijd dat ze geen problemen hadden en niet falliet waren, maar die zijn toch ook falliet gegaan!!!
Wie zegt dat dit niet weer op dezelfde manier gaat als toen met Fast-XS???
Verwijderd
Voor het laatste nieuws aangaande de Dutchdsl/web kom je naar:Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:05:
schrijft "Geachte relatie,
Er gaan geruchten rond dat wij DWS, failliet of binnenkort failliet zouden gaan. Wij willen u benadrukken dat dit niet waar is, en betreuren het dat er mensen, bedrijven zijn die zich hiermee bezig houden.
In verband met de feestdagen zijn onze openingstijden gewijzigd. Vrijdag 24-12-2004 en 31-12-2004 op is ons kantoor vanaf 16.00 uur gesloten
Tot slot wensen wij iedereen fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2005 toe!
Met vriendelijke groet,
Dutch Web Services "
Diverse topics over dutchdsl zijn er ook op :
http://www.adsl-forum.nl/
Het is wel erg veel de laatste tijd in ISP Land.
Wat gaat er nog meer allemaal gebeuren in 2005 ???
DWS Gebruikers Portal en Forum, Het enige officiele forum van en voor Dutchweb klanten!
Lees hier ff, voor je zomaar gaat zitten posten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 17:17 ]
VAN Dutchweb dat zegt alweer genoeg ja. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt wat toe gaf dat het bijna falliet gaat, dus met zo'n forum van het bedrijf zelf heb je nog geen eerlijke info.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
ik zie een hoop reacties van niet dutchweb klanten die erg negatief zijn erover.
ik zit als ex fastxs sinds 1 mei bij dutchweb,en ik moet zeggen ,perfecte service.
bv als je belt hoef je nooit langer dan 1 minuut te wachten voordat je een persoon aan de lijn hebt.en het probleem word direct opgelost.
ik heb sinds 1 mei een keer ëën half uur zonder internet gezeten.
voor de rest altijd online
redelijke nieuwsserver ,gratis alle groepen
5 email adressen
homepage van 20 mb
tot nu toe 1 spam mailtje gehad
830 kbyte down strak op de nieuwsgroepen
en dat voor € 52.50 per mnd
bovendien als ze falliet gaan stopt de betaling toch gewoon.
ik heb dan alleen het geluk dat ik 2 telefoon lijnen heb ,en dus makkelijk kan overstappen,
voor degene die dit niet hebben,is dit wel een probleem
ik zit als ex fastxs sinds 1 mei bij dutchweb,en ik moet zeggen ,perfecte service.
bv als je belt hoef je nooit langer dan 1 minuut te wachten voordat je een persoon aan de lijn hebt.en het probleem word direct opgelost.
ik heb sinds 1 mei een keer ëën half uur zonder internet gezeten.
voor de rest altijd online
redelijke nieuwsserver ,gratis alle groepen
5 email adressen
homepage van 20 mb
tot nu toe 1 spam mailtje gehad
830 kbyte down strak op de nieuwsgroepen
en dat voor € 52.50 per mnd
bovendien als ze falliet gaan stopt de betaling toch gewoon.
ik heb dan alleen het geluk dat ik 2 telefoon lijnen heb ,en dus makkelijk kan overstappen,
voor degene die dit niet hebben,is dit wel een probleem
[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 03-01-2005 16:34 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
@EngelFEngelF schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:38:
VAN Dutchweb dat zegt alweer genoeg ja. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt wat toe gaf dat het bijna falliet gaat, dus met zo'n forum van het bedrijf zelf heb je nog geen eerlijke info.
FF het brilletje poetsen
Let vooral op de woorden "van en voor"
Het enige officiele forum van en voor Dutchweb klanten!
Dus wel onafhankelijk.
Zie je het nu ook staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 17:06 ]
Ff een crosspost van mij in 't newsbericht op t.net:
Ik ben zojuist door een medewerker van dutchweb gebeld, met de mededeling dat het slecht gaat met dutchweb.
Ze sturen ook een brief met informatie met daarin ook de provider waarmee waarmee ze in zee zijn gegaan om de verbinding 1 op 1 over te zetten.
Laat ik nu de providernaam vergeten zijn.
De reden dat hij belde, was om me alvast op de hoogte te brengen dat als ik naadloos wil overstappen, ik de brief optijd moet opsturen om 't over te laten zetten. BBned wilde namelijk voor 18 januari de brieven retour hebben...
Beetje vreemd allemaal, en ik ben dus ook benieuwd wat er in die brief gaat staan.
Hej ajavas jij ook al hier
, wanneer kan ik weer op je website? Want die proxy server word nu vervelend.
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Krijg zojuist een telefoontje van DutchWeb.
Controle adresgegevens omdat er morgen een brief van hun uit gaat naar alle klanten met een aanbod om per 15Jan naar een andere provider over te gaan tegen dezelfde of lager tarief.
Het zal me benieuwen!
Controle adresgegevens omdat er morgen een brief van hun uit gaat naar alle klanten met een aanbod om per 15Jan naar een andere provider over te gaan tegen dezelfde of lager tarief.
Het zal me benieuwen!
ik heb zelf nog geen telefoontje gehad ben ook ex fast-xs gebruiker. en toe naaar dutch web gegaan. beiden nog geen problemen getroffen 1x halve dag zonder internet gezeten vanwegen bliksem inslag ofzo
Verwijderd
Nou ik ben dus zojuist ook gebeld door dutchweb met de mededeling dat ze de aansluiting niet meer voor lang zullen kunnen leveren.
Er werd verteld dat de aansluiting gemirgeerd gaat worden naar een aansluiting van FiberWorld voor hetzelfde maandbedrag of zelfs minder.
Als je snel reageert zou dat allemaal naadloos op elkaar aan moeten gaan sluiten werd mij verteld. (niet dat ik het geloof, maargoed
)
Ik ben uiteraard meteen gaan kijken van welke kwaliteit de aansluiting van fiberworld is en wat ik me daarbij voor moet gaan stellen.
Helaas kan ik helemaal nix vinden over hun omgang met klanten en hun omgang met de fair-use policy, sterker nog, ik kan in het algemeen gewoon helemaal nix vinden aan informatie op hun website.
Zelfs de prijzen die worden vermeld zijn niet meer geldig aangezien 31 december inmiddels gepasseerd is.
Al met al geeft dit mij niet echt een geruststellend gevoel.
Ik ben even gaan kijken op speedtest.nl voor een andere aansluiting dus.
Ik heb nu 8/1 mbit bij dutchweb en wil daar niet op inleveren dus ik ben voor diezelfde snelheid gaan zoeken.
Degene die de snelste aansluiting levert op dat gebied is speedXS, zij komen namelijk op speedtest.nl qua up en download speeds erg goed uit de verf met hun 8/1 mbit abbo.
En de prijzen zijn gelijk aan die van dutchweb zo'n beetje, en ze hebben momenteel een actie waardoor je geen aansluitkosten etc hoeft te lappen.
Ik ga nog geen definitieve keuze maken maar ik neig zeker naar speedXS.
Ik hoop dat de mede dutchweb-gebruikers hier wat aan hebben, iig suc6 met jullie keuze voor provider...
Er werd verteld dat de aansluiting gemirgeerd gaat worden naar een aansluiting van FiberWorld voor hetzelfde maandbedrag of zelfs minder.
Als je snel reageert zou dat allemaal naadloos op elkaar aan moeten gaan sluiten werd mij verteld. (niet dat ik het geloof, maargoed
Ik ben uiteraard meteen gaan kijken van welke kwaliteit de aansluiting van fiberworld is en wat ik me daarbij voor moet gaan stellen.
Helaas kan ik helemaal nix vinden over hun omgang met klanten en hun omgang met de fair-use policy, sterker nog, ik kan in het algemeen gewoon helemaal nix vinden aan informatie op hun website.
Zelfs de prijzen die worden vermeld zijn niet meer geldig aangezien 31 december inmiddels gepasseerd is.
Al met al geeft dit mij niet echt een geruststellend gevoel.
Ik ben even gaan kijken op speedtest.nl voor een andere aansluiting dus.
