Dutch Web Services / Dutch DSL in de problemen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nou dat je lijn door bbned inderdaad niet gelijk vrijgegeven wordt. Is iedereen ook mooi klaar.

Er valt weinig te lezen over de ADSL dienst van Fiberworld an sich hier op Tweakers. Als het contract gewoon overgenomen wordt dan zou je gewoon op kunnen zeggen in maart en relaxed kunnen shoppen bij verschillende bedrijven voor een leuke verbinding. Zonder dat je in alle haast lid gaat worden van de kraai die SpeedXS heet. Voor hetzelfde geld gaan zij failliet. Ik bedoel, garanties heb je nooit. De manier waarop zij hier bovenop springen staat mij ook niet aan.

Mijn vriend internet via Dutch en die blijft iig nog ff hangen. Uiteindelijk in maart kiezen voor een wat meer gerenommeerde toko die al wat jaren meedraait heeft daar meer de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag, als je overgaat naar Fiberworld blijf je dan dezelfde technische verbinding houden als die je bij Dutchweb had? Ik wil m'n huidige 8mbit lijntje namelijk niet kwijt, altijd zeer tevreden over geweest. In de stad waar ik woon staat (stond) Dutchweb namelijk altijd in de hoogste regionen op Speedtest.nl, vooral wat betreft upload, en bijv. een provider als Speed-XS scoort op dit punt beduidend minder. Voor mij een reden om niet naar Speed-XS te gaan.
TweakDSL scoort wel goed, maar de prijs per maand is gewoon te duur i.v.m. met wat ik nu betaal. Scheelt E17,50 per maand. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Zoals valt te lezen op dwsgebruikers.com, verandert er technisch niets aan je lijn, je betaalt echter voortaan aan fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:23:
Zonder dat je in alle haast lid gaat worden van de kraai die SpeedXS heet. Voor hetzelfde geld gaan zij failliet. Ik bedoel, garanties heb je nooit. De manier waarop zij hier bovenop springen staat mij ook niet aan.
Ik werk bij SpeedXS en ik wil hier toch even op inhaken. SpeedXS is gevraagd door een groepje van de gebruikersgroep om een aanbieding te doen. Natuurlijk zijn de klanten leuk die we er bij krijgen, we zeggen echt niet dat we een non-profit bedrijf zijn. Maar we zijn echt geen kraaien die boven een dooie provider rondvliegt.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:31:
Wat ik me afvraag, als je overgaat naar Fiberworld blijf je dan dezelfde technische verbinding houden als die je bij Dutchweb had? Ik wil m'n huidige 8mbit lijntje namelijk niet kwijt, altijd zeer tevreden over geweest. In de stad waar ik woon staat (stond) Dutchweb namelijk altijd in de hoogste regionen op Speedtest.nl, vooral wat betreft upload, en bijv. een provider als Speed-XS scoort op dit punt beduidend minder. Voor mij een reden om niet naar Speed-XS te gaan.
TweakDSL scoort wel goed, maar de prijs per maand is gewoon te duur i.v.m. met wat ik nu betaal. Scheelt E17,50 per maand. :/
Snelheden zijn per lijn afhankelijk, niet per regoi. Wanneer leren mensen nou eens hoe de techniek van adsl niet hetzelfde is als kabel.

[ Voor 40% gewijzigd door Attilla op 12-01-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Hier een Dutchweb gebruiker die berzig is over te gaan naar SpeedXS. Ik heb SpeedXS nog niet gebeld hierover, maar ik heb sinds gister geen internet meer.

Verder zijn we al gebeld door Dutchweb (afgelopen vrijdagavond na negen 's avonds!) en maandag door fiberworld of we de papiere al opgestuurd hadden, nee dus.

Ik voel nattigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dutchweb heeft geen enkel juridisch recht meer, aangezien zij aangeven dat ze geen dienst meer kunnen leveren vanaf de 15e. Oftewel ze geven zelf al aan dat ze in gebreken gaan en daarom kan kan jij gewoon het contract verbreken.

Aangezien veel mensen dit allemaal lastig vinden, heeft SpeedXS gezegd van wij nemen alle juridische zaken op ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheden zijn per lijn afhankelijk, niet per regoi. Wanneer leren mensen nou eens hoe de techniek van adsl niet hetzelfde is als kabel.
Mijn snelheden komen toevallig érg overeen met de gemiddelde snelheden die speedtest.nl toont voor mijn provider in mijn stad/regio, ik lijk dus een "gemiddelde" lijn te hebben en 't lijkt me dat ik daarom wel degelijk een snelheidsvergelijk tussen providers kan doen aan de hand van Speedtest. (zolang die provider maar een redelijke hoeveelheid gebruikers in die regio heeft die een of meerdere testen hebben gedaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EquiNox schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:24:
Zoals valt te lezen op dwsgebruikers.com, verandert er technisch niets aan je lijn, je betaalt echter voortaan aan fw.
Klopt inderdaad. Heb net nog even de helpdesk van Fiberworld gesproken over dit onderwerp en de lijn/ip-adres blijft idd hetzelfde, je ondervindt dus ook geen downtime. Aangezien ik de lijn die ik altijd gehad heb via Dutchweb voor geen goud kwijt wil gaan mijn betalingen dus voortaan maar naar FW. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben blij dat ik van deze provider af ben.
alleen maar gezeik gehad met de verbindingen.

ik werd 2 dagen geleden ook nog gebeld of ik wou overstappen naar dis Europe/fiberworld.
maar ik had niet echt veel trek om naar dat bedrijf te gaan.
ik heb daarbij dezelfde gedachte toen ik van fast-xs naar dutchweb ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:31:
Even iets totaal anders. Denk je dat er een verband is tussen hele lage prijzen en het failliet gaan of overgenomen worden van ADSL-providers?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
Burne schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:02:
[...]

