Toon posts:

[JS] Vervolg van voorraad indicatie scriptje

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is een vervolg probleem gekomen op dit topic: [rml][ JS] if regel met een dubbele document.writeln[/rml]

In een JS bestand (kassa.js) staan een aantal onderdelen die een winkelmandje weergeven. Een regel uit die kassa.js is als volgt:

code:
1
 if (Items[i].link <= 0) document.writeln("<tr><td><font face=Verdana size=2 color='#FF0000'><small>Let op: niet op voorraad</small></font></td></tr>");

Dit werkte in de oude situatie prima maar nu is een magazijn bijgekomen (lees bovenstaande) en dus moet dit stukje uitgebreid worden.

De code wat de voorraadafbeelding bepaald ziet er zo uit en dat werkt perfect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script>
VR1 = <#ITEMFIELD voorraad>; 
VR2 = <#ITEMFIELD voorraad2>; 

if (VR1 > 0) { 
    document.writeln ('[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_op_voorraad.jpg"[/img]'); 
} else { 
    if (VR2 > 0) { 
        document.writeln ('<BR><BR><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="600" id="AutoNumber6"><tr><td width="10">&nbsp;</td><td width="590"><p><p>[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_langere_levertijd_logo.jpg"><font[/img]Het artikel, <#ITEMFIELD ArtikelNaam>, is op voorraad, maar heeft een langere levertijd. <a onMouseOver="window.status=\'Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien de levertijd langer is.\'; return true" onMouseOut="window.status=\'\'; return true" target="_blank" href="../../../../../shop/voorwaarden/voorraadindicatie.htm#2" title="Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien de levertijd langer is.">Klik hier</a> voor meer informatie.</font></p></p></td></tr></table>');
    } else { 
        document.writeln ('<BR><BR><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="600" id="AutoNumber6"><tr><td width="10">&nbsp;</td><td width="590"><p><p>[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_niet_op_voorraad_logo.jpg"><font[/img]Helaas is momenteel het artikel, <#ITEMFIELD ArtikelNaam>, niet op voorraad. Hierdoor kan de levertijd afwijken. <a onMouseOver="window.status=\'Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien een artikel niet op voorraad is.\'; return true" onMouseOut="window.status=\'\'; return true" target="_blank" href="../../../../../shop/voorwaarden/voorraadindicatie.htm#1" title="Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien een artikel niet op voorraad is.">Klik hier</a> voor meer informatie.</font></p></p></td></tr></table>');
    } 
}
</script>

Nu moet ik bovenstaand stuk code in de kassa.js verwerken zodat het werkt. Het tekstje "Let op: niet op voorraad" wordt daarvoor vervangen.

Dit is wat ik heb geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
if (Items[i].link VR1 > 0) document.writeln('[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_op_voorraad.jpg"[/img]');
} else { 
if (Items[i].link VR2 > 0) document.writeln('<BR><BR><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="600" id="AutoNumber6"><tr><td width="10">&nbsp;</td><td width="590"><p><p>[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_langere_levertijd_logo.jpg"><font[/img]Het artikel, <#ITEMFIELD ArtikelNaam>, is op voorraad, maar heeft een langere levertijd. <a onMouseOver="window.status=\'Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien de levertijd langer is.\'; return true" onMouseOut="window.status=\'\'; return true" target="_blank" href="../../../../../shop/voorwaarden/voorraadindicatie.htm#2" title="Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien de levertijd langer is.">Klik hier</a> voor meer informatie.</font></p></p></td></tr></table>');
    } else { 
document.writeln('<BR><BR><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="600" id="AutoNumber6"><tr><td width="10">&nbsp;</td><td width="590"><p><p>[img]"../../../../../shop/voorwaarden/artikel_niet_op_voorraad_logo.jpg"><font[/img]Helaas is momenteel het artikel, <#ITEMFIELD ArtikelNaam>, niet op voorraad. Hierdoor kan de levertijd afwijken. <a onMouseOver="window.status=\'Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien een artikel niet op voorraad is.\'; return true" onMouseOut="window.status=\'\'; return true" target="_blank" href="../../../../../shop/voorwaarden/voorraadindicatie.htm#1" title="Klik hier voor meer informatie over de afhandeling van uw bestelling indien een artikel niet op voorraad is.">Klik hier</a> voor meer informatie.</font></p></p></td></tr></table>");

Zoals jullie kunnen zien mist nu het stukje van:
code:
1
2
VR1 = <#ITEMFIELD voorraad>; 
VR2 = <#ITEMFIELD voorraad2>;

Zou dat wat uitmaken? Ik denk het niet, want zover ik het begrijp neemt ie de voorraad mee uit de pagina waar het artikel opstaat. En is het wel mogelijk dat ik het op deze manier aanpas?

Verwijderd

Topicstarter
nobody? :'(

Verwijderd

Wat je hebt geprobeerd zal een dikke vette syntax foutmelding op hebben geleverd aangezien je de accolade voor de 'else' wel afsluit, maar na de 'if' niet opent.
Ik heb net in je posthistory gekeken en ik schok werkelijk waar. Pelle heeft het al een keer tegen je gezegd:
Pelle schreef op donderdag 14 oktober 2004 @ 09:23:
Meneer kleinekarper, ... Dit is de zoveelste die je met een beetje eigen moeite op had kunnen lossen :/
Programmeren kan iedereen leren, in ieder geval de syntax en het debuggen van code. Je zou in vervolg dus wel wat meer inzet mogen tonen wat mij betreft. Nu ben ik geen mod of admin, maar dit is slechts een advies van een bezoeker; lees eens wat artikelen over javascript. Je komt een beetje op mij over als een knip-en-plak programmeur en hier weer eens komt zeuren: "hij doet het niet :'("

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Met alle respect, ik kan geen touw vast knopen aan wat je nou aan het doen bent...
Waar zou VR1 en VR2 anders gevuld moeten worden? Je zult ze toch ERGENS in je pagina een waarde moeten toekennen. Zolang we niet OF de complete pagina kunnen bekijken, OF je het "interessante" gedeelte eruit haalt voor ons kunnen we hier geen uitspraak over doen lijkt me.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:23:
Zou dat wat uitmaken? Ik denk het niet, want zover ik het begrijp neemt ie de voorraad mee uit de pagina waar het artikel opstaat. En is het wel mogelijk dat ik het op deze manier aanpas?
Waar zou VR1 en VR2 volgens jou vandaan moeten komen dan?

Overigens is de code die je post voornamelijk rommel in die zin dat er een boel overbodige zooi voor ons in staat die er niet toe doet. Dat maakt het voor ons niet makkelijker om te bekijken waar het probleem zit. Probeer je probleem wat duidelijker te omschrijven en je code wat overzichtelijker te maken voor ons...

edit:
@Quist: Eensch is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 10-01-2005 18:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb ik niets aan toe te voegen.

Hoop dat je het een beetje gaat snappen nu.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.