DVD speler + losse 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Voordat jullie beginnen met UTFS :P Ja ik heb gezocht, gegoogled enz enz.
Ik kom er alleen niet helemaal uit.

Ik heb een DVD speler met volgens het boekje "Dolby Digital-, DTS, LPCM-audio via coaxiale digitale audio uitgangen"
Het gaat om een Vestel DVD 2615

Ik heb de DVD speler nu aangesloten op mijn stereo een Samsung van 10 jaar oud ofzo :P(deze doet dus dienst als versterker). Via de audio-ingangen achter op de DVD speler (Audio L en R)
Ik vind het geluid toch niet helemaal jofel (het klinkt iets te plat naar mijn idee). Nu wil ik dus een 5.1 setje aanschaffen.
Volgens mij zoekwerk zou dit een actieve subwoofer moeten zijn, klopt dit?

Nu heb ik dus een beetje rond gekeken, en er zijn wel setjes binnen mijn budget €75,- maar ik weet niet of deze actief zijn (Ik weet niet eens of het wel kan wat ik wil :P )

Nu zag ik toevallig bij Bart Smit het volgende staan:
http://www.bartsmit.com/s...oofer&tabbladid=0&whoami=

Soundsystem 5.1 Multiplatform
Dit is een geweldig 5.1 kanaal huistheatersysteem met 300 watt PMPO vermogen. Het systeem omvat een subwoofer van hout en kleine satellieten die onopvallend geplaatst kunnen worden. Voeg een Xbox of Ps2 toe en je hebt je eigen thuisbioscoop! Elke satelliet-speaker heeft twee geavanceerde speaker-units die zorgen voor een helder en indrukwekkend geluid.
* Volledig ingesteld op Dolby decoding voor code array playing, surround sound effect en nauwkeurige positionering. Geen Dolby Digital decoder ingebouwd!
* Dynamische subwoofer produceert een warme en krachtige bas en versterkt daarmee de home-theater sound-effecten.
* Satelliet-speakers produceren goed gebalanceerde midden- en hoge frequenties, die zorgen voor een kristalhelder geluid.
* Dit home-theatersysteem wordt compleet met een afstandbediening geleverd en kan worden aangesloten op: Dvd speler, video, TV, cd speler, Playstation 2, Xbox en GameCube.

Bestelnummer: 21232459
Adviesprijs: €79,95
Webshopprijs: €40,00
Uw voordeel: €39,95

Nu zijn mijn vragen: Klopt het dat ik een actieve subwoofer moet aanschaffen?
en: Is dat BS ding met actieve subwoofer?
Zo niet, kan ik een 5.1 computer speaker setje erop aansluiten (zijn die setjes dus met actieve sub?)

Mocht dit allemaal zo zijn, krijg ik dan Dolby surround uit die boxjes of wordt het geluid gewoon verdeeld over de boxen (omdat er staat dat er geen Dolby Digital decoder ingebouwd is).

Nog wat :P, kan ik hier ook nog tegelijkertijd de pc op aansluiten? dmv splitters ofzo :P ?

Als laatste wil ik jullie vragen om alsjeblieft niet te beginnen over de kwaliteit ed, dat weet ik zelf ook wel, het gaat om een klein kamertje waar ik over twee jaar weer uit ben. Als het zover is zal ik wel fatsoenlijke apparatuur kopen met aparte boxen en versterkers enzo :P Maar tot het zover is, graag een budget oplossing.

Alavast hartelijk bedankt voor de antwoorden :)

edit: En ik beloof dat als het allemaal werkt dat ik de opstelling niet in het HCT topic zal zetten :P

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 29-12-2004 01:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 15:24

JT

VETAK y0

Ten eerste: hoe wil je het gaan aansluiten ? Ten tweede: dat setje zal niks beter klinken dan je 10 jaar oude Samsung set :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nouja, het lijkt me al een hele verbetering als er ook geluid van achteren komt :P
Maar ja, hoe wil ik het aansluiten.. Is dat niet gewoon een kabeltje van de DVD speler naar de subwoofer via de coaxiale digitale audio uitgang :? Ik bedoel, hoe sluit je een actieve subwoofer normaal aan dan op een DVD speler zonder ingebouwde versterker?
Ik ben echt n00b op dit gebied, dus bash me niet al te hard :P

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 29-12-2004 01:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 01:05
Wat je nodig hebt is een decoder (dolby digital en dts), die zit niet op die speakerset en ook niet op de dvd speler dus die combinatie gaat niet werken. Deze speakerset is niet geschikt.

