Ik ben bezig met een voorraadindicatie op een website. Er is nu al een scriptje aanwezig wat de voorraad uit magazijn 1 haalt. De code is als volgt:
<#ITEMFIELD magazijn_1> --> dit is een TAG waarin het voorraadgetal verschijnt vanuit de database. Indien er 32 artikelen op voorraad zijn verschijnt er dus in de html pagina:
VR = 32
Dat werkt allemaal prima, maar nu is het de bedoeling dat er wordt gekeken naar twee magazijnen.
Als het op voorraad (een getal groter dan 0) is in magazijn 1 is de levertijd normaal dus verschijnt er niets. Als het getal 0 is (en dus niet op voorraad) moet er eigenlijk gekeken worden naar de voorraad in magazijn 2. Als het artikel bij magazijn 2 wel op voorraad is (en dus een getal groter dan 0 geeft) verschijnt de tekst: "levertijd 10 dagen". Als magazijn 2 het getal 0 geeft (dus is het ook niet op voorraad) dan verschijnt de tekst: "Niet op voorraad".
Kort samengevat:
Nu heb ik geprobeerd om het als volgt op te lossen, maar helaas was het scriptje niet meer. Ik weet ook niet of het wel mogelijk is om twee document.writelns te gebruiken in 1 script. Niet op deze manier in elk geval.
Weet iemand of het wel kan op deze manier of in welke richting ik dit voor mekaar kan krijgen? Helaas bracht het zoeken op document.writeln en dubbele document.writeln me niets concreets op.
code:
1
2
3
4
5
6
| <script>
VR = <#ITEMFIELD magazijn_1>;
if (VR <= 0) {
document.writeln ("<a onMouseOver=\" window.status='Klik hier voor meer info.'; return true\" onMouseOut=\"window.status=' '; return true\" href='situatieA.htm'>[img]'situatieA.jpg'[/img]</a></p>")
}
</script> |
<#ITEMFIELD magazijn_1> --> dit is een TAG waarin het voorraadgetal verschijnt vanuit de database. Indien er 32 artikelen op voorraad zijn verschijnt er dus in de html pagina:
VR = 32
Dat werkt allemaal prima, maar nu is het de bedoeling dat er wordt gekeken naar twee magazijnen.
Als het op voorraad (een getal groter dan 0) is in magazijn 1 is de levertijd normaal dus verschijnt er niets. Als het getal 0 is (en dus niet op voorraad) moet er eigenlijk gekeken worden naar de voorraad in magazijn 2. Als het artikel bij magazijn 2 wel op voorraad is (en dus een getal groter dan 0 geeft) verschijnt de tekst: "levertijd 10 dagen". Als magazijn 2 het getal 0 geeft (dus is het ook niet op voorraad) dan verschijnt de tekst: "Niet op voorraad".
Kort samengevat:
| Magazijn 1 | Magazijn 2 | afbeelding die verschijnt | ||
| Als | 0 | 0 | afbeeldingA.jpg | (niet op voorraad) |
| Als | 0 | 1 (of groter dan 0) | afbeeldingB.jpg | (Levertijd 10 dagen) |
| Als | 1 (of groter dan 0) | nvt | afbeeldingC.jpg | (artikel is op voorraad) |
Nu heb ik geprobeerd om het als volgt op te lossen, maar helaas was het scriptje niet meer. Ik weet ook niet of het wel mogelijk is om twee document.writelns te gebruiken in 1 script. Niet op deze manier in elk geval.
code:
1
2
3
4
5
6
| <script>
VR1 = <#ITEMFIELD magazijn_1>;
if (VR1 <= 0) {
document.writeln ("VR2 = <#ITEMFIELD magazijn_2>; if (VR2 <= 0) {document.writeln ("<a onMouseOver=\" window.status='Klik hier voor meer info.'; return true\" onMouseOut=\"window.status=' '; return true\" href='situatieA.htm'>[img]'situatieB.jpg'[/img]</a></p>")<a onMouseOver=\" window.status='Klik hier voor meer infoB.'; return true\" onMouseOut=\"window.status=' '; return true\" href='situatieA.htm'>[img]'situatieA.jpg'[/img]</a></p>")
}
</script> |
Weet iemand of het wel kan op deze manier of in welke richting ik dit voor mekaar kan krijgen? Helaas bracht het zoeken op document.writeln en dubbele document.writeln me niets concreets op.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 23:09 ]