Toon posts:

PCBox maken om DVD af te spelen op BBTV

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PCBox maken (min. P3) om DVD en DivX af te spelen op mijn TV. Ik zit nog met de videokaart die ik zal kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Matrox Millennium G450 DH. Ik hoor daar erg goed verhalen over. Alleen welk model moet ik nemen? Ik wil graag m'n PC kunnen booten m.b.v. de tv (is een breedbeeld Loewe 81 cm, de 5381 :9~) en zonder aparte monitor. Daar schijn je dan toch Dual Head voor nodig te hebben.

Deze videokaart schijnt ook erg goed te werken met een DVD speler. Probleem is alleen weer welk moet ik nemen? Ik wil 'm in ieder geval regio kunnen maken (of moet het al zijn) en hij moet niet te veel herrie maken. Rippen van DVD/Audio zal ik niet zo vaak doen en mag best wat langer duren.

Nu ik toch om advies vraag: iemand nog een suggestie voor een leuk geluidssysteempje? Gewoon iets van Sony kopen (840/940) of toch een geluidskaart in de PC? Wil eigenlijk ook wel graag MP3's afspelen (ik weet dat de Sony dat ook leuk doet, ook al is ie meer voor DVD geluid bedoeld).

TIA! Vincent.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Die G450 DH is een goede Keus.
Als je hem eerst ff met een normale monitor er bij aan installeert en vervolgens de DH mode op Clone zet en de 2e head op TV-Out. kun je gewoon booten zonder monitor. Zodra je machine in Windows is heb je beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. De videokaart wordt dus een Matrox, alleen de Marvel G450 eTV. Is namelijk tevens een videorecorder. De kaart is alleen nog niet leverbaar :(

Kan iemand mij nog helpen met de DVD speler? Ik weet dat de Pioneer, AOpen en Creative aardige drives hebben, alleen over de herrie maak ik mij zorgen. Ik wil geen opstijgend vliegtuig in mijn huiskamer hebben als ik naar Gladiator kijk.

Anyone?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
ik zou niet voor de g450 gaan die heeft problemen met de output naar de tv de performance gaat gigantisch naar beneden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 12:45 schreef harryslinger het volgende:
ik zou niet voor de g450 gaan die heeft problemen met de output naar de tv de performance gaat gigantisch naar beneden
Harry, maakt dat wat uit als het een doos is die alleen naast m'n tv staat er verder niets anders doet dan DVD/DivX afspelen.

Ik vind de beeldkwaliteit het belangrijkste...of zijn daar volgens jouw betere kaarten voor????

Verwijderd

Is dit een prestige zaak of wil je goedkoop dvd's kijken??

Want als het dat laatste is, kan je beter een standalone cd-speler nemen.......ik heb er 1 voor 499,- zit alles op regiovrij,ac3 etc etc etc en doet het echt perfect!!

Maar voor als je zelf wilt bouwen.....en je weet niet welke dvd moet je eens kijken op:
http://www.7thzone.com/

suc6

Verwijderd

Moet uiteraard een dvd-speler zijn!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Overde matrox, je kan ook de oude versie nemen;
De Matrox Marvel G200 VE, of de Marvel G400.
Kwa capture zijn de G200 en G400 gelijk (dus de G450 denk ik ook) alleen andere graphics natuurlijk.

Van de Marvel G200 weet ik dat je bij de driver install kan zeggen dat de out poort al bij booten aanstaat.
Oftewel de tulp krijgt direct signaal.
Nadeel is, dat je dan je BIOS niet op het scherm ziet.
VWB de DVD zou ik er een H+ bijzetten, hoe je niet perse een P3 te nemen, maar is een Celly ook voldoende.

* Koffie loopt ook al een hele tijd met dit id rond, maar dan in een zo plat mogelijke case.

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:50
Voor geluid moet je natuurlijk zo'n Creative 5.1 nemen met digitale uitgang. Dan die direct vastknopen aan een ac3 versterker met digitale ingang.
Beste geluid wat er is :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Zo gaat er wel een hele hoop geld in zitten!

Vraagje: Hoe wil je dat ding bedienen?? Ga je dat via je toetsenbordje doen of neem je een afstandsbediening?? Als je zo'n dvd-kaartje neemt, kan er ook een afstandsbediening op....

