HK AVR 230 met Infinity beta serie, ondervermogen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik ben de laatste tijd flink opzoek geweest naar een leuke HT set en was zelf op de volgende combinatie gekomen:

Harman Kardon AVR 230 met 6 X 50 Watt Meer specs
2X Infinity Beta 10 (Aanbevolen versterker vermogen 10 .. 125 Watt)
2X Infinity Beta 40 (Aanbevolen versterker vermogen 10 .. 200 Watt)
1X (Centre) Beta C250 (Aanbevolen versterker vermogen 10 .. 150 Watt)
1X (SUB) PS12 (Aanbevolen versterker vermogen 10 .. 300 Watt)

Nu is mijn vraag gaat dit allemaal goed op elkaar werken of heeft de versterker niet genoeg vermogen voor dit setje boxen?

En als de HK AVR 230 niet genoeg vermogen zou hebben welke reciever raad je me dan aan?

Heb zelf ook het nodig zoekwerk al gedaan maar nog niet echt deze combo gevonden.

Verwijderd

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Het kan wel, en 6x50Watt is best een berg herrie, maar voor je luidsprekers is het maar zo-zo qua vermogen. Als een speaker 10-125 Watt kan hebben (RMS) en je stuurt 'm met 50 Watt (RMS) aan, zul je, zeker bij de hogere volumes denk ik gaan merken dat het geluid niet optimaal meer is.

Een betere keuze is dan bv. de Denon AVR-3805
Front 120 W + 120 W (8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.05 % THD)
Center 120 W (8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.05 % THD)
Surround 120 W + 120 W (8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.05 % THD)
Surround back 120 W + 120 W (8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.05 % THD)
Maar goed, die kost dan ook zo ongeveer het dubbele.

Dat is dan ook de vraag die voorop staat.. wat is je budget?

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

het gaat prima werken hoor.

De H/K heeft zijn wattage laag gesteld.
Zoek maar eens op het forum en op het internet naar de wattages van een H/K.

Maak je dus maar niet druk hierom.

Natuurlijk zal één van de toppers van Denon beter zijn dan een instapper van H/K, maar misschien vind je de H/K wel beter klinken.
Je zal dan eerder moeten kijken naar een 2105 van denon.

Trouwens, heb zelf net een Marantz 7400 gekocht voor 500 euro.
Bij correct. Aanbiedingen hebben ze nu weer geloof ik. correct.com
Tis alleen wel een zwarte, maar ja...

Ik denk dat je voor het geld waar we nu over praten je meer receiver krijgt met die marantz dan met de H/K.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

[ Voor 30% gewijzigd door pdehoop op 28-12-2004 20:42 ]

Verwijderd

Ik heb de combinatie tussen een HK 230 + Infinity Beta set vaak gehoord. De HK 230 kan het makkelijk aan.

Verwijderd

Werken doet het zeker, dat is idd geen probleem.
De H/K heeft zijn wattage laag gesteld.
Noem het dan vermogen, niet wattage ;)
Natuurlijk zal één van de toppers van Denon beter zijn dan een instapper van H/K, maar misschien vind je de H/K wel beter klinken.
Je zal dan eerder moeten kijken naar een 2105 van denon.
Qua vermogen zou die Denon dan een betere match zijn, 6x90Watt. Best mogelijk dat HK laag zit qua gespecificeerd vermogen, maar ze zullen er toch geen 40 Watt per kanaal naast zitten. Daarnaast is die 2105 voor dezelfde of een lagere prijs te krijgen. Ik zou er zeker even naar kijken.

Qua geluid is het een persoonlijke kwestie, oftewel luisteren. In de tijd dat ik mijn Infinity's kocht (toen ze nog echte speakers maakten ;P) waren mijn speakers vrij 'warm' qua geluid, en stond de toenmalige Denon serie er om bekend wat 'koeler' te zijn. Dat hoorde je ook terug, het geluid was evenwichtiger, meer in balans. Hoe Infinity en Denon dat tegenwoordig doen, weet ik niet. Het blijft toch een kwestie van luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 20:47 ]

• Tundreq
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:30:
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Het kan wel, en 6x50Watt is best een berg herrie, maar voor je luidsprekers is het maar zo-zo qua vermogen. Als een speaker 10-125 Watt kan hebben (RMS) en je stuurt 'm met 50 Watt (RMS) aan, zul je, zeker bij de hogere volumes denk ik gaan merken dat het geluid niet optimaal meer is.

Een betere keuze is dan bv. de Denon AVR-3805

[...]

Maar goed, die kost dan ook zo ongeveer het dubbele.

