Planet Media Groep wijzigt naam in KPN Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kreeg zojuist deze e-mail:
Amersfoort, 28 december 2004,

Geachte heer ....,

Vanaf 1 januari 2005 heet Planet Media Group - het bedrijf waar uw internetprovider Planet Internet deel van uit maakt - KPN Telecom B.V. en handelt onder de naam
KPN Internet.

De ontwikkelingen op het gebied van internet en telecommunicatie volgen zich op dit moment razendsnel op. Dat geldt niet alleen voor nieuwe producten die worden geïntroduceerd, maar ook voor verschillende bedrijven die op deze markt actief zijn.

Het is daarom belangrijk om precies te weten bij welk bedrijf u klant bent. Met onze nieuwe maar tegelijkertijd vertrouwde naam KPN Internet, kunnen we nog duidelijker maken wie wij zijn en waar wij voor staan. Nu én in de toekomst.

De naam Planet Internet blijft gewoon bestaan. U hoeft dus niets te veranderen in uw internetinstellingen en uw e-mailadres blijft ook hetzelfde.

We hopen u hiermee voldoende over onze nieuwe naam te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ir. Bert van Dam
Directeur KPN Internet
Dit vind ik heel vreemd, ik wist wel dat Planet Internet een dochterbedrijf van KPN was, maar om nou de naam te gaan veranderen, dat had ik echt niet verwacht. Weet iemand hier toevallig meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg precies dezelfde mail, maar dan van HetNet
[...]
Het is daarom belangrijk om precies te weten bij welk bedrijf u klant bent. Met onze nieuwe en tegelijkertijd vertrouwde naam KPN Internet, kunnen we nog duidelijker maken wie wij zijn en waar wij voor staan. Nu én in de toekomst.

De naam Het Net blijft gewoon bestaan. U hoeft dus niets te veranderen in uw internetinstellingen. Uw e-mailadres blijft ook gewoon hetzelfde.
[...]
Hopelijk zit er ook een snelheid's en datalimiet upgrade aan verbonden >:)

Nu niet hopen dat ze de rekeningen gaan aanpassen. Betaal nu 13 euro per maand aan internet normaal is het 33 euro :?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel vaag.. Terwijl ondertussen heel Nederland "Planet" wel kent met z'n CD's en met z'n TV-reclames. Naja, KPN is natuurlijk nóg bekender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 21:53

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

*LOL*
zouden ze nu ook dezelfde prijzen toe gaan passen direct-adsl, 2 a 3 euro p/m minder?

[ Voor 3% gewijzigd door DDemolition op 28-12-2004 19:06 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Reptile209

- gers -

Zowel Planet Internet als Het Net vallen onder de Planet Media Group, die een volle dochter van KPN is. Blijkbaar heeft men daar bedacht dat het zo mooier staat ofzo... bovendien zijn alle aansluitingen (ADSL dan) ook nog eens "Connected by KPN", dus waarom ook niet.
* Reptile209 is slechts een eenvoudige helpdeskslet daar :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile209 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:07:
Zowel Planet Internet als Het Net vallen onder de Planet Media Group, die een volle dochter van KPN is. Blijkbaar heeft men daar bedacht dat het zo mooier staat ofzo... bovendien zijn alle aansluitingen (ADSL dan) ook nog eens "Connected by KPN", dus waarom ook niet.
* Reptile209 is slechts een eenvoudige helpdeskslet daar :)
Alles blijft gewoon standaard, alleen de naam veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DDemolition schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:06:
*LOL*
zouden ze nu ook dezelfde prijzen toe gaan passen direct-adsl, 2 a 3 euro p/m minder?
Ik zou niet weten waarom? Waarom zou je voor een volwaardig product inc mail etc opeens evenveel gaan betalen voor een kaal product zónder mail etc, als alleen de naam van het bedrijf anders wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:09:
[...]
Alles blijft gewoon standaard, alleen de naam veranderd?
Voor zover ik begrepen heb tot nu toe wel ja.

Wel vreemd dat het "nieuws" nog niet op www.planetmediagroup.nl staat en ook niet op www.planet.nl terug is te vinden... Toch wel slordig op het moment dat je je klanten al informeert...