MAar goed......ik zou dit nooit bouwen, echt zonde van het geld!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
om terug te komen op dat performance probleem jij zegt dat je divx wilt draaien als je daarbij gebruik maakt van de clone funtie op de tv output daalt je performance naar een kwart! hier valt dan dus niet meer naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst iedereen bedankt voor de zinnige input.

Ik wil zo'n doos bouwen omdat ik een 'normale' DVD speler te beperkt vind. Die Yamakawa's doen eigelijk alles wat ik wil, behalve DivX :):):)

Daarom maar zelf wat bouwen. Ik heb ook berekend dat het wat meer kost, maar dan heb je ook wel wat.

Nog wat vragen/opmerkingen:

1. Als ik het goed begrijp heb ik niets aan een Matrox als ik ook DivX wil afspelen ivm de performance? Welke kaart moet ik dan hebben (wil eigenlijk ook video kunnen opnemen)? Hauppauge????

2. Ik ben nog steeds niet uit de DVD speler. In principe voldoet bijna elke speler. Ik wil alleen zo weinig mogelijk geluid. De meeste DVD speler maken vliegtuiggeluiden. Zeker de snellere.... Wel een Hollywood+ kaartje dus? Wat heeft dat voor voordelen behalve minder processor belasting?

3. Ik wil inderdaad ook een afstandsbediening kunnen gebruiken. Sony heeft zo'n mooi apparaat. Er stond een paar weken geleden een recentie op cnet.com. Die Hollywood+ kaart kan hierbij een voordeel zijn. Anders soldeer/programemer ik zelf wel wat. Ik zie dit laatste (nog) niet als een probleem. Maar ook hier zijn tips in de goede richting welkom.

Het systeem tot nu toe:
-P3 (+veel RAM+grote HD afh. van het budget)
-Creative 5.1
-DVD speler ????
-Videokaart(liefst met tv-tuner+opneem functie)????
-Afstandsbediening ????

Verwijderd

Ik zou gewoon een goeie standalone dvdspeler kopen als ik jouw was.. Dan haal je veel meer uit die tv dan met zo'n pcbox

Verwijderd

Maar dan heb je geen divx.....

MAar goed.....dat hollywood + kaartje heeft een hele goede tv out! Heel scherp en je afstandsbediening....die ik trouwens voor 19$ heb gekocht....doet het daar ook mee....

Als je een stille dvd-speler wilt zonder regiocodering dan zou ik ergens een pioneer of aopen slot in dvd speler vandaan zien te ritselen! Die zijn vreselijk stil (zijn maar 4x geloof ik) en met die hollywood kaart erin zit die speler echt bijna niets te doen!

suc6

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topic ff omhoog.
Probeer een oude DVD te krijgen .
Ik heb zelf een Toshiba ???1212 (iets van 2 of 3 speed) en die maakt geen enkel geluidje.
Het geluid van open gaan is nog harder dan lezen zelf.

Er zijn idd. remotes te kop voor de H+, scheelt je soldeerwerk (tenzij je dat wil).

De out van de H+ is subliem. Geen enkele DH optie icm met CPU kan daar tegenop.
De out van de H+ is specifiek hiervoor gehouwd (en gaat via S-Video) en de kaart rekent zelf.

DivX outen --> gewoon een knap kaartje wat iets op de out kan gooien. Omdat je ook wilt opnemen zou ik zeker een Matrox Marvel pakken (of eeen Ati AiW). Deze hebben ook goede out's (rechstreeks op tulp of S-Video) en ook nog eens IN ....
En de Marvel kun je zo instellen dattie bij de boot al aan het outen is.

Alleen zou ik niet zomaar gaan 'tapen' met deze config.
Ik persoonlijk blijf het onbetrouwbaar vinden. Ik tape het altijd eerst op een VHS tapie, om het daarna op mijn gemakkie om te zetten naar de comp. Video doet het altijd... beetje lullig als halverwege die spannende actiefilm je PC crashed of gaat hakkelen or whatever.

Houd ons op de hoogte van je plannen!!