Dat is dan ook de vraag die voorop staat.. wat is je budget?
Mijn budget voor de reciever staat nog niet echt vast maar denk wel een beetje aan een max van 600 euro.
Want het is voor mij nog niet mogelijk om de hele set in 1 keer te kopen, wat ik eigenlijk wel jammer vind. maar haal eerst een aantal van de speakers die kunnen tot dan nog wel even op mijn technics versterker en daarna is het de bedoeling om de reciever te kopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:43:
Ik heb de combinatie tussen een HK 230 + Infinity Beta set vaak gehoord. De HK 230 kan het makkelijk aan.
Kun je me misschien een link geven waar bijvoorbeeld een review wordt gegeven tussen deze set, want dat heb ik zo nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Tundreq schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:48:
Kun je me misschien een link geven waar bijvoorbeeld een review wordt gegeven tussen deze set, want dat heb ik zo nog niet kunnen vinden.
Waarom wil je er een review van hebben? Ik denk dat je meer hebt aan de reviews van de afzonderlijke componenten. Bevallen die, ga dan de set eens luisteren. Het blijft toch echt om je eigen smaak gaan; vind jij het goed klinken of niet.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
Deze versterker is zeker geschikt voor deze speakers. Zie de FAQ en zoek eens op vermogen HK. HK meet hun versterker vermogen op een andere manier als de meeste merken. Het opgenomen vermogen van de versterker zegt dan veel meer en ik denk niet dat die veel zullen verschillen.

Edit: max opgenomen vermogen toegvoegd
HK 230 890 Watt
Denon 2105 280 Watt
Denon 3805 390 Watt

Ik denk dat de HK meer sap in zich heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 28-12-2004 22:07 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 18:24
leonbong schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:54:
Deze versterker is zeker geschikt voor deze speakers. Zie de FAQ en zoek eens op vermogen HK. HK meet hun versterker vermogen op een andere manier als de meeste merken. Het opgenomen vermogen van de versterker zegt dan veel meer en ik denk niet dat die veel zullen verschillen.
ik heb de die HK hier, en gebruik hem vaak als multichannel machientje :)
DTS audio cd's dus.

2 maal DELTA 40 VOOR, en 2 keer BETA achter.

Maak je AUB NIET druk om genoeg vermogen met een HK.
Harman/Kardon berekenen zijn wattages heel anders als sony bijvoorbeeld.

Ik gebruik de beta 40 als rear's en gebruik het dus met DTS AUDIO cd's.
EN daar is geluid achter ZEKER zo belangrijk als FRONT :)

Ben er uitstekend te spreken over, en vermogen heeft een HK zat!
Infinity en HK is gewoon een goede match!

Verwijderd

Ik heb ze in combinatie met een Onkyo TX-SR500e. Die kostte 200 euro en kon het makkelijk aan.

• Tundreq
Dan weet ik eerst wel weer voldoende, en wordt het toch de HK 230, iig erg bedankt.

Verwijderd

offtopic:
crisis wat is die HK site traag zeg.. de Denon site heeft iig meer sap ;)
leonbong schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:54:
Edit: max opgenomen vermogen toegvoegd
HK 230 890 Watt
Denon 2105 280 Watt
Denon 3805 390 Watt
Je getallen kloppen niet. Ik zie ze staan in de product leaflet, maar dat klopt domweg niet. Er staat niet gespecificeerd in welke situatie dat opgenomen vermogen gemeten is, ik denk dat het hier om een idle vermogen gaat (wat bij de HK overigens 113 Watt is).

Volgens de users's manual neemt de 2105 maximaal 1173 Watt op, dat is dus 283 Watt meer, wat redelijk overeenkomt met 5x40 watt meer vermogen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat die Denon meer sap heeft.

Het juiste tabelletje, volgens de user manuals:
apparaatopgenomen vermogen
HK AVR 230890 Watt
Denon 21051173 Watt
Denon 38051633 Watt

Ik kan overigens in de FAQ niets vinden over HK vermogens? Het kan best zijn dat HK een iets andere methode gebruikt, maar zo veel kunnen ze er niet naast zijn. Ze specificeren een vermogen bij een bepaalde weerstand (8 Ohm) en een bepaalde THD (Total Harmonic Distortion). Dat KAN domweg niet zoveel verschillen als jij schetst.
Tundreq schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:13:
Dan weet ik eerst wel weer voldoende, en wordt het toch de HK 230, iig erg bedankt.
Die HK is zonder meer een goed apparaat en de combi zal goed werken. Ik vind echter wel dat je de keuze op een hele rare (lees: onverstandige) manier maakt.

Je gaat toch 500 euro aan dat apparaat uitgeven. Dat is een sloot geld. Waarom neem je dan niet de moeite op z'n minst de apparaten uit dezelfde prijsklasse te beluisteren, zoals bv. die Denon, maar ook de genoemde Marantz.

Een Receiver kiezen op basis van een paar uitspraken van mensen op een forum, is imo ronduit dom, nofi.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:40 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
Jawel want HK meet het volledige frequentie gebied. Maar goed ik ben het met je eens dat iemand niet moet kiezen op basis van uitspraken op een forum of wat dan ook. Maar luisteren. Nu is mijn mening dat versterkers van dezelfde prijs allemaal zo'n beetje het zelfde presteren. Versterkers hebben nou eenmaal weinig invloed op het geluid. In vergelijking met speakers natuurlijk. Ik denk dat als je een versterker van 400+ eurie koopt dat het nooit slecht kan zijn.
Ik heb zelf ooit een sony gekocht ipv een HK. Ik vind HK's lelijk en al me andere spullen waren al sony.

Verwijderd

Je vraag wordt letterlijk in de Faq beantwoord. Kijk eens onder dit kopje: AV FAQ; Veelgestelde vragen

Verder is het een veel meer persoonlijke keuze dan jij denkt. Zie ook dit
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.