[P4C800 Dlx + P4 3GHz HT] PC valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

• Rennie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 09:50
Sinds een paar weken valt mijn pc soms zomaar uit. Het is vrij random. Hij is uitgevallen terwijl ik gewoon aan het internetten was of tijdens het spelen van half-life of net nadat ik daar mee gestopt was. Soms kan ik half-life voor 2 uur spelen zonder dat ie uitvalt en soms valt al na een half uur uit.
Laatst had ik al een Topic geopend dat ik last had van hoge cpu temperaturen. Ik had toen alleen geen last van uitvallers. Verder heb ik niks veranderd aan mijn processor . Wel heb ik sinds kort een extra harde schijf erin zitten, sindsdien heb ik volgens mij die uitvallers (kan niet helemaal goed zeggen, maar iig niet ervoor). Deze pc heb ik al meer dan een jaar en er is sindsdien niks aan mijn cpu of cpufan veranderd, ik zou het dus raar vinden als het aan temperaturen lag.
Ik denk zelf eigenlijk dat het een power probleem is aangezien ik het probleem heb sinds ik die extra HD heb. Er zit inmiddels ook aardig wat in.
Zag in een of ander topic dat je voor een p4 met mobo al wel 300 wat moet rekenen, voor videokaarten 50 watt en per hd 10 watt. dan zou ik op 390watt verbruik komen met een 350 watt voeding. Weet niet of dit een reeele berekening is. Graag jullie mening hierover

Hardware:
350Watt Levicom Voeding
P4 3ghz HT
Asus p4c800 deluxe
asus geforce fx 5900
Corsair Twinx 2x512 geheugen.
4 WD harde schijven (2x120 1x80 1x200)
2 dvd spelers
3com netwerk kaart
audigy 2 geluidskaart
cpu fan
case fan
1 ccfl
led case voetjes

Edit: geheugen vergeten erbij te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Rennie op 02-01-2005 12:30 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik denk dat je het zowieso in de richting van je psu vermogen of storing door een apparaat moet zoeken. Haal om te beginnen die ccfl er eens uit. Die krengen willen nog wel eens voor instabiele voltages zorgen.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
voeding te zwak denk ik

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat een goede methode is om te kijken of je voeding idd te zwak is. Download een stress-test of een burn in test van bijvoorbeeld http://www.passmark.com/download/index.htm.

Ontkoppel dan bijvoorbeeld de 3 andere hdd's dan je systeemdisk en eens kijken hoelang ie het volhoudt. Kijk daarna eens met afwisselend meer of minder hardware of dit invloed heeft op die spontane reboots.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-08 17:35

Snippertje

Light up your life

Geheugen timings te strak? Had ik ook een x dan boot die random.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Rennie
Kheb een soort van test gedaan. Gister heb ik helemaal geen spelletje ofzo gespeeld, toen niks aan de hand, vandaag weer half-life gespeeld, na ik gok iets van 2 uur ofzo ging ie weer zomaar uit.
Ook vandaag even een sisoft burn-in test gedaan, toen ging ie ook uit.
Wat ik ook al in mijn andere topic van laats suggereerd is dat misschien mijn sensor kapot is. Zou het kunnen dat de pc zichzelf uitschakelt als ie 80 graden gegistreerd terwijl dit ook gewoon fout zou kunnen zijn?
Nog iets anders een van de led'jes in mijn case foutjes die knippert ook. Kan natuurlijk gewoon kapot zijn, maar kan dit ook een teken zijn van te weinig power?

• Rennie
Razor.Timo schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:30:
Geheugen timings te strak? Had ik ook een x dan boot die random.
Denk het niet, kheb al vanaf het begin dezelfde timings. Nooit eerder dit probleem dus gehad.

• Rennie
under-world schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:24:
Wat een goede methode is om te kijken of je voeding idd te zwak is. Download een stress-test of een burn in test van bijvoorbeeld http://www.passmark.com/download/index.htm.

Ontkoppel dan bijvoorbeeld de 3 andere hdd's dan je systeemdisk en eens kijken hoelang ie het volhoudt. Kijk daarna eens met afwisselend meer of minder hardware of dit invloed heeft op die spontane reboots.
Hmmm ja dat is inderdaad een goede manier, dat ga ik eens proberen.

Verwijderd

Om de mening van andere kracht bij te zetten, ik denk dat je voeding het idd allemaal niet meer trekt.