[ Voor 31% gewijzigd door Reptile209 op 28-12-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb nog geen mail van xs4all gezien gelukkig 8)7
Hun zijn dacht ik ook dochter van de kpn.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mail inmiddels ook ontvangen ik snap niet wat het nut is eigenlijk verder blijft dus alles hetzelfde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Speedfight schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:08:
Heb ff op Xs4All zitten snuffelen:
XS4ALL is in 1998 overgenomen door telecombedrijf KPN, maar het moederbedrijf heeft XS4ALL haar zelfstandigheid in zaken als techniek en privacy gegarandeerd. Hierdoor blijft XS4ALL haar eigen mening en waarden trouw. De reorganisaties die de afgelopen jaren bij de moedermaatschappij speelden, hebben relatief weinig invloed gehad op XS4ALL en haar klanten. XS4ALL hangt, in de organisatie van KPN, als afzonderlijke dochter naast de andere internetondernemingen van KPN.
Bron: Jaarverslag 25/8/04
Xs4All is altijd een "aparte" dochter van KPN geweest. Dit in tegenstelling tot Planet en Het Net die veel prominenter bij KPN horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gaat nooit gebeuren : XS4ALL is volledig zelfstandig en KPN heeft dan ook alleen financieel invloed ofzo, geen ehm..... andere invloed zoals dus een naamsverandering ofzo ..... dacht ik... :)

XS4ALL staat in ieder geval veel meer op eigen benen dan Het Net en Planet Internet.

/EDIT : Zie hierboven dus :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 28-12-2004 20:17 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
XS4all zou het liefst helemaal los van kpn werken (spraak laatst medewerker), ook vanwege de modems waar de kpn dan weer verantwoordelijk voor is.

Maar hopelijk komt er als gevolg hiervan ook weer een snelheidsverhoging voor het hele kpn-adsl netwerk :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het verschil is dat XS4ALL een onafhankelijkheids-overeenkomst heeft met KPN. Ze zijn wel dochter van KPN, maar KPN heeft vrijwel niets te zeggen over XS4ALL.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Toch mooi he, het gaat over Hetnet en Planet, maar alle tweakers beginnen lof te spreken over Xs4all :P

Xs4all is natuurlijk ook het beste :)

Maar valt me altijd op in topics over KPN dochters enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik denk dat het ook een soort reactie is op Zonnet en die andere provider (ben naam kwijt)
die Versatel Internet gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:35:
hehe ik denk dat het ook een soort reactie is op Zonnet en die andere provider (ben naam kwijt)
die Versatel Internet gaat heten.
Wat ik denk is dat versatel haar eigen abonnementen enkel gaat aanbieden aan consumtenten.
Net zoals tiscali dat heeft gedaan.
Alleen zal versatel wel eens wat moeten doen aan doe 'oude' rommel (dslams van slechts 2mbit en 512kbit upload).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 19:05

The Legend

*Plop*

Dit gaat idd over PMG dat KPN wordt, verder verandert er niets. Planet en HetNet blijven gewoon bestaan, de reden dat dit gedaan is -> Planet en HetNet zijn veel meer "KPN" dan bv. XS4ALL, modems en garanties ed gaan bij ons allemaal via KPN, maar voor klachten en andere zaken moesten klanten weer naar PMG. Vandaar dat er waarschijnlijk gekozen is voor een gehele "overname" en dat men verder gaat onder KPN Internet, het is nu eenmaal duidelijker voor klanten.

* The Legend is ook helpdeskslet @ Planet en HetNet.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 28-12-2004 22:39 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:39

sjaak

un giorno credi

Dus dan wordt het
code:
1
2
3
4
5
                            KPN --> KPN Internet --> Planet
                                                 --> Het Net
                                --> KPN Telecom  --> Mobiel
                                                 --> Vaste telefonie
                                                 --> Zakelijk

Of iets in die richting, schept idd wel meer duidelijkheid. :)

[ Voor 19% gewijzigd door sjaak op 28-12-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08
Voor klanten van Planet zal er denk ik net zo weinig veranderen als 5 jaar geleden toen Videotex Nederland N.V. zijn naam veranderde in Planet Media Group N.V. Het enige dat er op het oog zal veranderen is dat op je bankafschrift KPN staat i.p.v. Planet Media Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Een paar jaar geleden is World Access opgegaan in Planet. Nu worden Planet en Het Net onder dezelfde naam bij elkaar gestopt. Dat lijkt me heel logisch, want een heleboel dingen worden nu dubbel gedaan: dubbele infrastructuur, dubbele callcenters, dubbel netwerkbeheer enzovoort. Uiteindelijk zal dit leiden tot een kostenbesparing. Zo verwonderlijk is het dus allemaal niet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een helpdesksletten hier zeg :P * JvS zit bij kpn adsl op de installatie/storing/levering helpdesk, heb wellicht met klantje doorverbinden weleens iemand van jullie gesproken :).