Even iets totaal anders. Denk je dat er een verband is tussen hele lage prijzen en het failliet gaan of overgenomen worden van ADSL-providers?
Nee, daar zit geen verband tussen.

Je kan best de beste helpdesk, full feed newsserver, meerdere transits en de hele rattaplan hebben. Voor 52,50 per maand.

Je bent toch een nederlander, en nederlanders kunnen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Burne schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:02:
[...]

DutchWeb Services heeft ook nog eens te maken gehad met Fast-XS deze provider is failliet gegaan en liet DWS met een redelijk grote schuld achter.
Aangezien dat Fast-XS behoorlijk groot aan het worden was en veel DSL lijnen afnam is DWS in de problemen geraakt DWS was verantwoordelijk- voor de lijnen, en de betalingen aan BBned.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!

Ik heb sinds 2004 bij Fast-XS een abo gehad, ook alle ellende meegemaakt enzo met overname, failissement, etc... Toen heb ik de verbinding maar via Dutchweb laten lopen om te voorkomen dat ik zonder internet zou komen te zitten. Toen is het uiteindelijk dus Fiberworld geworden, wat ik onlangs heb opgezegd.
Toen werden er ineens afsluitkosten afgeboekt van mijn rekening, deze heb ik gestorneerd maar nu heb ik een incassobureau (Mercuur) aan m'n broek hangen. Ik ben van plan om afsluitkosten te betalen omdat dit voor oudfast-XS klanten niet van toepassing is.. Dit is mij zelfs toegezegd door Karin Dam van Fast-X, maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen :-s De afsluitkosten zijn ondertussen al verhoogd met incassokosten tot een bedrag van 128,93 Euri's omdat ik weiger deze te betalen.. Kan iemand mij helpen!!!! Please!!! Als ik het niet snel bewijs of betaal dreigt het incassobureau naar het uithanden te geven aan een deurwaarder :@ Groeten Eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:29:
HELP!!!

Ik heb sinds 2004 bij Fast-XS een abo gehad, ook alle ellende meegemaakt enzo met overname, failissement, etc... Toen heb ik de verbinding maar via Dutchweb laten lopen om te voorkomen dat ik zonder internet zou komen te zitten. Toen is het uiteindelijk dus Fiberworld geworden, wat ik onlangs heb opgezegd.
Toen werden er ineens afsluitkosten afgeboekt van mijn rekening, deze heb ik gestorneerd maar nu heb ik een incassobureau (Mercuur) aan m'n broek hangen. Ik ben van plan om afsluitkosten te betalen omdat dit voor oudfast-XS klanten niet van toepassing is.. Dit is mij zelfs toegezegd door Karin Dam van Fast-X, maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen :-s De afsluitkosten zijn ondertussen al verhoogd met incassokosten tot een bedrag van 128,93 Euri's omdat ik weiger deze te betalen.. Kan iemand mij helpen!!!! Please!!! Als ik het niet snel bewijs of betaal dreigt het incassobureau naar het uithanden te geven aan een deurwaarder :@ Groeten Eelco
Harry Dijkstra O+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:29:
HELP!!!
maar ik moet nu ineens een contact overleggen om te bewijzen dat dit het geval is.. Niet echt een optie omdat ik dit zelf iig niet meer kan achterhalen
Draai de bewijs last om
Vraag aan Fiberworld dat zei een contract laten zien met jou handtekening erop waarop staat dat er afsluitkosten betaald moeten worden.
Als die er is zal je namelijk gewoon moeten betalen helaas, je bent er dan zelf mee akkoord gegaan. Is die er niet dan hebben ze geen poort om op te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahahaahahaaaa :-D

Ik heb ze bij de kloten :Y) Die vuile ratten, aangevoerd door.. wie was et nou.. oja Harry Dijkstra })
Heb dus opgebeld naar Fiberworld klantenservice.. het gesprek opgenomen en navraag gedaan naar het hele fast-xs verhaal.. en de medewerker kon mij wederom vertellen dat het idd klopte dat er geen afsluitkosten betaald hoeven te worden door oud fast-xs klanten.. dit voorgelegd aan het incassobureau, met de mededeling dat ik ze wel in de rechtbank zou zien >:) ff later teruggebeld dat het verder in orde was zo.. 8) wat een vuile pisnichten zeg, lkkr eenduidig beleid dan..
Heb nu lkkr casema via de kabel, dus ook nix meer met kpn abo's te maken :-)

Mzzzzlski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ze moeten aantonen dat ze er recht op hebben, niet andersom wat ze nu doen. Het kan zijn dat je bij een overstap onderweg in het hele traject een keer met andere voorwaarden akkoord bent (moeten) gaan en het daarin gestaan heeft.

Maar laat ze dat dan maar aantonen zou ik zeggen.

Netjes antwoorden dat je helemaal niet te beroerd bent het te voldoen, mits ze kunnen overhandigen waarom ze er recht op denken te hebben. Voorwaarden veranderingen en email correspondentie bijvoorbeeld van jou waar je akkoord geeft hierop. 'Stilzwijgend akkoord geven' bestaat natuurlijk niet, maar het kan wel dat je akkoord bent gegaan op het moment dat je via Dutchweb online ging bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-05-2006 21:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 2 Laatste