Ik ben van plan om aan mijn eerste casemod te gaan beginnen, graag wil ik dit ook goed aanpakken zodat ik niet in 1x flop
. Vandaar enkele vragen.
Plan:
Het zelf bouwen van een router die het internetverkeer gaat verdelen over 2, via UTP aangesloten, computers en enkele wireless clients.
Hardware:
De volgende hardware heb ik op het oog om het project uit te voeren.
Software:Nu komen de vragen
, misschien niet allemaal puur CME maar hopelijk weten jullie een antwoord.
* Om ruimte te besparen wil ik de voeding van zijn behuizing strippen, is dit zonder gevaar te doen? Kan de voeding zonder de ijzeren kap eromheen draaien zodat de router compacter kan worden?
* Ik wil graag via de wireless USB stick clients laten connecten met de router, is dit voldoende of zal ik een antenne oid moeten bouwen?
* Is het mogelijk om de voeding passief te gaan coolen?
Ik ben van plan de casing van hout te maken, mijn doel is zo compact mogelijk te blijven. Het moederboard is al erg klein en omdat ik geen videokaart e.d. gebruik kan ik de voeding dicht op het moederboard plaatsen. (hoop ik
)
Plan:
Het zelf bouwen van een router die het internetverkeer gaat verdelen over 2, via UTP aangesloten, computers en enkele wireless clients.
Hardware:
De volgende hardware heb ik op het oog om het project uit te voeren.
- Intel Pentium 200 MMX
- PC Chips M537 moederboard (met USB)
- 4x16 MB EDO of 2x32 MB SD-RAM
- Realtek netwerkkaart met ingebouwde hub (4 ports)
- 260 MB harddisk harddisk overleden, wordt andere
- Wireless LAN stick(USB)
Software:Nu komen de vragen
* Om ruimte te besparen wil ik de voeding van zijn behuizing strippen, is dit zonder gevaar te doen? Kan de voeding zonder de ijzeren kap eromheen draaien zodat de router compacter kan worden?
* Ik wil graag via de wireless USB stick clients laten connecten met de router, is dit voldoende of zal ik een antenne oid moeten bouwen?
* Is het mogelijk om de voeding passief te gaan coolen?
Ik ben van plan de casing van hout te maken, mijn doel is zo compact mogelijk te blijven. Het moederboard is al erg klein en omdat ik geen videokaart e.d. gebruik kan ik de voeding dicht op het moederboard plaatsen. (hoop ik
[ Voor 3% gewijzigd door Spixo op 01-01-2005 19:11 ]