Ik ben benieuwd hoe dat gaat met de algemene voorwaarden. KPN heb ik redelijk hoog zitten qua AV (van adsl dan), Planet internet iets minder. Je wordt daar bijvoorbeeld elk jaar met een vol jaar verlengd, iets wat meer ISP's doen, maar kpn met hun eigen AV niet als voorwaarde heeft en wat ze met DDSL ook niet doen. (ik heb ik nu ruzie met planet, omdat ik niet mag downgraden na 3.5 jaar omdat ik nog aan een 'jaarcontract' vast zit, na drieeneenhalf jaar belachelijk echt, ik wilde aanvankelijk niet eens opzeggen |:().

Ik ben ook benieuwd hoe het helpdesktechnisch dan gaat worden. Ik vind de verdeling nu eigenlijk wel relaxed, een helpdesk voor de verbinding en storingen (kpn) en een voor internetzaken (pmg helpdesk), zeker nu die helpdesks met elkaar kunnen doorverbinden. Misschien dat kpn vanwege klantvriendelijkheid wel terug wil naar 1 grote gezellige "kpn" helpdesk. Eerlijk gezegd hoop ik het niet, want dan staat m'n baantje op het spel :'(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een aanzet tot het samenvoegen van de facturering van het netwerk- en het providerdeel van de ADSL-abonnementskosten.

1 factuur is voor KPN goedkoper dan 2 en voor de klant wordt het dan ook wat overzichtelijker. Als het dan maar niet per 2 maanden wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tomatoman schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:38:
Een paar jaar geleden is World Access opgegaan in Planet. Nu worden Planet en Het Net onder dezelfde naam bij elkaar gestopt. Dat lijkt me heel logisch, want een heleboel dingen worden nu dubbel gedaan: dubbele infrastructuur, dubbele callcenters, dubbel netwerkbeheer enzovoort. Uiteindelijk zal dit leiden tot een kostenbesparing. Zo verwonderlijk is het dus allemaal niet.
moah, hier ben ik het toch niet mee eens. Het enige wat ECHT dubbel gedaan wordt is de helpdesk, en zelfs die wordt niet dubbel gedaan, de verschillende helpdesks hebben verschillende taken. Daarnaast heeft kpn (en planet vast ook) niet een helpdesk voor heel nederland, maar een stuk of 3 grote callcenters, dus ook al zou het kpn alleen worden, dan nog zijn er voor alle bellers dezelfde hoeveelheid mensen en callcenters nodig, en lijkt de taakverdeling van nu me ook prima en kan de pmg gewoon als kpn-internet helpdesk doorgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor de Planet gebruikers dat er hier meer sprake is van 'planet neemt hetnet over' dan andersom. Planet was an sich een goede provider, imo duidelijk beter dan hetnet. Sowieso verwacht ik de komende tijd meer draadjes met problemen met 'planet' danwel 'hetnet' aansluitingen. Waar gehakt worden vallen altijd spaanders..

Godzijdank zit ik bij xs4all en heb ik hier niets mee te maken.
moah, hier ben ik het toch niet mee eens. Het enige wat ECHT dubbel gedaan wordt is de helpdesk
Peering, infra, etc? Niet dubbel?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Planet was an sich een goede provider, imo duidelijk beter dan hetnet
Planet en hetnet is exact dezelfde provider. Het is dezelfde techniek, dezelfde modems, dezelfde factuurafdeling, hetzelfde netwerk, dezelfde helpdeskmedewerkers :P.

Het enige verschil is dat de prijzen anders zijn, wat voorwaarden anders zijn (data limiet) en dat de helpdesk duurder is om te bellen.
Sowieso verwacht ik de komende tijd meer draadjes met problemen met 'planet' danwel 'hetnet' aansluitingen. Waar gehakt worden vallen altijd spaanders..
Er wordt niet echt gehakt hoor. KPN heeft volgens mij nu al 1,5miljoen adsl aansluitingen en volgens mij is het nog steeds het netwerk met de minste problemen (relatief uiteraard, als je de meeste aansluitingen heb, heb je ook de meeste storingen). Verder verandert alleen de naam en misschien de facturatie en de support.

