Toon posts:

bios verandering, pc dood

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net een instelling van mijn bios gewijzigd (ik ben geen kenner hiervan) en ik heb een of andere frequentie hoger gezet met de gedachte dat ik het aantal mhz omhoog kon krijgen. Toen wilde ik mijn pc opnieuw opstarten maar hij deed helemaal niets oftewel ik kreeg het bericht "no signal input".

Ik kan dus niet eens mijn bios in, ik heb de batterij er al een minuut of 10 uit gelaten in de hoop dat hij ging resetten, niets geholpen. Ik heb alle jumpers een keertje verzet, aangezet, teruggezet, maar weder niets. Ik kan de cmos jumper ook niet gevonden krijgen

Er gaat ook een rood lampje branden wat het normaal volgens mij niet deed (maar ik heb niet elke keer in mijn kast gekeken toen hij het wel deed dus kan het ook mis hebben.)

Wat is het voor moederbord? Goede vraag ik zie eigenlijk weinig tot niets.

1 sticker met AWARD 1998 PCI PNP 686 269023130
1 sticker met 7AJA0/100-E100A UA9955- v4.0 09/19/200-4807
en een chip met VIA ..... erop

Kan het zijn dat mijn moederbord echt "dood" is en zo ja hoe weet ik dat zeker?
Of is het zo dat dit redelijk simpel is op te lossen?

Ik heb deze post maar onder overklocking gezet omdat ik anders niet wist waar die onder moest.

Groetjes

Ltd.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Cmos zit meestal onder het batterijtje ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ATX stekker eruit => Bios Batterij eruit => Power button 20 seconden iindrukken => Pootjes batterij houder kortsluiten met bv schroevendraaier => Batterij erin

En je bios is gegarandeerd gereset :)

[ Voor 29% gewijzigd door Atlas op 30-12-2004 22:16 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
daar zit mijn agp slot onder... dus dat wordt hem niet toch bedankt voor je post.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
een kleine zoektoch op google doet mij veronderstellen dat het hier gaat om de Chaintech 7AJA0

heb je het boekje nog? daar staan ig dingetjes als lampjes enzo
zomaar jumpertjes verzetten is niet echt slim om te doen, zeker niet als je niet weet wat ze doen. Ik zou zeggen probeer garantie te claimen (als je dat nog heb) en anders iig eerst even wat boekjes lezen ipv zomaar wat doen

desnoods zijn er ook nog dingen als winkels waar ze dit soort dingen kunen doen hoor ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BasieP schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:17:
een kleine zoektoch op google doet mij veronderstellen dat het hier gaat om de Chaintech 7AJA
Zonder 0 als het goed is :)

Verder vraag ik me af of je je monitor wel hebt aangesloten ?? Kan gebeuren...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hij zal misschien gereset zijn maar hij doet het nog steeds niet?

Groetjes

Ltd.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:17:
een kleine zoektoch op google doet mij veronderstellen dat het hier gaat om de Chaintech 7AJA0

heb je het boekje nog? daar staan ig dingetjes als lampjes enzo
zomaar jumpertjes verzetten is niet echt slim om te doen, zeker niet als je niet weet wat ze doen. Ik zou zeggen probeer garantie te claimen (als je dat nog heb) en anders iig eerst even wat boekjes lezen ipv zomaar wat doen

desnoods zijn er ook nog dingen als winkels waar ze dit soort dingen kunen doen hoor ;)
heb die pc via marktplaats gekocht dus garantie tot om de hoek :)

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:18:
[...]

Zonder 0 als het goed is :)

Verder vraag ik me af of je je monitor wel hebt aangesloten ?? Kan gebeuren...
monitor is zeker wel goed aangesloten maar je hoort hem ook niet verder laden, normaal krijg je wat piepjes ofzo of een tikje maar nu hoor je alleen de hardeschijven en de fans.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
als het om dit moederbord Chaintech 7AJA0 ff op de site van Chaintech kijken en dan kun je daar vinden hoe het moederbord gereset moet worden.. in die handleidingen van de moederborden kun je ook wel zien of de layout van het moederbord hetzelfde is.. moet je wel lukken hoor .

