Met een 5.1 Setje Echt Dolby Surround Geluid krijgen

Pagina: 1
Acties:

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54
Hallo, ik heb een 5.1 setje gekocht en ik heb een 5.1 geluidskaart geintregeerd (?) in het moederbord (MSI K7N2 Delta 2), maar hoe krijg ik nu ECHT dolby surround geluid dus bijv: Een auto komt van rechts aanrijden dus je hoort het geluid ook op de rechter(front/rear)speaker. Er is mij gezegt dat ik dan een Ac3 decoder software op de pc moet installeren maar die software kan ik nergens vinden, kan iemand mij verder helpen of is hier een faq van(wat ik overigens niet gevonden heb)?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Installeer ffdshow, volgens mij zit daar een codec voor AC3 bij.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Eh, iedere DVD afspeelsoftware (PowerDVD / winDVD) kun je wel instellen op 5.1?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zoek even op ac3filter 0.70b

Tip: Sourceforge ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 29-12-2004 23:39 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

XanderH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:35:
Bij videokaarten en DVD spelers wordt meestal een OEM versie van PowerDVD of WinDVD meegeleverd, die ondersteunen allebei geen 5.1, alleen stereo.

Dan moet je dus de full version (geen OEM) hebben. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• thecompany
XanderH schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:35:
Maar heb je dan ook ECHT dolby surround geluid? Dus center voor meestal praten en de andere 4 voor geluid..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

thecompany schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:46:
[...]

Maar heb je dan ook ECHT dolby surround geluid? Dus center voor meestal praten en de andere 4 voor geluid..
Dolby 5.1 ja, maar dan moet je ook wel iets afspelen wat 5.1 geluid heeft.... bijv. een DVD... mp3tjes zijn geen 5.1.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:46:
[...]

Jup, tuurlijk heb je dan echt dolby surround geluid? :P

Ik snap je vraagstelling niet echt eigenlijk, als je insteld dat je 5.1 geluid wilt en je hebt een dolby digital source krijg je gewoon dat dolby digital geluid op je 5.1 setje... niets bijzonders als je het mij vraagt? :P

• thecompany
Nee je krijgt alleen dolby digital 5.1 als je een decoder daarvoor hebt anders hoor je nix uit de center speaker, met een decoder versta ik powerdvd 5/6. Maar waar moet je hem in powerdvd dan op zetten: dolby pro logic 11x of Clmei-2??

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:03:
Nee je krijgt alleen dolby digital 5.1 als je een decoder daarvoor hebt anders hoor je nix uit de center speaker, met een decoder versta ik powerdvd 5/6. Maar waar moet je hem in powerdvd dan op zetten: dolby pro logic 11x of Clmei-2??
Dat hele frame waar die 2 opties instaan (Audio Expansion) kun je uitvinken? Je hoeft alleen bij Speaker Environment in te stellen dat je 6 speakers hebt, dan zou het vanzelf goed moeten komen!

• thecompany
XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:05:
[...]

Dat hele frame waar die 2 opties instaan (Audio Expansion) kun je uitvinken? Je hoeft alleen bij Speaker Environment in te stellen dat je 6 speakers hebt, dan zou het vanzelf goed moeten komen!
Waar zie je die audio expansion staan dan? Ik heb powerdvd 6 en als ik bij instellingen audio open krijg ik output mode: heb ik op 6 speakers staan, maar wat moet je bij video enhancement instellen??

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:13:
[...]

Waar zie je die audio expansion staan dan? Ik heb powerdvd 6 en als ik bij instellingen audio open krijg ik output mode: heb ik op 6 speakers staan,
Dan zou het gewoon moeten werken dus...
maar wat moet je bij video enhancement instellen??
Dat maakt voor je geluid geen ene f*ck uit :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
speaker environment: 6 speakers
output mode: no effect
klik op knop advanced
--> dynamic range: quiet environment
LFE uitvinken
video enhancement: use color profile -> original

Zo zou ik het doen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Xander
  • Nu online
ShittyOldMan schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:30:
klik op knop advanced
LFE uitvinken
video enhancement: use color profile -> original

Zo zou ik het doen :)
Ja, klopt... alleen als hij speaker environment al op 6 speakers heeft staan zou het sowieso al moeten werken, en hij heeft kennelijk geen "echt" Dolby Surround geluid...?

• thecompany
XanderH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:34:
[...]