Er worden door planet/hetnet niet echt meer fouten gemaakt dan door xs4all hoor. Alleen de helpdesk van xs4all is vaak wat beter, hoger opgeleide mensen die vaak zelf ook fanatiek gebruiker zijn (maar dat leidt soms ook tot wat arrogantie van die helpdesk). PMG lijntjes zijn gewoon rete-stabiel.

[ Voor 51% gewijzigd door JvS op 29-12-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:44:
Planet en hetnet is exact dezelfde provider. Het is dezelfde techniek, dezelfde modems, dezelfde factuurafdeling, hetzelfde netwerk, dezelfde helpdeskmedewerkers :P.
Dat betwijfel ik. Als er een storing op het Hetnet netwerk zit, wordt die dan opgelost door dezelfde monteur als diegene die komt voor een storing op het Planet netwerk?
Het enige verschil is dat de prijzen anders zijn, wat voorwaarden anders zijn (data limiet) en dat de helpdesk duurder is om te bellen.
Ah, dus er is wel verschil? >:)

/me zit kennelijk nog vast in een vooroordeel gevormd in de tijd dat Planet niet KPN was en Hetnet wel ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:46:
Dat betwijfel ik. Als er een storing op het Hetnet netwerk zit, wordt die dan opgelost door dezelfde monteur als diegene die komt voor een storing op het Planet netwerk?
Yep, het is allemaal Planet mediagroep techniek. Die doen overigens ook de techniek van het 'isp deel' van de Direct-adsl lijntjes van kpn zelf (de accountnaampjes, DNS, IP-adressen). Voor de rest loopt het allemaal via het kpn netwerk.

De pijp naar internet toe is van hetnet, planet en ddsl gewoon gelijk.
Ah, dus er is wel verschil? >:)
Hetnet is gewoon voor mensen die goedkoper internet willen, de lichte gebruikers dus die per maand minder willen betalen. Dat heeft uiteraard consequenties voor de rest van de dienst (duurdere helpdesk, datalimiet).

KPN heeft volgens mij ontdekt dat adsl lijntjes met de naam "KPN" rete-goed lopen en vindt het handig om met een bekende betrouwbaar bekend staande naam te gaan werken denk ik. (ik wist dit overigens ook niet eens via het wandelgangenroddelcircuit van de helpdesk :P, lees het net in m'n mailbox).

[ Voor 54% gewijzigd door JvS op 29-12-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:46:
[...]

Als daar niet dezelfde monteurs voor zouden worden ingezet, zou dat natuurlijk behoorlijk stom zijn. Er zou dan immers een hoop dubbel personeel in dienst zijn.

Werk dat je voor twee organisaties doet met twee groepen van 30 medewerkers kun je wellicht ook doen met één grote groep van 50 medewerkers die voor allebei de organisaties tegelijk werken (getallen zijn fictief). Met name voor mensen die een wachtrij moeten afwerken (helpdeskmedewerkers, storingsmonteurs) is dat geen verzinsel, maar een aantoonbaar feit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:20:
[...]

Wat ik denk is dat versatel haar eigen abonnementen enkel gaat aanbieden aan consumtenten.
Net zoals tiscali dat heeft gedaan.
Alleen zal versatel wel eens wat moeten doen aan doe 'oude' rommel (dslams van slechts 2mbit en 512kbit upload).
Huh? Versatel heeft nu alleen maar zakelijke klanten hoor, bij Zonnet zitten de particulieren. Dat gaat nu samen...

Anyway, het zal er zeker mee te maken hebben dat Versatel onder 1 naam verder gaat. Beter 1 grote en sterke naam dan alles verdeeld hebben over een aantal van die prulnaampjes (ook al zegt men soms dat de som van losse delen groter is dan het geheel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 10:25
Amersfoort, 28 december 2004,

Geachte heer ....,

Vanaf 1 januari 2005 heet Planet Media Group - het bedrijf waar uw internetprovider Planet Internet deel van uit maakt - KPN Telecom B.V. en handelt onder de naam
KPN Internet.

