Ik heb internet van XS4ALL, en dit gedeeld met de buurman dmv. speedtouch 510 en daarachter een simpele 4 poorts switch, is het nou mogelijk om de verbinding van de buurman maar een maximale snelheid te geven dmv, instelling op het modem of met een programma?
Voor de router kan ik enkel nope zeggen. Als je je computer als router wilt gebruiken dan gok ik dat die programma's er wel zijn.
Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt? Ik zit in een studenhuis, met nog vijf anderen, op een gedeelde ADSL verbinding (2240/416) op een Speedtouch en heb voor p2p programma's wat voorwaarden.
Voor Kazaa Light: niet sharen. De client is niet te trimmen anders dan via upload beperking en dat is te weinig.
Voor E Mule: max gelijktijdige verbindingen op 75 en de upload op 10 kB/s.
Routers zoals deze managen maximaal 256 verbindingen tegelijkertijd. Voor een p2p client is max verbindingen limiet van 150-200 een goede. Er zitten twee mensne die E Mule gebruiken bij mij op het netwerk.
Dit is voorlopig goed werkbaar. De surfsnelheid is goed en de response iets trager maar nog steeds snel genoeg.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt? Ik zit in een studenhuis, met nog vijf anderen, op een gedeelde ADSL verbinding (2240/416) op een Speedtouch en heb voor p2p programma's wat voorwaarden.
Voor Kazaa Light: niet sharen. De client is niet te trimmen anders dan via upload beperking en dat is te weinig.
Voor E Mule: max gelijktijdige verbindingen op 75 en de upload op 10 kB/s.
Routers zoals deze managen maximaal 256 verbindingen tegelijkertijd. Voor een p2p client is max verbindingen limiet van 150-200 een goede. Er zitten twee mensne die E Mule gebruiken bij mij op het netwerk.
Dit is voorlopig goed werkbaar. De surfsnelheid is goed en de response iets trager maar nog steeds snel genoeg.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Heb hier zeker wat aan, bedankt!
Dat wordt dus mijn servertje gaan configureren, heb nog zon bakkie staan met server 2003 erop.
Ben er nog niet erg bedreven in, weet iemand nog wat handige online uitleg of flowschema's voor netwerken?
Dat wordt dus mijn servertje gaan configureren, heb nog zon bakkie staan met server 2003 erop.
Ben er nog niet erg bedreven in, weet iemand nog wat handige online uitleg of flowschema's voor netwerken?
EricJH als je emule op upload 10 kb/s zet dan wordt je dwonload ook geknepen, lijkt me slimmer op 1 emule client op 20kb/s te laten draaien ipv 2 op 10kb/s dan wordt je namelijk niet geknepen....
Het laaste wat ik in de handleiding van E Mule gelezen heb is dat 10 Kbytes/s de ondergrens is voor ongeknepen download. Met deze instelling kunnen twee man altijd E Mule draaien zonder dat de iedereen er noemenswaardige last van heeft met surfen. En dan er zelfs nog een Kazaa light zonder sharing naast draaien.Mr_gadget schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:35:
EricJH als je emule op upload 10 kb/s zet dan wordt je dwonload ook geknepen, lijkt me slimmer op 1 emule client op 20kb/s te laten draaien ipv 2 op 10kb/s dan wordt je namelijk niet geknepen....
Eventueel kun je ook een Draytek Vigor 2600+ (wel de plus-versie, de normale versie ondersteunt het niet en is ook niet meer leverbaar bij de importeur) kopen om je Speedtouch te vervangen. Die heeft namelijk ook een 4 poorts switch, maar mét bandwidth management
(ook met VLAN overigens)
Owja, die werkt niet met ISDN via KPN ofzo. Maar als je via POTS werkt zit je altijd goed
Owja, die werkt niet met ISDN via KPN ofzo. Maar als je via POTS werkt zit je altijd goed
[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 31-12-2004 17:45 ]
Je zou ook eventueel nog voor m0n0wall (http://m0n0.ch/wall/) kunnen gaan, een totaal pakketje wat je op een bakje kunt gooien...Osiris schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:44:
Eventueel kun je ook een Draytek Vigor 2600+ (wel de plus-versie, de normale versie ondersteunt het niet en is ook niet meer leverbaar bij de importeur) kopen om je Speedtouch te vervangen. Die heeft namelijk ook een 4 poorts switch, maar mét bandwidth management(ook met VLAN overigens)
Linux bakkie met bandwidth management tussen je buurman en je switch gooien lijkt me het slimst ja
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mjah, 't nadeel is dan wel dat je weer altijd een PC aan hebt staan.. Een alles-in-één-oplossing is simpeler te onderhouden en vreet minder stroom/ruimte
Eensch, maar is wel goedkoper @ the moment zeg maar... vooral als je ergens een oude laptop hebt ofzoOsiris schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:18:
Mjah, 't nadeel is dan wel dat je weer altijd een PC aan hebt staan.. Een alles-in-één-oplossing is simpeler te onderhouden en vreet minder stroom/ruimte
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Pak dan een 2500.Osiris schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:44:
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als je ISDN via KPN hebt moet je idd wel. Anders zou ik toch de 2600 nemen, aangezien die een grotere range aan producten heeft in de 2600-reeks
Volgens mij zou elke router die QoS biedt iig jouw computer betere rechten kunnen biedenVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:35:
Ik heb internet van XS4ALL, en dit gedeeld met de buurman dmv. speedtouch 510 en daarachter een simpele 4 poorts switch, is het nou mogelijk om de verbinding van de buurman maar een maximale snelheid te geven dmv, instelling op het modem of met een programma?