Ik heb nu 8/1 mbit bij dutchweb en wil daar niet op inleveren dus ik ben voor diezelfde snelheid gaan zoeken.
Degene die de snelste aansluiting levert op dat gebied is speedXS, zij komen namelijk op speedtest.nl qua up en download speeds erg goed uit de verf met hun 8/1 mbit abbo.
En de prijzen zijn gelijk aan die van dutchweb zo'n beetje, en ze hebben momenteel een actie waardoor je geen aansluitkosten etc hoeft te lappen.
Ik ga nog geen definitieve keuze maken maar ik neig zeker naar speedXS.
Ik hoop dat de mede dutchweb-gebruikers hier wat aan hebben, iig suc6 met jullie keuze voor provider...
Succes dan.. Fiberworld heeft Eweka ook overgenomen, en dat is ook een grote chaos geworden... onduidelijke contracten, tegensprekende algemene voorwaarden, enz.[b]Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:53:[/b[ stuk verhaal dat t dus fiberworld wordt.
bv: Algemene voorwaarden van fiberworld ga je automatisch naar een duurder abbo als je teveel download, dus wat ze FUP noemen.... mjah.
ff offtopic verander je DNS naar 216.116.96.3 en 216.116.96.2 dan zal je zien dat hij het weer normaal doet. Of lees even de twee nieuwsberichten er over.jeroendevries schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:43:
Hej ajavas jij ook al hier, wanneer kan ik weer op je website? Want die proxy server word nu vervelend.
In jouw geval zal je met een proxy moeten blijven werken.
[ Voor 8% gewijzigd door we_are_borg op 03-01-2005 22:20 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Hmm, geen FiberWorld voor mij hoor... Ik heb het echt gehad met dit soort providers, ik moet zeggen dat ik in het begin best veel vertrouwen had in DW, maarja, kennelijk beetje onterecht... Ik hoop dat ik per 15 januari gewoon een ADSL vrije lijn kan hebben... Ga ik het wel ergens anders proberen...
Verwijderd
Ik zit bij Fiberworld (wel KPN) en ik heb nog nooit een probleem gehad.
Verbinding is altijd up, snelheden zijn altijd goed.
Maargoed het is een KPN verbinding, geen BBned zoals DutchDSL levert
Verbinding is altijd up, snelheden zijn altijd goed.
Maargoed het is een KPN verbinding, geen BBned zoals DutchDSL levert
Ja, dat zeg je nu wel, maar we praten hier nu wel over de situatie in Nederland. Het interesseert met niet dat KPN in het buitenland misschien goedkoper is omdat ze daar moeten concurreren en hier niet. Of eerlijk gezegd interesseert me dat WEL, want het is in feite machtsmisbruik. Jij betaalt hier een hoop geld aan KPN, en een groot gedeelte van dat geld wordt niet geinvesteerd in dingen waar JIJ voordeel uit haalt. Het wordt geinvesteerd in dingen waar men in het buitenland voordeel uit haalt. Een gedeelte van jouw geld wordt gewoon zo doorgesluisd naar andere landen, en jij ziet er nooit meer wat voor terug.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:57:
Zeg, nu je heel Nederland van een gebrek aan principes beticht zou ik toch een kleine nuancering willen aanbrengen. Heb je jezelf bijvoorbeeld wel eens afgevraagd waar jouw maandelijkse bijdragen eigenlijk naar toe gaan? Want Demon is niets minder dan het voormalige Scottish Telecom, en BBNed is een 100% dochter van Telecom Italia.
Enig idee hoe er in die landen tegen ‘hun’ (voormalige) nationale providers’ wordt aangekeken?
Dat buitenlandse bedrijven als BT precies hetzelfde doen, maar dan hier, daar moet je dus gebruik van maken. BT (of Demon hier) is in feite hetzelfde als de KPN in het buitenland. Nou, laat mij maar lekker voordeel halen uit de centjes van die Engelsen, net als de Engelsen voordeel halen uit de centjes van iedere Nederlander die een verbinding heeft via het KPN netwerk.
Ik heb geen vaderlandsgevoelens voor mensen die hun eigen volk uitbuiten. Ik krijg geen warm nationalistisch gevoel van binnen als ik mijn maandelijkse KPN rekening betaal. Als bedrijven jou opportunistisch behandelen, moet je niet trots in de pas gaan lopen. Dan moet je zelf ook opportunistisch zijn, anders ben jij de verliezer.
Macbook Pro
En als je een sommetje maakt dan zie je dus dat jij voor 't internet van de Engelsen (bijv.) betaalt en de Engelsen voor die van jou. Uiteindelijk komt het geld dus weer terug en maakt het vrij weinig uit waar het geld naartoe gaat. 't Belangrijkste is dat je voor je geld een goed producht krijgt en ik zou bovenstaande gevoelens ver achter wege laten...RetepV schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:44:
[...]
Ja, dat zeg je nu wel, maar we praten hier nu wel over de situatie in Nederland. Het interesseert met niet dat KPN in het buitenland misschien goedkoper is omdat ze daar moeten concurreren en hier niet. Of eerlijk gezegd interesseert me dat WEL, want het is in feite machtsmisbruik. Jij betaalt hier een hoop geld aan KPN, en een groot gedeelte van dat geld wordt niet geinvesteerd in dingen waar JIJ voordeel uit haalt. Het wordt geinvesteerd in dingen waar men in het buitenland voordeel uit haalt. Een gedeelte van jouw geld wordt gewoon zo doorgesluisd naar andere landen, en jij ziet er nooit meer wat voor terug.
Dat buitenlandse bedrijven als BT precies hetzelfde doen, maar dan hier, daar moet je dus gebruik van maken. BT (of Demon hier) is in feite hetzelfde als de KPN in het buitenland. Nou, laat mij maar lekker voordeel halen uit de centjes van die Engelsen, net als de Engelsen voordeel halen uit de centjes van iedere Nederlander die een verbinding heeft via het KPN netwerk.
Ik heb geen vaderlandsgevoelens voor mensen die hun eigen volk uitbuiten. Ik krijg geen warm nationalistisch gevoel van binnen als ik mijn maandelijkse KPN rekening betaal. Als bedrijven jou opportunistisch behandelen, moet je niet trots in de pas gaan lopen. Dan moet je zelf ook opportunistisch zijn, anders ben jij de verliezer.
Net ook gebeld door dws.. wat ze zeggen is eigenlijk OF je brengt je contract onder bij Fiberworld voor de 15e OF je zit zonder internet voor een tijdje want het overstappen naar een andere provider word tegen gehouden door bbned ( vaag verhaal ). Zelf heb ik geen zin om over te stappen naar fiberworld weinig vertrouwen in iig minder dan bij dutchweb. dus ik ga iig nog even wat andere providers mailen en vragen hoe het nou zit

WTF??? Ik wordt dus gvd verplicht om naar fiberworld te gaan? Nou, NEE dus... Ik wil weg bij deze bende, en mijn lijn moet snel vrij gemaakt worden... Mag dit allemaal? Wat DIS en BBNED ons flikt??Raz- schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:56:
Net ook gebeld door dws.. wat ze zeggen is eigenlijk OF je brengt je contract onder bij Fiberworld voor de 15e OF je zit zonder internet voor een tijdje want het overstappen naar een andere provider word tegen gehouden door bbned ( vaag verhaal ). Zelf heb ik geen zin om over te stappen naar fiberworld weinig vertrouwen in iig minder dan bij dutchweb. dus ik ga iig nog even wat andere providers mailen en vragen hoe het nou zit
Volgens dit bericht is het nu definitief afgelopen, het faillissement is aangevraagd en per 15 januari staat het personeel op straat.
Ben zelf ook echt niet van plan om naar fiberworld te gaan, dan zit ik maar even zonder ADSL, maar ga dan wel op zoek naar een betere en betrouwbare provider.
Ben zelf ook echt niet van plan om naar fiberworld te gaan, dan zit ik maar even zonder ADSL, maar ga dan wel op zoek naar een betere en betrouwbare provider.
speedxs zegt weer dat het geen probleem is en zo lukt. wat ik ga doen is iig even wachten op die brief en dan beslis ik wat ik ga doen ( ik denk die brief goed bewaren en dan speedxs aanvragen en hopen dat mijn lijn de 15e vrij is voor dws )Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:59:
[...]