.............
waar lezen jullie dat planet internet haar naam wijzigt in KPN internet? Ik lees toch echt dat de Planet Media Group haar naam gaat wijzigen en niet Planet Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

waar lezen jullie dat planet internet haar naam wijzigt in KPN internet? Ik lees toch echt dat de Planet Media Group haar naam gaat wijzigen en niet Planet Internet.
Klopt helemaal, volgens mij blijft de naam "Planet Internet" en "HetNet" gewoon bestaan.
Alleen is er uit financiele overwegingen gekozen, om "Planet Media Group" om te dopen.
Er stond tot op heden op beide facturen van "Planet"en "HetNet" de naam :"Planet Media Group".

Mensen kunnen in de de toekomst met vragen over al hun diensten die via een telefoonlijn loopt bellen met een van betreffende bedrijven.

"Vraag over uw telefoonnota? Kan ik gewoon beantwoorden hoor!", zei de Planet medewerker....
"Uw Internet doe het niet?? Ik help u wel even...", zei de vriendelijke KPN mederwerkster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

half offtopic: je kan toch aandelen KPN op de beurs kopen? waar halen ze dan vandaan dat het een BV is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 03:13:
half offtopic: je kan toch aandelen KPN op de beurs kopen? waar halen ze dan vandaan dat het een BV is?
KPN Telecom BV is een dochtermaatschappij van KPN NV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze doen maar ik lig er geen nacht wakker van ;)
zo lang de verbinding het maar doet en niet duurder wordt
zo wel dan benk pleitos

suc6 planet. kpn , hetnet of hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
naja ik lig er eerlijk gezegd ook niet wakker van en waarom zou want voor de consument veranderd er toch niks behalv maybe een naam?! hoe zat het trouwens met die snelheidsverhoging die er toch aan zat te komen?! wanneer en hoe veel is dat dan want ik kan dat topic niet meer vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:04:
Nu niet hopen dat ze de rekeningen gaan aanpassen. Betaal nu 13 euro per maand aan internet normaal is het 33 euro :?
Krijg je de resterende 20 euro niet via de telefoonrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

dit zal geen legetieme reden zijn om van je jaar contractje af te komen of wel?

(normaal als er iets in een contract veranderd kan dat wel maar is dat hier het geval, vrees van niet...)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

RammY

Dát!

JvS schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:49:
[...]
Yep, het is allemaal Planet mediagroep techniek. Die doen overigens ook de techniek van het 'isp deel' van de Direct-adsl lijntjes van kpn zelf (de accountnaampjes, DNS, IP-adressen). Voor de rest loopt het allemaal via het kpn netwerk.

De pijp naar internet toe is van hetnet, planet en ddsl gewoon gelijk.
Maar mag ik je er wel ff op wijzen dat de kneusjes van Planet soms wel ff een Het Net ip toewijzen :/
We hebben het hier op de zaak ook gehad..
Trace je het ip, komt ie van Het Net af :P
Zelf heb ik ook Planet maar t werkt wel goed. > Maareuh.. Wat zit er voorn voordeel aan voor de gebruikers van Planet en Het Net ?
Verandering is voordeel natuurlijk :P

We kunnen natuurlijk met zn allen mailen naar planet/het net en de KPN dat we hierom wel een snelheidsverhoging van zoon 200% willen :P
Let's Try :D

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
RammY schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:12:
[...]

Maar mag ik je er wel ff op wijzen dat de kneusjes van Planet soms wel ff een Het Net ip toewijzen :/
We hebben het hier op de zaak ook gehad..
Trace je het ip, komt ie van Het Net af :P
Zelf heb ik ook Planet maar t werkt wel goed. > Maareuh.. Wat zit er voorn voordeel aan voor de gebruikers van Planet en Het Net ?
Verandering is voordeel natuurlijk :P

We kunnen natuurlijk met zn allen mailen naar planet/het net en de KPN dat we hierom wel een snelheidsverhoging van zoon 200% willen :P
Let's Try :D
ik vind dit een puik plan ik doe mee!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me mailt HetNet

misschien zit er een leuke snelheids verhoging aan verbonden :D. Dan moeten ze ook het datalimit gaan vergroten. Want een retesnelle internetverbinding en een datalimiet van 8 GB gaat niet samen :P
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en u kunt zo spoedig mogelijk een antwoord verwachten.

