Dat werkt prima: met mijn laptop werkt het onder linux en windows.
Hij zeurde idd over een ander mac-adres, dus ik heb die van mij even aangemeld om te zoeken naar een oplossing. Als je het verkeerde mac-adres hebt, krijg je een ander adres (volgens mij 10.x.x.x), maar dat weet ik niet zeker. Internet werkt niet, alleen chello.nl werkt, en laat een inlogvenster zien.
Als ik vervolgens de kabel terugprik krijgt windows 98SE nog steeds geen verbinding, ook niet na het resetten van modem, netwerkinstellingen, verwijderen van drivers, herstarten, enz.
verbinding met het modem? lampje op de netwerkkaart brandt, maar verder kan ik weinig testen. Windows 98 heeft niet zo veel statusmeldingen bij netwerk....
@mauritz: zal ik doen zodra ik daar weer zit. Momenteel logeert de pc bij mij thuis, dus kan ik dat niet uitproberen. Als ik ernaartoe ga, zal ik iig een reserve-netwerkkaart en -kabel meenemen.
offtopic:
is dat

als flame bedoeld? Dit is voor mij echt een vaag probleem, aangezien hij het thuis wel doet, en daar niet. Volgens de theorie die ik ken is dat niet mogelijk. Niet iedereen weet zoveel als jij weet, dat is de reden dat mensen hier iets vragen. En hoe moet ik nou weer weten dat ik een adres van het modem moet krijgen als hij geen coax heeft? Heeft de helpdesk ook niet aangeraden toen die kennis belde, dus zo voor de hand ligt dat niet.
flame terug: lees de draad voor je blaat. Ik heb niks aan de netwerkkaart veranderd behalve de drivers, en dat ik geen adres krijg is geen probleem dat je krijgt met een andere netwerkkaart (blijkt uit verhaal met notebook)
[
Voor 55% gewijzigd door
MBV op 29-12-2004 15:34
]