WTF??? Ik wordt dus gvd verplicht om naar fiberworld te gaan? Nou, NEE dus... Ik wil weg bij deze bende, en mijn lijn moet snel vrij gemaakt worden... Mag dit allemaal? Wat DIS en BBNED ons flikt??
Ik ben van Fast-XS ook over gestapt naar Dutchweb. Zag er allemaal proffesioneel en netjes uit. Had dit echt niet verwacht. Nu weer hetzelfde geintje. Heb zelf ook weinig vertrouwen in die nieuwe provider. Je zal zien dat hetzelfde over een paar maand weer gebeurd. Ik blijf niet overstappen.Raz- schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:20:
[...]
speedxs zegt weer dat het geen probleem is en zo lukt. wat ik ga doen is iig even wachten op die brief en dan beslis ik wat ik ga doen ( ik denk die brief goed bewaren en dan speedxs aanvragen en hopen dat mijn lijn de 15e vrij is voor dws )
SpeedXS ziet er wel leuk uit. Maar is Demon niets? Die werkt ook op het BBNET. Ik heb weer meer vertrouwen in Demon van SpeedXS. Maar dat kan komen door de naam
Al gelezen, vandaar dat ik zocht naar "Dutchweb" hier op GoT. Ik zag dit topic en denk dat ik vanmiddag maar ff achter "speedxs" of "demon" aanbel. Kijken of ikdaar klakkeloos kan overstappen...

Verwijderd
Einde voor Dutch Web
Dutchweb stopt er mee
Alle klanten worden overgezet naar fiberworld.
Dutchweb stopt er mee
Alle klanten worden overgezet naar fiberworld.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 10:42 ]
Verwijderd
Ik heb zo'n 110 klanten via Fiberworld ADSL draaien en moet zeggen dat het me goed bevalt. Zelden problemen (laatst 2 uurtjes downtime, verder al maanden up) en de snelheid is goed.
Verwijderd
Ik heb zelf een abo genomen bij Eweka (enkele maanden geleden). Deze heeft haar ADSL activiteiten echter verkocht aan DIS. Na de verkoop is de kwaliteit echt naar beneden gegaan, ik krijg nu erg hoge pings in CoD en dat was enkele maanden geleden nog niet.
Voordeel is dat ik nu bij DIS zit onder voorwaarden van Eweka. Geen datalimiet, geen FUP en onbeperkt toegang tot de Eweka nieuwsserver.
Als ik in nieuwsleecher kijke zie ik dat ik al ruim 1,5 terra byte gedownload heb. Dat is met de € 59,00 per maand wel waard.
Voordeel is dat ik nu bij DIS zit onder voorwaarden van Eweka. Geen datalimiet, geen FUP en onbeperkt toegang tot de Eweka nieuwsserver.
Als ik in nieuwsleecher kijke zie ik dat ik al ruim 1,5 terra byte gedownload heb. Dat is met de € 59,00 per maand wel waard.
Maar dat was ook zo bij de overstap naar DutchWeb. Ging vlekkeloos totdat je dit te horen krijgtVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:47:
Ik heb zo'n 110 klanten via Fiberworld ADSL draaien en moet zeggen dat het me goed bevalt. Zelden problemen (laatst 2 uurtjes downtime, verder al maanden up) en de snelheid is goed.

Inderdaad, ik heb hier dus geen zin meer in... BTW, op welk telefoonnummer bellen ze je? Mijn mobiele nummer klopt namelijk niet meer, en op me vaste, wat ze sowieso hebben, ben ik eigenlijk nooit thuis...mickjuh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:56:
[...]
Maar dat was ook zo bij de overstap naar DutchWeb. Ging vlekkeloos totdat je dit te horen krijgt
Als ze geen contact met je kunnen leggen dan sturen ze je denk ik een brief.Martijn schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:00:
[...]
Inderdaad, ik heb hier dus geen zin meer in... BTW, op welk telefoonnummer bellen ze je? Mijn mobiele nummer klopt namelijk niet meer, en op me vaste, wat ze sowieso hebben, ben ik eigenlijk nooit thuis...
Het grappige is dat mijn vader al een week zijn e-mail niet op kon halen (denk dus niet dat ze je e-mailen). Vandaag wou ik er even achteraan waarom dat niet kon en dan lees je zoiets op webwereld.
Bij demon betaal ik overigens wel weer 5 euro meer voor mijn 2048/1024. Bij speedxs is dit 40 cent duurder. Ik bel eerste vanmiddag even BBNet en daarna even deze 2. Laat wel weten wat er word gezegd.
BBNed is geen partij in deze...Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:59:
[...]
WTF??? Ik wordt dus gvd verplicht om naar fiberworld te gaan? Nou, NEE dus... Ik wil weg bij deze bende, en mijn lijn moet snel vrij gemaakt worden... Mag dit allemaal? Wat DIS en BBNED ons flikt??
dus ...
Heerlijk die reacties:
http://www.webwereld.nl/n...e_compleet.phtml?id=20459
Ik zou ook gelijk dat contract van fiberworld tekenen
Succes iig bij Harry 'tokkie' Dijkstra
http://www.webwereld.nl/n...e_compleet.phtml?id=20459
Ik zou ook gelijk dat contract van fiberworld tekenen
Succes iig bij Harry 'tokkie' Dijkstra
[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 05-01-2005 12:00 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
Dutchweb was ook al een administratieve chaos voordat DIS erbij kwam... ook zonder DIS waren ze wel op de fles gegaan.
Ken toevallig wat mensen die hier meer inzage in hebben dan jullie en ik bijelkaar.
Ken toevallig wat mensen die hier meer inzage in hebben dan jullie en ik bijelkaar.
ik ga dus zeker niet naar die fiberworld,ik denk dat het speedxs word.
eweke is 80 euro
of zijn er nog andere goede ,met een nieuwsserver
tweakdsl?
zou iemand die brief willen posten ,ik heb em nog niet gehad
eweke is 80 euro

of zijn er nog andere goede ,met een nieuwsserver
tweakdsl?
zou iemand die brief willen posten ,ik heb em nog niet gehad
Mooi kut... Sinds Fast-XS al eens overgestapt. Ik zelf heb daar geen problemen mee. Mijn ouders wel, steeds dat gewissel van e-mail adres enzo. Nu willen ze waarschijnlijk weer naar @Sloom
Waarom willen ze dat dan?mickjuh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:27:
Mooi kut... Sinds Fast-XS al eens overgestapt. Ik zelf heb daar geen problemen mee. Mijn ouders wel, steeds dat gewissel van e-mail adres enzo. Nu willen ze waarschijnlijk weer naar @Sloom
Omdat ze gezeik hebben met de mail?
Bied ze aan een goedkoop hostingpakketje te nemen met een domeinnaam erbij.
Mail me anders ffies voor info
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Best lullig eigenlijk, vooral voor de mensen die al eerder een overstap gedaan hebben vanwege de vorige kwestie
ISP's met goeie newsservers zou je XS4ALL of TweakDSL kunnen nemen, die hebben beide een aardige eigen newsserver. Of DemonNL, maar die heeft dan SuperNews.