Wat je wel moet hebben is dus een speakerset met ingebouwde decoder. Dat is redelijk goedkoop te krijgen met een pc speakerset, kijk hier voor een overzicht: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Dan sluit je de dvd speler met een digitale verbinding aan op de speakerset, deze decodeerd het geluid dan.

Een actieve subwoofer staat verder los van het hele decoder verhaal. Het betekend in grote lijnen dat het een subwoofer is welke een eigen versterker aan boord heeft en dus niet afhankelijk is van de versterker of receiver waar je 'm op aansluit, zoals dat met gewone (niet pc) speakers het geval is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, met die informatie ben ik dus ff de computerwinkels in Zwolle afgegaan.
Er waren alleen maar speakersetjes die aan deze beschrijving voldeden vanaf 200 euro.
Dat vind ik teveel geld, dan kan ik net zo goed een budget HC-setje nemen.
Of heb ik me verkeerd laten voorlichten bij de winkels?

Volgens mij vallen speaker sets met ingebouwde decoder niet binnen mijn budget.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08
Over dat actieve, ja, je moet een actieve subwoofer hebben, sterker nog: je complete speakerset moet actief zijn. Actief zegt zoals ShittyOldMan al zegt alleen maar dat er een versterker inzit, en je hebt dus een actieve set nodig als je geen versterker er tussen hebt zitten.

Is de Creative Inspire T5400 set trouwens niets voor je, zo uit mijn hoofd heeft die wel een ingebouwde decoder...

En hoezo is 200 euro geen budget? Als je het mij vraagt is 200 euro echt spotgoedkoop... magoed.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JT

JT

VETAK y0

NOFI, maar voor 100 euro 5 speakers, een sub en een decoder willen dat is vragen om een nieuwe auto met airco en ABS voor 2000 euro...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat je dan voor 200 euro koopt is beter dan een HC of HT set voor het zelfde geld denk ik.
JT schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:04:
NOFI, maar voor 100 euro 5 speakers, een sub en een decoder willen dat is vragen om een nieuwe auto met airco en ABS voor 2000 euro...
Als je dat zoekt, dan is denk ik marktplaats of ebay een goed startpunt :+

[ Voor 65% gewijzigd door voodooless op 29-12-2004 15:05 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT

JT

VETAK y0

deepspace schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:04:
Wat je dan voor 200 euro koopt is beter dan een HC of HT set voor het zelfde geld denk ik.
Denk het ook wel :)
[...]

Als je dat zoekt, dan is denk ik marktplaats of ebay een goed startpunt :+
Nee want dat is 2e hands :P

Ecodan warmtepomp

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
JT schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:04:
Nouja, ik wist niet wat er allemaal bij kwam kijken he, ik zie ook gewoon budget 5.1 systemen staan voor 40~50 euro, dus zo raar is het niet, ik had alleen niet verwacht dat een ingeboude decoder zoveel meer kost.

kijk het zal allemaal vast wel beter zijn, als je over deze bedragen praat snap ik best dat beter=duurder
Maar ik wilde graag gewoon simpel surround geluid zoals al in de startpost staat.
Heel misschien vind ik 2x2 stereo al genoeg :P Dus vandaar dat ik 200 euro veel vind, mijn budget is ook maar 75 euro snappie?

Maar goed, dan spaar ik wel ff door en koop ik een simpele HC-set en verkoop ik mijn huidige DVD speler wel :) of ik spaar nog wat langer door en koop die boxen wel. Ik had alleen verwacht dat het goedkoper zou zijn :P
Iig bedankt mensen :)

[ Voor 41% gewijzigd door St@m op 29-12-2004 16:30 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet dat ik je geen mooie losse componenten kan aansmeren, dus dan dit: spaar 300e voor de Logitech Z5500 en je hebt echt een killersysteem voor het geld. Geen alles-in-1 setje wat daar tegenop kan.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1