Toon posts:

tnt2 houden of geforce mx kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een viper v770 met de memory op 185mHz en de core op 155mHz.
Zit er aan te denken om een geforce mx te kopen. Zit te denken aan een Prophet of Asus v7100. Zal ik erop vooruitgaan of zou het niet zoveel schelen? Aangezien de kloksnelheden niet ze gek veel verschillen, of kan ik dat niet vergelijken?

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik denk zeker dat er een snelheidsverschil in zit, voordeel voor geforce, maar is het jou 350 piek waard. Heb je veel problemen met spellen, lopen ze traag etc.etc.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Epsilon
  • Laatst online: 15:44

Epsilon

Het is een goede updrade omdat de geforce 2 mx 2 textels per klokcyclus doet (of 4 maar dat weet ik niet) Is ie zowieso al 2x zo snel op de zelfde kloksnelheid. Je kan de geforce 2 mx ook nog OC dus aan die snelheid kan je je ook niet houden. Ik zou een 3D prophet RETAIL nemen want die heeft 5.5 ms geheugen en dat is gunstig om de OC'en

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,bedankt zat ook al aan de retail versie te denken, ga hem natuurlijk meteen oc.
*D

• slacksoff
  • Laatst online: 20:20
ik zou nog effe lekker wachten. en een gf2-gts kopen. een mx is ook best goed hoor.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Gf2mx = 350 pieken en met een beetje mazzel kun je die tnt2 voor 200 pieken verkopen (ibazar ofzo)

en dan heb je voor fl 150,- een flinke upgrade. Ik bedoel: de meeste nieuwe spellen gaan toch steeds beter gebruik maken van de TnL(2) engine.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Hoe groot is je monitor??

Verwijderd

Want als je een 15 inch-je of zo hebt heeft het niet echt zin om een zwaar vidkaart te gaan kopen, kan dan beter je tnt2 oc-en, heb ik ook gedaan ik heb ook 15 inch en meer heb ik met zo'n monitor niet nodig..

Verwijderd

Dat van TnL klopt wel, ja.... als je het zo bekijkt heb jij (ik ook wel) een upgrade nodig... Maar ik zou zeggen, wacht nog ff, die prijzen gaan nog wat dalen..

Verwijderd

Inderdaad als je geen grote monitor hebt kun je net zo goed bij die tnt blijven, kheb nu een geforce mx maar boven 1024x768 valt de snelheid in 32bits toch wel erg terug. En dat op mijn 19" monitor is toch wel jammer....... :'(

Verwijderd

ik zou eerst goed over nadenken of je het echt nodig hebt wat als de laatste games goed draaien op dit moment zou ik gewoon effe wachten tot de volgende generatie viedeo kaarten en aangezien deze binnen kort toch komen zou ik gewoon effe afwachten want de huidige videokaarten zullen dan wat in prijs zakken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 17 inch, dus echt hoger dan 1024*764 kom ik niet.
Denk dat ik ermaar voor ga.
gts versie vindt ik te duur.

Verwijderd

Topicstarter
1024*768 bedoel ik natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Of kan ook ff doorsparen en een een nieuwe mobe en cpu kopen.

huidige config. is procomp mobo met celeron 466@466(nog niet oc) en 160mb.
:'(

Verwijderd

[foutje]

Verwijderd

Neem een Hercules Prophet II mx OEM en clock m over tot 220/220

Heb ik ook gedaan *D

In veel 3d schieters enzo is de videokaart het meest belangrijk, dus upgrade zal wel aardig schelen vooral in spellen als UT enzo

Verwijderd

Topicstarter
Oem en retail scheelt een paar tientjes maar heeft toch wel sneler geheugen(las ik op Got)
Dus voor die 3 tientjes ga ik denk ik voor de retail

• actieman
TIP: eynstein verkoopt een OEM met 5.5ns geheugen,
heb ik ook doet het goed :)

maar als je een 15" monitor hebt kun je met een gf2mx wel 800x600 draaien met FSAA :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Met een 17inch schiet je ook niet echt op, hou je TNT2 en spaar door voor een cpu + mobo zou ik zeggen!!

• actieman
hangt er beetje vanaf wat je speelt:

2d RTS & RPG -> mobo, proc (en geheugen) upgraden

3d RTS, FPS en action adventures, etc. -> Videokaart upgraden.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Speel altijd CS :9
en UT 8-)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik draai een TNT2@ultra op een Celly 466, 128 Mb en kijk wel uit om up te graden naar een videokaart, die net een stapje verder ligt. Gewoon rustig doorsparen totdat er echt zware games voor de deur staan, zoals Unreal 2 en zo.. Wachten loont altijd, vooral als Quake3 en UT nog als een tiet draaien. Who needs FPS 100+???

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik heb het idee dat het performanceverschil met name in de snelheid van het geheugen zit.
7ns = (1000/7)= 142Mhz
6ns = (1000/6)= 166 Mhz
5.5 ns = (1000/5.5) = 181 Mhz

Ik heb toevallig net ook een post gedaan met meer info over tnt2 ultra vs geforce 2 mx. Ik zat namelijk met hetzelfde probleem :)

Post is dus: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/99578

En alles wat je wilt weten over de GeForce 2 MX staat op: http://home.wish.net/~djcanard/

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,
Ik heb toch maar een kaartje gekocht, moest gewoon(heb je soms wel eens he).
Prophet 2 mx retail is het geworden.
Ik heb hem nog niet geinstal. dus weet nog niet of die bevalt

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Op donderdag 04 januari 2001 17:09 schreef kosmonova het volgende:
Neem een Hercules Prophet II mx OEM en clock m over tot 220/220

Heb ik ook gedaan *D

In veel 3d schieters enzo is de videokaart het meest belangrijk, dus upgrade zal wel aardig schelen vooral in spellen als UT enzo
Juist niet, UT maakt juist zeer zwaar gebruikt van de CPU.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1