PS als er inderdaad winkels voor zijn zou tweakers overbodig zijn.. lijkt mij dat de TS iets kan leren als wij hem helpen en als hij goed zoekt ..

Vol vertrouwen hier joh.. ik bouw op je dat je dit moederbord aan de gang krijg dus stel me niet teleur :D

[ Voor 33% gewijzigd door QSYS op 30-12-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je met 100% zekerheid stellen dat het moederbord dood is? Want volgens mij is dat namelijk het geval (weet het niet zeker maar heb zon gevoel.)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ik zou ff een CMOS reset proberen.

Als je een boekje van je mobo hebt staat het daar in. Meestal is het een kwestie van batterij erut en jumpertje verplaatsen of met iets anders contact tussen 2 pinnetjes maken (wel de goede natuurlijk).

Als je het boekje niet meer hebt: meestal staat merk en type van et moederbord ook wel ergens op je mobo geprint, tussen de PCI sloten of anders misschien een stickertje. Als je et merk + type mobo gevonden hebt kan je op internet de manual vast wel downloaden.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 19:16
niet doemdenken, niet van het slechste uitgaan en vooral doen wat je gevraagd wordt, dan komt alles goed :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tao

DPC DE_KOMETEN

quote:
monitor is zeker wel goed aangesloten maar je hoort hem ook niet verder laden, normaal krijg je wat piepjes ofzo of een tikje maar nu hoor je alleen de hardeschijven en de fans.
unquote

Als je dit hoort, dan izzie zeker niet dood. Dan zou er namelijk niks meer reageren, en op zeker niet die fans :)
Lees ook eens de faq 'Hangen en Opstartproblemen' op GoT:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En probeer eerst eens je cmos te resetten m.b.v. de eerder genoemde tibz...

Diablo3

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Computer uit, HOME toets ingedrukt houden en computer aanzetten.

Kan ook wel eens de END toets zijn :D

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij sommige moederborden kan je dit soort dingen resetten door bv. Insert ingedrukt te houden en tegelijk op reset te drukken. Tenminste, bij mijn oude A-Open AK72 wel.

Edit: Jah, HOME of END kan ook :D .

[ Voor 11% gewijzigd door Expander op 30-12-2004 22:43 ]

Expanding the inexpandable

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:12:
Beste mensen,

Ik heb net een instelling van mijn bios gewijzigd (ik ben geen kenner hiervan) en ik heb een of andere frequentie hoger gezet met de gedachte dat ik het aantal mhz omhoog kon krijgen. Toen wilde ik mijn pc opnieuw opstarten maar hij deed helemaal niets oftewel ik kreeg het bericht "no signal input".

Ik kan dus niet eens mijn bios in, ik heb de batterij er al een minuut of 10 uit gelaten in de hoop dat hij ging resetten, niets geholpen. Ik heb alle jumpers een keertje verzet, aangezet, teruggezet, maar weder niets. Ik kan de cmos jumper ook niet gevonden krijgen

Er gaat ook een rood lampje branden wat het normaal volgens mij niet deed (maar ik heb niet elke keer in mijn kast gekeken toen hij het wel deed dus kan het ook mis hebben.)

Wat is het voor moederbord? Goede vraag ik zie eigenlijk weinig tot niets.

1 sticker met AWARD 1998 PCI PNP 686 269023130
1 sticker met 7AJA0/100-E100A UA9955- v4.0 09/19/200-4807
en een chip met VIA ..... erop

Kan het zijn dat mijn moederbord echt "dood" is en zo ja hoe weet ik dat zeker?
Of is het zo dat dit redelijk simpel is op te lossen?

Ik heb deze post maar onder overklocking gezet omdat ik anders niet wist waar die onder moest.

Groetjes

Ltd.
dat is meestal een hele geschikte manier om je bios (chip?) te doden en mogelijk het mobo. De bios reset jumper op de reset hebben staan en dan opstarten is ..... heeeeeeeel fout ... bij sommige mobo's valt t mee bij sommige niet :|

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual weten te downen (lekker die taiwanese sites) Maar goed jumpers staan allemaal goed, cmos gereset en nog steeds niets doen....