Suc6
Koffie

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09

JT

VETAK y0

Op vrijdag 05 januari 2001 12:57 schreef GarBaGe het volgende:
Voor geluid moet je natuurlijk zo'n Creative 5.1 nemen met digitale uitgang. Dan die direct vastknopen aan een ac3 versterker met digitale ingang.
Beste geluid wat er is :)
Zal ik me Yamaha RX-V795 met 5x Tannoy is laten horen ? Net nieuwe speakers gekocht, dan vind je die creaive ineens NIET meer het beste setje >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Als DVD-speler zou ik een Pioneer 16x / 40 x nemen... Die is nu in prijs erg antrekkelijk en verder een zeer fijne speler.
Ik zie je denken: "maareh, hoe zit het dan met geluid?" -> Nou erg beroerd... hij maakt een geluid alsof je computer op het punt staat weg te vliegen, maar dqar is een oplossing voor. Er zijn programma'tjes die een beperking op de snelheid kunnen leggen. Zo kun je instellen dat de speler met het afspelen van dvd's op max 2x loopt, hoor je er niets meer van. Maak je daar dus geen zorgen over.
1. Als ik het goed begrijp heb ik niets aan een Matrox als ik ook DivX wil afspelen ivm de performance? Welke kaart moet ik dan hebben (wil eigenlijk ook video kunnen opnemen)? Hauppauge????
Dat de 3D performance van Matrox niet erg hoog is in verhouding tot de G-force rakkers, zegt niet dat de rest van de performance slecht is... De Matrox heeft absoluut de beste kwaliteit TV-out, en is perfect voor DivX en DVD.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Waarom brult iedereen over de laatste versie DVD-ROM speler ?
Het enige interesante eraan is IMHO een leuke slot-in.
Al is de drive single speed ... hij draait een DVDschijfje, en that's it .... voor zover ik weet heeft de snelheid van je drive toch geen invloed op de film??

Heb dus zelf een toshiba heeel-langzaam-speed en geen enkele film hapert.
Misschien kun je voor de sound zo'n "A-trend Harmony 6000" setje halen. Redelijk geluid voor niet al teveel geld.

Nogmaals, 7ga zeker voor een H+, scheelt je CPU power. Daardoor kun je een langzamere CPU nemen-->minder koeling --> minder herrie.
Neem aan dat je beneden tijdens een romantische DVDtje met de vrouw niet dezelfde herrie wilt horen als uit je comp waar 4* 120 MM Sunon inhangt :P

Suc6
Koffie

Verwijderd

EN op de H+ zit een AC3 uitgang...
Niet onbelangrijk (was voor mij de reden deze kaart te gebruiken)....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je TV Recording achterwege laat, is het kaartje uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102337 misschien iets ??

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:48

FoolZero

Freedom of speech...

Als je toch op je TV kunt PC-en, zou ik als afstandbediening gewoon een IR muis/keyboard gebruiken. Kun je meteen ook UT-en zonder op te staan.:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb een klein fenomeentje ontdekt met mijn ATI Rage Pro Xpert 2000 32Mb AGP 4x.. Waar jij misschien wat aan zult hebben..
Dat ding heeft 2 xtra uitgangen (Svhs en Composiet)..
Als ik op de connector van composiet mijn TV aansluit dan springt mijn scherm al bij het booten op 60Hz en krijg ik de hele boot sequence te zien op mijn tv en op mijn monitor.. Zodra die Win2k opstart en overspring naar mijn Desktop dan knalt de TV eruit..

Als ik de drivers zo instel dat ie zowel op de monitor als op de TV beeld laat zien op 800x600 en dan boot dan laat ie de hele bootsequence tot en met het bureaublad zien..

Misschien handig voor je...
Dat kaartje kost maar iets van 240,- ofzo..
Dat kaartje heeft ook nog DVD ondersteuning om je proc te ontlasten..

Pvouput live

Verwijderd

Heb deze week Aopen 1640 gekocht leuke speler en niet teveel lawaai (check ff de pricewatch van tweakers.net)
Is aan te raden en met behulp van en firmware upgrade van de Pioneer 105s is ie volledig functionerend
Suc6

athena.tweakers.net/pricewatch/10405

edit: Typo's
Pagina: 1