offtopic:
Even een offtopic vraagje. In de algemene voorwaarden van XS4ALL staat o.m.
4.5 Het is de klant niet toegestaan zijn of haar account, de handleiding of andere uit de overeenkomst voortvloeiende rechten aan derden over te dragen of aan derden in gebruik te geven, tenzij XS4ALL hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming heeft gegeven.
Ben je nu wel legaal bezig ( je geeft je verbinding in gebruik aan derden = je buurman ) ? Of lees ik dat verkeerd?
Het is misschien muggenziften, maar ik ben hier ook wat aan het kijken voor mogelijkheden om zaken te delen, en als ik me niet vergis varieren providers heel sterk in het wel of niet toelaten voor zoiets.
Uiteraard is de kans -wanneer het idd niet is toegestaan- zeer gering, het gaat me er ook niet om om je te bekritiseren, alleen zelf wil ik iig volgens de regels handelen.
4.5 Het is de klant niet toegestaan zijn of haar account, de handleiding of andere uit de overeenkomst voortvloeiende rechten aan derden over te dragen of aan derden in gebruik te geven, tenzij XS4ALL hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming heeft gegeven.
Ben je nu wel legaal bezig ( je geeft je verbinding in gebruik aan derden = je buurman ) ? Of lees ik dat verkeerd?
Het is misschien muggenziften, maar ik ben hier ook wat aan het kijken voor mogelijkheden om zaken te delen, en als ik me niet vergis varieren providers heel sterk in het wel of niet toelaten voor zoiets.
Uiteraard is de kans -wanneer het idd niet is toegestaan- zeer gering, het gaat me er ook niet om om je te bekritiseren, alleen zelf wil ik iig volgens de regels handelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Brobbel op 01-01-2005 19:28 ]
Mmmmmm....idd, heb ik nog nooit gelezen. Eigenlijk ook nog nooit over nagedacht. Zou toch ook niet uit moeten maken, als ik iemand mijn snelle internetverbinding wil laten opvreten is dat toch mijn probleem? Waarschijnlijk niet maar ja....quote:
offtopic:
Heb dat van die mOnowall gelezen, interessant stukje softe ware....!
Heb mn bakkie klaar staan, ga er s mee aan de slag denk ik.
Ik vind dit niet offtopic imo.Brobbel schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:24:
offtopic:
In de FAQ van adsl op de xs4all site staat het duidelijker.
http://www.xs4all.nl/adsl...05159a2fdbd7#aansluiting9
foei dus.Mag ik, als ADSL-abonnee van XS4ALL mijn internetverbinding delen met anderen?
Nee, dat mag niet. Ieder abonnement van XS4ALL, inclusief het ADSL abonnment, is een persoonlijk abonnement. Klanten mogen hun internetaansluiting dus niet door derden laten gebruiken. Deze regel is opgenomen in artikel 4 lid 5 van de algemene voorwaarden van XS4ALL (voor de volledige tekst zie: http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html ). In één geval hoeft een klant zich niet strikt aan deze regel te houden: wanneer hij een partner en/of kinderen heeft die de aansluiting ook gebruiken. XS4ALL hanteert daarom een gedoogbeleid voor inwonende gezinsleden. Zij mogen via één abonnement op internet, ongeacht of dat via een computer of via een netwerkje van computers gebeurt. Zo valt de buurman bijvoorbeeld niet onder het gedoogbeleid van XS4ALL. Ook in studentenhuizen is het *niet* toegestaan met meerdere personen in het huis het abonnement te delen.
Pagina: 1