Iemand een ideeetje??

oh ja end en home toets ook geprobeerd net zoals de rest van de tips :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nou al zo ver dat hij een paar piepkes geeft en iets verder komt met laden (althans dat hoop ik aangezien hij nu begint te piepen) alleen ik heb nog steeds geen beeld om een of andere vage reden en ik "hoor"" alleen piepjes en verneem niets

Dit is voor degene die aan het meedenken zijn hahaha :D

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
http://mobokive.dyndns.or...h/manuals/7xxxx/7aja0.exe

Controleer of alle jumpers in de standaard positie staan en voer dan een cmos clear uit volgens de instructie (aangenomen dat dat er in staat). Werkt dat niet, dan vrees ik dat je bijv. je bios gemold hebt.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 12:24
Afbeeldingslocatie: http://img61.exs.cx/img61/9233/cmosresetsmall2pt.jpg

Dat is dus de CMOS reset op jouw mobo :)

Manual is hier te vinden (exe, pakt uit in 8 PDFs).

Edit:
Te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mattiwatti op 30-12-2004 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
mattiwatti schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:01:
[afbeelding]

Dat is dus de CMOS reset op jouw mobo :)

Manual is hier te vinden (exe, pakt uit in 8 PDFs).

Edit:
Te laat :P
Deze had ik al gevonden en ik heb dat al geprobeerd. Het is wel bijna mijn moederbord maar net niet helemaal, er zitten bij mij bijvoorbeeld maar 1 zon flash chip ipv 2 (schijnt dat je met 2 biossen kunt opstarten) maar dat is bij mij dus niet en ik mis nog een aantal jumpers (audio ofzoiets)

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

tot hier ben ik.

CMOS gereset (als het goed is) alle jumpers goed gezet.

Met opstarten hoor ik nu 1 lange piep meteen gevolgd door 2 korten. Hij leest mijn diskette drive (als ik er een diskette in doe kan ik het horen). Ik kan alleen nog steeds helemaal niets zien op mijn beeldscherm.

Op het moment dat ik hem aanzet stopt hij ook meteen na het lezen van mijn diskette drive.

Ik zit nu echt vast en zie momenteel geen lichtpuntje meer dat ik kan proberen... Hint hint hint

btw dat rode lichtje blijft nog steeds branden naast mijn geheugenbank..

Btw op het moment dat mijn bios om een of andere reden dood is kan ik hem dan nog wel op een of andere manier flashen??.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 23:32 ]

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:20
hmm, dat zou wel eens kunnen betekenen dat er een ander onderdeel dood is, het is misschien wat lastig maar probeer aan andere onderdelen te komen zodat je dingen kan uitsluiten, misschien had je het zaakje zover geclocked dat er iets is doorgefikt, geheugen, proc, vidkaart, en ja misschien toch je mobo, probeer wat zaken uit te sluiten

Adjust non olet, plerumque...

• Cybersijp
  • Laatst online: 08-02 15:57
Ltd,

Check even de betekenis van de "piepjes"die je hoort in de online gevonden manual van je Mobo. Meeste mobo's geven vaak met piepcodes door wat er aan schort.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Normaal zou je na een TE verre overclock met een BIOS reset een MOBO weer op default krijgen. Maar het vermoeden dat je alle jumpers omgezet c.q PC aangezet had is niet zo'n strakke actie.
Weet je nog welke handeling je precies in de BIOS had gedaan?...

Dit is nou de beroemde tweakers leerschool...Ook hier zijn in het verleden een aantal MOBO's, VGA's en CPU naar de eeuwige hardwarevelden toe gegaan.
Maar daar leer je van >:) Mijn advies is: Veel lezen, lezen..en dan proberen!!!

Wat je mobo betreft ik weet het niet. Helemaal dood is tie niet omdat je fan's nog draaien maar als de reset niet lukt, vrees ik het ergste

Tubes....It's what make music music!

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06-2025

XII

Begint, eer ge bezind

Heb je het geheugen er al uit en in gedaan?