Had trouwens gehoord dat TweakDSL een actie had ofzo voor Dutchwebbers die overgingen... Anders moet je die lui maar ff bellen/mailen. Dunno wat precies, maar zal zelf morgen es even vragen

Had trouwens gehoord dat TweakDSL een actie had ofzo voor Dutchwebbers die overgingen... Anders moet je die lui maar ff bellen/mailen. Dunno wat precies, maar zal zelf morgen es even vragen
heb tweakdsl net aangevraagd op mijn andere lijnAirtjE schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:17:
Best lullig eigenlijk, vooral voor de mensen die al eerder een overstap gedaan hebben vanwege de vorige kwestieISP's met goeie newsservers zou je XS4ALL of TweakDSL kunnen nemen, die hebben beide een aardige eigen newsserver. Of DemonNL, maar die heeft dan SuperNews.
eigen newsserver
afw88 dusssssss
Hmm hopelijk hoor je dr dan nog bij ;-)
Heb net even gevraagd aan 1 van die lui, schijnen ze nog mee bezig te zijn de actie op te zetten, kreeg te horen dat het waarschijnlijk iets met 1e maand gratis te maken had bij overstap maar meer duidelijkheid kreeg ik er ook nog niet uit. Misschien dat iemand morgen gewoon kan bellen en vragen ben morgen zelf weg namelijk. Alle beetjes schelen/verzachten de 'pijn'
Heb net even gevraagd aan 1 van die lui, schijnen ze nog mee bezig te zijn de actie op te zetten, kreeg te horen dat het waarschijnlijk iets met 1e maand gratis te maken had bij overstap maar meer duidelijkheid kreeg ik er ook nog niet uit. Misschien dat iemand morgen gewoon kan bellen en vragen ben morgen zelf weg namelijk. Alle beetjes schelen/verzachten de 'pijn'
Ben je inmiddels al wat wijzer? Wil BBNed je tewoord staan of krijg je weer "wij doen geen zaken met particulieren"?mickjuh schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:06:
Ik bel eerste vanmiddag even BBNet en daarna even deze 2. Laat wel weten wat er word gezegd.
Ben ook Dutchweb-pineut...
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Verwijderd
hebben ze nu het forum (www.dwsgebruikers.com/forum) van DWS maar ff tactisch offline gehaald voor Dutch web "klanten"? Of is dit voor iedereen offline?
Hier vanaf @home issie ook offline...Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:17:
hebben ze nu het forum (www.dwsgebruikers.com/forum) van DWS maar ff tactisch offline gehaald voor Dutch web "klanten"? Of is dit voor iedereen offline?
Ik heb gister geen tijd gehad op mijn werk om te bellen. Ik ben wel wijzer geworden.vulcan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:24:
[...]
Ben je inmiddels al wat wijzer? Wil BBNed je tewoord staan of krijg je weer "wij doen geen zaken met particulieren"?
Ben ook Dutchweb-pineut...
Zelf heb ik een e-mail gestuurd naar Demon. Ik wacht nog op een reactie.
Op http://www.dwsgebruikers.com stond gister veel informatie. Je kon nu 3 overstap mogelijkheden zowieso gebruiken! Ik noem: Fiberworld, Speed XS en Easy2XS.
Speed XS en Easy2 XS zijn er dus bijgekomen. De website is nu offline gehaald maar het staat nog allemaal in de cache van Google. Ik quote:
Er was ook nog een PDF formulier gister aanwezig die je kon uitprinten om de overstap te regelen. SpeedXS of Easy2XS moest dan wel dit formulier voor 12 januari hebben om alles lekker te laten verlopen.Om te voorkomen dat wij in handen vallen van Dis-Europe providers, bij een teloorgang van Dutch Web Services, zijn wij in onderhandeling gegaan met de eigenaren van SpeedXS en Easy2XS om te kijken of wij als groep, bij een teloorgang van Dutchweb, met enig voordeel bij hun terecht konden. Deze onderhandelingen zijn onsinziens redelijk tot goed verlopen met de volgende resultaten:
SpeedXS biedt ons aan om bij een eventuele overstap als groep naar hen:
Wij géén isp-isp migratie hoeven te betalen, ongeacht het abonnement wat je neemt.
Wij bij het aanschaffen van ADSL Fast (1 MB/ 512 Kbps), de eerste 2 maanden geen abonnementskosten hoeven te betalen!!!
Wij bij het aanschaffen van ADSL Extreme (2-8 MB/ 1MB), de eerste maand geen abonnementskosten hoeven te betalen!!!
Voor de overige abonnementen geldt dus dat je géén isp-isp migratie hoeft te betalen.
Een modem zal NIET geleverd worden. Die hebben we al. En aanbieding geldt NIET in combinatie met andere aanbiedingen van dat moment.
---
Easy2XS biedt ons aan om bij een eventuele overstap als groep naar hen:
Wij géén isp-isp migratie hoeven te betalen, ongeacht het abonnement dat je kiest.
Indien er géén isp-isp migratie is en wij met een nieuwe lijn moeten beginnen (Dit is afhankelijk van de manier hoe het afloopt met Dutchweb), krijgt men een éénmalige korting van € 25,- op de eerste factuur, ongeacht het abonnement dat je kiest.
Een modem zal NIET geleverd worden. Die hebben we al.
---
Redenen voor ons om met bovenstaande providers in zee te gaan, is het feit dat beide providers, als één van de weinigen hun infrastructuur al klaar hebben voor ADSL2+
Bijkomend voordeel is dat SpeedXS en Easy2XS volledige controlle hebben over de ATM hierdoor is het niet meer nodig om je mac adres door te geven. Je modem aankoppelen en gaan, wil je een andere modem proberen, een release doen en volgende modem er aan.
We konden ook voor anderen gaan, alleen als we niet als groep overstappen dan kunnen we geen eissen stellen tegen over andere partijen, hier door is er gekozen voor maar twee providers.
Een voorwaarde van beide providers is dat wij met een zo groot mogelijke groep naar hun toe komen. Om van de aanbiedingen gebruik te kunnen maken moet je wel de laatste faktuur van dutchweb kunnen overleggen. Deze nota kun je in de selfcare downloaden en uitprinten. Ben je 1 van de pechvogels die nog steeds niet in de de selfcare kan, dan mag je ook een laatste bank of giro afschrift waarop de incasso van Dutchweb staat, overleggen. De overige bedragen hierop kun je dan zwart maken.
Hoezo offline gehaald? Werd die server dan ook gehost door DW?? Dat zou wel erg stom zijn... Het was een forum voor en door DW gebruikers... Dat ga je natuurlijk niet bij je provider hosten...mickjuh schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:00:
[...]
Ik heb gister geen tijd gehad op mijn werk om te bellen. Ik ben wel wijzer geworden.
Op http://www.dwsgebruikers.com stond gister veel informatie. Je kon nu 3 overstap mogelijkheden zowieso gebruiken! Ik noem: Fiberworld, Speed XS en Easy2XS.
Speed XS en Easy2 XS zijn er dus bijgekomen. De website is nu offline gehaald maar het staat nog allemaal in de cache van Google. Ik quote:
[...]
Er was ook nog een PDF formulier gister aanwezig die je kon uitprinten om de overstap te regelen. SpeedXS of Easy2XS moest dan wel dit formulier voor 12 januari hebben om alles lekker te laten verlopen.
Ik heb net met fiberworld gesproken.
Je hoeft geen "nieuw" contract bij hun te tekenen, je kunt kiezen om het bestaande contract met dezelfde voorwaarden door te laten lopen. (dus niet opnieuw voor een jaar bijtekenen).
Je kunt ook kosteloos een switch naar een ander abonnement maken. Aangezien mijn contract nog 3 maanden loopt en ik binnen een paar maanden verhuis is dit de beste optie voor mij. Verhuiskosten ASDL van BBned zijn nl minimaal €100...
Je hoeft geen "nieuw" contract bij hun te tekenen, je kunt kiezen om het bestaande contract met dezelfde voorwaarden door te laten lopen. (dus niet opnieuw voor een jaar bijtekenen).
Je kunt ook kosteloos een switch naar een ander abonnement maken. Aangezien mijn contract nog 3 maanden loopt en ik binnen een paar maanden verhuis is dit de beste optie voor mij. Verhuiskosten ASDL van BBned zijn nl minimaal €100...
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik bedoelde gewoon te zeggen dat de website niet meer bereikbaar is.Martijn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:21:
[...]
Hoezo offline gehaald? Werd die server dan ook gehost door DW?? Dat zou wel erg stom zijn... Het was een forum voor en door DW gebruikers... Dat ga je natuurlijk niet bij je provider hosten...
http://www.myspeedxs.nl/docs/migratieform-telco-telco.pdfmickjuh schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:00:
[...]
Ik heb gister geen tijd gehad op mijn werk om te bellen. Ik ben wel wijzer geworden.
[...]