Met vriendelijke groet,

Het Net
FF Wachten :P

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een snelheids verhoging zou inderdaad heel fijn zijn....
onder het motto nieuwe naam nieuwe snelheden?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 21:03

RammY

Dát!

PERSBERICHT

De mailservers van zowel Het Net als Planet Internet worden op dit moment overspoelt met reacties over snelheidsverhogingen.
De aangekondigde naamsverandering van Planet Media Group naar KPN Internet heeft voor veel opschudding gezorgt.
Door deze naamsverandering willen veel gebruikers nu een snelheidsverhoging zien.
De aanzet van deze mail actie schijnt op touw te zijn gezet door ene "RammY" op het forum:
Gathering Of Tweakers (http://gathering.tweakers.net).

Het is dus mogelijk dat u de aankomende weken last kan ondervinden van de drukte op de mailservers.
DUS :)
Zou ie verschijnen? ;)
:P

[ Voor 4% gewijzigd door RammY op 29-12-2004 14:27 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
^^^^^^^^^^^^^^d8 dat ik met een echt perbericht te maken had! wie gaan t allemaal proberen of zal ik ook maar is planet een mailtje sturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:43:
[...]

Ik hoop voor de Planet gebruikers dat er hier meer sprake is van 'planet neemt hetnet over' dan andersom. Planet was an sich een goede provider, imo duidelijk beter dan hetnet. Sowieso verwacht ik de komende tijd meer draadjes met problemen met 'planet' danwel 'hetnet' aansluitingen. Waar gehakt worden vallen altijd spaanders..

Godzijdank zit ik bij xs4all en heb ik hier niets mee te maken.
Het toeval wil dat ik toevallig werkzaam ben bij planet internet en HetNet.... het is namelijk 1 en hetzelfde bedrijf... dus wat jij zegt klopt niet... als je namelijk belt naar HetNet of planet heb je net zoveel kans mij aan de lijn te krijgen (moet je wel eerst door de 1e lijn komen ;) )
Maar goed, voor de werknemers is er wel wat verandert, we krijgen nu een KPN CAO enz enz enz....

ach voor de rest verandert er voorlopig weining voor de klanten,

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

appelsientje schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:35:
[...]
ach voor de rest verandert er voorlopig weining voor de klanten,
En dank u! Juist dat woordje verontrust me :|

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 14:21

slaay

Natuurbeleven.com

Leuk URL hebben ze nu: www.kpn-internet.nl

Want kpninternet.nl is al van iemand anders.. _/-\o_

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
KillerBeeForEver schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:46:
[...]

En dank u! Juist dat woordje verontrust me :|
is dit in postieve zin of in negatieve zin?!! :) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe...best vreemd dat veel mensen over een snelheidsverhoging beginnen alleen omdat een naam veranderd.

Een snelheids verhoging zou trouwens niet verkeerd zijn en dan met name de upload; ik zit nu op zo'n 220 down en 42 up en dat loopt veel te ver uit elkaar naar mijn mening.
Met bittorent bv. heb ik vaak een dvd'tje binnen een uurtje of zes binnen, om vervolgens onder optimale omstandigheden nog eens een uurtje of 25 te moeten seeden om de 1 ratio te halen :S
Voor die 50 eurootjes mag er wel iets meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

DaannO schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:50:
[...]

is dit in postieve zin of in negatieve zin?!! :) :'(
Mja, met die smilie kun je idd alle kanten op he? :P Ik bedoelde het in negatieve zin, want met zoiets als 'voorlopig' kan natuurlijk o.a. bedoeld worden dat de AV (uiteraard in ons nadeel) wordt aangepast (en dat heeft dus ook weer gevolgen voor de huidige FUP, etc etc...).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
KillerBeeForEver schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:00:
[...]

Mja, met die smilie kun je idd alle kanten op he? :P Ik bedoelde het in negatieve zin, want met zoiets als 'voorlopig' kan natuurlijk o.a. bedoeld worden dat de AV (uiteraard in ons nadeel) wordt aangepast (en dat heeft dus ook weer gevolgen voor de huidige FUP, etc etc...).
Ook al wordt de huidige AV aangepast in je nadeel. Op zo'n moment kun je altijd de AV niet accepteren en bij een andere provider een abbonoment afsluiten. Dus dan is er nog niet echt een probleem.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

rwb schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:21:
[...]

