Vraag over 256MB PC100 geheugen compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• muck_up
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12-2005
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen. Ik kan aan 256MB PC 100 geheugen komen, echter als ik het op zoek zie ik de volgende specificaties:

HP / Compaq A6185-60001 256MB CACHE FOR VIRTUAL ARRAY - A6185-60001 - A618560001

Ik wil het geheugen gaan gebruiken in een HP VEi8 desktop met Intel 440BX MoBo. De vraag is nu kan dit? Is er verschil tussen die zogenaamde cache geheugen en "normale" PC100 SDRAM's.

Last but not least ik kan dat bewuste geheugen voor ca € 30 kopen. Indien iemand 256MB SDRAM pc100 geheugen weet voor diezelfde of lagere prijs dan hou ik mij aanbevolen.

Alvast hartelijk dank voor de hulp, _/-\o_

Kris

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum :) Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? Zolang het maximaal 256MB 16Mx8 is, dan moet het geen probleem zijn.

Wat betreft dat "Cache for virtual array": dit is niet echt een geheugen-related term. Het eerste wat in me opkomt is dat dit reepje gebruikt kan worden voor zo'n HP/Compaq Smartarray RAID controller met onboard geheugenuitbreidings mogelijkheid.

Maar je kunt dus ook normale SDR geheugen gebruiken. Mits voldoend aan 16Mx8 eis en van een beetje fatsoenlijk merk.