Toon posts:

Wat is DMA en moet ik dat aanzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: aanzetten, dma
Wat is DMA en moet ik dat aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: aanzetten
Direct Memory Access. Het zegt het zelf al inwezen dus als je apparaten hiertoe in staat zijn aanzetten die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-10 00:24

Infinithlon

i was there!

Direct Memory Access

Als je het over je CD-ROM hebt: je kunt het aanzetten, moet je ff rebooten en als ie dan geen problemen geeft moet je het aan laten staan, is iets sneller

System Properties -> 2e tabblad: Device Manager -> CD-Rom -> properties -> 2e tabblad kun je DMA aanvinken als het goed is

when i wake up people take up mostly all of my time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De bedoeling is voor mijn HD. Maar ik krijg een melding dat er enge dingen kunnen gebeuren. Zoals dan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Matched: dma
Simpel gezegd:
DMA zorgt ervoor dat de harddisk, als hij iets moet lezen of schrijven, rechtstreeks (direct :? ) toegang heeft tot het geheugen en dus de data rechtstreeks in het geheugen kan dumpen zonder tussen liggende sjit.

En dit kan geen kwaad. Als je HD het kan dan is dat fijn zoniet dan niet :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn AOpen AX6B+ moederbord trekt mijn Western Digital 20.5GB/5200rpm zonder DMA in Windows 6MB/s en met DMA ruim 17MB/s !!!
Mijn AOpen 40x CDROM is nu ook wat sneller...

Aanzetten die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:20

MnM

Matched: aanzetten
gewoon aanzetten, het scheelt aanzienlijk en die melding is zo'n standaard windoos melding , en daar hoef je dus niet op te letten
Pagina: 1