Er was ook nog een PDF formulier gister aanwezig die je kon uitprinten om de overstap te regelen. SpeedXS of Easy2XS moest dan wel dit formulier voor 12 januari hebben om alles lekker te laten verlopen.
De aanbiedingen van Speed XS staan ook gewoon op hun website, ik neem aan dat als je daar alles aanmeld je ook gewoon kunt overstappen per 15 jan.
Als het goed is heb je bij die andere 2 die ik net noemde ook geen verhuiskosten.404error schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:24:
Ik heb net met fiberworld gesproken.
Maar ik zou niet naar Fiberworld gaan. Ik vind het namelijk smerig hoe het nu loopt! Ik ben er ook zwaar van overtuigd dat het straks toch weer misgaat.
vraag me af waar www.dwsgebruikers.com is gebleven
De server heeft een geheugen probleem er zijn mensen aan het werk om op te lossen.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:17:
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Kijk er niet eens gek van op als ome H*rrry hem aan het ddossen is.SmoothTweaker schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:02:
vraag me af waar www.dwsgebruikers.com is gebleven
De DWS Gebruiker site werkt weer normaal.
dutchwebbers krijgen een maand gratis bij een migratie.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:54:
Weet iemand al wat meer over een soort van actie van tweakdsl?
(geef dit wel aan bij het opmerkingenveld van het aanvraagformulier)
[ Voor 13% gewijzigd door Teckna op 06-01-2005 14:18 ]
Toegang tot tweaknews is voor tweakdsl gebruikers standaard, en dan niet gecapped op 4 threads van 1.5Mbit, maar op 4 threads met de maximale bandbreedte.Teckna schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:08:
[...]
dutchwebbers krijgen een maand gratis bij een migratie.
(geef dit wel aan bij het opmerkingenveld van het aanvraagformulier)
Ben nu pas thuisVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:54:
Weet iemand al wat meer over een soort van actie van tweakdsl?
Ik heb nu dat inschrijfformulier van het overstappen naar SpeedXS / Easy2XS uitgeprint en ben die aan het invullen.
Voorheen zat ik bij Fast-XS, overgestapt naar Duchweb ivm faillisement. Nu vragen ze om "einddatum huidig contract". Omdat er meer mensen zijn die zijn overgestapt naar DW weet vast wel iemand wanneer deze is?
Voorheen zat ik bij Fast-XS, overgestapt naar Duchweb ivm faillisement. Nu vragen ze om "einddatum huidig contract". Omdat er meer mensen zijn die zijn overgestapt naar DW weet vast wel iemand wanneer deze is?
Verwijderd
ik heb net even met iemand van tweakdsl gepsroken omdat ik nog wat meer info nodig had voordat mijn ouders akkoord gaan met een migratie naar een andere ISP.
een van de vragen die ik stelde was wat ik nodig had bij een aanvraag voor een migratie.
zij vertelde dat ik bij voor een aanvraag voor migratie een bbned ordernummer en een service id van dutchweb nodig had om de mirgratie zo soepel mogelijk te kunnen doorvoeren.
nu neemt dutchweb niet op
is er een andere manier hoe ik hier achter kan komen?
een van de vragen die ik stelde was wat ik nodig had bij een aanvraag voor een migratie.
zij vertelde dat ik bij voor een aanvraag voor migratie een bbned ordernummer en een service id van dutchweb nodig had om de mirgratie zo soepel mogelijk te kunnen doorvoeren.
nu neemt dutchweb niet op
is er een andere manier hoe ik hier achter kan komen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 11:26 ]
Het Service ID (nummer om de telefoonlijn te identificeren) kan in ieder geval door de nieuwe ISP (TweakDSL dus) worden opgevraagd bij KPN..
Dat is natuurlijk een compleet ongefundeerde uitspraak. Je kunt Harry voor veel dingen uitmaken, maar niet voor DDoS-k1dd0.mhr-zip schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:35:
[...]
Kijk er niet eens gek van op als ome H*rrry hem aan het ddossen is.Want alles wat hem niet zint, moet wijken.
Tis gewoon een geheugenprobleempje geweest, waardoor de MySQL database over de zeik ging, oftewel die doos was niet berekend op de extra bezoekers.
[ Voor 7% gewijzigd door EquiNox op 07-01-2005 16:07 ]
Ach, die Fast-XS ellende was waarschijnlijk de doodsteek voor DW. Daarna was het gewoon wachten op het einde...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:30:
Dutchweb was ook al een administratieve chaos voordat DIS erbij kwam... ook zonder DIS waren ze wel op de fles gegaan.
Vanmorgen ook de brief ontvangen van Dutchweb en Fiberworld, en daarin staat letterlijk vermeld:
----- Original Message -----
From: Fiberworld BBNed
To: Otto
Sent: Friday, January 07, 2005 5:39 PM
Subject: Re: Vraag over beëindiging abonnement
Hallo Otto,
Wat betreft je vraag over het vrij zijn van de lijn. Deze zal niet vrij zijn. BBned heeft het technisch gezien onmogelijk gemaakt om te kunnen hoppen naar een andere provider.
Vriendelijke groet,
Fiberworld
Support
From: Otto
To: bbned@fiberworld.nl
Sent: Friday, January 07, 2005 11:53 AM
Subject: Vraag over beëindiging abonnement
Hallo helpdesk.
Vanmorgen heb ik uw brief ontvangen, waarin Fiberworld aanbiedt om de diensten van Dutchweb Services over te nemen. In deze brief staat ook vermeld dat 'Wanneer Fiberworld niet voor deze datum de nieuwe overeenkomst van u heeft mogen ontvangen, zal uw verbinding na 15 januari niet meer actief zijn.'
Aangezien ik niet van plan ben mijn abonnement bij Fiberworld te gaan verlengen, was mijn vraag dan ook of u met zekerheid kan zeggen of mijn lijn na 15 januari vrij is? En ik heb daarna geen enkele contractuele verplichting meer jegens Fiberword of Dutchweb of een andere provider? Ik zou dit graag zo spoedig mogelijk willen weten, in verband met het aanvragen van ADSL bij een andere provider.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Otto
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu verplicht ben om met Fiberworld verder te gaan? Ook ben ik niet van plan om met SpeedXS of Easy2XS verder te gaan, wil zelf wel bepalen waar ik heen ga. Dutchweb kan zich niet houden aan haar verplichtingen, dan zou het contract toch beëindigd moeten worden en de lijn vrij moeten worden?
Nu was ik erg benieuwd of dit werkelijk het geval is, omdat ik dus niet van plan ben met hun in zee te gaan en heb in een mail naar hun gevraagd of mijn lijn na 15 januari vrij zal zijn. Ik kreeg hierop het volgende antwoord:Wanneer Fiberworld niet voor deze datum de nieuwe overeenkomst van u heeft mogen ontvangen, zal uw verbinding na 15 januari niet meer actief zijn.
From: Fiberworld BBNed
To: Otto
Sent: Friday, January 07, 2005 5:39 PM
Subject: Re: Vraag over beëindiging abonnement
Hallo Otto,
Wat betreft je vraag over het vrij zijn van de lijn. Deze zal niet vrij zijn. BBned heeft het technisch gezien onmogelijk gemaakt om te kunnen hoppen naar een andere provider.
Vriendelijke groet,
Fiberworld
Support
From: Otto
To: bbned@fiberworld.nl
Sent: Friday, January 07, 2005 11:53 AM
Subject: Vraag over beëindiging abonnement
Hallo helpdesk.
Vanmorgen heb ik uw brief ontvangen, waarin Fiberworld aanbiedt om de diensten van Dutchweb Services over te nemen. In deze brief staat ook vermeld dat 'Wanneer Fiberworld niet voor deze datum de nieuwe overeenkomst van u heeft mogen ontvangen, zal uw verbinding na 15 januari niet meer actief zijn.'