Dus dan is er nog niet echt een probleem.
Ja en nee, aangezien de overstap van KPN naar een BBNed ISP nog steeds zo'n 3 tot 6 weken duurt en zo lang kan ik eigenlijk niet zonder (wie wel?! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Voor de parttime helpdesk medewerkers is de overgang wel een verbetering omdat ze nu eindelijk extra betaalt krijgen voor de onregelmatige uren. Bijvoorbeeld 200% op elke zondag, 120% in de avond en 125% op zaterdag na 14.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit alles past in de huidige strategie die KPN doorvoert in haar beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

was mijn vraag niet legetiem? :P

houd dit in dat het contract gewijzigt is/word en je dus kan opzeggen of niet?

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 14:21

slaay

Natuurbeleven.com

obme_ief schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:06:
was mijn vraag niet legetiem? :P

houd dit in dat het contract gewijzigt is/word en je dus kan opzeggen of niet?
Nee! Je hebt toch een contract met Planet of Hetnet. Als KPN haar naam wijzigt, wil niet zeggen dat iedereen met KPN ADSL op kan zeggen.. 8)7

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga weg bij die gasten zowel planet als kpn zijn waardeloos hebben ze vandaag weer dubbel en dwars bewezen. met hun domme gedoe.
en nu ze 1 worden kunnen we helemaal onze lol op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toeval wil dat ik toevallig werkzaam ben bij planet internet en HetNet....
[..]
dus wat jij zegt klopt niet...
Hey... psst.. of je leest de draad even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:35:
ik ga weg bij die gasten zowel planet als kpn zijn waardeloos hebben ze vandaag weer dubbel en dwars bewezen. met hun domme gedoe.
en nu ze 1 worden kunnen we helemaal onze lol op
Dan neem je toch een BBNed-aansluiting? Dit soort dingen maken het op termijn voor de klanten alleen maar beter, omdat alles onder één paraplu gaat vallen. Nu blijven problemen inderdaad nog wel eens in de molen hangen, waardoor een klant lekker heen en weer wordt gepingpongd tussen KPN en Planet/Het Net.
* Reptile209 vind dit soort ongefundeerde flames grappig: tijgertje heeft een calimero-complex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
  • Laatst online: 24-05 03:10
Ben wel benieuwd hoe het dan zit met de Planet InHouse service, gaat dat dan onder die naam verder, of wordt dat dan KPN InHouse ofzo. Kan het nergens vinden op de website, en ik vind het toch wel belangrijk, want dat is een belangrijke opdrachtgever van het bedrijf waar ik werk :)

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:51
micha schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:43:
Dus dan wordt het
code:
1
2
3
4
5
                            KPN --> KPN Internet --> Planet
                                                 --> Het Net
                                --> KPN Telecom  --> Mobiel
                                                 --> Vaste telefonie
                                                 --> Zakelijk

Of iets in die richting, schept idd wel meer duidelijkheid. :)
Je vergeet Freeler :)

Maar het is dus inderdaad zo dat PMG hernoemt wordt naar KPN Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Titelfix; de oude titel klopte niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 23:55

Kleintje81

Blaat

Het toeval wil dat ik toevallig werkzaam ben bij planet internet en HetNet.... het is namelijk 1 en hetzelfde bedrijf... dus wat jij zegt klopt niet... als je namelijk belt naar HetNet of planet heb je net zoveel kans mij aan de lijn te krijgen (moet je wel eerst door de 1e lijn komen ;) )
2e lijns medewerker van de oude garde? Paas eens isdntemp pw? >:)

Naar mijn idee is PMG al lange tijd flink bezig met reorganiseren en bezuinigen, (zitten ze nog steeds daar in Amersfoort?) helpdesk word meer uitbesteed aan externe organisaties zoals SNT.

