Hoi,
Ik heb sinds oktober een nieuwe pc in elkaar gestoken, waarvan ik toch wel verwacht had dat hij vrij vlot zou draaien, maar nu blijkt dat dus niet het geval... Tijdens het gamen (HL2 en CS:S) is mijn harddisk met allerlei dingen bezig (zo klinkt het) waardoor ik schokken heb, ook krijg ik af en toe lijnen in mijn beeld van rechts uit naar gedeeltes met tekst. Dat is een probleem, een ander probleem is, als ik bijvoorbeeld photoshop open en ik sluit het af dan verschijnen de icoontjes op mijn desktop een voor een terug...
Mijn system specs zijn:
MSI K8T neo moederbord
AMD athlon64 3000+ processor 2000Mhz kloksnelheid (200Mhz FSB) (met boxed koeler)
Twinmoss 512Mb DDR PC3200
Maxtor 120GB hard disk 7200RPM 8Mb buffer(geen sata)
Ati radeon 9600XT 128Mb DDR
Voeding 300W (merk HEC, overgenomen uit vorige pc)
3 casefans
Met mijn vorige pc athlonxp 1600+ heb ik nooit problemen gehad, en dan koop ik een nieuwe en die lijkt nog trager!
Wat kan er schelen aan deze configuratie???
Softwarematig is er zeker geen probleem!
Mijn processor word idle 58°C en tijdens Gamen +/- 65°C.
In de case is het +/-28°C
Videokaart wordt niet echt warm.
Ik heb wel een vermoeden wat het zou kunnen zijn. Mss is de voeding niet goed meer? Ram geheugen slecht of niet compatibel met processor? Processor wordt te warm?
Wie weet raad???
Ik begin stillaan de hoop te verliezen om het in orde te krijgen....
MvG
Ik heb sinds oktober een nieuwe pc in elkaar gestoken, waarvan ik toch wel verwacht had dat hij vrij vlot zou draaien, maar nu blijkt dat dus niet het geval... Tijdens het gamen (HL2 en CS:S) is mijn harddisk met allerlei dingen bezig (zo klinkt het) waardoor ik schokken heb, ook krijg ik af en toe lijnen in mijn beeld van rechts uit naar gedeeltes met tekst. Dat is een probleem, een ander probleem is, als ik bijvoorbeeld photoshop open en ik sluit het af dan verschijnen de icoontjes op mijn desktop een voor een terug...
Mijn system specs zijn:
MSI K8T neo moederbord
AMD athlon64 3000+ processor 2000Mhz kloksnelheid (200Mhz FSB) (met boxed koeler)
Twinmoss 512Mb DDR PC3200
Maxtor 120GB hard disk 7200RPM 8Mb buffer(geen sata)
Ati radeon 9600XT 128Mb DDR
Voeding 300W (merk HEC, overgenomen uit vorige pc)
3 casefans
Met mijn vorige pc athlonxp 1600+ heb ik nooit problemen gehad, en dan koop ik een nieuwe en die lijkt nog trager!
Wat kan er schelen aan deze configuratie???
Softwarematig is er zeker geen probleem!
Mijn processor word idle 58°C en tijdens Gamen +/- 65°C.
In de case is het +/-28°C
Videokaart wordt niet echt warm.
Ik heb wel een vermoeden wat het zou kunnen zijn. Mss is de voeding niet goed meer? Ram geheugen slecht of niet compatibel met processor? Processor wordt te warm?
Wie weet raad???
Ik begin stillaan de hoop te verliezen om het in orde te krijgen....
MvG