Ja, klopt... alleen als hij speaker environment al op 6 speakers heeft staan zou het sowieso al moeten werken, en hij heeft kennelijk geen "echt" Dolby Surround geluid...?
Wat bedoel je met hij heeft geen echt dolby surround geluid???? Met een dvd heb je tog dolby surround??

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:01:
[...]

Wat bedoel je met hij heeft geen echt dolby surround geluid???? Met een dvd heb je tog dolby surround??
Je stelt de vraag "maar hoe krijg ik nu ECHT dolby surround geluid", daaruit mag ik afleiden dat jij geen echt dolby surround geluid hebt? Hoe je dat bedoelt kun je beter aan jezelf vragen :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar is de DVD waarmee je dit test wel 5.1? Je kunt nog zo goed Dolby Digital output selecteren, maar als je DVD stereo is, doet je center idd nog niks :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• thecompany
Grrrrrene schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:16:
Stomme vraag misschien, maar is de DVD waarmee je dit test wel 5.1? Je kunt nog zo goed Dolby Digital output selecteren, maar als je DVD stereo is, doet je center idd nog niks :P
Nee mijn dvd is dolby digital 5.1 maar je krijgt tog niet direct dolby digital als je geen dolby digital decoder hebt? Met een decoder bedoel ik dus powerdvd. Zou ac3 filter helpen voor divx/xvid want daar zit ook vaak ac3 geluid in en bij ac3 filter kun je ook vanalles instellen: Dolby surround, 2.1 stereo maar wat betekend dit: 3/2+SW 5.1 channel?? Kun je daarmee ook met een xvid goeld dolby geluid krijgen?

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:41:
[...]

Nee mijn dvd is dolby digital 5.1 maar je krijgt tog niet direct dolby digital als je geen dolby digital decoder hebt? Met een decoder bedoel ik dus powerdvd.
PowerDVD kan inderdaad Dolby Digital signaal decoden, maar even voor de duidelijkheid: werkt je dvd met Dolby Digital geluid in powerDVD wél goed met 5.1 geluid dan, en probeer je nu alleen ditzelfde met DivX/XviD te bereiken?

• thecompany
Ik heb net een nieuw moederbord besteld die ik in de start post noemde maar die is niet op voorraad en dat duurt nog wel ff :( , maar ik was heel benieuwd naar het antwoord en xvid vind ik nog iets belangrijker en zou dat ook willen??

• Xander
  • Nu online
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:57:
Ik heb net een nieuw moederbord besteld die ik in de start post noemde maar die is niet op voorraad en dat duurt nog wel ff :( , maar ik was heel benieuwd naar het antwoord en xvid vind ik nog iets belangrijker en zou dat ook willen??
Eh, je hebt je moederbord nog nieteens, en toch vraag je hier al hoe het werkt terwijl je daar zelf serieus binnen een kwartiertje achterbent met simpel proberen :?

Je hebt iig AC3filter nodig voor bij XviD's, en voor DVD's kan PowerDVD (mits geen OEM dus) het prima, probeer het eerst eens als je je mobo binnenhebt? 8)7 Een beetje eigen inzet kan geen kwaad ofzo hoor :P

Verwijderd

Ik heb een probleem met mn 5.1 geluid. Mijn front L en rear L geven net hetzelfde geluid, net als mijn front R en rear R speakers. Vooral als ik DVD's bekijk met 5.1 geluid vind ik dit storend. Ik heb gezocht op dit forum maar niet direct iets gevonden. Is er soms een faq hierover? Ik gebruik geluidskaart van op het moederbord, dat is een MSI K8N Neo2 platinum editie (http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
thecompany schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:03:
Maar waar moet je hem in powerdvd dan op zetten: dolby pro logic 11x of Clmei-2??
dolby pro logic is niet hetzelfde als dolby digital/AC3...
ShittyOldMan schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:30:
klik op knop advanced
LFE uitvinken
LFE is toch een 'low frequency emitter' ? Neemt je .1 (subwoofer) niet die tonen over van de LFE als je die optie aangevinkt laat staan? Of is het juist andersom, dat die lage tonen pas naar je subwoofer gaan als je aangeeft dat je geen aparte LFE hebt? :)

[ Voor 50% gewijzigd door 1Mark op 02-07-2006 15:51 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
low frequency effects, als je deze in powerdvd aanvinkt stuurt hij deze naar de frontkanalen, zet je er geen vink bij dan wordt het gewoon als los kanaal doorgestuurd. Het is niet zo dat je met die vink de lfe aan of uit zet, maar enkel de mixdown naar je fronts zet je aan of uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1