Toch leuk om af en toe wat persberichten over ze te zien.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeler is toch van de ING? Of hebben ze het eindelijk kunnen verpatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Die wordt niet vergeten. Xs4all had ook nog wel in dat plaatje ondergebracht kunnen worden aangezien dat (net zoals KPN Internet) een dochter is van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Een snelheids upgrade (200% :/ ?) die samenhangt met een naamsverandering .. right :z
Er komt waarschijnlijk wel een verhoging in de snelheden (voor alle kpn aansluitingen) in februari. Dit is alleen nog niet bevestigd.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 19:05

The Legend

*Plop*

AlBundy schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:40:
Ben wel benieuwd hoe het dan zit met de Planet InHouse service, gaat dat dan onder die naam verder, of wordt dat dan KPN InHouse ofzo. Kan het nergens vinden op de website, en ik vind het toch wel belangrijk, want dat is een belangrijke opdrachtgever van het bedrijf waar ik werk :)
InHouse is gewoon een dienst van Planet (uitgevoerd door SmartFix), het lijkt me bijzonder sterk dat dat verandert wordt in KPN InHouse, mailadressen ed. veranderen toch ook niet naar user@kpninternet.nl? Planet en HetNet, en dus alles wat daar onder valt blijven gewoon bestaan.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Yosemite
Kleintje81 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:18:
[...]

2e lijns medewerker van de oude garde? Paas eens isdntemp pw? >:)
Naar mijn idee is PMG al lange tijd flink bezig met reorganiseren en bezuinigen, (zitten ze nog steeds daar in Amersfoort?) helpdesk word meer uitbesteed aan externe organisaties zoals SNT.

Toch leuk om af en toe wat persberichten over ze te zien.
Het isdntemp account bestaat al sinds de migratie naar 06760 niet meer.

Alle 1e lijns calls worden al geruime tijd door SNT in Enschede gedaan, de 2e lijns calls worden vooralsnog door PMG zelf gedaan in Amersfoort. Ik verwacht dat dat op den duur ook wel zal worden uitbesteedt aan SNT, aangezien het KPN beleid is om alle helpdesk activiteiten te outsourcen.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
slaay schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:50:
Leuk URL hebben ze nu: www.kpn-internet.nl

Want kpninternet.nl is al van iemand anders.. _/-\o_
Ja, namelijk op naam van:
Domeinnaam kpn-internet.nl (volgend domein)
Status
actief

Registrant
Planet Media Group N.V.
Printerweg 14 -32
3821 AD AMERSFOORT
Netherlands
Op het adres van het vroegere PMG zelf dus. :P

==========
Edit:
Laat maar, verkeerd gelezen dus. :P
Het ging er om dat kpninternet.nl al geregistreerd was en kpn-internet.nl (met streepje) nog niet en nu door KPN Internet is geregistreerd. :P
Ach, het is nog vroeg in de morgen. :P
==========

Verder valt me op dat een aantal mensen denken dat Het Net en Planet Internet opgaan in 1 grote internetpovider, wat feitelijk niet zo is. Techisch gezien waren ze al allemaal het zelfde, maar op papier zijn het 2 aparte internetproviders die ook gewoon 2 aparte internetproviders blijven. De overkoepelende modermaatschappij (Planet Media Group) veranderd alleen haar naam maar in KPN Internet.

Ik weet haast wel zeker dat dit verder geen gevolgen zal hebben op de door Het Net en Planet Internet geleverde diensten: ik zie hier nu echt geen snelheidsverhogingen of datalimiet verhogingen uit voortvloeien.

Ik vraag me trouwens af of het onlangs overgenomen Freeler ook tot dit nieuwe KPN Internet behoord?

[ Voor 12% gewijzigd door Joen op 30-12-2004 08:39 ]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ JeroenM_tbs: Ja, kpn-internet.nl is van de Planet Media Groep (Nu KPN Internet). slaay ging het om kpninternet.nl (zonder min), daar zie je namelijk de volgende persoon/bedrijf:
Resultaat voor kpninternet.nl

Domeinnaam
kpninternet.nl (volgend domein)

Status
actief

Registrant
Inter Breukhoven
Van der Sluysstraat 107 a
3033 SH ROTTERDAM
Netherlands
Verder valt me op dat een aantal mensen denken dat Het Net en Planet Internet opgaan in 1 grote internetpovider, wat feitelijk niet zo is. Techisch gezien waren ze al allemaal het zelfde, maar op papier zijn het 2 aparte internetproviders die ook gewoon 2 aparte internetproviders blijven.
Ze hebben het ook over de technische kant. Helpdesk en infrastructuur is hetzelfde, maar de prijzen en verdere bedrijfsafhandeling is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft een antwoord van Hetnet gekregen:
Geachte heer,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Er verandert, behalve de naam, helemaal niets voor de abonnees.
Pagina: 1