Aangezien ik niet van plan ben mijn abonnement bij Fiberworld te gaan verlengen, was mijn vraag dan ook of u met zekerheid kan zeggen of mijn lijn na 15 januari vrij is? En ik heb daarna geen enkele contractuele verplichting meer jegens Fiberword of Dutchweb of een andere provider? Ik zou dit graag zo spoedig mogelijk willen weten, in verband met het aanvragen van ADSL bij een andere provider.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Otto
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu verplicht ben om met Fiberworld verder te gaan? Ook ben ik niet van plan om met SpeedXS of Easy2XS verder te gaan, wil zelf wel bepalen waar ik heen ga. Dutchweb kan zich niet houden aan haar verplichtingen, dan zou het contract toch beëindigd moeten worden en de lijn vrij moeten worden?
®Otto Als jij een migratie wil doen naar een andere provider dan kan dat gewoon BBned houd niet tegen, het is namelijk een bluf van FiberWorld. Lees anders even DWS Gebruikers door hier staat genoeg te lezen over dit onderwerp.
Lees wel regelmatig de berichten op DWS Gebruikers, maar ben toch wel verbaasd over de mail van Fiberworld, heb hierover BBned ook ingelicht. Vind het echt niet normaal hoe ze te werk gaan en ik hoop alleen maar dat er geen mensen zijn die hierin trappen.
Verwijderd
Zegt bbned zelf dan dat dit niet klopt? Want als wat Fiberworld zegt wel waar is dan ben je mooi klaar als je lijn niet werkt.
Heb BBned een mail gestuurd en heb daarin ook de mail van Fiberworld bijgevoegd, maar heb alleen nog maar zo'n automatische reply gehad.
BBned ziet de particulier niet als gespreks partner, deze zal dan ook bij hoge uitzondering antwoord geven. Speel het door aan de provider waar je naar toe wilt gaan en je heb binnen een dag antwoord.
BBned communiceert niet met eindgebruikers. Mailen/bellen heeft in 99% van de gevallen geen zin.
En ja, als BBned geen geld meer krijgt van DW voor de lijnen dan worden deze waarschijnlijk tijdelijk gedeactiveerd ivm wanbetaling (volgens mij heet dat suspended), waardoor hoppen waarschijnlijk tijdelijk onmogelijk wordt.
En ja, als BBned geen geld meer krijgt van DW voor de lijnen dan worden deze waarschijnlijk tijdelijk gedeactiveerd ivm wanbetaling (volgens mij heet dat suspended), waardoor hoppen waarschijnlijk tijdelijk onmogelijk wordt.
Equinox, ook dat is iets wat fiberworld zegt wat niet waar is. Er bestaat geen suspended optie bij bbned voor een order.
Het is ook nog zo dat de OPTA nog een uitspraak heeft gedaan dat een migratie altijd uitgevoerd moet worden. Dus als een provider dit in gang zet dan moet dit uitgevoerd worden.
Fiberworld wil gewoon graag de klanten krijgen. Dutchweb is nu voor DIS een mogelijkheid om een aantal schulden te "dumpen". Als je overstapt houden ze gewoon de klanten binnen.
Na een goed gesprek met de mensen van SpeedXS ga ik nu toch overstappen omdat ze ook goede mogelijkheden voor mijn aankomende verhuizing hebben (zie mijn eerdere post).
Ik heb trouwens nog steeds geen brief van Fiberworld ontvangen...
Na een goed gesprek met de mensen van SpeedXS ga ik nu toch overstappen omdat ze ook goede mogelijkheden voor mijn aankomende verhuizing hebben (zie mijn eerdere post).
Ik heb trouwens nog steeds geen brief van Fiberworld ontvangen...
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Euh? Die mogelijkheid is er wel degelijk. BBQuick, ordermanagement, geeft je de mogelijkheid een lijn te modificeren, voice te configgen (als je voice doet), de lijn te cancellen en de lijn te suspenden. In noodgevallen kun je zelfs na de suspend met de helpdesk bellen om 'm direct te laten verwerken. Wel eens gebruikt bij agressieve virussen en geen manier om de klant te spreken te krijgen.[Airwolf] schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:45:
Er bestaat geen suspended optie bij bbned voor een order.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hmm, verrek, je heb gelijk 
Mja, in dat soort gevallen gooien wij gewoon de pvc plat. Veel makkelijker.
Maar dan nog zal die functie geen invloed hebben op een migratie, want er wordt gewoon een hele nieuwe order aangemaakt.
Mja, in dat soort gevallen gooien wij gewoon de pvc plat. Veel makkelijker.
Maar dan nog zal die functie geen invloed hebben op een migratie, want er wordt gewoon een hele nieuwe order aangemaakt.
Ben inmiddels ook op de hoogte gebracht van het gebeuren met Dutchweb. Het contract wat je tekent blijkt dus het huidige contract van Dutchweb te zijn die ze dus overnemen. Deze loopt in mijn geval af op 31-3, dus niet voor een jaarcontract volgens een medewerker van dutchweb die mij nog belde. De ALV heb ik nooit gehad van fiberworld, staat wel in het contract dat je die hebt ontvangen. Al met al nog al een vage bende.
Als ik niet met Fiberworld in zee ga, loopt 15 jan alles af zonder verplichtingen echter overstappen zal niet makkelijk gaan omdat ze nog niet officeel failliet zijn ? Dit werd mij ook verteld door de DW medewerker. Waaaazig.
3 maanden met Fiberworld kan ik nog meeleven, maar dan moet ik dus nu opzeggen anders is mijn opzegtermijn verstreken.....(volgens DW contact) Tsja ik begrijp het ff niet meer..
Als ik niet met Fiberworld in zee ga, loopt 15 jan alles af zonder verplichtingen echter overstappen zal niet makkelijk gaan omdat ze nog niet officeel failliet zijn ? Dit werd mij ook verteld door de DW medewerker. Waaaazig.
3 maanden met Fiberworld kan ik nog meeleven, maar dan moet ik dus nu opzeggen anders is mijn opzegtermijn verstreken.....(volgens DW contact) Tsja ik begrijp het ff niet meer..
Na ff zoeken heb ik de Algemene Voorwaarden op de site van fiberworld gevonden. Directe link : *PDFJE* KLIK
"Gevaar" van tekenen van het contract is dat je een mondelinge toezegging hebt van een medewerker van Dutchweb. Tsja en daar heeft Fiberworld dus geen boodschap aan........Yepaap schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:41:
Ben inmiddels ook op de hoogte gebracht van het gebeuren met Dutchweb. Het contract wat je tekent blijkt dus het huidige contract van Dutchweb te zijn die ze dus overnemen. Deze loopt in mijn geval af op 31-3, dus niet voor een jaarcontract volgens een medewerker van dutchweb die mij nog belde. De ALV heb ik nooit gehad van fiberworld, staat wel in het contract dat je die hebt ontvangen. Al met al nog al een vage bende.
Het kan dus maar zo zijn dat Fiberworld je aan een jaarcontract gaat houden, je hebr immers ingestemt met de alv die je volgens je handtekening ontvangen en gelezen hebt........
Ik teken dus alleen de bankmachtiging en geef op het formulier aan dat ik de alv niet ontvangen heb.
Als op 15 jan de stekker eruit gaat, dan vraag ik bij een andere provider wel een nieuw abonnement aan (op mijn isdnlijn, huidige abo zit op een analogelijn
Do as I say, don't do as I do.
Als je telco - telco doet. Trekken ze gewoon de stekker er uit. Ongeacht, abo of geen abo.Bart-01 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:58:
[...]
"Gevaar" van tekenen van het contract is dat je een mondelinge toezegging hebt van een medewerker van Dutchweb. Tsja en daar heeft Fiberworld dus geen boodschap aan........
Het kan dus maar zo zijn dat Fiberworld je aan een jaarcontract gaat houden, je hebr immers ingestemt met de alv die je volgens je handtekening ontvangen en gelezen hebt........
Ik teken dus alleen de bankmachtiging en geef op het formulier aan dat ik de alv niet ontvangen heb.
Als op 15 jan de stekker eruit gaat, dan vraag ik bij een andere provider wel een nieuw abonnement aan (op mijn isdnlijn, huidige abo zit op een analogelijn)
Alleen moet je bijv. nog wel je contract door betalen, tot einde contract. Maar als dat tot maart was, betaalde ik dat (en dat is alleen als dutchweb NIET falliet gaat.) Ik ging voor die 3 maanden echt niet naar Harry Dijkstra, uh ik bedoel Fiberworld.