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Verwijderd

Topicstarter
Cybersijp schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:30:
Ltd,

Check even de betekenis van de "piepjes"die je hoort in de online gevonden manual van je Mobo. Meeste mobo's geven vaak met piepcodes door wat er aan schort.
helaas staat er niet in.. thx voor de post.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Soortgelijk verhaal hier gehad, heb volgens mij hetzelfde mobo. Rode lampje brandt altijd. Mijn ervaring is dat een start ZONDER bios battery EN geheugen de OC settings wil resetten. Het zou ook kunnen dat je processor nu op een verkeerde bussnelheid staat waardoor deze onjuist functioneerd, je zou nog eens naar een proc met die instellingen kunnen kijken, dan booten en in het bios de default settings instellen.

Verwijderd

Topicstarter
XII schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:34:
Heb je het geheugen er al uit en in gedaan?
net geprobeerd maar niet geholpen, toch bedankt voor de post.

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:39:
Soortgelijk verhaal hier gehad, heb volgens mij hetzelfde mobo. Rode lampje brandt altijd. Mijn ervaring is dat een start ZONDER bios battery EN geheugen de OC settings wil resetten. Het zou ook kunnen dat je processor nu op een verkeerde bussnelheid staat waardoor deze onjuist functioneerd, je zou nog eens naar een proc met die instellingen kunnen kijken, dan booten en in het bios de default settings instellen.
zou nog eens naar een proc met die instellingen kunnen kijken, dan booten en in het bios de default settings instellen

bedoel je hiermee dat ik een processor moet zoeken met die instellingen, instaleren, booten etc. ??

Wat zijn OC settings??

en het zou heel goed kunnen dat ik de verkeerde bussnelheid heb ingegeven maar dit is toch een CMOS setting die gereset zou moeten worden dmv van jumper verzetten (zoals ik al gedaan heb)???

geheugen eruit gehaald, batterij eruit gehaald, geen resultaat...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 23:53 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gevonden met google:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Award BIOS Beep Codes 
Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 
seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses 
beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award 
BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high 
pitched repeating beep while the computer is running. 

BEEP CODE                          MEANING                    POSSIBLE CAUSE 
 1 Long, 2 Short                    Video adapter failure      Bad video adapter 
 Repeating (Endless loop)           Memory error               Bad memory or bad connection 
 1 Long, 3 Short                    Video adapter failure      Bad video adapter or memory 
 High freq. beeps (while running)   CPU is overheating         CPU fan failure 
 Repeating High, Low beeps          CPU failure                Bad processor

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Trek je AGP videokaart er eens uit en start hem eens op, zal fout piepjes geven. Hierna stroom er weer af en Videokaart er weer in en booten. Anders even een PCI videokaartje opsnorren en hier een keertje mee booten. Heb niet voor niets nog zo een "rescue" kaartje liggen. Heeft mij al meerdere keren geholpen.

Edit: Zie inderdaad de post hierboven, mooi overzichtje

[ Voor 11% gewijzigd door BN op 30-12-2004 23:53 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Lang-kort-kort is idd universele piep voor vidkaart probleem. Duw je videokaart eens wat aan. Dit lost dat probleem meestal wel op. Haal anders je videokaart er eens uit en stop hem er opnieuw in.

tvw

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Waarschijnlijk heb je met je overclock actie je videokaart gemold.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
iets schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:55:
Lang-kort-kort is idd universele piep voor vidkaart probleem. Duw je videokaart eens wat aan. Dit lost dat probleem meestal wel op. Haal anders je videokaart er eens uit en stop hem er opnieuw in.
Mannen (en of vrouwen) het laatste drempeltje is genoment, Echt superbedankt voor de alles posts en die laatste met het schemaatje van die biepjes, wilde mijn nieuwe geforce 5200 huppeldepup er al insteken maar heb daar maar mee gewacht. Omdat ik het moederbord had los gehaald en talloze keren de videokaart erin en eruit heb gehaald zat deze niet meer goed op zijn plaats (omdat het moederbord meeveerde, omdat deze nog niet goed vast zat).

Mensen ik ben u alleen zeer maar dan ook zeer dankbaar (je wilt echt niet weten hoeveel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Topic kan (Gelukkig) gesloten worden!!

Groetjes allemaal en een zeer prettige jaarwisseling!!!!!!!!!!!!!

Ltd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 00:23 ]

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Mooi :) gebruik volgende keer graag de editknop Ltd., meerdere berichten onder elkaar staat niet zo netjes ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.