• Rennie
Mja dat denk ik dus ook, gister avond LOTR zitten kijken op dvd, viel ook gewoon weer uit. En dat trekt echt niet veel processor performance, had ook een cpu monitor draaien en die vond dat me processor 55 graden was dus het kan bijna niet aan de temperatuur liggen, tenzij me bios sensor zo naar de kloten is dat ie hem uitschakelt.
Als je btw je biostempmonitor uitschakelt, schakel je dan ook je warmte beveiliging uit die op de p4's zit??

[ Voor 3% gewijzigd door Rennie op 02-01-2005 11:06 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik ben sinds kort ook theoretisch eigenaar van zo'n bord :/

Ik was aan een nieuwe pc toe, dus ik wat lekkere dingen uitzoeken. Dat moederbord, 1gb geheugen, 3GHz p4 1MB/800MHz, Antec Trueblue 480W voeding erbij, netjes in een Antec Performance One ingebouwd... Perfect

Na een paar uur aan gestaan te hebben (windows install, backup terugzetten... etc.) was ik in windows wat bestanden aan het verwijderen. Daar gebeurde hetzelfde. De pc sprong spontaan uit. Toen ik hem weer aanzette deed hij meteen hetzelfde. Ik zag een flits van het post-scherm en dat was het.

Nu ligt het sinds 13-12 bij de importeur, die is nogsteeds bezig uit te zoeken of het niet aan de gebruiker ligt.

Als je nog garantie hebt en je kunt hem terugsturen, zou ik dat doen. Laat hun het maar oplossen...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Rennie
Winkelgarantie heb ik niet meer denk ik, das meestal een jaar toch. Moederbord zit verder 3 jaar garantie op dus dat heb ik wel, maar dit zou gewoon een goed bord moeten zijn, echt superveel mensen hebben em, recensies etc zijn ook supergoed. En ik kan verder echt niet zo lang zonder pc zitten, gaat gewoon niet. Ook nodig voor studie etc.

• Rennie
Oke ik heb ff getest. 1 Hd losgehaald, casevoetjes en ccfl. Toen weer half-life2 gespeeld, ging nog steeds uit. Denk dus dat we kunnen vaststellen dat het niet aan de voeding ligt.
Vanmorgen ff burn in test van sisoft gedaan, ging weer uit, temperaturen volgens asusprobe waren 86 :|
Snap niet hoe ik deze hoge temperaturen krijg als deze uberhaupt kloppen! Hoe kan ik nou eerst een jaar geen problemen hebben en dan ineens wordt alles te heet en gaat het uit, dat kan toch niet???...
En het rare is dus dat ie ook al verscheidene keren is uitgegaan terwijl ik geen processor performance gebruikte, aarn warmte zou het dus ook niet kunnen liggen lijkt mee..
Is me processor misschien gewoon gaar? Of me mobo?

• Rennie
Iemand nog andere iedeeen wat het probleem kan zijn?
Dit begint echt heel irritant te worden namelijk.

Verwijderd

Ik heb ook een P4C800 deluxe met een P3.2 Ghz draaien, en ik heb er ook last van. Ik heb al een nieuwe psu (tagan 420) er in, daar ligt het dus niet aan. Heb al een nieuwe cpu koeler besteld maar die is nog niet binnen. Ik krijg er last van als ik de cpu stress. Dan vliegt de temo van een 42 graden naar de 55. Ik zou zeggen het is de temp, maar ik heb er een de standaard Intelcooler opgehad en dat ding vloog dan naar de 66 graden voordat de cpu er mee kapte. Ik weet dat prescott erbij 67 uitknalt, maar nu al bij 55 graden?

Als ik GoT doorzoek hebben een hoop mensen die een p4C800 hebben problemen zoals spontane uitval of vastlopers. Is er soms een designfout in geslopen?

Meer mensen problemen zoals spontane uitval van hun pc?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
probeer een bios update... , meschien leest je sensor de temps verkeerd uit , of de fan speed's ( beveiliging )... ik heb dat bord zelf niet , maar ik zou eerst aan raden bios update te proberen !

Verwijderd

Hmmm, het is echt stom toeval dat ik dit topic tegenkom.
Ik heb zelf ook 'n P4C800 dlx (dus niet de -e) met een 2,4 Ghz proc erin die op 2,67 loopt. Ik heb em nu ruim anderhalf jaar en hij is laatst (3 weken terug ongeveer) ook 'n keertje spontaan uitgegaan. Ik dacht dat het toen aan de temp. lag omdat ik toen de hele dag had zitten gamen, en mijn kamertje pot dicht en de verwarming heel hoog :P Verder heb ik nooit van zoiets last gehad.
Pagina: 1