Verwijderd
ik wil ff melden dat ik samen met een aantal andere al omgezet ben van DWS naar SpeedsXS dus veel tegen houden kunnen ze niet denk ik. Behalve dan proberen geld te halen bij degene die zijn overgestapt aangezien ze nog niet failliet zijn. Maar omdat ze ook zelf al aangegeven hebben dat er geen verbinding meer is vanaf 15 januari lijkt me dat niet echt makkelijk.
Mensen, weet iemand wat meer over Fiberworld? Ik wil namelijk niet over een jaar weer overstappen omdat ze failliet zijn. Mijn ouders willen gewoon naar Fiberworld gaan omdat je bij SpeedXS 2,50 meer betaald per maand ofzo.
Die 2,50 willen ze niet betalen, dan gaan ze liever terug naar @home waar je hetzelfde betaald
Kan iemand mij wat meer vertellen over Fiberworld?
Die 2,50 willen ze niet betalen, dan gaan ze liever terug naar @home waar je hetzelfde betaald

Fiberworld? Dat is een bedrijf van Harry Dijkstra. Deze meneer heeft de afgelopen paar jaar niet echt een naam opgebouwd, van eerlijk en betrouwbaar zaken doen. Ook deed het geleverde niet altijd aan de verwachtingen......mickjuh schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:41:
Mensen, weet iemand wat meer over Fiberworld? Ik wil namelijk niet over een jaar weer overstappen omdat ze failliet zijn. Mijn ouders willen gewoon naar Fiberworld gaan omdat je bij SpeedXS 2,50 meer betaald per maand ofzo.
Nu kan je voor die 5% die speedxs meer kost, wel de nederlander uit gaan hangen.
Maar, mijn advies: ga niet naar fiberworld. De rest vecht je thuis maar uit.
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 11-01-2005 21:58 ]
Verwijderd
Stel nou dat je lijn door bbned inderdaad niet gelijk vrijgegeven wordt. Is iedereen ook mooi klaar.
Er valt weinig te lezen over de ADSL dienst van Fiberworld an sich hier op Tweakers. Als het contract gewoon overgenomen wordt dan zou je gewoon op kunnen zeggen in maart en relaxed kunnen shoppen bij verschillende bedrijven voor een leuke verbinding. Zonder dat je in alle haast lid gaat worden van de kraai die SpeedXS heet. Voor hetzelfde geld gaan zij failliet. Ik bedoel, garanties heb je nooit. De manier waarop zij hier bovenop springen staat mij ook niet aan.
Mijn vriend internet via Dutch en die blijft iig nog ff hangen. Uiteindelijk in maart kiezen voor een wat meer gerenommeerde toko die al wat jaren meedraait heeft daar meer de voorkeur.
Er valt weinig te lezen over de ADSL dienst van Fiberworld an sich hier op Tweakers. Als het contract gewoon overgenomen wordt dan zou je gewoon op kunnen zeggen in maart en relaxed kunnen shoppen bij verschillende bedrijven voor een leuke verbinding. Zonder dat je in alle haast lid gaat worden van de kraai die SpeedXS heet. Voor hetzelfde geld gaan zij failliet. Ik bedoel, garanties heb je nooit. De manier waarop zij hier bovenop springen staat mij ook niet aan.
Mijn vriend internet via Dutch en die blijft iig nog ff hangen. Uiteindelijk in maart kiezen voor een wat meer gerenommeerde toko die al wat jaren meedraait heeft daar meer de voorkeur.
Verwijderd
Wat ik me afvraag, als je overgaat naar Fiberworld blijf je dan dezelfde technische verbinding houden als die je bij Dutchweb had? Ik wil m'n huidige 8mbit lijntje namelijk niet kwijt, altijd zeer tevreden over geweest. In de stad waar ik woon staat (stond) Dutchweb namelijk altijd in de hoogste regionen op Speedtest.nl, vooral wat betreft upload, en bijv. een provider als Speed-XS scoort op dit punt beduidend minder. Voor mij een reden om niet naar Speed-XS te gaan.
TweakDSL scoort wel goed, maar de prijs per maand is gewoon te duur i.v.m. met wat ik nu betaal. Scheelt E17,50 per maand.
TweakDSL scoort wel goed, maar de prijs per maand is gewoon te duur i.v.m. met wat ik nu betaal. Scheelt E17,50 per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 02:38 ]
Zoals valt te lezen op dwsgebruikers.com, verandert er technisch niets aan je lijn, je betaalt echter voortaan aan fw.
Ik werk bij SpeedXS en ik wil hier toch even op inhaken. SpeedXS is gevraagd door een groepje van de gebruikersgroep om een aanbieding te doen. Natuurlijk zijn de klanten leuk die we er bij krijgen, we zeggen echt niet dat we een non-profit bedrijf zijn. Maar we zijn echt geen kraaien die boven een dooie provider rondvliegt.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:23:
Zonder dat je in alle haast lid gaat worden van de kraai die SpeedXS heet. Voor hetzelfde geld gaan zij failliet. Ik bedoel, garanties heb je nooit. De manier waarop zij hier bovenop springen staat mij ook niet aan.
Snelheden zijn per lijn afhankelijk, niet per regoi. Wanneer leren mensen nou eens hoe de techniek van adsl niet hetzelfde is als kabel.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:31:
Wat ik me afvraag, als je overgaat naar Fiberworld blijf je dan dezelfde technische verbinding houden als die je bij Dutchweb had? Ik wil m'n huidige 8mbit lijntje namelijk niet kwijt, altijd zeer tevreden over geweest. In de stad waar ik woon staat (stond) Dutchweb namelijk altijd in de hoogste regionen op Speedtest.nl, vooral wat betreft upload, en bijv. een provider als Speed-XS scoort op dit punt beduidend minder. Voor mij een reden om niet naar Speed-XS te gaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Attilla op 12-01-2005 13:15 ]
Hier een Dutchweb gebruiker die berzig is over te gaan naar SpeedXS. Ik heb SpeedXS nog niet gebeld hierover, maar ik heb sinds gister geen internet meer.
Verder zijn we al gebeld door Dutchweb (afgelopen vrijdagavond na negen 's avonds!) en maandag door fiberworld of we de papiere al opgestuurd hadden, nee dus.
Ik voel nattigheid.
Verder zijn we al gebeld door Dutchweb (afgelopen vrijdagavond na negen 's avonds!) en maandag door fiberworld of we de papiere al opgestuurd hadden, nee dus.
Ik voel nattigheid.
Dutchweb heeft geen enkel juridisch recht meer, aangezien zij aangeven dat ze geen dienst meer kunnen leveren vanaf de 15e. Oftewel ze geven zelf al aan dat ze in gebreken gaan en daarom kan kan jij gewoon het contract verbreken.
Aangezien veel mensen dit allemaal lastig vinden, heeft SpeedXS gezegd van wij nemen alle juridische zaken op ons.
Aangezien veel mensen dit allemaal lastig vinden, heeft SpeedXS gezegd van wij nemen alle juridische zaken op ons.
Verwijderd
Mijn snelheden komen toevallig érg overeen met de gemiddelde snelheden die speedtest.nl toont voor mijn provider in mijn stad/regio, ik lijk dus een "gemiddelde" lijn te hebben en 't lijkt me dat ik daarom wel degelijk een snelheidsvergelijk tussen providers kan doen aan de hand van Speedtest. (zolang die provider maar een redelijke hoeveelheid gebruikers in die regio heeft die een of meerdere testen hebben gedaan)Snelheden zijn per lijn afhankelijk, niet per regoi. Wanneer leren mensen nou eens hoe de techniek van adsl niet hetzelfde is als kabel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:16 ]
Verwijderd
Klopt inderdaad. Heb net nog even de helpdesk van Fiberworld gesproken over dit onderwerp en de lijn/ip-adres blijft idd hetzelfde, je ondervindt dus ook geen downtime. Aangezien ik de lijn die ik altijd gehad heb via Dutchweb voor geen goud kwijt wil gaan mijn betalingen dus voortaan maar naar FW.EquiNox schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:24:
Zoals valt te lezen op dwsgebruikers.com, verandert er technisch niets aan je lijn, je betaalt echter voortaan aan fw.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:38 ]
Verwijderd
ik ben blij dat ik van deze provider af ben.
alleen maar gezeik gehad met de verbindingen.
ik werd 2 dagen geleden ook nog gebeld of ik wou overstappen naar dis Europe/fiberworld.
maar ik had niet echt veel trek om naar dat bedrijf te gaan.
ik heb daarbij dezelfde gedachte toen ik van fast-xs naar dutchweb ging.
alleen maar gezeik gehad met de verbindingen.
ik werd 2 dagen geleden ook nog gebeld of ik wou overstappen naar dis Europe/fiberworld.
maar ik had niet echt veel trek om naar dat bedrijf te gaan.
ik heb daarbij dezelfde gedachte toen ik van fast-xs naar dutchweb ging.
Even iets totaal anders. Denk je dat er een verband is tussen hele lage prijzen en het failliet gaan of overgenomen worden van ADSL-providers?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:31:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nee, daar zit geen verband tussen.Burne schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:02:
[...]
Even iets totaal anders. Denk je dat er een verband is tussen hele lage prijzen en het failliet gaan of overgenomen worden van ADSL-providers?
Je kan best de beste helpdesk, full feed newsserver, meerdere transits en de hele rattaplan hebben. Voor 52,50 per maand.
Je bent toch een nederlander, en nederlanders kunnen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
DutchWeb Services heeft ook nog eens te maken gehad met Fast-XS deze provider is failliet gegaan en liet DWS met een redelijk grote schuld achter.Burne schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:02:
[...]
Even iets totaal anders. Denk je dat er een verband is tussen hele lage prijzen en het failliet gaan of overgenomen worden van ADSL-providers?
Aangezien dat Fast-XS behoorlijk groot aan het worden was en veel DSL lijnen afnam is DWS in de problemen geraakt DWS was verantwoordelijk- voor de lijnen, en de betalingen aan BBned.
Verwijderd
HELP!!!
Ik heb sinds 2004 bij Fast-XS een abo gehad, ook alle ellende meegemaakt enzo met overname, failissement, etc... Toen heb ik de verbinding maar via Dutchweb laten lopen om te voorkomen dat ik zonder internet zou komen te zitten. Toen is het uiteindelijk dus Fiberworld geworden, wat ik onlangs heb opgezegd.
Toen werden er ineens afsluitkosten afgeboekt van mijn rekening, deze heb ik gestorneerd maar nu heb ik een incassobureau (Mercuur) aan m'n broek hangen. Ik ben van plan om afsluitkosten te betalen omdat dit voor oudfast-XS klanten niet van toepassing is.. Dit is mij zelfs toegezegd door Karin Dam van Fast-X, maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen :-s De afsluitkosten zijn ondertussen al verhoogd met incassokosten tot een bedrag van 128,93 Euri's omdat ik weiger deze te betalen.. Kan iemand mij helpen!!!! Please!!! Als ik het niet snel bewijs of betaal dreigt het incassobureau naar het uithanden te geven aan een deurwaarder
Groeten Eelco
Ik heb sinds 2004 bij Fast-XS een abo gehad, ook alle ellende meegemaakt enzo met overname, failissement, etc... Toen heb ik de verbinding maar via Dutchweb laten lopen om te voorkomen dat ik zonder internet zou komen te zitten. Toen is het uiteindelijk dus Fiberworld geworden, wat ik onlangs heb opgezegd.
Toen werden er ineens afsluitkosten afgeboekt van mijn rekening, deze heb ik gestorneerd maar nu heb ik een incassobureau (Mercuur) aan m'n broek hangen. Ik ben van plan om afsluitkosten te betalen omdat dit voor oudfast-XS klanten niet van toepassing is.. Dit is mij zelfs toegezegd door Karin Dam van Fast-X, maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen :-s De afsluitkosten zijn ondertussen al verhoogd met incassokosten tot een bedrag van 128,93 Euri's omdat ik weiger deze te betalen.. Kan iemand mij helpen!!!! Please!!! Als ik het niet snel bewijs of betaal dreigt het incassobureau naar het uithanden te geven aan een deurwaarder
Harry DijkstraVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:29:
HELP!!!
Toen werden er ineens afsluitkosten afgeboekt van mijn rekening, deze heb ik gestorneerd maar nu heb ik een incassobureau (Mercuur) aan m'n broek hangen. Ik ben van plan om afsluitkosten te betalen omdat dit voor oudfast-XS klanten niet van toepassing is.. Dit is mij zelfs toegezegd door Karin Dam van Fast-X, maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen :-s De afsluitkosten zijn ondertussen al verhoogd met incassokosten tot een bedrag van 128,93 Euri's omdat ik weiger deze te betalen.. Kan iemand mij helpen!!!! Please!!! Als ik het niet snel bewijs of betaal dreigt het incassobureau naar het uithanden te geven aan een deurwaarderGroeten Eelco
Verwijderd
Draai de bewijs last omVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:29:
HELP!!!
maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen
Vraag aan Fiberworld dat zei een contract laten zien met jou handtekening erop waarop staat dat er afsluitkosten betaald moeten worden.
Als die er is zal je namelijk gewoon moeten betalen helaas, je bent er dan zelf mee akkoord gegaan. Is die er niet dan hebben ze geen poort om op te staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:32 ]
Verwijderd
Whahahaahahaaaa :-D
Ik heb ze bij de kloten
Die vuile ratten, aangevoerd door.. wie was et nou.. oja Harry Dijkstra
Heb dus opgebeld naar Fiberworld klantenservice.. het gesprek opgenomen en navraag gedaan naar het hele fast-xs verhaal.. en de medewerker kon mij wederom vertellen dat het idd klopte dat er geen afsluitkosten betaald hoeven te worden door oud fast-xs klanten.. dit voorgelegd aan het incassobureau, met de mededeling dat ik ze wel in de rechtbank zou zien
ff later teruggebeld dat het verder in orde was zo..
wat een vuile pisnichten zeg, lkkr eenduidig beleid dan..
Heb nu lkkr casema via de kabel, dus ook nix meer met kpn abo's te maken :-)
Mzzzzlski
Ik heb ze bij de kloten
Heb dus opgebeld naar Fiberworld klantenservice.. het gesprek opgenomen en navraag gedaan naar het hele fast-xs verhaal.. en de medewerker kon mij wederom vertellen dat het idd klopte dat er geen afsluitkosten betaald hoeven te worden door oud fast-xs klanten.. dit voorgelegd aan het incassobureau, met de mededeling dat ik ze wel in de rechtbank zou zien
Heb nu lkkr casema via de kabel, dus ook nix meer met kpn abo's te maken :-)
Mzzzzlski
Ze moeten aantonen dat ze er recht op hebben, niet andersom wat ze nu doen. Het kan zijn dat je bij een overstap onderweg in het hele traject een keer met andere voorwaarden akkoord bent (moeten) gaan en het daarin gestaan heeft.
Maar laat ze dat dan maar aantonen zou ik zeggen.
Netjes antwoorden dat je helemaal niet te beroerd bent het te voldoen, mits ze kunnen overhandigen waarom ze er recht op denken te hebben. Voorwaarden veranderingen en email correspondentie bijvoorbeeld van jou waar je akkoord geeft hierop. 'Stilzwijgend akkoord geven' bestaat natuurlijk niet, maar het kan wel dat je akkoord bent gegaan op het moment dat je via Dutchweb online ging bijvoorbeeld.
Maar laat ze dat dan maar aantonen zou ik zeggen.
Netjes antwoorden dat je helemaal niet te beroerd bent het te voldoen, mits ze kunnen overhandigen waarom ze er recht op denken te hebben. Voorwaarden veranderingen en email correspondentie bijvoorbeeld van jou waar je akkoord geeft hierop. 'Stilzwijgend akkoord geven' bestaat natuurlijk niet, maar het kan wel dat je akkoord bent gegaan op het moment dat je via Dutchweb online ging bijvoorbeeld.
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-05-2006 21:59 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.